Kaikilla on musta keittiö ja sitten luullaan olevansa jotenkin poikkeus
Meille on tulossa myös musta keittiö.
Olemme rakentamassa taloa ja kierrelleet lukuisia talonäyttöjä ja seuraamme somessa paljon rakennusvaiheessa olevia taloja ja esimerkiksi facebookin sisustusryhmiä. Mä ihmettelen suuresti tätä, että mustan keittiön valitsevat luulevat olevansa jotenkin ainoat ihmiset maailmassa, joille tulee musta keittiö. Tämä ok, mutta samalla ärsyttää, kun puhutaan "meille ei tule ainakaan mitään valkoista tusinakeittiö, joka on kaikilla". Eipä valkoisia keittiöitä enää paljon talonäytöissä näe. Lähes aina musta. Yhteen punaiseen ja pariin beigeen keittiöön olen myös törmännyt. Mustaa on paljon taloissa sisällä ja ulkona ja seinissä tuntuu olevan paljon petrolin sävyä. Okran väriset sohvat ovat myös näköjään nyt muotia.
Mikä ihme siinä on vaikeaa ymmärtää, että aina muoti muuttuu, koska eihän markkinat pysyisi mielenkiintoisena, jos vuodesta toiseen mentäisiin samalla kaavalla. Jokainen laittakoot kotiin mitä haluavat, mutta älkää arvostelko muita. Nyt on mustat keittiöt ja musta in. Sohvissa on väriä ja string-hylly tuntuu olevan jokaisen uuden talon vakiovaruste. Se on ok.
Kommentit (89)
En tunne ketään kenellä ois musta keittiö, kyllä se valkoinen on vaan paljon tavallisempi vaikka musta ehkä hetken aikaa oli muodissa. Tosin siihen on kyllä syynsä miksi se valkoinen keittiö on kestosuosikki, se on tylsä mutta ei näytä heti muutaman vuoden päästä synkältä ja vanhanaikaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustat keittiökaapit on 5 vuoden päästä yhtä tuoreen näköiset, kuin nyt on ne 2010 asennetut ferrarinpunaiset tai limen vihreät, TÄYSKIILTÄVÄT keittiökaapistot ja laminaattitasot. Musta tullaan tunnistamaan 5-10 vuoden kuluttua koronavärinä - kansa pimahti kotona istumiseen ja kaikki laitettiin mustaksi.
Sisustuksessa tulee uusia trendejä ja kaikki he, jotka ovat vaihtaneet keittiön kaapit tai laatoittaneet kylppärin hehkuttavat valintojaan joka puolella. Osalla ihmisistä ei ole rempparahoja valmiina tilillä tai lainanottokykyä ja he pääsevät mukaan mustaan hurmaan vasta pitkällä viiveellä ankaran säästämisen jälkeen. Mutta uusi trendi on jo meneillään.
Tätä mä koitin kans tutuille sanoa kun ostivat jotkut ihan jäätävän hintaiset laatat, samoin kalliit suihkut, tonneja maksavat tasot ja hanat myös kalliit, että nuo on sellaisia, mistä ihmiset ei maksa sitten jos myyvät talon.
No jos itselleen laittaa, kannattaa laittaa sellaista kun haluaa. Jos ei ole ihan heti myymässä niin turha miettiä sen enempää sitä saako niistä sen ekstrarahan pois käytettynä. Joku 5-10 vuotta vanha kylppäriremppa ei hintaa nosta olipa siinä käytetty minkä hintaisia materiaaleja tahansa. Toki hyvin erikoiset ratkaisut voi estää kaupaksi menemistä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on violetti keittiö :D
Erikoista. Violetti on Suomessa aika vähän käytetty väri sisustuksessa. Toki paljon riippuu sävystä mitä itse siitä pitäisin.
Mustat kaapistot ja huoneet eivät ole hyvä juttu kotona. Valolla on niin iso merkitys. Varsinkin luonnonvalolla. Musta poistaa sitä tehokkaasti ja kotona on ankeampi tunnelma. Jos taas haluaa sekä mustaa että valoisaa eikä ole isoja ikkunoita joista sitä tulvii, täytyy laittaa tosi tehokkaat keinovalot ja se on paljon huonompi kuin vaalea sisustus pehmeämmällä valolla.
Jaa. Enpä kyllä itse tunne ketään kenellä olisi musta keittiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajatteln, että tuo musta trendi on jo ohi. Kun seuraa täällä päin myytäviä asuntoja niin varsinkin ne asunnot/talot, joissa on mustat kaapistot keittiössä, vessoissa, eteisessä pyörivät vuosikaupalla etuovessa myytävänä
Tuskin kukaan nyt niiden kaapistojen takia ostamatta jättää... tai jos jättää, niin ihan järjettömiä ostajia, kun tommosten pintaseikkojen annetaan vaikuttaa. Mitä väliä on kaappien värillä, jos rakennus on terve, sijainti ja pohja on hyviä?
No kyllä se keittiöremontti on sen verran kallis ja työläs homma, että kyllä se keittiön tyyli vaan ostopäätökseen vaikuttaa. Varsinkin jos se musta keittiö on ihan uusi, niin kyllä tympisi alkaa remontoimaan. Joten mieluummin etsii sellaisen joka miellyttää heti. Eri asia jos valinnanvaraa ei juuri ole tai hinta on riittävän halpa, sitten voi tehdä kompromisseja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on valkoinen jo kohta 10 vuotta, enkä muuta mustaksi, olenko uniikki?
En tiedä, ennen kuin näytät osaatko räpätä.
Jos ei mitään muuta väriä keksi kuin musta tai valkoinen niin taitaa koko elämä olla aika tylsää
Meille tuli mintunvihreä keittiö.
En osaa sanoa yhdenkään tutun keittiön väreistä yhtään mitään. En muistanut omankaan ennen kun aloin oikein muistella. Harmaa se on.
Luulen, että useimmat ovat kuin minä, eikä muiden sisustus kiinnostaa ellei se ole jotain tosi erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä samoja aiheita vedetään koko ajan palstalle?
Tämäkin musta keittiö juttu on ollut täällä kymmeniä kertoja,
Ja kaikilla ei aivan varmasti ole mustaa keittiötä.
Sattuu vaan olemaan niillä, joiden keittiöitä jostain syystä medioissa esitellään.
Jokainen sisustaa kotinsa mieltymystensä mukaan, eikä se kuille sivulliselle pätkääkään.
Mode voisi tehdä hommiaan, eikä sensuroida koko ajan poliittisin perustein.
Me otettiin hintasyystä laminaattitaso keittiöön . Kivitaso olisi kiinnostanut kuumuuden kestämisen vuoksi ym , mutta silloisessa valikoimassa ei ollut mielestäni tyylikästä kivitasoa. Nykyään varmasti valinnan varaa enemmän.
Tästähän alkoi tuttuni moittia. Kuulemma he ei ainakaan mitään laminaattia laita. Nykyään kehuskelevat omalla kivitasollaan. Ovat nyt niin parempia ihmisiä.
Mustat keittiöt on koronavuoden symboli
Vierailija kirjoitti:
Mustat keittiönkaapit ovat karmeita. Niissä näkyy todella hyvin sormenjäljet ja muu klähmä ja töhnä varsinkin, jos ovissa ja laatikostoissa ei ole vetimiä. Toinen kammotus on peiliovet. Niihin pinttyy rasvapölyä saumakohtiin.
Ne ovat myös " raskaat" ja dominoivat ja rumat mielestäni. En kyllä valkoistakaan haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustat keittiönkaapit ovat karmeita. Niissä näkyy todella hyvin sormenjäljet ja muu klähmä ja töhnä varsinkin, jos ovissa ja laatikostoissa ei ole vetimiä. Toinen kammotus on peiliovet. Niihin pinttyy rasvapölyä saumakohtiin.
Ne ovat myös " raskaat" ja dominoivat ja rumat mielestäni. En kyllä valkoistakaan haluaisi.
Musta on liian synkkä ja valkoinen mielestäni niin yleinen, että otin harmaan
Onko tää sama villitys kun mustat talot?
Vierailija kirjoitti:
Me otettiin hintasyystä laminaattitaso keittiöön . Kivitaso olisi kiinnostanut kuumuuden kestämisen vuoksi ym , mutta silloisessa valikoimassa ei ollut mielestäni tyylikästä kivitasoa. Nykyään varmasti valinnan varaa enemmän.
Tästähän alkoi tuttuni moittia. Kuulemma he ei ainakaan mitään laminaattia laita. Nykyään kehuskelevat omalla kivitasollaan. Ovat nyt niin parempia ihmisiä.
Kumpi sinulle oli määräävämpi tekijä, hintataso vai ulkonäkö? Meinaan vaan, kun sanoit, ettet edes löytänyt mieleistäsi kivitasoa. Jos olisit löytänyt, niin olisitko valinnut sen, vaikka maksoi enemmän?
Jokaisella oma kiva huusholli