Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*#---SYYS04MAMMAT KOHTI UUTTA MAANANTAITA---#*

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisillan viimeiset:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7980492&p=1&mpage=5&tmode…

Meillä haisee maali :-P Maalailin kaikenlaista tänään, ja seuraavana olisi vuorossa Karen, tai siis Lillin sänky. Siitä on kahden pojan jäljiltä maali niin kulunut että pitää maalata uudestaan. Ja nyt on hyvä tilaisuus kun pojat on reissussa.

Lauantaina oltiin häissä, oli kivaa. Morsiuspari oli NIIIN suloinen ja NIIIIIN rakastunut, että harvoin näkee :´) Lapset käyttäytyivät mallikelpoisesti ja ruoka oli hyvää ja kaikki oli niin hienoa. Miehen vanhemmat ottivat sitten loppuillaksi lapset haltuunsa ja veivät nukkumaan niin että itse saatiin vielä jäädä juhlimaan.

Sunnuntaina pojat sitten lähtivät miehen vanhempien kanssa mummolaan, ja lomailevat siellä koko tämän viikon. Nyt jo on ikävä :-( mutta pääasia että heillä on kivaa. Miehen ja Lillin kanssa ollaan sitten keskenään, ja ehdittiin maalaushommien lomassa käväisemään pyörällä Hvitträskissä kahvilla. Pyörän matkamittariin kertyi vajaa kolmekymmentä kilometriä. Lilli istui iloisena kyydissä, ja kerran pyysi pysähtymään kun oli pissahätä. Pysähdyttiin ja riisuttiin housut ja sitten Lilli lorotteli isot pissat tienposkeen :-) Minun iso taitava tyttö :-)

Aamulla sitten pitäisi mennä hoitoon ihan kunnolla. Saas nähdä miten käy. Haen Lillin lounaan jälkeen kotiin tänään, tiistaina tai keskiviikkona (riippuen siitä paljonko minulla on töitä) Lilli saa jäädä tarhaan päiväunille.

En ole kyllä itsekään työssäni koskaan törmännyt siihen, että kenelläkään äidillä (saati isällä!) olisi " aikaa" tai " mahdollisuutta" jäädä tutustuttamaan lastaan kahdeksi viikoksi päiväkotiin ja opettaa nukkumiset ja muut! Tiedän kyllä, että ihannetilanne on tuollainen kuin Aavis kertoi, mutta käytäntö on usein toista, ja nimenomaan vanhempien toiveesta. Hienoa jos se jossain toimii hyvin! En tosin ole ollut pienten ryhmässä koskaan pidempiä aikoja.

Mimmulille lämmin halaus! Luulen, että tarvitsisit lepoa, sinulla on ollut tosi hektistä elämää viime aikoina. Yritä saada itsellesi aikaa levätä kunnolla. Nöösälle parempaa vointia!

Jospa menis uudestaan miehen viereen köllöttelemään ja ihmettelemään josko uni tulisi...

Puss och kram,

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
2/36 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin nukkumaan ajoissa ja heräsin järkkyyn närästykseen! Olin yli tunnin hereillä ja nytkin on vielä ällö olo.

Täytyy mennä laittamaan esikoisen hiuksia...

T: Ynis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen viikko helppoja töihinlähtöjä. Mies on vielä tämän viikon kotona, tai siis päiväkodissa Vennan kanssa. Vennan päiväkodissa on juuri tuo Aaviksen mainitsema omahoitajasysteemi, ja kahden viikon pehmeä lasku. Viime viikolla aloittivat ulkoilusta, sitten ulkoilu+lounas, sitten sisäleikit+ulkona+lounas. Tällä viikolla jatketaan ottamalla kuvioihin myös aamupala pk:ssa ja päiväunet. Ekalla kerralla isä on nukuttamisessa läsnä, sen jälkeen parina päivänä vielä paikan päällä. Samalla jätetään pitempiä ja pitempiä aikoja " yksin" , siis isä käväisee välillä kaupassa tai viereisellä Mäkkärillä kahvittelemassa tms.

Oltiin miehen alussa kanssa huuli pyöreenä tämän kahden viikon tutustumisen kanssa (" onpa pitkä aika!" ), mutta nyt näyttää siltä että se on meidän melko-hitaasti-lämpiävälle tytölle oikein hyvä. Sitä paitsi miehelläkin on aikuista seuraa päivisin, peräti toinen opettajaisä samalla 2 vkon tutustumisjaksolla. Lisäksi Vennan omahoitaja, ryhmän lto, on sekä meidän vanhempien että Vennan mielestä tosi mukava. Sopivan lempeä ja jämäkkä yhtä aikaa, ei mikään lässyttelijä.

Ainoa " outous" tässä on se, että ensi viikosta alkaen minä vien typyn hoitoon lähes joka kerta, vaikka isän kanssa on tehnyt tuon tutustumisen. Mutta tämä on nyt olosuhteiden pakosta näin. Perjantaisin typy on kotona, mummo hoitaa. Saadaan viikonloppua pidennettyä yhdellä päivällä typyn osalta.

Eilisestä nukuttamisesta vielä: luettiin sängyn vieressä tuolilla sylitysten kaksi typyn valitsemaa kirjaa. Sitten typy sänkyyn ja isi luki ovensuussa omaa kirjaansa. Venna lauleli peräti tunnin hämähämähäkkiä ja muuta, mutta täysin itkutta nukahti lopulta lauleluihinsa ja aamulla kun lähdin 7:30 oli edelleen omassa sängyssään!! Kipii!!

Kivaa kun Mersukin on taas hengaillut täällä :) Samoin Lemposta oli kiva kuulla! Onkohan @iti80 enää ollenkaan taustajoukoissakaan?

Nyt pitää ryhtyä töihin. Mukavaa viikonalkua kaikille! Ayapille erityistsempit a-sairaalaan.

- tea -

Vierailija
4/36 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ekassa ryhmässä. Alotettiin myös periaatteessa kahden viikon tutustumisella, mutta todettiin ekan viikon jälkeen, että tokalla viikolla pari kertaa riittää. On kuitenkin vaan puoli päivää eikä nuku päikkäreitä päiväkodissa (ei kyllä kotonakaan). Mutta siltä pohjalta alotettiin, että yhdessä oltiin siellä alussa. Meillä tutustuminen oli täysin ennen päiväkodin varsinaista alotusta, joten mun oli oltava aina siellä läsnä. Koitin kuitenkin pysytellä taka-alalla mahdollisimman paljon.

Mutta meillä eri tilanne, kun esikoinen oli jo 3,5v sillon ja reippaasti alotti päiväkodin ilman itkuja.

Vierailija
5/36 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin liekkö kukaan huomannutkaan viikonloppuna poissaoloani?

Reissussa oli ihan kivaa. Lapset nukkuivat yhtä huonosti kuin kotonakin. Tosi noloa nousta kuudelta kylässä, kun isäntäväki nukkuu kahdeksaan... Automatkat olivat melkoista taistelua ja viihdytystä, eihän sitä nyt autossakaan nukuta niin kuin muiden lapset tekee.

Nyt on edessä pyykinpesua ja muita kotihommia. Saatiin uudet-vanhat lastensängyt. Pitää lähteä kapungille etsimään niihin patjoja ja päiväpeitteitä, niin saa lastenhuoneen sitten kivan näköiseksi.

Kommentoin sitten viikkispinoa myöhemmin (jos muistan). Paitsi nukutus- ja nukkumisasioihin on paha mennä sanomaan mitään, kun en ole saanut omiakaan nuppusia nukkumaan. Viime yönä Neiti aterioi neljä kertaa, ja aamu alkoi jo enne puoli seitsemää...

Nyt menox.

Mimmu ja lapset x3

Vierailija
6/36 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sais muutaman rivin kirjoitettua. Veeti kattoo teletappeja innoissaan. Yleensä Veeti vielä nukkuu tähän aikaan mutta ulkona jotkut möykkäsivät sen verran paljon että heräsi siihen.

En sitten perjantaina ehtinyt terassille. Meillä olikin koko päivä ja ilta menoa. Kotiin tultiin vasta kymmenen jälkeen illalla.

Kättäriltä tuli kutsu sinne koko arvioon. Se on tosin vasta 17.8. jolloin viikkoja on jo 38+1. Veetille pitää taas hoitajaa yrittää keksiä kun aika on 12 ja kaikki on silloin töissä tai koulussa. Mieskään ei töistä millään pääse lähtemään.

Mulla on ihan järkyttävä pää kipu ollut eilisestä asti. Ei auta särkylääkkeet yhtään. Alan jo olee ihan kypsä tähän raskauteen. Haluais jo vaavin tänne, mutta toisaalta kauhistuttaa vauvan tulo. Nyt elämä on kuitenkin tietyllä tavalla helppoa ja on säännölliset rytmit. Veetin kanssa on suht helppoa.

Nyt tuli vaan omaa napaa.

Pitää mennä antaa Veetille aamupalaa.

Öttis, Veeti ja masuasukki rv36+5

Vierailija
7/36 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun tollasen pikakiitäjän äiti sanoa elämää helpoksi! :) Jaksua masun kanssa!

Vierailija
8/36 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Poissa olen ollut minäkin koko viikonlopun, oltiin ystävien mökillä katsomassa pientä poikavauvaa! Niin ihana!!! Muutenkin oli kiva wiikkis, taaperot leikki hyvin yhteen ja aikuisilla oli hyvää seuraa ;)

Taaperoinenkin oli oikea enkeli koko viikonlopun ja reissun, nukkui hyvin ja jopa 3h päikkärit mökillä!

Wiikkispinoa vilkaisin mutta vain pikaisesti kahlasin läpi, kommentoimaan en pysty enne tarkempaa tutustumista. Kovasti olitte hoito- ja nukutusasioista ainakin keskustelleet.

Mua pisti/ puri eilen mökillä paarma jalkapöytään. jalka turposi niin etten sitten päässyt illalla enää kävelemään, koko jalkapöytä ja nilkka on aivan kova, kipeä ja turvonnut. Sinnittelin kotiin saakka kivun kanssa ja kotona otin yhden antihistamiinitabletin vastoin ohjeita, " raskauden aikana lääkkeen käytöstä on aina neuvoteltava lääkärin kanssa..." . No katsoin kyllä netistä sen verran että ko lääke SiTerin 10 mg ei ole aiheuttanut eläinkokeissa sikiövaurioita.... Vähän hirvittää mutta jalka turposi toooosi paljon... Oon pikkasen allerginen kaikille ötököille, saan hyttysistäkin isoja ja kutiavia pallukoita, kun vaikka miehelle jää tuskin näkyvä jälki...

Jalka on vieläkin turvoksissa, ja kävely tekee tosi kipeetä, nilkkaa ja varpaita on vaikea turvotuksen takia taivuttaa. Pistin siihen äsken hydrokortisoonia muutei se kyllä mulla auta mihinkään. Pitäskö soittaa neuvolaan? Jotenkin kuitenkin aattelen että niillä on muutenkin kiire siellä, ei ne kaipaa jotain kitinäsoittoja ja ei kai tuolle oikein mitään voi tehdäkään...????

Kiva kun terassilla olioilla (mikä sana!) oli ollut kivaa!

Öttiksellä alkaa olla upeat viikot kasassa! Voimia loppusinnittelyyn!

Nyt myöhäiselle aamupalalle. Nukuttiin taas pitkään, tää päivä taitaakin mennä tässä vaan kasseja purkaessa ja pyykkiä yms. pestessä...

hyvää alkuviikkoa, olen kuulolla taas!

äk, masuvauva 22+0 ja taapero 1v 11 kk kohta

Vierailija
9/36 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni torsottaa täyttä päätä pihalla. Torsottaa, en tiedä onko kovin yleisesti käytetty sana kuvaamaan nukkumista:)

Eka yö lastensängyssä meni mainiosti. Puoli 6 heräs ja meinas alkaa ei oota huuteleen mutta kun mies peitteli Onnin, nukkui 7 asti. Todellakin asti, kun nukahti ennen 21. Jee jee. Ainakin yksi positiivinen kokemus tuosta sängystä.

Jotenkin laiskottava aamu. Kaverin piti tulla kyläileen mutta aamu oli alkananut lievästi sanottuna känkkäränkän merkeissä, joten jäivät sitten kotiin taaperon kanssa lepäileen. Tiedän tuon tunteen, kun lapsonen herää kiukkuisena kuin ampiainen.. No veli poikansa kanssa sulostutti meidän aamua. Meinasin vaan jäätyä pihalle vaikka vaatetta oli kovasti päällä. Tuuli kylmästi. Tunnissa oli ilma lämmennyt suorastaan kuumaksi kun menin nukuttamaan Onnia. Pilvessä on edelleen, en siis ymmärrä mistä tuo lämpö tulee.

Mimmulille voimia. Tuossa Onnia nukuttaessa mietin, että mitä Nöösä mahtoi syödä silloin taannoin, kun oli ne muutamat ihan ehjät yöt? Voisiko siihen tilanteeseen palata vai oliko se vain sattumaa? Lepoa varmasti tarvitsisit ja kovasti. En ikinä kykenis töihin rikkonaisten öiden jälkeen ja ihmettelenkin jatkuvasti sinun sinnikkyyttäsi ja jaksamista!

Öttikselläpäs on tosiaan viikot vähissä. Kyllä se aika kuluu näin sivusta seuraajana tosi nopeaa.

Jospa menis latalleen tuohon sohvalle. Niinhän tuo letasee:) Näitä meidän äidin sanontoja.

T-P

Vierailija
10/36 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin lapseni päiväkotiin huutamaan raivohuudoin äitiä. Jäin pienen metsän taakse kuullostelemaan ja huutoa jatkui 20min -täyttä putkea. Tää on NIIIIIN AHDISTAVAA............ Mä en kestä!

Nyt jäi päikkäreillekin. Mäkin kyllä Pilen tapaan epäilen, että se menee paremmin ilman äitiä. Meillä ei ole omahoitajasysteemiä. Mutta " päähoitaja" vaikuttaa mukavalta.

Nyt menen töiden pariin. Oli vain pakko avautua

silmät yhteen muurautuneina,

hk

Vierailija
11/36 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit olivat kylässä keskiviikosta perjantaihin, koiran ja vähän Siniä nuoremman lapsen kera. Oli rentouttavaa. Perjantaina lähdettiinkin sitten lakeuksille ja nähtiin kahteenkin otteeseen Aavis poppoineen. Ensin kyläiltiin ja sitten satuimme tapaamaan vielä Farmari-messuillakin. Sinistä ja Motista onkin kehteytynyt varsinainen aviopari. :-D Pientä kissanhännänvetoa vähän väliä, mutta kyllä sitä halitaankin. Oli mukava nähdä. :-)

Perjantaina lähtömme kesti ja kesti.. Siivottiin kakkaa vaipasta, puklittiin vaatteet, kylvetettäväkin pieni sitten vielä siinä lähdössä oli, Sini purki pakattuja kasseja jne.. Kaiken kruunasi vielä se, että kun muksut olivat vihdoinkin puhtoisina matkaan lähdössä, niin aloin haistella että kun vieläkin on kamala puklun käry. Minä haisin, suihkuun en ehdi, hätäisesti yksi suihkaus hajuvettä ja, ja.. Voi #%%!! Pieni vinkki, Älkää Ostako Lasipullossa Olevaa Wc-n ilmanraikastinta..

Harmi T@hti kun missasin teidät, mutta toivottavasti nähdään kuitenkin pian.

No niin Sini tuli isänsä kanssa viemästä mummorevohkaa aamuvisiitiltä takaisin palvelutaloon. Täytyy mennä, haluan kyllä palata, saapi nähdä onnistunko..

Lia75

Vierailija
12/36 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsyttää vaan koko ajan rv 6+3 menossa ja ruoka ei maistu pitää väkisin syödä... esikoinenkin täyttää kuukauden päästä 2v...

Vierailija
13/36 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin esikoinen syyslapsonen ja la 16.3 =)

Voidaan sitten molemmat kirjoitttaa tähän sekä odottajien maaliskuun pinoon=)

Aia ja tyty ja rv 7-8 (?!?!)

Vierailija
14/36 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin pinoutuisin.

Ekaksi neuvoja: mitä mä teen ton taaeron HIEKAHEITTELYLLE??????????????? Oltiin tänään puistossa ja poika heitteli koko ajan hiekaa kieloista huolimatta, heitti yhden tytön silmille ja joutuivat lähtemään kotiin silmäpesulle, mulle tuli hiemna nolottava olo. Lisäks poika yritti kokoajan juosta tiellle. Mulle tuli ihan itku silmään kun akattelin miten se hoito sujuu, aloittaa hoidon 1.9, mitä jos sielläkin on paikan kauhukakara ja aina saan kuulla mitä pahokaan poika tehnyt....

Keskiviikkona poika menee harjooteleen aamulla ja haen sit unillle takas.

Me oltiin viikonloppuna Korkeasaaressa, oli ihan tajuttoman kuuma, ei nähty yhtään kissaeläintä kaikki oli vissiin puskissa varjoa alla. Poika tykkäs ihan hirveesti, nukkui rattasisa 1h 20min mutta aka tuska oli saada poika nukkuun, nousi vaan istuun. Lopulta mies otti huutavan pojan syliin ja rauhoitteli ja lopulta tsippas vaunuihin. Yöx mentiin miehen serkuille joilla kolme lasta ja ihme siellä poika oli kiltti kuin mikä söi hyvin, NUKKUI KOKO YÖN ajatella ja ihan vieras paikka. Leikki kivasti lasten kanssa, miks kotona on riiviö.

Tänään mietin että ehkä mun on hyväkin palata töihin, olen aina kiukkunen pojalle ja huudan sillekin, tiedän ettei se ainakaan auta pojan uhmaa.

Viikonlopun pinoa en ehtinyt kunnolla lukea joten en muista galluppeja mutta SAKEMANNIPENNILLE onnea , sinä näytit plussanneen. Ihana juttu .

mitäpä tänne muuta ihan ilma, illallla suuntaan vatsa-peppumuokkaukseen.

P.s: laitoin mailia telle kaikille, en tiiä tuliko perille....

Vierailija
15/36 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pientä Kepsua, snif. Voimia urhealle äidille. Saa itkeä (kulman takana) ja kertoa pahasta mielestä.

Minun tuttavapiirissäni viikon-parin sopeutumisjaksot pk:iin ovat hyvin tavallisia. Se toteutetaan yksinkertaisesti niin, että hoitopaikkaa haetaan niin, että alkupäivämäärä on pari viikkoa ennen töiden alkamista. Ei siis erityisen monimutkaista mielestäni. Tuo Tean (miehen) ja Vennan systeemi kuulostaa omiin korviini tosi hyvältä. Meillä samantapainen aloitus yks.pph:lla. Nukutuksiin en osaa ottaa kantaa muiden lasten ja perheiden osalta, mutta minusta tuntuu meille hyvältä edetä niin, että ensin äidin kanssa (jotta uusi paikka, sänky jne. tulevat tutuiksi), sitten hoitajan kanssa yhdessä (jotta hoitajan läsnäolo nukutushetkellä tulisi tutuksi ja hoitaja näkee nukahtamisrutiinit) ja lopuksi yksistään hoitajan kanssa (jolloin lapselle ei enää muita uusia elementtejä, kuin se hoitaja yksin). Pönksyn kanssa kaikki vähittäiset muutokset toimivat paremmin kuin kertakaikkiset.

Hienoa, että Onskalla unet ovat maistuneet omassa sängyssä - ja Vennalla myös. Kylläpä viisaat äidit ovat taas parhaat keinonsa löytäneet pulmiin :)

Lämpimät onnittelut Sakemannipennille raskautumisesta!

Vierailija
16/36 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu vierähti ja en eilen ehtinyt kirjoitella. Lähdettiin kaveripariskunnan kanssa Korkeasaareen. Mukava reissu oli! Nekku nautti ja mä tietty kävin testaamassa varmaan jokaista saaren penkkiä ja muut välillä kiertelivät ilman mua, kun en supistuksiltani kyennyt. Lauantain ostosreissu meni kivasti (kiitos kysymästä Ynis!) ja palasin kotiin virkistynein mielin ja onnellisena; Nea oli NUKKUNUT! :))))) Illan taistelua!

Eilen oli hieman huutoa, mutta tänään nukahti alle kymmenessä minuutissa! Oon niiiin huojentunut! Oishan tyttö jatkanut rattaissa nukkumista vielä vaikka kuinka kauan, mut kun en mä näiden supistelujen kanssa pystyis enää sitä siellä heijaamaan. Meillä taisi suuresti auttaa se, että tajuttiin laittaa huone ihan yhtä pimeäksi, kuin illalla. Olosuhteet ja rutiinut on ihan siis samanlaiset. Toivo heräs, et hekä ehdittäis siirtää vielä omaan huoneeseen nukkumaan ja opettaa nukahtaa itse. Voi meinaan näillä pitkillä rutiineilla ja vanhemman pakollisella läsnäololla olla hieman hankalaa, kun vauva syntyy.. Kaksi päivää tosiaan huusi ja taisteli nyt vastaan, välillä oli sylissä ja raivosi kahta kamalammin, kun joutui takasin sänkyynsä. Tänään Nea jo juoksi makkariin ja sanoi, et omaan sänkyyn nukkumaan! :) Kiitos kaikille tuesta!

Ja onnittelut Onskalle ja Vennallekin unista! :)

Mimmulille ja muille paljon voimia ja jaksamista. Kunpa helpottaisi jo pian! Haleja!

Hipsulle myötätuntoisia haleja myöskin!

Sakemannipennille ONNEA!

Äitikuu, hui mikä reaktio! Soita ihmeessä neuvolaan tai käväise apteekissa! Etenkin jos ei ala helpottamaan!

Manteli, mä laitan Nean jäähylle rattaisiin, jos tekee puistossa jotain kiellettyä, eikä tottele. Jos ei kiellot auta, niin kytken rattaisiin valjaiden kanssa ja siellä saa sitten istua jonkin aikaa. Jos sama meno jatkuu, niin sitten uudestaan rattaisiin. Viimeisenä keinoja kotiin lähtö. Toivottavasti helpottaa hiekan heittely. Nea istui kyseisen asian takia jäähyllä, nyt ei oo vähään aikaan heitellyt. Tuntuu, et melkeinpä kaikki lapset jossain vaiheessa heittelee.

Meillä on puistossa ongelmana nyt taas tää lapsipelko..se oli pahimmillaan silloin kun Nea joutui moneen kertaan tönityksi. Rohkaistui kuitenkin taas ajan kanssa leikkimään normaalisti. Lomalla yksi lapsi tönäisi Nean nurin ja mietin, et johtuuko pelko tästä tapahtumasta taas..ei oo ollu kauheen kivaa tää puistoilu lähiaikoina! Kauhulla mietin tulevia synttäreitä, jonne kutsuttu paljn lapsiperheitä, et jos silloinkin vielä arastelee ja ulvoo sitten peloissaan koko synttäreiden ajan, kun tulee lapsia, joita ei oo vähään aikaan nähnyt..

Puistossa juttelin äidin kanssa, jolla lapset 3v ja 1kk nukkuu vanhempien makkarissa ja on ollut aika hankalaa, kun isompi häiritsee pienen unta ja pienempi vastaavasti aamulla herättää isomman. Tota mä juuri pelkään ja toivon niin, et Nekku ehittäis hyvällä menestyksessä siirtää omaan huoneeseen. Jospa nyt muutama vko totutellaan tätä sisällä nukkumista ja sitten vaan siirretään. Ei tässä muu auta!!

Liitoskivut pahenee, kun tässä istun, sohvalle siis lueskelemaan ja nauttimaan päivän vapaahetkestä! Helteistä päivän jatkoa!

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv25+2

Vierailija
17/36 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se Nea pysyy rattaissa? must tuntuu että vaikka laittaisin pojan valjailla se potkis ja huutas niin paljon etten kestäs, apua.....

Vierailija
18/36 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen töissä, voin vastata työasioihin :) Hurjan kuuloinen reaktio puremasta. Tuollaisia on tänä kesänä ollut aika paljon. Zyrteciä (tai setiritsiiniä minkä nimisenä tahansa, tai loratadiinia) saa ottaa tarvittaessa yhden päivässä jos tilanne sitä vaatii. Kannattaa myös hautoa jääpussilla. Jos alue alkaa ihan märkiä tai on selvästi kuuma, käy näyttämässä lääkärille. Parissa-kolmessa päivässä nuo yleensä asettuvat.

Hip-sulle halaus! Meilläkin varmasti ensi viikolla vastaavanlaista edessä, tsemppaan itseäni jo nyt olemaan tytön nähden reipas.

- tea -

Vierailija
19/36 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea yleensä rauhoittuu siinä hetkeksi, sitten alkaa huutamaan, et pois täältä rattaista! Siinä sit selitän, et miksi sinne joutui ja et pääsee pois jos osaa olla nätisti. Ja et joutuu uudelleen rattaisiin, ellei tottele. Tähän mennessä menny ihan ok, vaikka raivoaakin välillä hieman. Mutta saapa tuota raivota. Kyse ei kuitenkaan kuin muutamasta minuutista! :) Välillä Nea siinä sitten istuu ja seurailee muiden leikkejä. Nyt ei lähiaikoina oo jäähyllä ollut, mutta yksi viikko se oli päivittäistä, kun laittoi suuhun isoja kiviä. :-/ Voithan sä kokeilla, et miten jäähy toimii! Mä en muita vinkkejä osaa antaa. Tai sitten vaan hiekkalaatikolta pois, eikä sinne päästä jos heittelee hiekkaa. tsemppiä!

Vierailija
20/36 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Hipsua ja Hipsun pientä:( Millä voisi lohduttaa? Ainakin virtuaalihalaus lähtee täältä!

Onnea Sakemannipennille!

Siis eikö jossain päin Suomea olekaan enää tätä kauheaa hellettä? Ainakaan koko ajan? Mää tahdon sinne! En jaksa enää yhtään tätä kuumaa! Eilen tosiaan oltiin Farmarissa, minä jaksoin tasan kolme tuntia ja oli pakko päästä pois. Motti jaksoi minua paremmin....:) Tosin mulla alkoi viikonloppuna ahdistamaan henkeä, joten siksi en oikein ole ihan voimissani. En muistanutkaan miten kurjalle se tuntuu, ei ole vuosiin ollut, eikä tietty kotona enää mitään lääkkeitä. Vetelin ensi hätään Motin ventolinea, tänään sain sitten omat lääkkeet. Vähän kurja juttu, mies aloittaa huomenna loman, mennään Savoon ja oli suunniteltu kaikkea kivaa ja liikunnallista. Nyt en oikein jaksa tehdä mitään, Motin perässä juoksukin jo tekee pahan olon.

Mukava kuulla, että monella on nukahtamisasiat sujuneet jo paremmin! Hienoa! Meilläkin otettiin tänään viimeinen askel kohti pullotonta eloa ja nukutin Motin päikkäreille ilman pulloa. Kaksi viikkoa olen vähentänyt määrää hiljalleen, pullolle Motti ei ole nukahtanut enää vuoteen. Kerran kysyi maitoa, sanoin että emme enää käytä sitä, sitten pyysi vettä ja annoin mukista. Motti siis tosiaan vieroitetaan samalla kertaa Neocatesta ja pullosta.Alkuun oli meno varsin rauhatonta, teki esim. Väkkärät seinää vasten, mutta sitten puutuin peliin ja Motti nukahti hyräilyyni ilman itkua:)

Äh, kuka tulisi meille silittämään? Taas on pinnis täynnä silitettäviä vaatteita, lakanoita ja pyyhkeitä. Yök!

Aavis ja Motti