Poika sai koulussa sairauskohtauksen ja nyt kiusataan. Mulla särkyy sydän
Mitenhän aloittaisin? Sanotaanko että kyseessä ei ole mikään kovin pitkään jatkunut kiusaaminen vaan aika tuore juttu.
Mun seiskaluokkalainen sai tammikuussa koulussa sairauskohtauksen ja pyörtyi. Tajuttomana maatessa oli tullut myös pissa housuun.
Heti kun poika palasi kouluun oli alkanut "läpän heitto" ja muka hauskojen lempinimien keksiminen. Poika sanoo että hänelle myös nauretaan. Pojalla on kavereita mutta nekin kuulema lähtee leukailuun mukaan..
Nyt poika ei enää halua mennä kouluun. Meillä monena iltana ollaan itketty asiaa. Mä en kestä katsoa. Luokanvalvojakin sanoi että on jutellut oppilaiden kanssa, mutta ei siitä oo mitään hyötyä. Sama meno jatkuu välitunneilla :/
Kommentit (340)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi kannattanut kusta päästää housuun.. Pyörtymisen olisi saattanut saada anteeksi, mutta onhan tuo kusi nolo juttu. Luulis että sen hädän ymmärtää. Vai onko yökastelija? (Noloa jos on niin koko luokka sai tietää) Normaali ihminen tuntee kusihädän myös nukkuessa joten luulis tuntevan myös pyörtyneenä
Lasten yökastelu johtuu lääketieteellisestä syystä (hormoniasiat), eikä siihen voi itse vaikuttaa mitenkään. Tajuton tai tiedoton ei tunne aina kastuvansa. Sairaskohtauksissa ei ole mahdollista pysäyttää kehon toimintoja, paitsi osassa tapauksista. Netistä löytyy terveysivuja, siellä on runsaasti tietoa.
Itsekin olen pyörtynyt eikä ole kusi lirahtanut. Ei se nyt kovin tavallista ole. Koita ymmärtää että se on asia joka naurattaa teinejä ei sille mitään voi
Huhuh mitä luettavaa. Hävetkää aikuiset ihmiset! Jos saisin selville että oma lapsi olisi mukana tuollaisessa pilkassa niin kyllä katuisi sitä ja kovasti. Sen verran vihainen olisin.
Nyt ei kannata näyttää että sanat sattuu. Jos kerrankaan pääsee itku noiden ala-arvoisten sanojen takia niin tuo kiusaaminen ei lopu. Saavat vaan lisää vettä myllyyn. Ole ystävällinen ja kerro tämä lapsellesi
Ja lisään vielä, että jos on mennyt jo itkemään niin on mokannut koko jutun. Yhteenkään kyyneleeseen ei ole varaa
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei kannata näyttää että sanat sattuu. Jos kerrankaan pääsee itku noiden ala-arvoisten sanojen takia niin tuo kiusaaminen ei lopu. Saavat vaan lisää vettä myllyyn. Ole ystävällinen ja kerro tämä lapsellesi
Voi hitto nyt oikeasti. On ihan inhimillistä että tuollaisesta kiusaamisesta tulee itku -pojallekin
Kiusaamisesta yhteys luokanvalvojaan, jos asiaan ei puututa, niin sitten rehtoriin, kuraattoriin ja terveydenhoitajaan. Kyllä lopulta joku reagoi asiaan. Vaaditte kiusaamisen loppumista ja että tilanne selvitetään kauttaaltaan. Itse opettaja ja luokanvalvoja ja väitän, että kyllä kiusaamiseen puututaan kun vain opettajana tiedetään missä mennään. Opettajat eivät kuitenkaan näe tai kuule läheskään kaikkea mitä nuorten välillä tapahtuu.
Tän keskustelun luettua en enää yhtään ihmettele miksi teinit kiusaa jos aikuisetkin suoltaa tuollaista paskaa näppiksiltään...
Lastani kiusattiin vuosikausia koulussa; ei auttanut yhteydenotot eikä luokanvaihto. Seurauksena vaikea-asteinen masennus.
Usko ihmisiin meni jo itselläkin ja hirvittävän paljon on tämä vaikuttanut perheeseemme ja syönyt voimavaroja vuosikausia ja näköjään jatkuu edelleen, myös taloudellista vahinkoa on aiheutettu lapselleni koulussa.
Henkinen ilmapiiri on liian sairas niin monissa perheissä, muuten ei olisi tällaista. Olkaa huoltajat tosi jyrkkiä lastenne hyvinvointiin liittyvissä asioissa, kotikoulu on varmasti usein paras vaihtoehto jos koulu sairastuttaa vaan lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisään vielä, että jos on mennyt jo itkemään niin on mokannut koko jutun. Yhteenkään kyyneleeseen ei ole varaa
Kummallista. Itse en todellakaan kieltäisi lasta itkemästä. Varmaan itse itkisin lapsen kanssa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi kannattanut kusta päästää housuun.. Pyörtymisen olisi saattanut saada anteeksi, mutta onhan tuo kusi nolo juttu. Luulis että sen hädän ymmärtää. Vai onko yökastelija? (Noloa jos on niin koko luokka sai tietää) Normaali ihminen tuntee kusihädän myös nukkuessa joten luulis tuntevan myös pyörtyneenä
Minä ennemmin vaikka kastelisin mieluusti housuni julkisesti, kuin antaisin itsestäni noin totaali idiootin kuvan kirjoittamalla jotain tuollaista. Vähemmän noloa se kastelu on kuin olla noin TYHMÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne kaikki lopein säikähti sitä tilannetta niin paljon, että he käsittelee sitä huumorin kautta?
Tämä mullekin tuli mieleen. Meillä poika ootti kerran bussia pysäkillä ja vieressä oli mummo pökränny ja lyöny päänsä. Oli osannu soittaa apua ja toimi tosi hyvin tilanteessa. Kotiin tuli ja ihan törkeää läppää heitti koko aiheesta. Sitten kun sanoin että oli varmasti pelottava tilanne niin itkuhan siinä pääsi. Joskus se huumori on keino käsitellä vaikeita asioita. En silti sano, että kiusaaminen olisi oikein. Ei ole. Mutta ehkä koulussakin kannattaisi opettajan johdolla käydä tilanne läpi. Yllättävän montaa se tilanne on saattanut järkyttää.
Niinpä. Moni kauhistuisi pahanpäiväisesti jos kuulisi millaiset jutut poliiseilla, ambulanssikuskeilla, palomiehillä ja ruumisautoilijoilla on. Nuorempana olin kaupassa töissä kun paikallinen ruumisautoilija tuli sinne ostamaan pullaa työpaikalle. En heti tunnistanut häntä mutta kuitenkin tajusin että olen nähnyt kyseisen ihmisen jossain. Hän sitten alkoi kaupan johtajan kanssa keskustella todella rajuin humoristisin sanankääntein. Jossain vaiheessa tunnistin henkilön ja ajattelin mielessäni että onpas siinä erikoista käytöstä häneltä mutta myöhemmin ymmärsin että se kuuluu hänen ammattiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eih.. Lapset osaa kyllä olla todella julmia toisilleen :( Mä tiedän miltä pojastasi tuntuu. Olin koiran kanssa lenkillä kun sokerit romahti. Minulla aikuisella, jonka pitäisi jo osata. Tuli aivan sairaan huono olo ja oikeasti luulen että henki lähtee. Ei tuota tunnetta voi edes kuvailla jos sitä ei ole kokenut. Pojan on kyllä täytynyt olla todella huonovointinen jo hetken ja silti sinnitellyt. Voi hitsiläinen :(
Te AIKUISET jotka ilveilette tuosta pissavahingosta, niin voin henkilökohtaisesti sanoa, että kun tuohon tilanteeseen joudut niin se on sun pienin murhe, eikä todellakaan mikään kiusaamisen paikka. Muille en toivo pahaa, mutta jos sellainen olisin voisin vaikka toivoa, että nämä kiusaajat sen tunteen kokisivat.
Poika on vahvaa tekoa kun tuosta selviytyi! <3
Tää herättää kysymyksiä, että jos poika on todellakin ollut jo hetken huonovointisen/kalpean näköinen niin MIKSI opettaja ei ole tehnyt mitään. Vienyt poikaa terkkarille lepäämään ym? Opettaja myös vastuuseen.
Mitäpä luulet huomaako opekaan kaikkea? Kyllä 13-vuotiaan pitäisi jo osata sanoa, että on huono olo
Kai opettajien pitää olla tietoinen jos oppilaalla on jokin sairaus kuten diabetes? Luulis että erityisen tarkasti tarkkailee näitä oppilaita. Toivottavasti kyllä kaikkia. Kyllä sen huomaa jos jollakin on huono olo tai joku valahtaa kalpeaksi. Teinistä voi tuntua todella nololta viitata ja kertoa kaikkien kuullen opelle että on ihan hirveä olo. 13v on vielä pieni, kyllä siinä aikuisella pitää vastuu olla
Sano pojalle että kuuntelee Antti Tuiskun Blaa Blaa Blaa. Se on mulle antanut voimaa kun on ollut vaikeuksia ihmissuhteissa. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Sano pojalle että kuuntelee Antti Tuiskun Blaa Blaa Blaa. Se on mulle antanut voimaa kun on ollut vaikeuksia ihmissuhteissa. Tsemppiä!
Tässä sanat:
Aseman, kulmalla jätkät päätä aukoo
Ja mä nään, kun niiden suut on täynnä vaahtoo
Pikku raukat huutaa niin (tosissaan)
Harmi vaan en kuule (sanaakaan)
Kun fiksut jätkät päätä aukoo
Paan täysille luureihin, sen laulun jonka voima vie mut mukanaan
Moi, teille kaikille
Senkun huutelette harmi kun en kuule sanaakaan (blaa blaa blaa)
Blaa blaa blaa
Blaa blaa blaa
Sen kun huutelette harmi kun en kuule sanaakaan
Pätemään, kun tyypit kaupungilla alkaa
Yritän, vaan olla herrasmies ja hiljaa
Raukat koittaa hengissä (pysyä)
Olla viilee oikeessa (jengissä)
Taas fiksut jätkät päätä aukoo
Heeei
Moi, teille kaikille
Senkun huutelette harmi kun en kuule sanaakaan
Joo mä tajuun, et on rankkaa
Kun niin kauheesti pelkää mitä käy jos muut ei tykkää
Moi, teille kaikille
Senkun huutelette harmi kun en kuule sanaakaan (blaa blaa blaa)
Blaa blaa blaa
Blaa blaa blaa
Sen kun huutelette harmi kun en kuule sanaakaan
Blaa blaa blaa
Onneksi omaa poikaa ei ole kiusattu. En tiedä miten äitinä lohduttaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hitto nyt oikeasti. On ihan inhimillistä että tuollaisesta kiusaamisesta tulee itku -pojallekin
Joo ja se vasta pahalta tuntuu kun sun teini, jonka et oo vuosiin kuullut itkevän hajoaa ihan täysin. Silloin tietää että on oikeesti hätä. Toimi ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 11-vuotias tytär psykiatrisessa hoidossa pitkään jatkuneen koulukiusaamisen vuoksi (mihin koulu ei ole puuttunut). Mullakin särkyy sydän joka kerta kun luen tällaista. Vaadi apua ajoissa!
Hoidot on perseestä ja psykiatria sairaus.
Otan osaa. Toivon että tilanne lähtee korjautumaan. Lapsen itsetunto on saatava pysy mään kasassa ja lapselle tärkeiden asioiden pitää säilyä. Ei ne k päät sen elämää täysin määritä. Toivottavasti hän näkee sitäkin todellisuutta vaikka musertava tilanne on.Toivon että kiusaajien paikalle kiilautuu todellisia ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Soita koulun johtajalle ja sano että jos kiusaaminen ei lopu, niin poika vaihtaa koulua.
No tämäpä se vasta uhkaus, mitä se koulun johtajaa kiinnostaa, jos kiusattu vaihtaa koulua.
Tämä mullekin tuli mieleen. Meillä poika ootti kerran bussia pysäkillä ja vieressä oli mummo pökränny ja lyöny päänsä. Oli osannu soittaa apua ja toimi tosi hyvin tilanteessa. Kotiin tuli ja ihan törkeää läppää heitti koko aiheesta. Sitten kun sanoin että oli varmasti pelottava tilanne niin itkuhan siinä pääsi. Joskus se huumori on keino käsitellä vaikeita asioita. En silti sano, että kiusaaminen olisi oikein. Ei ole. Mutta ehkä koulussakin kannattaisi opettajan johdolla käydä tilanne läpi. Yllättävän montaa se tilanne on saattanut järkyttää.