Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikilla on musta keittiö ja sitten luullaan olevansa jotenkin poikkeus

Vierailija
13.02.2021 |

Meille on tulossa myös musta keittiö.

Olemme rakentamassa taloa ja kierrelleet lukuisia talonäyttöjä ja seuraamme somessa paljon rakennusvaiheessa olevia taloja ja esimerkiksi facebookin sisustusryhmiä. Mä ihmettelen suuresti tätä, että mustan keittiön valitsevat luulevat olevansa jotenkin ainoat ihmiset maailmassa, joille tulee musta keittiö. Tämä ok, mutta samalla ärsyttää, kun puhutaan "meille ei tule ainakaan mitään valkoista tusinakeittiö, joka on kaikilla". Eipä valkoisia keittiöitä enää paljon talonäytöissä näe. Lähes aina musta. Yhteen punaiseen ja pariin beigeen keittiöön olen myös törmännyt. Mustaa on paljon taloissa sisällä ja ulkona ja seinissä tuntuu olevan paljon petrolin sävyä. Okran väriset sohvat ovat myös näköjään nyt muotia.

Mikä ihme siinä on vaikeaa ymmärtää, että aina muoti muuttuu, koska eihän markkinat pysyisi mielenkiintoisena, jos vuodesta toiseen mentäisiin samalla kaavalla. Jokainen laittakoot kotiin mitä haluavat, mutta älkää arvostelko muita. Nyt on mustat keittiöt ja musta in. Sohvissa on väriä ja string-hylly tuntuu olevan jokaisen uuden talon vakiovaruste. Se on ok.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva, jos olisi jotain väriä, kaapeissa ja laatoissa. Mutta mustaa tai punaista en haluaisi. Mustia hanoja/suihkuja myös ollut kai viime aikoina ja ilmeisesti väri kuluu pois helposti.

Meillä musta allas ja hana keittiössä. Näissä tosiaan ollut eroja. Toisilla kuluneet vähän käytön jälkeen. Meillä onneks pysynyt pian 3 vuotta tosi hyvänä.

Vierailija
42/89 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasta tuli mieleen, kuinka mustat huonekalut olivat in 90-luvulla. Kaikki pöly näkyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka someen kaiken postaa se sillä huonon itsetuntonsa nostaa.🤭

Vierailija
44/89 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni halusi mustan keittiön, minä valkoisen. Onneksi sain mieheni järkiintymään tässä asiassa. Musta keittiö olisi pimentänyt keittiötämme lisää, eikä siellä ole kovinkaan valoista ikkunan ollessa itään päin.Valkoisen keittiön halusin nimenomaan valoisuutta tuomaan lisää ja näin sen sielujensilmilläni hyväksi. Enkä ole katunut. Trendejä en ikinä ajattele sisustuksessani.

Vierailija
45/89 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne kullatut hanat? Joko ne lähti pois muodista? 😬

Vierailija
46/89 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sullakin ongelmat. Kannattaisikohan ihan keskittyä omaan elämään. 

Vierailija
47/89 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat keittiökaapit on 5 vuoden päästä yhtä tuoreen näköiset, kuin nyt on ne 2010 asennetut ferrarinpunaiset tai limen vihreät, TÄYSKIILTÄVÄT keittiökaapistot ja laminaattitasot. Musta tullaan tunnistamaan 5-10 vuoden kuluttua koronavärinä - kansa pimahti kotona istumiseen ja kaikki laitettiin mustaksi.

Vierailija
48/89 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustat keittiökaapit on 5 vuoden päästä yhtä tuoreen näköiset, kuin nyt on ne 2010 asennetut ferrarinpunaiset tai limen vihreät, TÄYSKIILTÄVÄT keittiökaapistot ja laminaattitasot. Musta tullaan tunnistamaan 5-10 vuoden kuluttua koronavärinä - kansa pimahti kotona istumiseen ja kaikki laitettiin mustaksi.

Samaa mieltä. Mun mielestä just v 2020 alko remppabuumi näiden mustien keittiöiden kanssa...

Huomattiin muuten yks juttu sunnuntaina rautakaupoilla. V. 2020 syksyllä se oli sunnuntaisin aina täynnä. Kaikki katseli maalisävyjä, laattoja ym kodin remppatavaraa... Nyt viime sunnuntaina aivan tyhjä kauppa. Huomaa hiipumisen

Vierailija
49/89 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs ne kullatut hanat? Joko ne lähti pois muodista? 😬

Meille yritettiin v. 2020 myydä näitä keittiöön. Silloin kuulemma oli suosittu. En tiedä miten nyt, mutta minä en innostunut.

Vierailija
50/89 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haaveilen valkoisesta integroidusta keittiöstä, marmoritasosta ja mustat uuni ja mikro.

Vierailija
51/89 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisustuksessa tulee uusia trendejä ja kaikki he, jotka ovat vaihtaneet keittiön kaapit tai laatoittaneet kylppärin hehkuttavat valintojaan joka puolella. Osalla ihmisistä ei ole rempparahoja valmiina tilillä tai lainanottokykyä ja he pääsevät mukaan mustaan hurmaan vasta pitkällä viiveellä ankaran säästämisen  jälkeen. Mutta uusi trendi on jo meneillään.

Vierailija
52/89 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisustuksessa tulee uusia trendejä ja kaikki he, jotka ovat vaihtaneet keittiön kaapit tai laatoittaneet kylppärin hehkuttavat valintojaan joka puolella. Osalla ihmisistä ei ole rempparahoja valmiina tilillä tai lainanottokykyä ja he pääsevät mukaan mustaan hurmaan vasta pitkällä viiveellä ankaran säästämisen  jälkeen. Mutta uusi trendi on jo meneillään.

Tätä mä koitin kans tutuille sanoa kun ostivat jotkut ihan jäätävän hintaiset laatat, samoin kalliit suihkut, tonneja maksavat tasot ja hanat myös kalliit, että nuo on sellaisia, mistä ihmiset ei maksa sitten jos myyvät talon.

Vierailija
53/89 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla, myös minulla ja tutuillani on valkoinen keittiö. Taivaalle kiitos. Mustassa näkyy kaikki, se on hirveä väri keittiöön. Meillä töissä on ja kaikki kiroaa sitä kun se on likaisen näköinen aina.

Vierailija
54/89 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaaleanharmaat ovet ja ruskeat tasot. Ei sopisi pienehköön keittiöön mustat kaapit. 

Vierailija
55/89 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on valkoinen jo kohta 10 vuotta, enkä muuta mustaksi, olenko uniikki?

Mullakin, ollut vuodesta 79 ja silloin ei ollut paljon kellään. Olin uniikki lumihiutale.

Kaapit ihan hyvät vielä.

Kukaan ekaa kertaa meillä käyvä ei usko, että keittiö on niin vanha.

Työtasoja ja vetimiä vaihdettu.

Vierailija
56/89 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja rasvaisista sormenjäljistä.😅

Vierailija
57/89 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla, myös minulla ja tutuillani on valkoinen keittiö. Taivaalle kiitos. Mustassa näkyy kaikki, se on hirveä väri keittiöön. Meillä töissä on ja kaikki kiroaa sitä kun se on likaisen näköinen aina.

No jos on korkeakiilto niin näkyy. Tutuilla on puujäljitelmä kuvio , ei näy lika

Vierailija
58/89 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vaaleanharmaat ovet ja ruskeat tasot. Ei sopisi pienehköön keittiöön mustat kaapit. 

Meillä vaaleanharmaa, yläkaapit valkoiset. Marmorikuvioitu iso välitilan laatta, tosi helppo pitää puhtaana. Laatta on 90x45 ja kiiltävä , pysyy puhtaana.

Minä tykkään edelleen. Mutta minuahan varten tämä on. Joku ei varmasti tykkää, mutta aika usein ihmiset kyllä kehuu, että kiva on.

Tuttu just harmitteli, kun otti valkoisen keittiön puutasolla. Sanoi, että olisi voinut vaikka laittaa keltaiset yläkaapit piristämään.

Vierailija
59/89 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaan kunhan ei mustaa

Vierailija
60/89 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marmori on niin teennäistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan