Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika sai koulussa sairauskohtauksen ja nyt kiusataan. Mulla särkyy sydän

Vierailija
13.02.2021 |

Mitenhän aloittaisin? Sanotaanko että kyseessä ei ole mikään kovin pitkään jatkunut kiusaaminen vaan aika tuore juttu.

Mun seiskaluokkalainen sai tammikuussa koulussa sairauskohtauksen ja pyörtyi. Tajuttomana maatessa oli tullut myös pissa housuun.

Heti kun poika palasi kouluun oli alkanut "läpän heitto" ja muka hauskojen lempinimien keksiminen. Poika sanoo että hänelle myös nauretaan. Pojalla on kavereita mutta nekin kuulema lähtee leukailuun mukaan..

Nyt poika ei enää halua mennä kouluun. Meillä monena iltana ollaan itketty asiaa. Mä en kestä katsoa. Luokanvalvojakin sanoi että on jutellut oppilaiden kanssa, mutta ei siitä oo mitään hyötyä. Sama meno jatkuu välitunneilla :/

Kommentit (340)

Vierailija
241/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan raivona tästä asiasta! Jumaliste että pitää taas olla munaton reksi! Miten ne onkin niin kädettömiä näiden asioiden äärellä, edelleen! Pystytkö jäämään saikulle siksi aikaa ja pidät poikaa kotona kunnes asia saadaan hoidettua? Nyt se reksi ojennukseen ja sassiin. Sille pitää takoa päähän, että opettajat koolle ja jokainen puhuttaa oppilaansa ja tasan tarkkaan seuraukset kiusaajille. Kikattelijoiden vanhempiin yhteys reksin toimesta. Voimia tosi paljon teille!

Vierailija
242/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä hittoa? Käytännössähän tuo reksi antoi siunauksensa teidän lapsen kiusaamiselle. Ei helvata kun keittää. Tekis mieli tintata tuollaisia kuonoon. Kiusaamiseen voi olla vaikea puuttua mutta ei mahdotonta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä menee kouluun puhuttelemaan reksin face to face. Jos ei auta niin sanoo että ajeleepa suoraan kaupungintalolle tekemään valituksen.

Vierailija
244/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika parka :( tunteisiin meni täälläkin. Kerro ap lapsellesi että on tosi monia ihmisiä jotka on hänen puolellaan vaikka se ei aina siellä koulussa näy

Vierailija
245/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua mutta onko kiusaajien vanhemmille ilmoitettu asiasta? Jos itse kuulisin että lapseni kiusaa/ilkkuu jotakuta niin pitäisin kyllä huolen että se loppuu. Ei kaikki vanhemmat ole kädettömiä tai välinpitämättömiä, mutta vaikea puuttua jos ei asiasta tiedä.

Vierailija
246/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opetan paljon pienempiä. Mutta silti, luulen että paljolti samat keinot.

Pitää puhua. Ja selvästi, ei kierrellä. Ja selvästi myös se, miten voi toimia ja miten ei. Ja miksi.

Ja tärkeää saada myös lapset osallistumaan keskusteluun. Sillä tavalla, että näkyy että oikeasti ymmärretty. Siinä hyvä, että myös siirretään keskustelua myös yleisemmälle tasolle, tarpeen mukaan . Eli esim. A kiusattu esim haukkumalla. Se käsitellään. Mutta myös puhutaan haukkumista yleisesti. Ja ihan niin kauan että päästään siihen, että alkaa nousta se ymmärrys..

Tärkeää on myös tässä antaa positiivista palautetta, jos aihetta on. Esim itse aina kehun lapsia, kun he osaavat itse kertoa rehellisesti miten ovat toimineet väärin. Kehun rehellisyydestä ja painotan sitä, että se auttaa korjaamaan tilanteen.

Jos lapsi (joka toiminut väärin)ei pysty puhumaan, niin selvää on, että ei se lopu.

Itse jatkan ihan niin kauan kun tarvitsee. Ja kerron sen myös lapsille. Ja jos esim ryhmässä puhutaan ja osa alkaa pelleillä/häiritä ym, niin puhun ensin niiden kanssa jotka pystyy ja sitten myöhemmin niiden kanssa jotka eivät. Jos sitten esim toiset jo vaikka lähtee ulos, niin silloin jää ne jotka eka ei halunneet puhua/häiritsi. Ja kun lapset tietävät, että ei aio luovuttaa niin alkaahan se sujua..

Tulosta tuottaa kun sitkeästi vaan käydään aina läpi eikä katsota sormien läpi tai aikuinen luovuta heti...

Ja ihan hyvin saattaa joutua samasta asiasta uudestaan ja uudestaan puhumaan.. mutta yleensä lopulta tuottaa tulosta.

Jos iso ongelma, niin sitten myös miettiä lisää tapoja käsitellä, ja sillä tavalla että ei ole vaan puhumista.

Pienemmillä toimii kiusaamisessa hyvin yhteiset tekemiset/projektit. Että tulee nähtyä toinen eri valossa, tulee yhteisiä kokemuksia. Tässä pitää toki aikuisen huolella pohtia parit /ryhmät . Ja ohjata.

Yläkoulussa ei ihan ehkä samalla tavalla, mutta sielläkin myös mahdollisuuksia..

Vierailija
247/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua mutta onko kiusaajien vanhemmille ilmoitettu asiasta? Jos itse kuulisin että lapseni kiusaa/ilkkuu jotakuta niin pitäisin kyllä huolen että se loppuu. Ei kaikki vanhemmat ole kädettömiä tai välinpitämättömiä, mutta vaikea puuttua jos ei asiasta tiedä.

En ole ap mutta luulisin että on, kerta luokanvalvojakin on oppilaita puhutellut

Vierailija
248/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei!

Tulipa surullinen olo.

Itse olen diabeetikkona kerran saanut niin rajun hypon että taju meni ja kramppasin, pissat oli tullut housuun.

Jälkikäteen kun asian tajusin, niin hävetti kovasti vaikka tiesin että ei ollut kuitenkaan syytä hävetä, siinä tilassa se pissaaminen on ”normaalia”.

Mä ole aikuinen ja silti häpesin, mietin että ”mitäköhän ne lanssikuskit ajatteli”?

No eiköhän noi ole nähnyt yhtä ja toista?

Silti olis kauheeta jos joku olis asiasta vitsiä vääntänyt saati kiusannut!!

Lähetän pojalle tsempit ja toivon että poikasi kiusaajat saataisiin lopettamaan typerääkin typerämpi kiusaaminen.

Vierailija
249/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaskohtauksia a toimimimista niiden kanssa voisi toisiaan käsitellä ihan irrallaan tapahtuneesta. Vaikka kaikilla luokilla.

Ja siten, että joutuvat ihan myös puhumaan eikä vaan kuuntelemaan.

Voi osalla lamppu syttyä.

Vierailija
250/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä hitsiä nyt oikeasti? En millään usko että opettajat eivä asialle voi mitään, enemmänkin luulen etteivät vaan halua voida (vaatii ylimääräistä työtä eikä siitä saa palkkaa). Hitsi kun pistää vihaksi. Se voi meistä aikuisista tuntua pieneltä kiusoittelulta mutta pahimmillaan johtaa nuoren pojan itsetuhoisuuteen.. NYT on aika toimia

Vierailija
251/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

haleja pojallesi!

Terveisin koulukiusattu.

En osaa neuvoa kuin että opettajat ja reksi pitää vastuuttaa tekemään asialle ja lopettamaan kiusaaminen.

Kyse oli kuitenkin hengenvaarallisesta tilasta pojallasi.

Vierailija
252/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tyhmäksi ihmiskunta muuttuu? Joku melkein kuolee ja siitä aletaan kiusaamaan. Ei hemmetti ole totta

Vierailija
253/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna jäädä hetkeksi kotiin. Saa pöly laskeutua

Vierailija
254/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

,😭😭 tsemppiä :/

Vierailija
255/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ihan raivona tästä asiasta! Jumaliste että pitää taas olla munaton reksi! Miten ne onkin niin kädettömiä näiden asioiden äärellä, edelleen! Pystytkö jäämään saikulle siksi aikaa ja pidät poikaa kotona kunnes asia saadaan hoidettua? Nyt se reksi ojennukseen ja sassiin. Sille pitää takoa päähän, että opettajat koolle ja jokainen puhuttaa oppilaansa ja tasan tarkkaan seuraukset kiusaajille. Kikattelijoiden vanhempiin yhteys reksin toimesta. Voimia tosi paljon teille!

Ok Karen. Take a chill pill. Ei toi sunkaan käytös fiksuimmasta päästä ole.

Vierailija
256/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle Koivuniemen herraa, kun on häpäissyt sukunsa tuolla tavalla. Ja lisäksi sellainen ukaasi, että pili väännetään solmuun, jos vielä julkisilla paikoilla kuseksii.

Vierailija
257/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä hittoa? Käytännössähän tuo reksi antoi siunauksensa teidän lapsen kiusaamiselle. Ei helvata kun keittää. Tekis mieli tintata tuollaisia kuonoon. Kiusaamiseen voi olla vaikea puuttua mutta ei mahdotonta

Ok Karen. Väkivaltahan tämän ratkaiseekin

Vierailija
258/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalle Koivuniemen herraa, kun on häpäissyt sukunsa tuolla tavalla. Ja lisäksi sellainen ukaasi, että pili väännetään solmuun, jos vielä julkisilla paikoilla kuseksii.

Niinkö sulle tehtiin?

Ei oo solmut auenneet vieläkään!

Vierailija
259/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö sulle tehtiin?

Ei oo solmut auenneet vieläkään!

Millä perusteella väität minun kuskeskelleen housuihini kouluiässä!?

Vierailija
260/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää tuo poikarukka.. voisinpa auttaa jotenkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän