Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika sai koulussa sairauskohtauksen ja nyt kiusataan. Mulla särkyy sydän

Vierailija
13.02.2021 |

Mitenhän aloittaisin? Sanotaanko että kyseessä ei ole mikään kovin pitkään jatkunut kiusaaminen vaan aika tuore juttu.

Mun seiskaluokkalainen sai tammikuussa koulussa sairauskohtauksen ja pyörtyi. Tajuttomana maatessa oli tullut myös pissa housuun.

Heti kun poika palasi kouluun oli alkanut "läpän heitto" ja muka hauskojen lempinimien keksiminen. Poika sanoo että hänelle myös nauretaan. Pojalla on kavereita mutta nekin kuulema lähtee leukailuun mukaan..

Nyt poika ei enää halua mennä kouluun. Meillä monena iltana ollaan itketty asiaa. Mä en kestä katsoa. Luokanvalvojakin sanoi että on jutellut oppilaiden kanssa, mutta ei siitä oo mitään hyötyä. Sama meno jatkuu välitunneilla :/

Kommentit (340)

Vierailija
141/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli yläasteella menkat läpi. hitto sitä huutelun määrää. tiedän mitä lapsesi käy läpi. oon pahoillani teiän puolesta

Vierailija
142/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikaa kiusattiin yläkoulussa. Hänen tic-oireiluaan kuvattiin ja jaettiin nettiin, perään huudeltiin ja ivattiin. Poika itse oli tästä kaikesta autuaan tietämätön (asperger). Koulu puuttui asiaan ja telkkari piti luokalle esitelmän autismin kirjosta, niin ettei poika ollut silloin Koulussa. Tiedä sitten, miten auttoi, poika kun itse ei ihan ollut kartalla. Nyt poika on lukiossa ja menestyy hyvin, on kavereitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuosta oo kuvattu mitään videoita? se on nettikiusaamista

Vierailija
144/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulostaa kurjalta! Mulla itselle iski yläasteella (vai lukiossa? en muista enää tarkasti) mutta hirveä virtsis. Yhtäkkiä vaan tunsin ruokajonossa että kuset tulee housuun. Oli todella noloa, kun "terveen oloisena" tuollainen tapahtui. Muutamat luokkakaverit naureskelivat. Muistan kun lähdin todella surkeana kotiin. Mun hyvä kaveri oli näille naureskelijoille kuulema sanonut tiukkaan sävyyn takaisin, että olin sairas. Eivät nauraneet enää ainakaan muun kuullen. Muulla ei ollut väliä

Vierailija
145/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla tuli yläasteella menkat läpi. hitto sitä huutelun määrää. tiedän mitä lapsesi käy läpi. oon pahoillani teiän puolesta

Poikiahan se on vaan kiinnostanut. Tää tuskin tytöissä ainakaan ihastusta aiheutti

Vierailija
146/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh oikeesti sillä on ollu vaan ihan hirveä kusihätä ja heittäyty lattialle kun tajus että tulee housuun :D

Superhauskaa läppää. Harmi kun ketään ei naurata

Vierailija
147/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh oikeesti sillä on ollu vaan ihan hirveä kusihätä ja heittäyty lattialle kun tajus että tulee housuun :D

Silläkään ei oo mitään väliä, että onko pojalla ollut pissahätä vai ei. Jos ei oo oikeaa asiaa ketjuun voi olla kommentoimatta. 

Vierailija
148/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin on kiusattu d:n takia. Ihan jopa opettajat ala asteella kieltävät minulta ottamasta välipaloja mukaan. Muistaakseni perusteluna oli muiden kateus. Ihmisten on todella vaikea ymmärtää millainen sairaus diabetes on jos ei ole mitään kokemusta. Mua hirvittää miten ilkeitä osa ihmisistä osaa olla. Lisäksi mun vanhempia on syytelty terveydenhuollossa jne. Ihan järkyttävää käytöstä.

Mun ala-asteen luokalla oli yksi diabeetikko, ja hän sai kymmenen välkällä käydä ruokalassa syömässä näkkileipää. Meidän ruokailu oli viimeisessä vuorossa, ja mulla oli aamupäivällä aina hullu nälkä, kun koulun sääntöjen mukaan omia eväitäkään ei saanut syödä ennen lounasta (iltapäivällä kyllä sai, jos oli pitkä päivä, mutta ideana oli varmistaa että kouluruoka maistuu). Olin aivan järjettömän kateellinen niistä näkkileivistä. Mutta en koskaan ilmaissut sitä mitenkään, eikä tietääkseni kukaan muukaan. Kyllä näitä asioita pystytään järjestelemään, kun on tahtoa. Nyttemmin olen diabeetikon kanssa naimisissa (eri henkilö tosin kuin se luokkakaverini) enkä ole enää kateellinen :) Todella keljua, että olet tullut noin huonosti ja jopa vaarallisesti kohdelluksi. Välipalojen kieltämisessä olisi voinut käydä huonostikin.

Vierailija
149/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, kiva kun jaoit kokemuksesi. Tässä nyt oli kuitenkin vähän eri juttu kyseessä.

Vierailija
150/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hengenvaarallinen tilanne! Onneksi lapsi on kunnossa, muulla ei pitäisi olla väliä

Vierailija
151/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko muu luokka koolle ja opettajan ja ensihoitajan tms johdolla mietitään 45 minuuttia sitä mitä tajuton tarkoittaa. Mietitään allensa pissaamista. Kakkaamista. Aiheesta katoaa hohto ja mielenkiinto.

Tämä olisi hyvä. Minä pyörtyilin koulussa ja opettaja otti heti asenteen että jutellaan luokan kanssa mistä johtuu. Matala verenpaine ja jos vaikka löin ”kiukkusuonen” kyynärpäästä tai polvesta pyörryin helposti. Myös vaikka jos nousin istumasta liian nopeasti. Kaverit oppivat ennakoimaan hoipertelut ja muut sekoilut, että kohta kolahtaa. Tuo pissaaminen varmasti nolostuttaa, mutta senkin voisi selittää mistä johtuu. Minusta pitäisi koulun ottaa nyt vastuu ja joku tällainen valistus olisi paikallaan. Mitä sairauskohtauksessa voi tapahtua ja mitä pitää tehdä. Ja tietysti puuttua kiusaamiseen, meidän lasten koulussa puututaan tosi paljon vähempäänkin.

Tosi ikävää että on todellakin hengenvaarallinen tilanne ja sitten siitä muistetaan joku pissaaminen eikä että kaveri oli vaarassa ja pitäisi auttaa.

Vierailija
152/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 70- luvun lopulla lukiossa, ja pyörryin muutaman kerran aamunavauksessa( jossa kaikki koulun oppilaat seisoivat juhlasalissa). Koskaan ei kukaan sanonut mitään siitä. Siihen aikaan ei ollut kiusaamista juuri lainkaan kouluissa. Ap: n kannattaa ehdottomasti ottaa opettajiin yhteyttä, ja opettaja kertoo, että tällaiselle asialle ei naureta tai sanota. Kertoo asiallisesti. Mikäli jatkuu niin lapsen ei tarvitse sellaiseen kouluun mennä. Lapsi voi itsekkin kertoa, että hän pyörtyi ja siinä ei ole mitään ihmeellistä, sanoa että mistä johtuu. Kiusaamisen on loputtava.

Kyllä kiusaamista oli 70- 80- luvuilla kouluissa ja väitän, että sitä oli enemmän kuin nykyään.

Sinun onnesi on, ettet sitä joutunut kohtaamaan.

Vierailija
153/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma opettaja ei osaa käsitellä tilannetta, niin rehtoriin yhteys. Tilanteen käsittely luokan/koulun kanssa tuntuisi järkevältä. Todennäköisesti joku ääliö senkin jälkeen jotain huutelisi, mutta järkevimmät ja empatiaan kykenevimmät lopettaisivat, ja mahdollisesti sitä kautta ne typerimmätkin lopettaisivat.

Vierailija
154/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, voimia... paras kaverini koulussa sai samanlaisen kohtauksen, syy löydettiin sille tutkimusten jälkeen, mutta siinä missä sairaus saatiin hoitoon ja oireet loppumaan, kiusaus jatkui. osa lapsista on vain täysiä psykopaatteja, ei sille mitään voi.  koulu sanoo, että on yritetty jutella ja sse merkitsee aikuisten oikeasti sitä, että ope on sanonut, että älkää viitsikö. niin se meidänkin koulussa meni. Asia ratkesi vasta sitten, kun kaverini perhe muutti toisaalle ja kaveri vaihtoi koulua. Kiusaajat eivät mitään seurauksia kiusaamisesta saa.

Vierailija
155/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 11-vuotias tytär psykiatrisessa hoidossa pitkään jatkuneen koulukiusaamisen vuoksi (mihin koulu ei ole puuttunut). Mullakin särkyy sydän joka kerta kun luen tällaista. Vaadi apua ajoissa!

Miten voi olla noin nuorena? Nykyajasta ei kyllä ihmiskunnalle hyvä seuraa.

Ei todellakaan ole mikää nykyajan ilmiö. Ennenvain ei ollut tarjolla psykiatrista hoitoa.

Vierailija
156/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin virtsankarkailusta kärsivänä häpeä kulkee kokoajan mukana. Kaupungilla meni pissit housuun kun aliarvioin milloin olisi pitänyt mennä vessaan ja kastelin  itseni oikein kunnolla.  Onneksi pelastuksena oli pitkä takki, jonka avulla selvisin kotiin ilman katseita. Olisihan tähän ratkaisuna vaipat, mutta tähän asti on selvinnyt tiedostamalla asiaa. Ja vahinkojahan sattuu.

Vierailija
157/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset on julmia. Muistan kun ala-asteella yksi diabeetikko-poika sai jonkinlaisen sairaskohtauksen ja alkoi hoipertelemaan todella huonovointisen ja kalpean näköisenä, ennen kuin taju meni. Onneksi terkkari oli paikalla nopeasti ja hoiti asiaa, sitten tuli ambulanssi ja vei pojan. Hän palasi kouluun parin päivän päästä normaalisti, mutta tilanteen nähneet lapset alkoivat kävellä hänen perässään, matkia sitä hoipertelua ja ilmeilivät samalla tavalla kuin tämä poika oli huohottanut kun sai kohtauksen. 

Osa lapsista on viheliäisiä.

Olen pahoillani, että diabeetikkopoika joutui kuuntelemaan heidän typeryyttään.

Kukaan ei halua sairastua.

Vierailija
158/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita koulun johtajalle ja sano että jos kiusaaminen ei lopu, niin poika vaihtaa koulua.

Vai koulun johtaja?

Rehtori on koulun johtaja. Joissakin pienissä kouluissa voi olla edelleen koulun johtaja, joka samalla opettaa myös yhtä luokista. Silloin koulussa ei ole rehtori-nimikkeellä toimivaa.

t. Eri

Vierailija
159/340 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuliko sillä tänä yönä pissi sänkyyn?

Eikö sulla oo muuta elämää kuin kiusata anonyyminä muita ihmisiä heti aamusta. Otan osaa

Vierailija
160/340 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ikävältä.. Tuo ei missään nimessä ole kiusaamisen paikka ja lapsen syy. Jos koulun aikuiset ei saa asiaan rotia niin sitten varmaan heidän pomot saa. Rikosilmoitus vaan siitä että rikkovat ammattilupauksiaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän