Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikilla on musta keittiö ja sitten luullaan olevansa jotenkin poikkeus

Vierailija
13.02.2021 |

Meille on tulossa myös musta keittiö.

Olemme rakentamassa taloa ja kierrelleet lukuisia talonäyttöjä ja seuraamme somessa paljon rakennusvaiheessa olevia taloja ja esimerkiksi facebookin sisustusryhmiä. Mä ihmettelen suuresti tätä, että mustan keittiön valitsevat luulevat olevansa jotenkin ainoat ihmiset maailmassa, joille tulee musta keittiö. Tämä ok, mutta samalla ärsyttää, kun puhutaan "meille ei tule ainakaan mitään valkoista tusinakeittiö, joka on kaikilla". Eipä valkoisia keittiöitä enää paljon talonäytöissä näe. Lähes aina musta. Yhteen punaiseen ja pariin beigeen keittiöön olen myös törmännyt. Mustaa on paljon taloissa sisällä ja ulkona ja seinissä tuntuu olevan paljon petrolin sävyä. Okran väriset sohvat ovat myös näköjään nyt muotia.

Mikä ihme siinä on vaikeaa ymmärtää, että aina muoti muuttuu, koska eihän markkinat pysyisi mielenkiintoisena, jos vuodesta toiseen mentäisiin samalla kaavalla. Jokainen laittakoot kotiin mitä haluavat, mutta älkää arvostelko muita. Nyt on mustat keittiöt ja musta in. Sohvissa on väriä ja string-hylly tuntuu olevan jokaisen uuden talon vakiovaruste. Se on ok.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän se menee, että muoti muoti muuttuu. Kaikki kuvittelevat olevansa niiiiin uniikkeja valitsemalla uusinta trendiä ja parin vuoden sisällä kaikkien koti näyttää samalta.

Vierailija
2/89 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aloituksen pointtia. Ensin arvostellaan muita ja lopuksi moititaan muiden arvostelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä kieltäydytään ottamasta vastuuta ilmastonmuutoksesta "koska-kiina", niin katsokaa mitä ihmisten kodeissa tapahtuu. Aivan loputon sisustuksen päivitys, jollaista ei vielä 80-90-luvulla harrastanut KUKAAN.

Vierailija
4/89 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on valkoinen jo kohta 10 vuotta, enkä muuta mustaksi, olenko uniikki?

Vierailija
5/89 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat keittiönkaapit ovat karmeita. Niissä näkyy todella hyvin sormenjäljet ja muu klähmä ja töhnä varsinkin, jos ovissa ja laatikostoissa ei ole vetimiä. Toinen kammotus on peiliovet. Niihin pinttyy rasvapölyä saumakohtiin.

Vierailija
6/89 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko teille sellaiset nahkaiset lenksut avaajiksi?

Vierailija
7/89 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä samoja aiheita vedetään koko ajan palstalle?

Tämäkin musta keittiö juttu on ollut täällä kymmeniä kertoja,

Ja kaikilla ei aivan varmasti ole mustaa keittiötä.

Sattuu vaan olemaan niillä, joiden keittiöitä jostain syystä medioissa esitellään.

Jokainen sisustaa kotinsa mieltymystensä mukaan, eikä se kuille sivulliselle pätkääkään.

Vierailija
8/89 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin valkoinen kuin musta.

Vierailija
9/89 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sitten sitä valkoista saa arvostella?

Vierailija
10/89 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustat keittiönkaapit ovat karmeita. Niissä näkyy todella hyvin sormenjäljet ja muu klähmä ja töhnä varsinkin, jos ovissa ja laatikostoissa ei ole vetimiä. Toinen kammotus on peiliovet. Niihin pinttyy rasvapölyä saumakohtiin.

Minusta on hyvä vaan, että jos on likaa, niin se näkyy ja pesee sitten pois. Miksi haluaisin jonkin, missä se ei näy... siksi että saa pitää likaisia kaappeja?

Ap on oikeassa, ihmiset tavoittelevat sellaista, että ovat omaperäisiä vaikka ovat muodin orjia. On ok olla muodin orja, mutta miksi huijata itseään ja väittää olevansa yksilöllinen?

Mustat kaapit on ok, mutta ei mitenkään omaperäinen.

Sama se on esim tatuoinnit, joilla niin moni uskottelee itselleen osoittavansa yksilöllisyyttä ja kuvittelee olevansa jotenkin nainen tai mies, joka uskaltaa kulkea omia polkujaan.

Vierailija
11/89 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi sitten sitä valkoista saa arvostella?

Pointti ap lla kaioli, että mustan keittiön hankkivat luulevat ja väittävät olevansa jotenkin uniikkeja.

Vierailija
12/89 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeakiiltoiset ovet ovat myös sellaisia, missä näkyy aivan kaikki. Itse tykkään helppohoitoisemmista vaihtoehdoista, enkä halua joka päivä pyyhkiä ovia puhtaaksi sormenjäljistä.

Vierailija
13/89 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että kaikilla ei todellakaan ole mustaa keittiötä. Itse en tiedä ainuttakaan henkilöä, jolla olisi. 

Meillä on valkoinen keittiö, 2 vuoden vanha. Aivan ihana. Valkoisuus on säilynyt yhtä kauniina kuin uutenakin oli. En ikimaailmassa ottaisi mustaa keittiötä, enkä mitään muutakaan mustaa huonetta. 

Masentava väri. 

Vierailija
14/89 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on valkoinen jo kohta 10 vuotta, enkä muuta mustaksi, olenko uniikki?

Minun valkoisella keittiölläni on ikää jo 27 vuotta. Ollaan eräänkin kerran ehditty olemaan sekä muodin aallonharjalla että äärimmäisen epämuodikkaita, vaikka juuri mikään ei ole keittiössä muuttunut. :)

Vierailija
15/89 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aivan järkyttävää. Ja mustiin kaappeihin yhdistetty mustat seinät ja lattiat🤑 Naapurustossa yli puolet näin.

Ostimme tämän talon 3v vanhana ja ensimmäinen työ oli repiä kaikki musta ja harmaa pois! Lattiat, keittiö, väliovet, seinät piti maalata jne jne. Hirveä homma ja harmitti mutta ei vaihtoehtoa. Vessa ja saunaosasto jäi mustavalkoisiksi, se vielä menettelee mutta kaapit tullaan vaihtamaan vielä valkoisiksi. Onneksi saimme myytyä suurimman osan puretusta tavarasta lattialaminaatteja myöten.

Myt on pehmeitä murrettuja värejä, kuviollisia tapetteja ja luonnonmateriaaleja.

Vierailija
16/89 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeakiiltoiset ovet ovat myös sellaisia, missä näkyy aivan kaikki. Itse tykkään helppohoitoisemmista vaihtoehdoista, enkä halua joka päivä pyyhkiä ovia puhtaaksi sormenjäljistä.

Meillä on ollut korkeakiiltoiset valkoiset kaapit 15v ja ihan parhaat. Vieläkin uudenveroiset ja helppo hoitaa

Vierailija
17/89 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on suunnitelmia tehdä lapsi, lapsi tuskin haluaa mustaa keittiötä, se sopii aikuiseen makuun. 

Vierailija
18/89 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole mustaa keittiötä mulla. Mulla on valkoiset kaapinovet, hella ja jääkaappi. Kaksi ruskeaa ikean hyllyä täynnä huonekasveja kaikenmaailman väreissä keltaisesta purppuraan.. Ruskea ruokapöytä ja tuolit. Ainoat mustat jutut keittiössä on mikro, leivänpaahdin ja kahvinkeitin.

Vierailija
19/89 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häviävässä vähemmistössä suomalaisista kodeista on musta keittiö.

Sen sijaan musta keittiö voi olla osassa uusista taloista ja varsinkin niistä, joita esitellään markkinointitarkoituksessa.

Minä rakennutin juuri mökin ja sinne tuli musta keittiö, kotonani on valkoinen. Erilaisia ympäristöjä. En halua, että mökin pienessä tuvassa loistaa silmiinpistävä valkoinen väri, kun muuten on hämyisä valaistus.

Vierailija
20/89 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen oli mielestäni liian tylsä. Se oli ollut jo kolmessa edellisessä asunnossa. En ole katunut, että meillä tuli harmaa keittiö, lisänä vähän valkoista.

Joskus kun tutut rakensi talon ja mentiin käymään, keittiöstä ei tullut yhtään wau fiilis kun oli niin kliininen jotenkin täysi valkoisena...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi