Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika sai koulussa sairauskohtauksen ja nyt kiusataan. Mulla särkyy sydän

Vierailija
13.02.2021 |

Mitenhän aloittaisin? Sanotaanko että kyseessä ei ole mikään kovin pitkään jatkunut kiusaaminen vaan aika tuore juttu.

Mun seiskaluokkalainen sai tammikuussa koulussa sairauskohtauksen ja pyörtyi. Tajuttomana maatessa oli tullut myös pissa housuun.

Heti kun poika palasi kouluun oli alkanut "läpän heitto" ja muka hauskojen lempinimien keksiminen. Poika sanoo että hänelle myös nauretaan. Pojalla on kavereita mutta nekin kuulema lähtee leukailuun mukaan..

Nyt poika ei enää halua mennä kouluun. Meillä monena iltana ollaan itketty asiaa. Mä en kestä katsoa. Luokanvalvojakin sanoi että on jutellut oppilaiden kanssa, mutta ei siitä oo mitään hyötyä. Sama meno jatkuu välitunneilla :/

Kommentit (340)

Vierailija
321/340 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti lapset on julmia olentoja!!

Miksi ihmeessä lisäännytte, kun ette osaa opettaa lapsillenne empatiaa ja käytöstapoja??

Vierailija
322/340 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä fiilis oli tänää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/340 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske pojan kastella kiusaajien tuolit kevyesti, että heiltä housut kastuu, sitten kaikki huutamaan, että katsokaa kusihousuja.

T.mummeli

Vierailija
324/340 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Kiva koulu kenties?

Vierailija
325/340 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Kiva koulu kenties?

Tiiäkkö mietin samaa..

Vierailija
326/340 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hengenvaarallinen koulu kun ei opet oo tuota kohtausta osanneet etukäteen havaita ja toimia. Tai sitten ei oo vaan välitetty. En nimittäin uskokkaan, että tuo kohtaus syntyy muutamissa sekunneissa.

Jos on näin ettei kohtaus synny sekunneissa niin miksi lapsi ei itse tehnyt asialle mitään. Kertonut opelle, lähtenyt terkkarille tai jos oli vielä vaan "normisti" alhainen verensokeri niin juonut mehua ym? Kyllä yläkoululaisen pitää ottaa jo vastuu terveydestään. Vai eikö ap oo pakannut pojan mukaan mehupulloa tai muuta naposteltavaa? Vai onko pojalle edes kunnolla opetettu kuinka sairautta hoidetaan. Kyllä katsoisin ensin peiliin ennen kuin alan koulua syyttelemään...

Oon 37 ja silti mulle meinasi käydä monen vuoden tauon jälkeen näin yks päivä ihan täällä kotona. Jälkikäteen tarkasteltuna en tiedä mikä ongelman syynä oli. Onneksi työkaveri huomasi Teamsissa, että en ole ihan kunnossa. Itse en jotenkin tajunnut mitään, koska kun verensokeri alkaa laskea vaarallisen alas, myös kognitiiviset toiminnat alkaa heikentyä. Ei siis välttämättä ymmärrä mitä pitää tehdä tai että ylipäätään joku ongelma on.

Vierailija
327/340 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tilanne. Yläasteella ei ole varaa olla erilainen...

Vierailija
328/340 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan koulusta. Mun tytön koulussa on yksi ihan julkihomo mutta ei kukaan sitä kiusaa

Vierailija
329/340 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan koulusta. Mun tytön koulussa on yksi ihan julkihomo mutta ei kukaan sitä kiusaa

Aika jännä. Meidän yläasteella oltais kiusattu, ei San takia että on välttämättä homo, vaan sen takia kun yleensä nää käyttäytyy todella kimittävän ärsyttävästi, eli ihan tahallaan provosoituvat ja puhuvat tyttömäisen kimeällä äänellä ärsyttääkseen muita, että voi kiljaista: oot niiiiin homofoobinen!

Vierailija
330/340 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä koulupäivään ❤️

Vierailija
331/340 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiseen kouluun :/ yläaste on niin julma paikka.

Saatiinko selville mikä sairauskohtaus oli ja mistä se johtui?

Pojalla on diabetes ja jostain syystä oli päässyt sokerit romahtamaan. Se tilannehan oli äärimmäisen vakava muutenkin ja kun siitä huolesta selvittiin niin tämä h*lvetti alkoi.. ap

Hyi pelkästään jo tuo huoli on ollut varmasti kova. Oon pahoillani että ootte joutunut tämmöistä kokemaan. Juttelin oman seiskaluokkalaisen poikani kanssa kiusaamisesta ja toisten auttamisesta. Ei oo mun poika siis tuolla luokalla, mutta ylipäätään halusin jutella. Kävi selville, ettei poika oikein ois edes tiennyt mitä tehdä tuollaisissa tilanteissa, varmaan menisi paniikkiin. Enkä usko että on ainoa. Tuo tilanne on käsitelty koulussa liian heppoisesti, eikä oppilaat oo sitä saaneet käsiteltyä.. opettajilla peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
332/340 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap mitään uutta?

Vierailija
333/340 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä siis kiusaaminen vai kiusoittelu? Jos vain kiusoittelu ja hyvässä hengessä nimittely niin pojan tulis vaan nahkaansa kasvattaa. Miten aikoo armeijassa pärjätä kun ei läpänheittoa kestä?

Vierailija
334/340 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä siis kiusaaminen vai kiusoittelu? Jos vain kiusoittelu ja hyvässä hengessä nimittely niin pojan tulis vaan nahkaansa kasvattaa. Miten aikoo armeijassa pärjätä kun ei läpänheittoa kestä?

Diabeetikot ei käy armeijaa

Vierailija
335/340 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, oon tosi pahoillani teidän puolesta. Kenenkään ei pitäisi tuollaista kokea sairauskohtauksen takia tai muutenkaan! Tuo koko aloitus kuulosti samalta kuin mikä meidän tilanne oli pari vuotta sitten. Itselläni on myös diabeetikkopoika, joka sai hypon yläasteella liikkatunnilla. Oli vain kesken pelin alkanut yhtäkkiä oksentamaan ja kramppaamaan. Ope oli hoitanut tilanteen tosi hienosti ja kertonut muille pojille mistä oli kyse. Kertaakaan ei oo mun korviin välittynyt tieto minkäänlaisesta kiusaamisesta. Siks tulinkin niin kovin surulliseksi tästä.. en ollenkaan tiedä miten auttaa, liikaa ei kuitenkaan kannata tuota sairautta tuoda esille. Oma ainakin ahdistui siitä. Tsemppiä, toivotaan että tilanne lähtee ratkeamaan

Vierailija
336/340 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama kumpi on kyseessä mutta jos siitä tulee lapselle paha mieli, ei se ole oikein eikä tarvitse sietää. Jos lapsi itkee edellisenä iltana ettei halua mennä kouluun ja on aamulla väsyneen näköinen kun ei ole saanut unta, on asia mennyt liian pitkälle. Tuon touhun on loputtava.

Vierailija
337/340 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diabeetikot ei käy armeijaa

Höpö höpö kyllä mun nyt jo 30 vuotias poika armeijan kävi ja hyvin pärjäsi. Karkkeja oli aina taskussa hypon varalta

Vierailija
338/340 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi nyt?

Vierailija
339/340 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kiusattiin lähes koko yläaste aika. Opettajat tai kukaan koulussa ei saanut kiusaajia kuriin. Vinoiltiin milloin mistäkin asiasta, jätettiin ulkopuolelle, tönimistä, deodoranttia suihkuteltiin naamalle jne.. lopulta iskällä paloi käämit lopullisesti ja kävi höyhentämässä kiusaajia. Kaikki loppu sen jälkeen kun seinään.

Vierailija
340/340 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin tähän keskusteluun yöllä. Diabeetikkotytön äitinä tämä kosketti kovasti. Miten poika voi nyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi