Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** MAALISKUISET 05 vko 32 ***

07.08.2006 |

Taidan tulla aloittelemaan viikon pinoa, kun voi olla, etten loppuviikosta enää koneelle ehdi. ;)

-E & oliver 19.3.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. hih pääsin minäkin sitten kerran aloittamaan pinoilun, kun olen poikkeuksellisesti hereillä.

Yhtenä kappaleena siis vielä ollaan, mutta ei toivottavasti enää kovin kauaa, sillä vähän aikaa sitten meni lapsivedet ja nyt sitten vain odottelen, että supparit löytäis tänne. Pistin tuossa pesukonetta käyntiin, pakkailen synnärilaukkua sitä odotellessa ja mietin, että auttaisikohan syöminen närästykseen. Tekis mieli soitella haikaranpesään, että mikä siellä tilanne, mutta enpä kehtaa. Voihan tässä vielä mennä vuorokausi tai kaksi suppareita odotellessa ja aamulla/aamupäivällä pitää mennä kuitenkin näytille. Siihen asti ajattelin ottaa omaa aikaa ja nauttia kerrankin niin hiljaisesta asunnosta. ;)

Galluppeja en nyt tähän hätään keksi, kuin että arvatkaapas kumpi on tulossa. ;D

-E & kipinä rv 39+6 & oliver 19.3.

Vierailija
2/27 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan meni kylmät väreet!! Ei sinun sitten tarvinut kärvistellä rv42 asti =) =) Paljon voimia ja tsemppiä koitokseen, jos olet vielä kotona!!

Miepä heittään arvailun tytöstä!!!!

Nyt ei oikein edes osaa kirjoittaa mitään, joten palaan myöhemmin. Innoissaan jään odottamaan kuulumisianne Eliisaku!! =)

Tuulia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmät väreet meni täälläkin EliisaKu:n viestiä lukiessa. Jännää! Kipaisepa vielä kertomaan, kun suppari alkavat! Ja arvaan, että poika tulee.

Joo, se on viimeinen lomaviikko alkanut. Ja kuin sen kunniaksi Saana nukkui viime yön heräämättä kertaakaan! Heräsi klo 7.30! Ihan uskomatonta! Toivottavasti tämä olisi alkuna paremmille yöunille... Kyllähän tässä jo muutama yö menikin niin, että sain istua puoli tuntia - tunnin odottelemassa, että neiti nukahtaa... Välillä torkuin sitten itse lastenhuoneen lattialla...

Mies lähti töihin, joten olemme kotona kolmisin. Mitään ihmeempiä suunnitelmia ei ole. Puistossa varmaan käydään ja sitten viedään pariin lähilaatikkoon kutsut Nuutin 4-vuotissynttäreille, jotka pidetään vajaan 2 viikon kuluttua. Ensi viikolla meillä onkin sitten jo yksi 4-vuotias talossa, uskomatonta, miten aika kuluu nopeati - juurihan tuo oli pieni nyytti kainalossa...

Pottailuun voisin minäkin sanoa, että ei kiinnosta, ei. Saana käy istahtamassa kyllä potalla innolla, mutta kiinnostus kestää n. puoli sekuntia, sitten lähdetään liikkeelle. Tosin äitikin on niin laiska potattaja, että ei ihme, jos lastakaan ei kiinnosta. Viime viikolla neiti kakkasi lasten uima-altaaseen - tietysti juuri, kun olin saanut laitettua sinne uimavedet...

Pippandiille piti sanomani, että meilläkin Nuutilla on motskari, ei polkupyörä. Meillä kyllä ajellaan vielä apupyörillä - hatunnostoni teille, kun saitte jo apparit pois. Meilläkin on varovasti harjoiteltu mummulassa ilman apupyöriä, mutta on sen verran horjakkaa menoa vielä, että tuskin tänä kesänä vielä päästään ilman ajelemaan.

Vauvakuumeestakin oli puhe. Minullakin se on kroonista. Kadehtien katselen vauvamahoja ja mietin potkuja ja sitten sitä vauvan tuoksua... Ottaa siis yllättävän koville tämä " surutyö" viimeisen lapsen jäljiltä. Meillä kun nämä ovat nyt tässä - kahdessa on meille hommaa riittävästi ja toisaalta ikää alkaa olla sen verran, että ei voi ajatella yrittävänsä saada lapsia kahdessa sarjassa, ts. pitävänsä kunnon taukoa. Niinpä tässä pikku hiljaa haikeasti luovun kaikista vauvatavaroista. Vaikka onhan tässä puolensa, kun lapset kasvavat. Kaikki helpottuu huomattavasti.

Ja neiti81:lle pahoittelut Lahden-muuton peruuntumisesta. Toivottavasti töitä löytyy äkkiä! Ja Tuulialle piti sanomani, etten minä ainakaan mitenkään kauhistele vauvan hoitoon jättämistä - ihan hyvä vain, että huolehdit itsestäsi ja jaksamisestasi ottamalla vähän omaa aikaa. Ja vielä Atyahille pikaisesti menevää loppuodotusta - kiva saada lisää vauvauutisia!

Olikohan muuta... Ei muista. Nyt jään jännittämään, koska EliisaKu lähtee laitokselle...

Terhi&kullannuput

Vierailija
4/27 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaippaihottumasta. Meillä Saanalla tulee helposti ihottumaa, eikä meinaa parantua millään. Neuvolalääkäriltä sain ohjeeksi laittaa Daktarin-pulveria ihottumaan. Se on muuten vastaavaa kuin talkki, mutta siinä on sitten jotain lääkitsevää ainetta (en yhtään muista mitä) mukana. Sitähän käytetään muuten esim. jalkasienen hoitoon. Meillä tuo Daktarin on auttanut, jos muut keinot eivät tepsi...

Eipä muuta...

Terhitaas

Vierailija
5/27 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti supparit löytävät tiensä teille EliisaKu. :) ! Nyt ei tarttekaan kökkiä viimeisille päiville asti !

Meillä oli hiukan risainen viimeyö, kun maalistaapero poti masuvaivojaan keskellä yötä tietenkin. Raukalla on ollut masu kovalla ja se

karkoitti unet tuossa puolenyön jälkeen. Sitten kun vihdoin sattin poju taintumaan mulla alkoi supistelemaan aika lailla, ei mitään kipeitä

sellaisia harkkareita mutta inhoja kun vähän väliä niitä tuli. Kävin

sitten suihkussakin ja se auttoi mutta nyt aamulla taas jatkuvat.

Kävin lääkärissäkin ja onneksi kaikki oli kohdunsuulla ok mutta sain

sairaslomaa torstaihin asti enkä saa nostella mitään 2kg painavampaa.

Jospa ne siitä rauhoittuisi. Ekaa odottaessa ei kyllä ollut juuri

mitään vaivoja, harkkasuppareitakin tosi harvoin. Kummasti voivat olla

erilaisia nämä raskaudet.

nyt kun vielä keksis mitä puuhailis sohvalla lojumisen lisäksi...

Mukavaa viikon aloitusta kaikille !

vupii kera Tiuhdin rv 18+2 sekä maalispoika240305

Vierailija
6/27 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummatkin tytöt nukkuu, tosin pienempi herää kohta syömään ettei siis itse pääse untenmaille.

Telille kiitokset vinkistä vaippaihottumaa. Mie itsekin mietin sitä daktarinea, mutten uskaltanut laittaa.

Eilinen ei sitten mennyt ihan suunnitelmien mukaan.Vietiin kyllä lapset mummolaan ja me mentiin keräämään marjoja, mutta isäni olikin keränyt puskat tyhjiksi. Hän ei ollut kotona, joten en nyt tiedä mihkä marjat on joutuneet..

Mimmille oli ollut kova paikka jakaa mummo siskonsa kanssa. Mummo ei olisi saanut vauvaan koskea lainkaan. Raukalla vielä tämäkin edessä, myös isovanhemmat joutuu jakamaan niinkuin vanhemmatkin. Iltapäivällä he lähtivät sitten Mimmin kanssa kaupoille ja antoivat näin laatuaikaa pelkästään ensimmäiselle lapsenlapselle.

Me käytiin sitten sykerön kanssa kaupoilla ja löysinkin itselleni paidan ja topin. Jommankumman laitan sitten rippijuhliin ja ristiäisiin.Kummassa en näytä niin läskiltä ;)

Odottelen niitä kaksosten rattaita. Pitäisi tässä puolenpäivän aikaa saapua. Sormet ja varpaat ristissä, että ovat hyvät.

Huh, täytyy mennä herättelee tai ei tarvikaan..neiti ilmoittaa tarviavansa ruokaa..alkoikin olla aika tukalan tuntuiset tissit.

Palaamisiin taas, kun yllättäen jäi kesken..

On tainut muutes eliisaku päässä lähtemään, kun ei ole koneella enään käynyt=)

Tuulia+co

Vierailija
7/27 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se on maanantai...huoh..No, koetan nyt nauttia näistä arkipäivistä kahdestaan tytön kanssa, kun itsellänikin on töihin meno edessä näillä näkymin 4.9. Tytöllemme on haettu hoitopaikkaa 28.8 alkaen. Nyyh :´(..Hirvittää jo etukäteen, miten ihmeessä tuo pieni pärjää hoidossa, kun on aika ujoa sorttia. Varmaan itken silmät päästäni. Ollaan haettu perhepäivähoitajaa mutta jollei saada niin päiväkotiin sitten. Tiedä sitten kumpi hoitomuoto on parempi.

Ollaankohan me ainoita, jotka ei lainkaan vielä pottaile?! Kerran olen tainnut tytön istuttaa potalle viime talvena, ja siihen se jäi...Pitäis oikein ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa pottatreenit, varsinkin nyt kun on hoitoonmeno edessä.

Yöt menee meillä suht kivasti. Välillä heräillään parkumaan mutta yleensä ei tarvitse siihen reagoida, vaan tyttö jatkaa uniaan itse. Menee nukkumaan 20-20.30 ja heräilee aamulla 7.30-9.00 joten ihan mukavasti sitä unta riittää!

Vauvakuumeesta: Mulla ei (onneksi!) ole mitään pahempaa kuumetta havaittavissa. Kyllähän välillä ajattelen haikein mielin raskausaikaa mutta sitten järjen ääni voittaa :) Meillä nimittäin olisi nyt tosi huono ajankohta raskautumiselle. On kaikenlaista suunnitelmaa mun työuraa ja ulkomaille muuttoa myöten joten ollaan ajateltu, että kakkonen voisi ehkä tulla vasta joskus kolmen-neljän vuoden kuluttua. Tai mistä sitä tietää, saakokaan sitä toista lasta koskaan. Mutta sellaiset on suunnitelmat.

Kuinka paljon annatte lastenne katsella telkkaria? Meillä kun neiti katsoisi kokoajan Teletappeja, jos vaan antaisin. Saa yleensä katsoa niitä aamuisin ja syödä samalla aamupalaansa. Niin äitikin saa sillä välin syödä oman aamupalansa suht rauhassa...Meillä nimittäin halutaan kaikkea, siis kaikkea mitä äiti tai isä syö. Ensiksi kuuluu " tätä" ! Sitten vähän vaativaampi " tätä!" ja osoitus haluamaansa suuntaan ja jollei saa niin alkaa armoton huuto ja raivoaminen. Tätä tarkoittaa tytön kielellä tätä, tota, tuota, sitä ja niin edelleen:). Kärsivällisyys ei ole kyllä meidän lapsen hyve..

Edellisessä pinossa Atyah kirjoitteli nukesta, jonka oli ostanut. Meidänkin pitäisi ostaa se baby born, tyttö on ihan innoissaan nukkien perään ja työntelee nukenvaunuja onnessaan. Yksi sellainen pieni nukke meillä onkin, mutta tuollainen isompi olisi hyvä ja se varmaan menisi monta monta vuotta leikeissä mukana.

Joo. Taidan mennä keittelemään kahvia ja kaivelemaan pakastimesta pullaa. Maanantain jatkoja kaikille!

Terkuin pahis ja Siiri

Vierailija
8/27 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaan otsikon mukaisesti siis poikaa! Ehkäpä vanhemmat ovat jo saaneet vastauksen tähän päivän kuumimpaan gallup-kysymykseen tähän hetkeen mennessä! ;))

Lapset ovat nukkumassa, ja minä teen töitä. Hetkeksi karkasin koneelle lukemaan kuulumisianne ja kannattipa tulla! Ulkoilimme aamun viileydessä reilut kaksi tuntia ja minä olin ainakin ihan kohmeessa. Lupasivat muka lämmintä taas, mutta ei pyykkikään kuivu narulla, vaikka pieni tuulenvire käykin.

TEL: Aina kun menemme ulos, niin esikoinen ottaa pyörän alleen heti ensimmäiseksi. Olisi menossa joka paikkaan " motskarillaan" . Odotettavaa siis oli, että apurattaat sai ottaa pois. Tämäkin oli sinänsä jännä tilanne äiskälle: olin etukäteen miettinyt, että miten sitä sitten opetetaan, mutta ei tarvinnut opettaakaan. Mies nosti apurattaiden " siivekkeitä" hiljalleen aina ylöspäin ja kun sitten poitsu jo ajeli niin, ettei rattaat osuneet laisinkaan maahan, niin otimme joutavat pois. Ja niin vain poika ajoi vanhaan malliin. Ainoa mitä hetken harjoitteli oli vauhtiin lähtö, miten tukee jalalla ja mihin polkimen asettaa, että pääsee vauhtiin.

Mutta niin vain eri aikaan tämänkin kaikki oppivat. Lähipiirissa 5v. ajavat vielä appareilla, kun eivät ehkä niin kovin ole ajamisesta ylipäätään kiinnostuneita. Kun taas meitä lähellä asuva poika (teidän ja meidän poikia hiukan vanhempi, taitaa olla alkuvuodesta syntynyt) ajoi jo viime kesänä ilman appareita. Ja vauhdilla ajoikin! :))

Taas meinaa mennä esikoiskeskusteluiksi.. ;))

Hei mutta työt odottavat! Mies tulee kotiin vasta neljän maissa ja minä aion passittaa porukan sitten ulos ja siivota hetken kunnolla. Ovenpielukset ovat täynnä mustia sormenjälkiä ja poikien vaatekaappia pitänee hetki raivata. Jotta löytää hoitoon sitten passelit vaatteet.

Illalla tulen lukemaan vielä kuulumiset! Kirjoitelkaas!

Ps: Ensin jännittää Tuulian synnytystä ja sitten jo sitä, mikä lapselle tulee nimeksi.

Vierailija
9/27 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä meilläkään pottailla. Kirjoittelinkin jo viime viikon pinoon aiheesta. Katellaan sitten loppusyksystä, josko poikaa himpun verran enemmän touhu kiinnostaisi.

Telkkaria lapset katsovat kakkosen lastenohjelmien verran. Pienempi ei jaksa keskittyä, leikkii usein samalla. Isompi katsoo kyllä joskus muutakin, esim. tykkää Puskurista ja sen sellaisesta.. Isänsä poika.

Pippandii vielä

Vierailija
10/27 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinkohan on että EliisaKu on päässyt tosi toimiin!!!!Ja minä veikkaan poikaa tulevaksi.

Meidän viikonloppu meni mukavasti.Minäkin olin vapaalla koko weekendin ja vielä tämän päivän ja huomenna aamuvuoroon.Eilen käytiin Limingassa (oulun lähellä) kotieläinpuistossa ja kylläpä riitti Juusolla ihmettelemistä,kun oli niin paljon eläimiä.Loppukuusta lähtään vielä Ähtärin eläinpuistossa käymään.

Tänään Juuso menee mun äipälle yökylään ja on sit huomisen päivän siellä kun mulla töitä.Kolmen jälkeen käyn sit pojun hakemassa.

eipä meille ihmeitä,minäkin lähden kahvin keittoon.

suohomppeli81 ja juuso

Vierailija
11/27 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki on alkanut meillä. Toisaalta siis surettaa ja toisaalta helpottaa päästä tuttuihin kuvioihin ja rytmeihin kiinni. Oltiin aamupäivällä puistossa ja siellä oli onneksi kavereita. Itse liityin taannoin Mll:n toimintaan mukaan ja tapasin siinä samalla pari tämän alueen yhdistyksen jäsentä, kun lapset leikkivät keskenään.

Kotona ollaan viime aikoina vain käyty purkamassa ja pakkaamassa kasseja, joten nyt kyllä siivottavaa riittäisi. Tämä kuumuus tänään kyllä on vienyt minusta mehut, enkä todellakaan jaksa imuriin tarttua. Toissa yönä oltiin esikon kanssa minun mummolla yötä, kun oli kaatunut ja ranteensa murtanut, joten tuli nukuttua tosi huonosti, että siinä toinen hyvä syy olla siivoamatta.

Meillä ei pottailla. En ole hakenut vielä pottaa varastosta. Ei vaan laiska äiti jaksa moista aloittaa, kun esikon kanssakin sen oli ihan höpöhöpö-touhua näin pienenä. Epäilen, että tämä poika on vielä vähemmän moisesta kiinnostunut. Edistystä on kyllä muuten tapahtunut, nimittäin Santtu on oppinut sanomaan että=vettä ja otta=Lotta. Autofriikki tuntuu myös olevan tällä hetkellä. Ajaa autoja koko aika ympäri kämppää. Mies kävi eilen ostamassa pojalle muutaman pikkuauton, kun on niiiiiiin innostunut.

Unet on nykyään n. 20.00 - 07.00. Joskus yöllä itkee ja tarvitsee lohdutusta, mutta onneksi jo yleensä nukkuu koko yön.

TEL:in tavoin olen tehnyt kovasti surutyötä tämän viimeisen vauvan kasvun myötä, mutta joskus vaan huokailen helpotuksesta, että ollaan jo näin pitkällä. Ei enää yöherätyksiä kolmen tunnin välein, ei tississä riippuvaa nyyttiä kahden tunnin välein jne jne. On jo kaikki vauvaroina annettu pois ja nyt koitetaan tottua ajatukseen, että ei enää koskaan.....(vaikka ehkä voisin yhden vielä ehtiä tekemään, mutta ehkä ei kuitenkaan. Täytän lokakuussa 35v.)

Eilen juuri käytiin kylässä, johon odotetaan tässä kuussa esikoista ja kyllä tuli niiin muistot mieleen. On se esikoisen saaminen vaan niin älyttömän jännää.

Fillaroinnista: Ei siis toivoakaan, että meidän typy osaisi ajaa ilman apupyöriä (lokakuussa tulee 4v.). Ei oiken hyvin osaa ajaa edes niiden kanssa, ollaan oltu vähän laiskoja harjoittelemaan. Typy on muutenkin vähän kömpelömmän sorttinen, kuin Santtu. Mitenkäs uiminen menee teidän isommilta lapsilta?? Meillä ei vielä suju sekään. Kaverin tyttö tulee joulukuussa 5v. ja osasi uida jo viime kesänä.

Käytiin viikonloppuna kylässä perheessä, missä oli helmikuussa 05 syntynyt poika. Poika oli alunperin kotoisin Venäjältä ja nyt ollut uudessa kodissa kolme kuukautta. Kyllä oli niin laiha ja hentoinen pieni poika Santtuun verrattuna. Mulla oikein iski ahdistuksen, kun pojan äiti sanoi lapsen olleen hyvin surullinen ja masentunut pieni poika. Siis aivan järkkyttävä tämä maailma jos pienen yksivuotiaan täytyy olla masentunut!!! Ja tottahan sellaisia vauvoja löytyy miljuunittain, mutta eipä ole ennen minun tajuntaani iskenyt näin. Ihan menee ylihenkeväksi, mutta se vaan tuntui niin pahalle.

No josko sitten siivoamaan, että muuta ajateltavaa...

Tsemppiä Eliisaku:lle!!! Itsellä supparit alkoi vesien menon jälkeen esikoisen kohdalla 3h päästä ja Santusta saikin odotella yli vuorokauden ja sitten käynnistettiin.

T. lappu & Santtu 22.3.

Vierailija
12/27 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös täällä veikataan EliisaKu:lle syntyväksi poikavauvaa. Johtuisko siitä, että on vaikea ajatella tytön äitinä, kun esikoinenkin on poika?

Huoh. Viikonloppu on ohi ja arki taas palannut. Oltiin maalla häissä ja kun mies oli bestmanina, niin touhotusta riitti aamusta iltaan. Onnistuneet olivat häät ja vierailla kivaa. Ja morsiuspari hehkui onnea. Kyllä se naimisiinmeno monen vuoden seurustelunkin jälkeen selvästi joltain tuntuu :)

Meillä pottaillaan melko säännöllisesti, äidin viitsimisestä riippuen. Jos Kaisa ei jaksaisi istua potalla, voin vakuuttaa, etten minäkään jaksaisi määrätietoisesti siihen puuhaan vikitellä. Mutta kun neiti istuu mieluusti potalla, niin mikäs siinä on treenaillessa. Ja Kaisa ei tykkää kakata vaippaan, joten on jo aika pitkään osannut pyytää potalle.

Kaisa syö mitä tahansa ruokaa niin kotona kuin päiväkodissakin. Kaikki kelpaa niin kauan kun on nälkä ja sitten kun nälkä on ohi, ei kelpaa mikään. Stoppi tulee totaalisena ilman varoitteluja, ja sen jälkeen on enää turha tyrkyttää.

Nukkumisasiatkin on järjestyneet päiväkodissa hyvin, viime viikolla tyttö oli posottanut unia jo reilut 2h. Vau. Kaikki on muutenkin mennyt hoidon suhteen niin upeasti, että mä olen alkanut odottamaan koska tapahtuu jotain kamalaa. Ei tää vaan voi olla näin yksinkertaista!! Kaikki kun loksahti paikoilleen myös täällä työmaalla, vaikka sitäkin jännitin kovasti etukäteen. Turhaa murehtimista - taas kerran.

Nyt jatkan hommia, kuulumisiin taas.

kua ja Kaisa

Vierailija
13/27 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vautsiga EliisaKu! Siitä se sitten lähtee (lähti?) !! Kovasti vaan täältäkin tsemppiä synnäriurakkaan! Minä veikkaan tyttöä.

Vupiikin pitkästä aikaa palstailemassa! Ja sulla jo myös raskaus pian puolivälissä. Aika kuluu aivan liian nopeasti!

Atyahillakin alkaa oleen näytön paikka edessä. Vielä kuitenkin meinaat viimemetreillä uskaltautua konferenssiin! Hui! No, eipä kai se sen kummempaa ole, kun kotona odotella, josko synnytys alkaisi. Pääseehän sieläkin (tietääkseni, hih) synnytyslaitokselle.

Terhille lisää edellisen kaltaisia öitä!!

Pottailusta: Ei pottailla meilläkään. Ostin potan, kun Helmi oli 10 kk, ja silloin muutaman kerran istutin häntä siinä. Sitten on ollut pitkä tauko ja aina silloin tällöin olen häntä siihen yrittänyt, mutta joka kerta alkaa kova huuto ja rimpuilu, joten olen antanut olla. Sitä paitsi olen niin monesta oppaasta ja kirjasesta lukenut, että lapsi oppii keskimäärin vasta toisen ikävuoden lähestyessä tunnistamaan pissa- ja kakkahädän ja kontrolloimaan suoltaan ja rakkoaan. Jos pottatreenit osaa silloin ajoittaa juuri nappiin, saattaa lapsi oppia kuivaksi jopa kahdessa päivässä. Just niinkuin naapurin tyttö. Oli vaan toisena päivänä ilmoittanut, että mitäpä hän enää vaipalla tekee, kun voi tuohon pottaankin pisaista. Nyt kun Helmi menee päiväkotiin, niin luulen että sieltä hän saa kivasti tsemppausta myös pottailun aloittamiseen.

Oltiin tänään ensimmäistä kertaa tutustumassa päiväkotiin. Ja Helmihän sulautui oitis joukkoon. Ei puhettakaan arastelusta. Samantien oli leikkimässä muiden kanssa ja luetuttamassa kirjaa tädillä. Voi, kun kaikki sujuisi jatkossakin näin hyvin, eikä sitten jossain vaiheessa alkaisi vieroksuminen.

Sanoivat päiväkodissa, että jo keskiviikkona voin jättää Helmin muutamaksi tunniksi ja itse tehdä, mitä nyt haluankaan. Ja perjantaina Helmi olisi jo niin pitkään, että koittaisi nukkua unet siellä. Hui! Jännittää kamalasti! Mitähän siitäkin tulee??

Yksi vee itutuskin tähän päivään mahtuu. Postissa tuli uusi bussien aikatauluvihkonen ja se bussi, jolla miehen on tarkoitus vielä Helmi hoiton aamulla onkin muutanut reittiä. Aiemmin bussi ajoi päiväkodin ohi eli pysäkiltä oli n. 100 metriä hoitoon, mutta nyt pitää jäädä pois jo aiemmin ja ylittää vilkasliikenteinn risteys. Matkaa varmaan n. 300-400m. Ja aiemmin samainen bussi ajoi myös miehen työpaikan ohi, mutta nyt se harauttelee jotain kiertotietä Itäkeskuksen Metroasemalle ja työmatka piteni ainakin kolminkertaiseksi. No, eipä pitäis mua äersyttää, mutta ottaa päähän miehen puolesta, kun toinen tekee kuitenkin niin pitkää päivää. Mutta, tällasta tää on.

Mutta ei siitä sen enempää.

Olikos täällä edellispinossa puhetta laihduttamisesta? No, mullehan niitä kiloja synnytyksen jälkeen vaan on tullut lisää ja nyt on korkea aika alkaa tehdä asialle jotain. Lähdetäänkin naapurin kanssa Painonvartioihin Vuosaareen. Kallistahan se on kuin mikä, mutta ehkä se motivoi paremmin, ja toisaalta toivottavasti ne punnituskerran maksut on poissa sitten jostain ylimääräisistä herkuista.

Mitähän sitä keksisi? Helmi koisaa. Ulkona on liian kuuma, joten sinne ei mennä. Varmaan vaan pitää täällä sisällä jotain kehittää.

Nyt loppu juttu.

lehtovi ja Helmi

Vierailija
14/27 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkään ei pottailla aktiivisesti. Joel saattaa monesti sanoa kyllä kakka kun pisu on tulossa ja kakkakin mutta usein ne on jo vaipassa. Sitten riuhtoo vaippaa päältään ja tuo uutta puhdasta vaippaa äidille käteen.... :)

Potalla viihtyy puol sekuntia ja sitten viipottaa ilman housuja jonnekin. Tarhassa kyllä pottailee.

Lehtoville tesmppiä Painonvartijoihin. Mä kävin aktiivisesti ryhmässä viime syksynä ja 7 kiloa lähti tosi helpolla. Sitten muhun iski syömähulluus enkä jaksanut enää käydä :( tosi sain paino pysymään kutakuinkin aisoissa. Jahkahan tämä nyytti syntyy niin vois ajatella menevänsä vielä pudottamaan ne loputkin kilot.

Atyahille jaksamista viime hetkiin !

T: vupii

Vierailija
15/27 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin vaippaa, poika oli sen näköinen, että nyt tulee pissa ja heti alkoikin lorista. Otin vanhan vaipan suojaksi ja sanoin, että nyt mennään potalle (lopetti pissaamisen pienen lirauksen jälkeen). Mutta sitten potalla istuessaan vain naureskeli ja nousi ylös. Eikä tietty pissaakaan. Tällaista meillä. :))

Että joskus sitten. Laitoin uuden vaipan.

Lehtoville (tai miehelle) surkuvalittelut bussiaikataulujen muutoksista. Meillä minä tulen kuskaamaan lapset hoitoon useimmiten ja hieman monimutkaista on täälläkin: emme halunneet ostaa toista autoa vain sen takia, että lapset pääsevät hoitoon, joten ostimme pyörään kiinnitettävän riksan! Lapset kyytiin, sateellakin ovat suojassa (äidistä ei niin väliä :) ja sitten jätän koko komeuden hoitoon, kävelen bussipysäkille ja jos myöhästyn bussista niin on mentävä taksilla! Seuraava bussi menee nimittäin tunnin kuluttua ja olen auttamattomasti myöhässä. Toivotaan siis, että aamut sujuvat mallikkaasti. On varmaan ennakoitava kuitenkin ja seisoskeltava vaikka sitten hieman ylimääräistä pysäkillä... Tai kokeilen sitten liftaamista!! Hihii.

Taas mennään! Tsau.

Vierailija
16/27 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vielä katsomaan kuulumiset, kun isäntä lähti golffaamaan (teki ekan työpäivän kunniaksi vajaan päivän...) ja lapset katsovat Franklinia... Ehdittiin tässä jo käydä viikon kauppareissukin koko porukalla. Ruokien lisäksi mukaan tarttuivat Saanalle nukenrattaat ja Nuutille hyppynaru. Saanan mielestä rattaat ovat tosi kivat, työntelee niissä kahta vauvanukkea ja pehmo-Muumipappaa, mutta kaikista kivointa olisi mennä istumaan niihin itse...

Telkkarista oli täällä puhe. Saana jaksaa keskittyä max 10 minuuttia. Kerran sain huijattua itselleni melkein puolituntia lisää aamu-unta, kun otin neidin syliin ja pistin Teletapit pyörimään. Ensin joi maitoa 10 minuuttia ja sitten jaksoi keskittyä jopa sen 20 minuuttia Tappeihin. Mutta ei yleensä niin kauan. Katselee kyllä Franklinia ja Pikku Kakkosen ohjelmia alkuun ihan innolla, mutta sitten ei enää jaksa. Teletapit ovat alkaneet kiinnostaa jonkin verran, ja Nuutin Muumivideoille naureskelee ihastuneesti sen hetken aikaa. Nuutti kyllä tykkää katsella kaikenlaista, mutta olen rajoittanut katselua arkisin lähinnä TV2:n lastenohjelmiin. Viikonloppuaamuina saa sitten katsoa kakkosen lastenohjelmat ja välillä Saanan päikkäreiden aikaan jotain videota. Meillä kyllä telkkari on melkein aina auki (uutisia ym. yritän olla näyttämättä/kuunteluttamatta esim. nyt, kun tulee niitä Libanon-uutisia koko ajan), joten sitä ei-aktiivista katselua tulee kyllä sitten enemmän.

Pippandiille kiitokset vinkistä niiden apupyörien kanssa, ts. että hilaa niitä vähä vähältä " ylöspäin" . Pitääpä kokeilla. Mietin nimittäin itsekin, että mistä sen tietää, milloin apparit voi jättää pois...

Ja Lapulle piti sanomani, etten muistanutkaan, että teillä esikoinen on niin saman ikäinen kuin meillä (ja Pippandiilla). Meillähän Nuutti täyttää 4 v. ensi viikolla. Meillä Nuutti on liikunnallisesti mielestäni ihan taitava (ei tosin varmaan mitenkään erikoisen hyvä), mutta esim. piirtämisessä ihan kammottavan huono... Saana on jonkin verran kömpelömpi, vaikka kaiketi ikäisekseen liikunnallisestikin ihan ok tasoa, kun on pitänyt ison veljen tahtiin kokeilla kaikkea...

Joo. Jos lopettaisi taas tämän romaanin kirjoittamisen. EliisaKu se varmaan tosiaan jo lähti... Toivottavasti on jo vauvakin maailmassa. Minä muuten yleensä veikkaan kaikille poikaa - on jotenkin aina niin poikaolo ;-) Niin siis EliisaKu:llekin aamulla veikkailin.

Nyt loppu.

Terhi&lapset

Vierailija
17/27 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappu kyseli uimisesta. Meillä Nuutti kovasti yrittää uida, uimarenkaan/-liivin kanssa onnistuu jotenkin, mutta ilman ei kylläkään. Puoli vuotta nuorempi serkkunsa on selvästi enemmän sinut veden kanssa, mutta hän kävikin vauvauinnissa. Vauvauinti ainakin minusta selvästi vaikuttaa asiaan, harmittaakin nyt, kun ei tullut uhrattua kummankaan lapsen kanssa lauantai-/sunnuntaiaamuja uimiseen ;-)

Terhitaas

Vierailija
18/27 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalispojustamme tuli pitkä- ja tummatukkaisen tytön (3920g ja 52 cm) isoveli tänään klo 6:13 (n. 1½h ekasta supparista, joka oli ihan tavallisen tuntuinen, hyvä kun edes noteerasin).

Enhän mä tänne ehtinyt mitään suppareista laittamaan, vaikka niin olin suunnitellut, että laitan viestiä ennen kuin lähden.

Vauhdilla siis syntyi tyttäremme ja vaikka heti parin-kolmen ekan supparin jälkeen herätin miehen ja soitettiin mummi paikalle, niin sairaalassa ehdittiin olla vain 23 min. Nyt sitten kelailen, että mitä meistä yhtäkkiä tulikin 4-henkinen perhe ja mitä aamuyöstä oikein tapahtui. Vaurioitta onneksi vaudista huolimatta selvisin ja imetyskin lähti mukavasti heti käyntiin. Ekat vieraatkin: mummi ja tuore isoveli sekä ystäväni Englannista jo kahvitettiin ja nyt nautitaan vauvan tuhinasta ja tuoksusta.

-E & oliver 19.3. & kipinä 07.08.06

Vierailija
19/27 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA ELIISAKU:LLE JA KOKO PERHEELLE TYTTÖVAUVASTA!!!Pieleen meni mun veikkaus.Ilmeisesti kaikki meni hyvin kun näin nopeesti kerkesit/jaksoit tänne meille uutisia tulla kertomaan.

ONNEA vielä hirmu paljon!!! :)

Suohomppeli81 ja Juuso

Vierailija
20/27 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä kävin pinoa lueskelemassa mutta en ehtinyt kirjoittaa, mutta arvaukseni olisi mennyt pieleen, koska veikkasin poikavauvaa :o)

Neiti+unimassa oleva Aatu