~*~Ensikot maanantaina 7.8.2006~*~
Kommentit (59)
Mahtavaa " kuulla" susta pitkästä aikaa! Ja hienoa että massun kasvatus on sujunut hyvin! Kohtahan teillä jo pieni tuhisija onkin! :D Joo, vielä vähän kahden vaiheilla ton VL:n suhteen, pitää vähän sulatella asiaa. Ja vielä sekin himmaa kun on tosiaan mukamas niin varma olo että nyt tärppää!=) Ihan kummaa kun ihan kierron alusta saakka on ollut sellanen fiilis - ja alas tullaan tietysti taas ja lujaa! Mutta mukavaa odotuksen jatkoa, viehän terkkuja tutuille että ajatuksissa olette!
ja vilkutuksia Fiolle! Voi miten pitkällä vaavinkasvatus teillä jo on! Ihanaa loppuodotusaikaa - ja kerro tosiaan terkut sinne muille ex-kuumeilijoille. Tosi kiva kuulla että kaikki on hyvin.
Ja kaikille muillekin tutuille raivokkaita kädenheilutuksia, en oikein ehdi nyt muuta...
Täällä tädinhäätö käynnissä, kp3.
Palailen paremmalla ajalla huomenissa!
Plussaisia tuulahduksia
t. Jessis
Mukavaa masun kasvatus aikaa :) Päivittelin tiedon.
Piti tulla moikkaamaan teitäkin välillä. O-puolelle tulee kirjoiteltua aikas harvakseltaan. On siellä onneksi kuitenkin poppis ja makkara ja pari muuta, jotka saavat viihtymään paremmin. Jotenkin outoa, kun kaikki on niin eri vaiheissa ja maaliskuisissa puhutaan vaan esikoisjuttuja.
Teitä on kyllä välillä tosi ikävä.
Eka neuvolakin on takana ja kaikki oli ok. Syke näkyi pienenä lepatuksena ja oikeaan paikkaan oli " möntti" kiinnittynyt. Viikoista tuli vähän eripuraa, kun siellä oli kesäsijainen. Laittoi neuvolakorttiin, että mulla olis nyt viikot 5+3. Sain sitten sen mukaan positiivisen raskaustestistä tasan viikolla 2+0 :) Oottekos ennen kuulleet moista???
Vaan minähän olenkin tunnettu luonnon oikku!!!!
Muuten ei tuo viikkojen sekoilu niin haittais, vaan ku se varas mulle ajan siihen np-ultraan noiden sen omien viikko laskelmien mukaan ja menen sinne sitten liian myöhään.
Sain ajan sille mun omalle tervejärkiselle terkalle ennen tuota lääkäriaikaa, joten kyllä se tulee muuttumaan. Nähtäväksi jää onko sitten enää vapaita aikoja vaan pitääkö lähtä taas reissun päälle maakuntaan. Diipa daipa
Huiskutuksia vimmatusti kaikille tutuille ja tiedoksi vain, että melkein päivittäin teitä taustalta vakoilen ja naureskelen teidän loistaville jutuille.
Killa : Kiva, että löysit mieleisen luurin!!!
Pinkki kuume täällä oli ollut usealla. Ikävä kyllä en voi liittyä joukkoon. Ei pue mua yhtään, kun olen tätä nykyä aikas tumma. Vaan possut on pinkkejä, eli jotain on mullakin ja PALJON!!!!
T:Yedo ja natiainen viikot ainakin 7!!!!!!
Pitkästä aikaa tulin kurkkimaan onko täällä vielä tuttuja, muutaman pongasin!!
Plussa onnea tuhannesti MOOLI!!
Me mennään fiorellan kanssa aika samoissa.
Massu kasvaa ja vauva potkii!! Lähettää tuulahduksen plussia ;)
Onnea uusille plussanneille!!
Kesäterveisin Hemuli joka on jo aika iso :)
Rv 25+3
Kesäterveisiä teille kaikille -tutuille ja tuntemattomille!!!!Käyn teidän pinoa aina silloin tällöin lukemassa ja haikeana muistelemassa.Niin kiva tämä Enskojen pino on aina ollut!!!!Plussaonnea roppakaupalla!!!!
Minäkin laitoin merkille,että Moolilla on ilmeisesti uutta tapahtumaa enemmänkin.Paaaljon onnea matkaan toivottelen minäkin!!!!!
Missän muut tutut?Naksun pongasin...aina yhtä iloisena!!! :)
Meidän poika syntyi sitten 7.7,pari päivää ennen laskettua aikaa.Synnytys oli hieno kokemus!Kipeitä kausia oli,mutta kipulääkkeet auttoivat todella hyvin.Ja mies oli parasta kipulääkettä!!!Synnytys oli pitkä ja samoin ponnistusvaihe hieman venähti.kun poika syntyi käsi leuan alla,mutta silti olen erittäin tyytyväinen.Poika painoi 3780g ja oli pitkä 53 cm.Vauvaelämää siis elelemme....Ja kuherruskuukautta vietämme...ehdimme just kaksi päivää aiemmin naimisiin...
Ja uudesta vauvakuumeilusta haaveilen...sit jonkun ajan kuluttua...ehkä...
Kesäterveisin PauliNea ja poika-Vaavi 1kk
Rankka viikonloppu takana ja nyt ehdin kahlata vkl-pinon läpi.. Ei vaan jäänyt mitään näin kuumana päivänä mieleen...
Onnea AVECOS!
O-puolella tulee käytyä aina kun täällä pyörii. Niin paljon ¿tuttuja¿ siellä jo kasvattelee mahaa.. Kiva lukea kuulumisia. Ja toden totta, toiset meistä jo lähtee vauvaa hakemaan!!
Voi NAKSU: Tylsiä uutisia tänään.. Pää pystyyn kaveri - mä lähetän sulle luomuplussapeukutuksia!!
Ihania kuvia Niameyllä!!
DESE: Toivottavasti oireesi on niitä oikeita oireita! bd bd bd bd Mulla vähän samanlainen tilanne¿
MOOLI: Kiva, että sulla kaikki kunnossa. Mä aloitan nyt jo peukutuksen, että ens viikolla kaikki onnaa, niinkun toivotaan!
FIO: Moikka-moi! Kiva kuulla, et kaikki on hyvin! Kivat viikot sulla jo kasassa! Suakin aina vakoilen¿
KILLAAAA!! Mitä kuuluu?
Tervehdys myös JESSICALLE!
Ennen omaa napaa vielä plussaonnea kaikille viikon piinaajille!! bd + bd + bd + bd
Eli siis¿ täällä kp:t nyt 19/25-28. Mä en yleensä toivo hirveesti etukäteen mitään oireita, mutta nyt on jotenkin outo fiilis.. Mahassa on outoja tuntemuksia ja mullahan oli sitä omituista vuotoa loppuviikolla. Kuivasta ajasta ei ole tietoakaan.. Yritän jälleen olla kuvittelematta mitään, mutta jotenkin mulla on hassu fiilis. Oviksesta on kuitenkin jo viikko mennyt¿ Meinasin mennä apteekkiin testiä hakemaan, mutten onneks mennyt. Eikähän vielä olis järkeä testatakaan, turhaan vaan kuumottaisi kaapissa!
Nyt taidan pötköttää hetken ja kattella Melroce Placea!!
Oon@
Onnea PauliNealle!! Ihanaa vauva-arkea teille!!
Ja Hemulille hyvää vointia loppuraskauteen!!
Oon@ (still here..)
Hui, täällähän on monella jännät paikat menossa.. Mä pidän sormia ja varpaitakin pystyssä että saatais lisää plussia enskoille!
Mulla on mennyt tämä kierto kyllä niin tunteiden heiteltävänä ettei mitään rajaa. Yhden kunnon itkukonsertinkin onnistuin miehelle järjestämään, kun välillä on sellainen olo, ettei tästä tule ikinä mitään.
Nyt menossa kp 16/28-32 (välillä kävi jopa 50!) eikä oviksesta mitään tietoa. Olen tikuttanut jo viiden päivän ajan, joten ei sen pitäisi olla ohikaan mennyt. Jotenkin on sellainen olo, että sitä ovulaatiota ei edes tapahdu, joten mitä sitä edes yrittämään ja toivomaan. Ja kuitenkin koko ajan vauvakuume on niin kova, että oikein sydäntä särkee.
Tikuttelut jatkuu edelleen enkä mitään niin toivoisi, kun että joku aamu siihen ovistestiin tulisi ne kaksi viivaa! Mitä mieltä olette Mammaksin testeistä (ovis -ja raskaus)? Olen tilannut niitä netistä. Ovatko mistään kotoisin?
Näissä fiiliksissä tällä kertaa, kiitos että sain tilittää. Ei halua miestäkään tällä kaikella tunnemylläkällä kuormittaa, niin on niin hienoa että on olemassa enskat :)
Moikka vaan kaikille, Yedo, PauliNea ja Hemuli! Kiva kun tulitte moikkaamaan, useemmin vaan tänne meitä viihdyttämään! Musta on ainakin ihana kuulla teidän kokemuksia raskausajalta ja muitakin kuulumisia! Siks kai käynkin teitä aika säännöllisesti tuolla vakoilemassa! ;) Mukavaa masun kasvattelua, toivottavasti täältä tullaan pian kaikki perässä!
moi vaan Pohjosen Fio, Hemu ja PauliNea! ja onnea kovasti ihanasta pienokaisesta - ja rouviintumisesta, tietty!!
Naksu, toi on kyllä mahtavaa, että sulla on sellanen tunne että olis tärpänny...se on kyllä hyvä merkki! bdbdbdbdbdbdbdbdbd!!
Jooh, mä olen aikas varovainen tän hoidon suhteen - kattellaanko josko mitään tulee...pitkässä kuumeilussa on se hyvä puoli, että kun tietyn vaiheen ylittää, ei pettymys ole enää joka kk niin suuri...vai onko se hyvä asia:=) Kuulkaa kyllä se vaan on ihmeellistä, että niin moni ei kuitenkaan hoidoistakaan saa apua...jännityksellä odotan, että josko mun solut onki sellaisia, ettei hedelmöity lainkaan tms...tässä hoidossa on hyvä juttu, että moni asia, mikä nyt on vielä tutkimatta, selviää...
Mut meillähän on se joukkolussaus sopimus syksyn alkuun! Jee!!!!
Nyt lähden täältä töistä livettiin:=)
terkkuja tutuille!!
-mooli
p.s. Miten Brooken piinailun kävi, testasitko viikonloppuna?
Hih, ainoo vaan että se " tunne" ei perustu mihinkään kun oli kerta jo menkkojen aikaan sellanen olo! Oireita ei siis ole (paitsi se paljon kuuluttamani rintojen " tunnottomuus" ) eikä kai vielä kuuluiskaan olla! Kyllä on välillä pöljä olo näitten ajatusten kanssa! ;)
Sinä se vaan osaat ottaa varovaisesti! Toisaalta sitä toivois et osais itekin, ei ois ihan niin kova kolahdus sitten se tädin vierailu... Mutta paljon peukutan täällä teidän puolesta! bd bd bd bd bd
Oona: Moikka vaan sullekin! Onhan tää kurjaa ettei vieläkään mitään selvinnyt, mä kun ajattelin että jotain konkreettisempaa ois tänään ollut tiedossa. Mutta eteen päin, sanoi mummo lumessa! ;) Vai kuinkas se menikään!
Ja moikka kaikille muillekin!
Mistäköhän kummasta mä tän yht' äkkisen ilon tunteen revin, tekikö mammojen vierailu näi suuren vaikutuksen? No en tiedä, vitutus on kuitenkin (hetkellisesti) tipotiessään! :D
mää luulen, että me joudutaan vielä näitten hoitojen kanssa vararikkoon...:=( Mut mitäpä sitä ei nyytin eteen tekisi esim. raataisi pitkiä iltoja töissä:=0
Hyvällä mielellä täälläkin ollaan - kesä ja kaikki vielä!
haleja, naksuliini.
-mooli
En taas ehdi kunnolla kirjoittaa, mutta piti munkin tulla vilkuttamaan noille meidän mammoille! o/ Tosi kiva, kun kävitte! PauliNea on eka, joka mun aikana on Ensikoissa plussannut! :) Sitä ennen oli pitkä aika, jolloin kukaan ei plussaa saanut.
Naksu, palaan myöhemmin kommenotimaan sun lekurikäyntiä ja Moolille ja Oonalle halit! :)
Killa
[color=blueviolet]Aloitetaas [b]piinailijoilla[/b]: plussasäteitä ++++++++++++++++++ ihan kaikille, alkakaas testata niitä plussia noiden viivanpaikkojen sijaan! :) Yhteiset peukutukset kaikille *bd*
[b]Naksu[/b]: toivotaan, että pääsette pian sinne " oikeeseen" lekuriin, jos ette sitten päädy VL:oon (jota kyllä voi suositella oman kokemuksen takia)! Niin tai siis sähän saat sen plussan tässä kierrossa tietysti, niin kuin olo sen sanoo! :) Täytyisköhän sit käydä tuolla o-puolella kurkkimassa... Useimmiten vaan masennun siellä, joten en paljon viitsi sinne mennä!
Siksi onkin erityisen kiva, kun [b]tulevat mammat[/b] käytte tällä puolella tervehtimässä! :) Ajatella, että [b]Fio ja Hemulikin[/b] on jo noin pitkällä... :)
[b]Mooli[/b]: minkäslaista toi munasolujen keräys on, se kuulostaa mun mielestä inhalta?! :( Koita jaksaa, noiden lääkitysten ja muiden kanssa! Mä luulen, että yhden kerran kun ne kestät, niin tulos nähdään 9kk kuluttua! :) Ja edelleen saat luvan pitää meidän ajantasalla! Ja muuten mä olen kanssa huomannut, että ei jaksa enää niin hirveesti pettyä, kuin vielä muutama kk sitten... Aika surkeeta! :/
[b]Aftis[/b]: moikka! Mun piti sulle jotain kommentoida, mutta nyt en muistakaan mitä (enkä taida jaksaa kaivaa viikonlopun pinoa esiin...)!
[b]Jessis[/b]: olenko jo muistanut pahoitella tädistä?! Ihan laho tää mun pää... Jos en niin nyt ne pahoittelut! Tylsä eukko! :(
[b]Oona[/b]: eiköhän se plussa sullekin tässä kierrossa pamahda! Oireet ainakin on sen verran hyvät! *bd* :)
[b]Dese[/b]: hei, sähän taidat plussata! :) *bd*
[b]Apila[/b]: mitähän toi niukkuus oikein meinaa... Ettei vaan ois jotain muuta kuin sitä?! Uutta testiä kehiin!
[b]Emka[/b]: pitkissä kierroissa tosiaan ovuloimattomuus on todennäköisempää, mutta itse olen kyllä saanut ovistestiin plussan myös 40 päiväisissä kierroissa.
[b]Greetas[/b]: onnea tädin saapumisesta! :D
Ai niin, vielä [b]hattarasta[/b]: siinä on kuulemani mukaan hyvin vähän energiaa eli sellaisessa isossa pallurassa YHDEN sokeripalan verran sokeria! Joten sopii myös laihduttajan herkuksi! ;)
[color=FFB5C5]" Miten hattara tehdään?
Hattara on runsas ruokalusikallinen sokeria, jonka alkuperäinen kiderakenne on muokattu ohueksi, lasimaiseksi rihmastoksi. Huvipuistojen hattaroihin lisätään ripaus karamelliväriä juhlan kunniaksi.
Hattarakoneessa hattara näyttää muodostuvan tyhjästä, eikä ihme, sillä 98 prosenttia siitä on ilmaa. Koneessa sokeri kuumennetaan 165 asteeseen, jolloin se sulaa ja sen kiderakenne särkyy. Kun tällainen sula sokeri jäähtyy, se jähmettyy nopeasti lasimaiseksi massaksi. Sen on esimerkiksi moni piparkakkutalon liimaaja todennut. Myös monien kovien karamellien rasahtava rakenne syntyy, kun sokeri saatetaan lasimaiseen muotoon.
Hattarakoneessa jäähtyvä sula sokerimassa puserretaan pienten reikien läpi avoimeen kupuun, josta hiuksenohut hattararihmasto kääritään tikun tai paperikartion ympärille. Koska rihmat ovat niin ohuita, ne imevät ympäristöstä kosteutta hyvin nopeasti. Kosteassa säässä tämän huomaa esimerkiksi siitä, että hattaran pinta tummuu ja siihen muodostuu kuori. Suussa hattara hupenee vähiin, kun sokeri liukenee kielelle. Tämä kaksi prosenttia hattaran tilavuudesta riittää kuitenkin tuottamaan makean hetken. "
Vähänkö ihana toi sun hattarakertomus! :D
tänkiiii kurkata tänne ku muutkiii o käyny!
Juuu-uuu,moolille kovasti nyt kaikki maailman plussapölykiinnitykset täältä!!!Ja Naksulle,Killalle+muillekkiii!!!!Huiskutus!!Booliakii ootte vissii välillä ehtiny tinttaamaaa.Ens vuonna tääki taitaa jossai vaihees lähtä irrottelee,slurps!!!Hihhei!
Ei mulla mitää asiaa,massu rupee repeilee,kiloja kertyny " vasta" noin16kg........;)Vaikee tajuta edelleenkää että vauva tulossa taloon piakkoin,loppusuoralla ruvetaan olemaan.Huomenna taas perhevalmennukseen miehen kaa.Viime viikolla oli eka kerta ja mua oikein aikuismaisesti kikatutti iha hirveesti siellä ku istuttii ringissä ku jossai aa-kokouksessa ja tuijotettii toisiamme,tsih.............
Halejaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-Pepsi ja Villipylly rv35+1
En ole moneen vuoteen syönyt hattaraa, mutta nyt voisin kyllä heti sellaista maistaa... en oo kauheesti tykänny tosta vaaleanpunaisesta herkusta.. Eikö se lintsi oo ysiin asti auki, jos vaikka kipasis hakemaan...
Kohta mä muuten meen sinne apteekkiinkin hakee sen perhanan testin... Pikku kuumotus täällä nimittäin nyt...
Onkos täällä ollut vähään aikaan tupakka-galluppia? Ei oo osunut mun silmää hetkeen, joten kysynkin, että moniko enskoista sauhuttelee ja miten/milloin olette ajatelleet lopettaa?
Oon@
Piti tulla pitkästä aikaa moikkaamaan vanhoja tuttuja!
*Mooli, Naksu, Killa, Jessica* Ja olikos muitakin?? vieläkös brooke palstailee täällä ??
Huomasin että moolillahan on jo ihan tohinat käynnissä! Kovasti toivottelen plussausonnea tästä kierrosta! Ilmeisesti teillä siis on hoidot menossa kun punktiosta puhuit.....? Vai ymmärsinkö väärin.. :)
Naksullakin hoitohommat aluillaan.. Suosittelen kyllä lämpimästi sinne VL:oon menoa! On se vain niin mahtavaa kasvatella tuota massua :)
*haikeena hieroskelee pientä pömppöä*
Ja muillekkin nyt oikein kovasti toivottelen plussatsempitystä!
Meillä massu kasvaa ihan niinku pitääki, kiloja tulee hirmuisesti mut tulkoon kunhan vain vauvan vielä saan :) Potkujakin on tuntunu jo melkein kuukauden päivät! Eipä meille selvinny edes että kumpaahan sukupuolta vauveli edustaa kun käytiin pari viikkoa sitten rakenneultrassa.. Oli vauva niin ujo että veti jalat ristiin eteen :)
Mutta semmoista.. Kaikille heilutuksia!
fio rv 24+0