Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika sai koulussa sairauskohtauksen ja nyt kiusataan. Mulla särkyy sydän

Vierailija
13.02.2021 |

Mitenhän aloittaisin? Sanotaanko että kyseessä ei ole mikään kovin pitkään jatkunut kiusaaminen vaan aika tuore juttu.

Mun seiskaluokkalainen sai tammikuussa koulussa sairauskohtauksen ja pyörtyi. Tajuttomana maatessa oli tullut myös pissa housuun.

Heti kun poika palasi kouluun oli alkanut "läpän heitto" ja muka hauskojen lempinimien keksiminen. Poika sanoo että hänelle myös nauretaan. Pojalla on kavereita mutta nekin kuulema lähtee leukailuun mukaan..

Nyt poika ei enää halua mennä kouluun. Meillä monena iltana ollaan itketty asiaa. Mä en kestä katsoa. Luokanvalvojakin sanoi että on jutellut oppilaiden kanssa, mutta ei siitä oo mitään hyötyä. Sama meno jatkuu välitunneilla :/

Kommentit (340)

Vierailija
81/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on että teinit vaan toimii noin. Jos jollekin muulle luokasta olisi noin käynyt, luultavasti poikasi naljailisi ja kiusoittelisi muiden mukana. Nyt se pilkka vaan osuu sun poikaan. Kurjaa, mutta ei sille mitään voi

Vierailija
82/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä. Kumma, jos ei koulussa saada peliä poikki. Ottaisin yhteyttä rehtoriin. Ainoa mitä voin lohduttaa, että kyllä noita kiusaajia hävettää aikuisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lastensuojeluilmoitus näistä kiusaajista. Onhan tuo myös henkistä pahoinpitelyä, joten mieti myös rikosilmoitusta.

Vierailija
84/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kauan sairastanut? Osaako varmasti mitata sokerin? Onko murrosikä päällä eikä halua hoitaa? Pojalle tiukka puhuttelu jos johtui omasta hoitovirheestä

Vierailija
85/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sympatiat pojalle täältä! <3 Jos voisin, tekisin asialle jotakin!

Vierailija
86/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kauan sairastanut? Osaako varmasti mitata sokerin? Onko murrosikä päällä eikä halua hoitaa? Pojalle tiukka puhuttelu jos johtui omasta hoitovirheestä

Typerys!jokainen diabeetikko saa joskus hypon. Häpeä!

Vierailija
87/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 11-vuotias tytär psykiatrisessa hoidossa pitkään jatkuneen koulukiusaamisen vuoksi (mihin koulu ei ole puuttunut). Mullakin särkyy sydän joka kerta kun luen tällaista. Vaadi apua ajoissa!

Ihmettelen kuinka haluttomia tai kyvyttömiä opettajat on hoitamaan näitä asioita.

Vierailija
88/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien tehtävä on keskustella ja käydä läpi sairaskohtaukset koulussa, miten vakavia ne ovat. Ja hoitaa kiusaamistilanteet. Myös vanhemmat voivat tehdä jotain asialle yhdessä. Lapsen ei ole pakko olla tekemisissä kiusaajien kanssa. Auttaako joskus koulun vaihto tai muutto eri paikkakunnalle, jos se paikkakunta tai koulu perustuu pelkkään lapselliseen kiusaamiseen.

Vierailija
89/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 11-vuotias tytär psykiatrisessa hoidossa pitkään jatkuneen koulukiusaamisen vuoksi (mihin koulu ei ole puuttunut). Mullakin särkyy sydän joka kerta kun luen tällaista. Vaadi apua ajoissa!

Miten voi olla noin nuorena? Nykyajasta ei kyllä ihmiskunnalle hyvä seuraa.

Hän meni viime vuonna niin huonoon kuntoon että viilteli itseään. Ei enää kestänyt asioita, mitä tapahtui koulussa. Yksi pahimmista kiusaajista, joka käänsi koko muun luokan häntä vastaan, on tyttö, jonka äiti työskentelee lasten mielenterveystyössä. Tämä äiti sanoi joskus, että tunnistaa ikävät piirteet lapsessaan, muttei tiedä mitä tekisi.

Ja kutsuu itseään ammattilaiseksi?? Ammattilaiset,pyh,pah. Eikös juuri hänen tulisi tietää???

Vierailija
90/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eih.. Lapset osaa kyllä olla todella julmia toisilleen :( Mä tiedän miltä pojastasi tuntuu. Olin koiran kanssa lenkillä kun sokerit romahti. Minulla aikuisella, jonka pitäisi jo osata. Tuli aivan sairaan huono olo ja oikeasti luulen että henki lähtee. Ei tuota tunnetta voi edes kuvailla jos sitä ei ole kokenut. Pojan on kyllä täytynyt olla todella huonovointinen jo hetken ja silti sinnitellyt. Voi hitsiläinen :(

Te AIKUISET jotka ilveilette tuosta pissavahingosta, niin voin henkilökohtaisesti sanoa, että kun tuohon tilanteeseen joudut niin se on sun pienin murhe, eikä todellakaan mikään kiusaamisen paikka. Muille en toivo pahaa, mutta jos sellainen olisin voisin vaikka toivoa, että nämä kiusaajat sen tunteen kokisivat. 

Poika on vahvaa tekoa kun tuosta selviytyi! <3

Vierailija
91/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppaa lapsi lukioon. Sinne ei kaikki kiusaajat pääse.

Vierailija
92/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun rehtoriin ottaisin yhteyttä, asiaa selvitettävä oppilashuollossa ja kaikki kiusaajat keskusteluun, tieto näiden kotiin. Kiusaamisen on loputtava! Jos ei lopu, koulunvaihto sitten.

Vierailija
93/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 70- luvun lopulla lukiossa, ja pyörryin muutaman kerran aamunavauksessa( jossa kaikki koulun oppilaat seisoivat juhlasalissa). Koskaan ei kukaan sanonut mitään siitä. Siihen aikaan ei ollut kiusaamista juuri lainkaan kouluissa. Ap: n kannattaa ehdottomasti ottaa opettajiin yhteyttä, ja opettaja kertoo, että tällaiselle asialle ei naureta tai sanota. Kertoo asiallisesti. Mikäli jatkuu niin lapsen ei tarvitse sellaiseen kouluun mennä. Lapsi voi itsekkin kertoa, että hän pyörtyi ja siinä ei ole mitään ihmeellistä, sanoa että mistä johtuu. Kiusaamisen on loputtava.

Vierailija
94/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kyllä äiti tulis linjoja pitkin koululle ja jos se ei auttaisi niin kävelisin ravistelemaan koko koulun johtoa. V*tuttaa kun katsotaan vaan vierestä kun toinen ihminen tuhotaan. Tässä on nyt isompiakin ongelmia jos ei edes koulun aikuiset saa tähän tilanteeseen rotia. Voit soittaa jopa rehtorin esimiehelle, joku kaupungin opetuksesta vastaava tyyppi taitaa olla

Vierailija
95/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo poika tarvii paremmat "veljet" ympärilleen. Todellinen veli ei käänny edes sosiaalisen paineen vuoksi toistaan vastaan! Onko pojalla ketään harrastuskaveria ym. joka ei nyt olisi mukana tossa paskassa? Sellaiselle olisi nyt todellinen tarve!

Vierailija
96/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hakkaisi ne kiusaajapenikat, ihan huoletta, ja niin montakertaa, että loppuu.

Vierailija
97/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, sydän särkyy pelkästä lukemisesta! Kunpa osaisin auttaa. Lasten ja nuorten maailma on niin julma. 

Vierailija
98/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että monet asiat vaikuttavat verensokeriin? Esimerkiksi jokin jännittävä tilanne tunnilla ym. voi saada sokerit heittämään häränpyllyä? Todellakaan ei pidä tätä lapsen viaksi laittaa. Varmasti kokee muutenkin jo paskaa fiilistä koko asiasta -ihan turhaan

Vierailija
99/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpaan jos muu ei auta. Kyllä se on nyt vaan niin, että koulussa pitää rehtorin tähän puuttua ja antaa sanktiot näille kiusaajille. JOs muu ei auta, ni koulusta erottaminen määräajaksi. Siinä kohtaa tulee varmaan vahemmillekkin mieleen ojentaa sitä kakaraansa.

Kovat ekinot käyttöön. En ymmärrä tätä , ettei kakaroita saada kuriin nykyään ollenkaan koulussa.

Vierailija
100/340 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanktiot..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi