Kaikilla on musta keittiö ja sitten luullaan olevansa jotenkin poikkeus
Meille on tulossa myös musta keittiö.
Olemme rakentamassa taloa ja kierrelleet lukuisia talonäyttöjä ja seuraamme somessa paljon rakennusvaiheessa olevia taloja ja esimerkiksi facebookin sisustusryhmiä. Mä ihmettelen suuresti tätä, että mustan keittiön valitsevat luulevat olevansa jotenkin ainoat ihmiset maailmassa, joille tulee musta keittiö. Tämä ok, mutta samalla ärsyttää, kun puhutaan "meille ei tule ainakaan mitään valkoista tusinakeittiö, joka on kaikilla". Eipä valkoisia keittiöitä enää paljon talonäytöissä näe. Lähes aina musta. Yhteen punaiseen ja pariin beigeen keittiöön olen myös törmännyt. Mustaa on paljon taloissa sisällä ja ulkona ja seinissä tuntuu olevan paljon petrolin sävyä. Okran väriset sohvat ovat myös näköjään nyt muotia.
Mikä ihme siinä on vaikeaa ymmärtää, että aina muoti muuttuu, koska eihän markkinat pysyisi mielenkiintoisena, jos vuodesta toiseen mentäisiin samalla kaavalla. Jokainen laittakoot kotiin mitä haluavat, mutta älkää arvostelko muita. Nyt on mustat keittiöt ja musta in. Sohvissa on väriä ja string-hylly tuntuu olevan jokaisen uuden talon vakiovaruste. Se on ok.
Kommentit (89)
Mun mielestä hienoa, kun uskalletaan laittaa muutakin kuin valkoista
Minä ajatteln, että tuo musta trendi on jo ohi. Kun seuraa täällä päin myytäviä asuntoja niin varsinkin ne asunnot/talot, joissa on mustat kaapistot keittiössä, vessoissa, eteisessä pyörivät vuosikaupalla etuovessa myytävänä
Musta on yön väri. Eipä kulu montaa vuotta, kun mustat talot värjätään vaaleiksi ja samoin keittiöt vaihdetaan vaaleiksi. Tosiasiassa musta väri ei ole kaunis missään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on punainen keittiökaapisto!
Meillä taas vanilja. Meidän talossa keittiö on pohjoisen puolella, joten varsinkin talvella luonnonvaloa on vähän. Lämmin vaalea sävy antaa valoisuuden tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Minä ajatteln, että tuo musta trendi on jo ohi. Kun seuraa täällä päin myytäviä asuntoja niin varsinkin ne asunnot/talot, joissa on mustat kaapistot keittiössä, vessoissa, eteisessä pyörivät vuosikaupalla etuovessa myytävänä
Tuskin kukaan nyt niiden kaapistojen takia ostamatta jättää... tai jos jättää, niin ihan järjettömiä ostajia, kun tommosten pintaseikkojen annetaan vaikuttaa. Mitä väliä on kaappien värillä, jos rakennus on terve, sijainti ja pohja on hyviä?
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko teille sellaiset nahkaiset lenksut avaajiksi?
Ihan "parhaita" kahvoja on ne kuppimaiset alta auki vedettävät. Sinne kun survoo ruoan teossa sotketut sormensa niin avot. Siellä on muillekin tunnusteltavaa. En tajua ketkä tuollaisia moskan kerääjiä ja vaikeasti puhtaana pidettäviä kahvoja ottaa keittiöönsä.
Mulla on nyt aikuisikäni 9. ja 10. keittiö menossa.
Ei yhtään mustaa ole eikä tule!
Vierailija kirjoitti:
Tutuilla on musta puujäljitelmä keittiössä. On ihan kiva kun ovat laittaneet vaalean laminaatin kaveriksi. Mä tykkään. Mut en itselleni laittaisi. Hieno silti. En hauku :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan "parhaita" kahvoja on ne kuppimaiset alta auki vedettävät. Sinne kun survoo ruoan teossa sotketut sormensa niin avot. Siellä on muillekin tunnusteltavaa. En tajua ketkä tuollaisia moskan kerääjiä ja vaikeasti puhtaana pidettäviä kahvoja ottaa keittiöönsä.
Mun mielestä kans ihan parhaat nää vetimet! Nuppivetimet oli edellisessä. Ei lainkaan kätevät
Ai, että kaikilla on musta keittiö? Onko tosiaan näin Ap? Onko?
Vierailija kirjoitti:
Ai, että kaikilla on musta keittiö? Onko tosiaan näin Ap? Onko?
Tää musta trendi tais olla joskus 3 vuotta sitten tosi in? Tiedän yhdet joilla tämä, mutta en muita. Ei siis kaikilla.
Minulla oli turkoosikeittiö, mutta nyt uuteen asuntoon tulee punainen.
Oi joi joi, eikö sen einespaskan lämmittäminen pientalopellon omakotiunelman vaaleassa keittiössä tunnukaan niin hienolta kuin kuvittelit?
Vierailija kirjoitti:
Oi joi joi, eikö sen einespaskan lämmittäminen pientalopellon omakotiunelman vaaleassa keittiössä tunnukaan niin hienolta kuin kuvittelit?
Jos on terassi ja palju niin sitten tuntuu.
Eikö sinne läävään voi askarrella kahta keittiötä? Toinen musta ja toinen valkoinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan nyt niiden kaapistojen takia ostamatta jättää... tai jos jättää, niin ihan järjettömiä ostajia, kun tommosten pintaseikkojen annetaan vaikuttaa. Mitä väliä on kaappien värillä, jos rakennus on terve, sijainti ja pohja on hyviä?
Onhan siinä valtava työ päästä eroon mustista kaapistoista. Maksaa aikaa ja rahaa. En itsekkään maksaisi asunnosta, joka on periaatteessa suht uusi/vastarempattu ja esim. kaapistot on kunnossa, mutta joka on väriltään sellainen etten siinä pysty asumaan tekemättä värille mitään. Ennemminkin ottaa sellaisen kohteen, jossa voi säälittä heittää vanhat kaapit roskiin ja laittaa mieleisensä tai sellaisen jonka kanssa voi elää tekemättä muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset, jotka osaa pestä kätensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä valtava työ päästä eroon mustista kaapistoista. Maksaa aikaa ja rahaa. En itsekkään maksaisi asunnosta, joka on periaatteessa suht uusi/vastarempattu ja esim. kaapistot on kunnossa, mutta joka on väriltään sellainen etten siinä pysty asumaan tekemättä värille mitään. Ennemminkin ottaa sellaisen kohteen, jossa voi säälittä heittää vanhat kaapit roskiin ja laittaa mieleisensä tai sellaisen jonka kanssa voi elää tekemättä muutoksia.
Ei se kaapin ovien maalauttaminen tai vaihtaminen nyt niin kallista ole, että jättäisin ostamatta jos muut seikat puoltaa. Tai siis jos ostaa jonkun 200 000 talon, niin joku kaksi tonnia kaappien oviin on siinä summassa mitätön
Olisi kiva, jos olisi jotain väriä, kaapeissa ja laatoissa. Mutta mustaa tai punaista en haluaisi. Mustia hanoja/suihkuja myös ollut kai viime aikoina ja ilmeisesti väri kuluu pois helposti.
Meillä on punainen keittiökaapisto!