Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika sai koulussa sairauskohtauksen ja nyt kiusataan. Mulla särkyy sydän

Vierailija
13.02.2021 |

Mitenhän aloittaisin? Sanotaanko että kyseessä ei ole mikään kovin pitkään jatkunut kiusaaminen vaan aika tuore juttu.

Mun seiskaluokkalainen sai tammikuussa koulussa sairauskohtauksen ja pyörtyi. Tajuttomana maatessa oli tullut myös pissa housuun.

Heti kun poika palasi kouluun oli alkanut "läpän heitto" ja muka hauskojen lempinimien keksiminen. Poika sanoo että hänelle myös nauretaan. Pojalla on kavereita mutta nekin kuulema lähtee leukailuun mukaan..

Nyt poika ei enää halua mennä kouluun. Meillä monena iltana ollaan itketty asiaa. Mä en kestä katsoa. Luokanvalvojakin sanoi että on jutellut oppilaiden kanssa, mutta ei siitä oo mitään hyötyä. Sama meno jatkuu välitunneilla :/

Kommentit (340)

Vierailija
261/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuntuu rankalta, niin kuten joku mainitsikin, olisi hyvä jos poika voisi edes kavereilleen sanoa tuon, että ”olen mieluummin pissat housuissa kuin kuollut”. Se vie terän siltä naurusta ja ehkä vähitellen joku tajuaa, miten vakavasta asiasta on kyse ja puolusta lasta. Vaikka se sattuu, niin pahinta on näyttää, että sattuu. Se provosoi hulluja lisää.

Toinen mitä tulee mieleen on että kutsutaan vanhemmat ja oppilaat samaan tilaisuuteen, jossa kerrotaan diabeteksesta faktoja. Myös sen mitä pahimmillaan voi tapahtua. Kasvuiässä sokerit voi heitellä vaikka olisikin hoitotasapaino. Opettaja ja terkkari puhumaan. Erityisesti vaikka näiden naurajien kanssa. Tai niiden ystävien.

Vierailija
262/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko juonut Es?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja oppilashuoltoryhmä on tällaista varten käytettävissä myös.

Vierailija
264/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin valmistuvana erityisopettajana olen ihan järkyttynyt koulun ja opettajien reagoinnista. Sano lapsellesi että hän ei ole tehnyt mitään väärää. Kaiken ikäisille ihmisille tulee sairaskohtauksia. Pelkästään armeijan valatilaisuutta jos seuraa, niin terveitä nuoria miehiä pyörtyilee rivissä useita joka vuosi. Häpeällistä on kiusata kohtauksesta toipuvaa, ja vähätellä kiusaamista.

Mitä itse tekisin opettajana? Suuttuisin ihan h---etisti oppilailleni. Sanoisin heille että olen todella vihainen, pettynyt ja surullinen heidän käytöksestään, ja antaisin sen näkyä. Alun "kurinpalautuksen" jälkeen aloitetaan valistus. Tietoa ja faktaa sairauksista ja sairaskohtauksista. Kun tiedot on kohdallaan, aletaan puhua tunteista. Miltä sairaskohtaus tuntuu, mitä toivoisi että silloin tapahtuu? Tässä voisi käyttää asiantuntijaa, dokumenttia, infovideota jne. Lisäksi ehdottomasti kahdestaan keskustelua kiusatun kanssa. Jos ei mitään muuta kykene tekemään, niin ainakin oppilaan täytyy voida olla satavarma, että opettaja on hänen puolellaan eikä anna periksi. Antaa oppilaalle turvallinen aikuinen koulussa johon tukeutua, ja kutsua apuun moniammatillinen tiimi.

Koulun toiminta on ala-arvoista, ja poikasi luokalle on osunut todella idioottimaisia ja tunnekylmiä teinejä. Älä anna periksi, ole pojallesi se tuki ja turva mitä hän tarvitsee. Voimia ja jaksamista teille kaikille!

Vierailija
265/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta tiedoksi, että netistä löytyy video, jossa lapsi kertoo diabeteksesta. Video on tarkoitettu muille lapsille näytettäväksi, jotta he tajuaisivat, mistä on kyse.

Vierailija
266/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin valmistuvana erityisopettajana olen ihan järkyttynyt koulun ja opettajien reagoinnista. Sano lapsellesi että hän ei ole tehnyt mitään väärää. Kaiken ikäisille ihmisille tulee sairaskohtauksia. Pelkästään armeijan valatilaisuutta jos seuraa, niin terveitä nuoria miehiä pyörtyilee rivissä useita joka vuosi. Häpeällistä on kiusata kohtauksesta toipuvaa, ja vähätellä kiusaamista.

Mitä itse tekisin opettajana? Suuttuisin ihan h---etisti oppilailleni. Sanoisin heille että olen todella vihainen, pettynyt ja surullinen heidän käytöksestään, ja antaisin sen näkyä. Alun "kurinpalautuksen" jälkeen aloitetaan valistus. Tietoa ja faktaa sairauksista ja sairaskohtauksista. Kun tiedot on kohdallaan, aletaan puhua tunteista. Miltä sairaskohtaus tuntuu, mitä toivoisi että silloin tapahtuu? Tässä voisi käyttää asiantuntijaa, dokumenttia, infovideota jne. Lisäksi ehdottomasti kahdestaan keskustelua kiusatun kanssa. Jos ei mitään muuta kykene tekemään, niin ainakin oppilaan täytyy voida olla satavarma, että opettaja on hänen puolellaan eikä anna periksi. Antaa oppilaalle turvallinen aikuinen koulussa johon tukeutua, ja kutsua apuun moniammatillinen tiimi.

Koulun toiminta on ala-arvoista, ja poikasi luokalle on osunut todella idioottimaisia ja tunnekylmiä teinejä. Älä anna periksi, ole pojallesi se tuki ja turva mitä hän tarvitsee. Voimia ja jaksamista teille kaikille!

Mahtavaa nähdä että on edes yks ope joka tietää mitä tehdä

Vierailija
267/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusministerikin antoi lausunnon, jossa selvitti monia tapoja auttaa kiusaajia. Taisi yhdessä sivulausessa mainita uhrin auttamisen.

Vierailija
268/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä huomiseen koulupäivään pojalle ❤️

Vierailija
269/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään tiedossa ketään suomalaista pidetttyä nuorehkoa tai nuorta julkkista , joka voisi yhdessä pojan kanssa tulla koko tälle koululuokalle ja muillekin luokille pojan kanssa yhdessä kertomaan diabeteksesta. Vois tällaisessa tapauksessa ainakin auttaa. Itse en tiedä muita ,kuin jääkiekkostara Kaapo Kakko, mutta on valitettavasti siellä kaukana nyt.

Vierailija
270/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa nähdä että on edes yks ope joka tietää mitä tehdä

Joo, tälläisen opettajan omalle haluaisin ja toki kaikille lapsille.

Ikävästä aiheesta huolimatta oli kiva lukea järkevän ihmisen tekstiä.

Vierailija
271/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua mutta onko kiusaajien vanhemmille ilmoitettu asiasta? Jos itse kuulisin että lapseni kiusaa/ilkkuu jotakuta niin pitäisin kyllä huolen että se loppuu. Ei kaikki vanhemmat ole kädettömiä tai välinpitämättömiä, mutta vaikea puuttua jos ei asiasta tiedä.

En ole ap mutta luulisin että on, kerta luokanvalvojakin on oppilaita puhutellut

Eihän luokanvalvoja välttämättä ole ollut yhteydessä kiusaajien vanhempiin. Jos rehtorikin on niin epäpätevä kuin ap on kertonut, en luottaisi että vanhemmille on kerrottu, eikös monet koulut salailekin näitä kiusaamistapauksia. Ehdottomasti pitäisi varmistaa että kiusaajien vanhemmat saavat tietää asiasta, heidän on siihen helpointa puuttua jos viitsimistä on (kaikilla ei välttämättä ole mutta osalla varmasti)

Vierailija
272/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro pojallesi, että hän ei ole tehnyt mitään väärää ja vain luuserit kiusaa varsinkin jos on saanut sairauskohtauksen Haloo! Koululle kipinkapin joku sh th kertomaan sairauksista, pitäiskö joku ea priiffi olla miten auttaa sairauskohtauksen saanutta? Ymmärtäisi nämä kiusaajatkin että tosi kyseessä ja auttaa pitäisi osata! Sitten edellä jo mainitut aisiat, olisin luokan opettajaan yhteydessä, rehtoriin ym. Jos mikään ei auta niin viimeinen olisi koulun vaihto. Kristillisiä koulujakin käsittääkseni on, olisiko siellä asiallisempia ja järkeviä lapsia.

Vierailija
273/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta. Nimenomaan noiden muiden teinien reaktio.

Terveintä oli tässä jutussa tuo sairauskohtaus...

Vierailija
274/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään tiedossa ketään suomalaista pidetttyä nuorehkoa tai nuorta julkkista , joka voisi yhdessä pojan kanssa tulla koko tälle koululuokalle ja muillekin luokille pojan kanssa yhdessä kertomaan diabeteksesta. Vois tällaisessa tapauksessa ainakin auttaa. Itse en tiedä muita ,kuin jääkiekkostara Kaapo Kakko, mutta on valitettavasti siellä kaukana nyt.

Essi Hellen joka oli joskus mm.Putouksessa

https://www.diabetes.fi/inspis/ammatti_asepalvelus_sosiaaliturva/essi_h…

Vierailija
275/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi toiseen kouluun. Muuta vaihtoehtoa ei ole.

KOulu nopeasti vaihtoon. Ei kannata ruveta byrokratiaa vastaan taistelemaan, ja lapsia/nuoria ei voida pakottaa olemaan nauramatta pissahousulle. KOulun vaihto on kivuttomin tapa päästä asiasta yli.

Vierailija
276/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oppiipa tuo poika hoitamaan sairauttaan paremmin ja loppuu se nolostelu

Suksi sinä vaan vt*u*

Vierailija
277/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtorillakin on esimies johon voi olla yhteydessä.

Vierailija
278/340 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin äidille tuli itku.. kaikkea hyvää ❤️

Vierailija
279/340 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengenvaarallinen koulu kun ei opet oo tuota kohtausta osanneet etukäteen havaita ja toimia. Tai sitten ei oo vaan välitetty. En nimittäin uskokkaan, että tuo kohtaus syntyy muutamissa sekunneissa.

Vierailija
280/340 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä sairaskohtaus ei sairaUskohtaus.

T. Yläkoulun äikänope jota täällä olette joukolla mollanneet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi