~*~Ensikot maanantaina 7.8.2006~*~
Kommentit (59)
Mukavaa maanantaita kaikille!! Eikö kukaan piinailijoista ole plussannut (vielä)? Luin pinon nopeasti läpi ja kohta lähen koiruuksien kanssa ulos, joten en muista mitään, enkä kerkeä kunnolla kommentoimaan...
Toivottelen plussa- tuulia ja muutoinkin mukavia hetkiä kaikille!
Nyt varoitan omanapaisuudesta!!!!
ON: Ärsyttää!!! Taas tää kierto taitaa veeenyyyä.... Eli eilen luulin olevan kp 1 mutta taitaakin olla vielä kp 30! Joku vois luulla, että olen iloinen tästä ja voisin ehkä ollakkin, jos tuntemukset ei olis tälläiset :(
Eli eilen tuli paperiin punaista ja oli ihan tätimäiset tuntemukset. Laiton lenkille lähtiessäni tamppoonin ja kun sen poistin niin siinä oli vain vähän rusehtavaa. Tämän jälkeen mitään ei olekeen sitte kuulunut. Selkään koskee (tätimäisesti) niin maan peesti, että!! Rintojen arkuus ja turvotus hävisi eilen!
Sama oli viime kierrossa: kp29 rupesi tiputtelemaan ja kp 34 muuttu vasta kp 1:ksi. Tätä ennen aina ollut tasan 28!!! Ärsyttää, kun on tää selkäkipu, mutta mitään ei tapahdu. Tulis jo se täti, niin vois sitten lähteäkin!
No nyt lenkille
T:Remukka kp 30
Mä näköjään täytän jorinoillani koko kasan tänään, mutta ajattelin itsekin vastata tuohon tupakka-asiaan... kun se ed. viestistä unohtui...
Eli siis poltan ja olen polttanut reilut 10 vuotta. Olen aina ajatellut, että tupakointi loppuu kun plussa räpsähtää testiin. Muutaman testin olen tehnyt ja aina siinä viivoja odottaessa vetänyt rauhassa nautiskellen sen " viimeisen röökin" ... Ja sitten tietenkin testin luettuani sen ensimmäisen... :)
Hei kaikki!
Täällä tapahtuu aina niin paljon ettei perässä meinaa pysyä millään! Paljon onnea plussanneille kärsivällisyyttä piinailijoille. Naksu, ikävä kuulla että aina vaan pitää odottaa..varmasti todella turhauttavaa. Toivotaan että asiat järjestyy ja pian!
Tosi ikävää kun monet kohtaa lääkärissä / neuvolassa käydessään niin huonoa palvelua, kun kaikki nämä vauvanyritysasiat on niin herkkiä asioita ja sitten jotkut suhtautuu niihin liukuhihnameiningillä, ymmärtämättä että asiakkaalla on elämänsä suurimpia asioita meneillään. Onneksi sitten on sellaisiakin hoitsuja/lääkäreitä jotka pelastaa päivän olemalla tosi ihania.
Oli myös kiva lukea, kun entisiä ensikoita kävi täällä moikkaamassa ja kertomassa mitä odotusaikaan kuuluu. Siitä saa jotenkin taas vauhtia tähän kuumeiluun kun lukee noita ihania odotusjuttuja. Toivottavasti kaikki muut tullaan kohta perässä!
Gallupissa kyseltiin tuota baarissakäynti/juhlimisasiaa. Me käydään toistaiseksi ainakin muutaman kerran kuukaudessa juhlimassa, joten plussa rauhoittaisi meidän elämää ja toisi enemmän koti-iltoja. Ollaan kyllä jo hieman unelmoitu siitäkin että aletaan vaihtamaan noita baari-iltoja kaikkeen muuhun, käydään ravintoloissa syömässä, leffassa, tehdään enemmän viikonloppumatkoja jne.. Mutta kavereista en kyllä halua luopua, ja jos baarissakäynti hiipuu niin sitten muuten heitä tapaisin. Me mieheni kanssa käydään yleensä aina yhdessä ulkona, joten sitten vauva-aikana ois ihan erilaista, jos ei löydettäis oikein hyvää lapsenvahtia!
Täällä edelleen odotellaan että tuleeko se täti vai eikö se tule... Pillereiden lopettamisesta on nyt kulunut melkein 9 viikkoa. Ai niin, olen tässä välillä miettinyt että mitäköhän kropassani oikein tapahtui, kun tuossa alkuvaiheessa tein muutaman ovulaatiotestin, ja muistaakseni kp 18 testiin ilmestyi iloiset kaksi viivaa. Toinen oli vähän kontrolliviivaa haaleampi mutta selkeä viiva kuitenkin. Niin, tuosta on nyt kulunut yli 4 viikkoa eikä täti tullut kuitenkaan... Eikö sen olisi pitänyt tulla parin viikon kuluttua ovulaatiosta jonka testi näytti??
Tsemppiä, tarrasukkia, tädinhäätöjä ja muita enskalaisille!
Kävin tuossa viikonlopun pinoa lukemassa, ja ahkeria olitte olleet! Itse olin koko vkolopun kotikaupungissani. Kaverillani oli lauantaina häät. Oli muuten tosi hienot häät keskellä luontoa. Vihkiminenkin tapahtui lammen rannalla :)
Kaverillani, joka siis meni naimisiin loppui myös juuri pillerit, elikkäs heilläkin vaavin yritys käynnissä. Olisipa hauskaa, jos huomaisi, että hänkin hengailee täällä välillä.
Avecos oli plussannut viikonlopun aikana! Wau, onnea! Ja tietystikin paljon tsemppiä massun kasvatukseen.
Remukka: Wautsi - sun miehesi on kyllä fiksu! Vauva-lehteä oon mäkin ajatellut tilata, mutta ihan itse. Mun mies tuskin saisi mieleensä tuota lehteä mulle tilata. On se jotain puhunnu, että tekniikan maailman voisi tilata ;). Harmituksen tädistä.. seuraavaan kiertoon sitten vaan onnea!
Mary-Rosella ainakin oli piina päällä! dbdb! Onnea testaukseen. Toivottavasti se teidän Suomen ennätys peiton pöllytys tahti on tuottanut tulosta.
Titi-uulla ja olikos vaniljallakin ollut roskishaamu! Toivottavasti se tarkoittaa plussaa! ++++++ puhalluksia sinne. Tulkaas sitten heti huomenna aamulla kertomaan mitä testi näytti. bdbdbd!
Hoyt oli palannut mökiltä. vitsit, oon vähän kade - koko viikonlopun teki mieli lähteä mökille, mutta kun oli kaverin häät, niin ei oíkein voinut...
Juliaanalla, desellä ja Sara-marialla oli ainakin jännät kp:t!! dbdbdb! Nyt nappaatte sen plussan itsellenne (tämä oli käsky!).
Moolille kovasti onnea hoitoihin... sullahan onkin sitten ihan valtavan jännät piinapäivät edessä!
Killa: hyvä puhelin valinta!
Muille enskoille oikein enskamaista illan jatkoa!
ON: kp 10/26-28 käynnissä ja luulen, että tunsin eilen ja tänään jotain ovikseen liittyvää. Vasenta munasarjaa on nimittän " tykyttänyt" . Mitäköhän voisi olla? Omasta mielestäni en ole moista aiemmin tuntenut. Noh - voipi olla ihan vaan munasolun kasvun fiiliksiä. En nimittäin hankkinut sitten niitä tikkuja tähän kiertoon. Ajattelin, että kyllä vielä kaksi kiertoa otetaan ihan " luomuna" ja sitten kun on puolen vuoden yrityksen virstapylväs takana niin voisi ottaa käyttöön ovistikut. Tosin tulihan niillä leikittyä tuossa aiemmissa kierroissa jo - mutta siis nimenomaan leikittyä. Joka aamu ei muistanut ja mittaukset tein ihan eri aikaan jne. Jos nyt otan tikut " oikeasti" käyttöön tulen varmasti hulluksi tästä joka päiväisestä vaavin mietinnästä.
t. hiukan lannistunut peipposka, mutta silti vielä ihan toiveikas!
Tervehdys Enskat!
Onnittelut PauliNealle myös rouviintumisesta, en tiennytkään!
Mooli, hienot ultrakuulumiset! Siitä se lähtee, ja ihan varmasti nyt tärppää!!! Lisään tuohon pepsiksen lähettämään kuormaan vielä omaltakin osaltani hurjasti lisää plussapöllyä! +++++++
Ja Oon@lla ja Naksulla on nyt fiilikset kohdallaan! Malttakaa nyt vielä hetkinen olla testaamatta, niin kohta testiin pamahtaa niin selvät kaks viivaa, että ei oo koskaan nähty! Plussasädetystä myös teille!!!!!!+++++++
Tässä on vielä raportti tämänpäiväisestä synnytystapa-arviosta (kopioin tekstin tuolta toisesta pinosta):
Jiihaa! Kävin siis tänään siellä synnytystapa-arviossa, ja ette ikinä usko, mutta kaikki on enemmän kuin hyvin! Ensinnäkin pikku-quu painaa nyt arvion mukaan 3560g ja on vain hieman keskimääräistä suomalaisvauvaa suurempi. Vartalo oli kaikista pullein osa, yläkäyrällä, mutta pään ja reisuluun mitta asettui nätisti keski- ja yläkäyrän väliin. Kuulemma vauva kasvaa näillä viimeisillä viikoilla 100-200g/vko, eli jos menisi jopa kaksi viikkoa yliaikaiseksi, silti poju olisi " vain" noin 4,5kg syntyessään.
Kätilö oli tosi taitava ja ennen kaikkea mukava! Ihan samantien sanoi, että mulla on kyllä todella hyvänkokoinen lantio, eli ei mitään ongelmaa synnyttää alateitse. Ja sitten, mikä ihmeellisintä, kohdunkaula on lyhentynyt 1 senttiin ja kohdunsuu on jo sormelle auki!!! Kuulemma ihanteellinen tilanne lähteä alatiesynnytykseen, ja sinne ne toivottelikin jo tervetulleeksi! :)
Eli huh huh! Pitääköhän tässä jo olla ihan valppaana, että milloin se lähtö tulee? Kätilö oli sitä mieltä, että luultavasti ei ainakaan mene yliaikaiseksi. Todella hurja tunne, että nyt on alkanut jotain tapahtua, kun vielä neuvolalääkärissä 1,5 viikkoa sitten tilanne oli kuulemma ihan epäkypsä eikä merkkiäkään siitä, että synnytys olisi lähellä. Nyt oli ihan toinen ääni kellossa, eli ei se tosiaan kovin aikaisessa vaiheessa ollut tämä synnytystapa-arvio, kun tänään on 38+0!
Onhan mulla jo tässä viimeaikoina ollut kaikenlaista painontunnetta ja lähes jatkuvaa menkkasärkyä varsinkin iltaisin ja öisin, mutta jotenkin olen ajatellut, että kun edellisessäkään lääkärissä ei ollut vielä tapahtunut mitään, niin miksi nytkään olisi... Yhtään kipeää supistusta en ole vielä tuntenut, tai ainakaan en ole sellaista tunnistanut. Vain kaikenlaista vihlontaa ja mahan kovettumista yhä useammin. Mutta näköjään nekin saa jo kaikenlaista aikaan. Sf-mitta on nyt pienentynyt 2cm korkeimmasta mitasta (nyt siis 33cm), ja kätilön mukaan vauva on täysin kiinnittynyt. Miestäkin alkoi jo selvästi jännittää, että voiko se oikeasti syntyä koska vaan!? :)
Että sellaista tällä kertaa. Nyt vain odotellaan... :)
-Q- ja -q- 38+0
Vitsit ihania kuulumisia! Jännittäkö synnytys?! Ajatella, että vastahan sä plussasit! Nyt täytyy entistä kovemmin koittaa päästä itsekin tuohon tilaan! :)
Sit Oonan [b]tupakkagalluppin[/b]: nuorena kun aloitti, ehdin polttaa lähemmäs kymmenen vuotta ennen kuin onnistuin lopettamaan 8 vuotta sitten. Oli muuten elämäni paras teko se lopettaminen! Kannustan kovasti kaikkia lopettamaan! :) En voi kieltää ettei vielä tekisi joskus mieli, nimittäin joskus tekee ja kovasti! Olen kyllä maistanut pari kertaa tässä vuosien aikana ja ihmetellyt siinä tukehtuessani karmean makuiseen savuu, että miten mä olen joskus voinut polttaa!
Kiireinen päivä ollut tänään ja vielä paljon puuhaa tehtävänä joten ihan muutaman sanan vain omasta napasesta kirjoitan ja huomenna sitten lisää..
Täällä siis piinaillaan edelleen nyt kp 30/28-35 eli ainakaan sen joka toinen kierto 28 ja joka toinen 35 ei päde tähän kiertoon.. valkovuotoa on ollut kovasti ja aamuisin kuvittelen olevan huono-olon, mutta noita samoja on ollut vähän joka kierrossa.. En hätäile vielä testin kanssa, kun aika pessimistinen oon eikä testejäkään ole kuin yksi mammaksin puolikas ja sitten apteekin oma löytyy.. Katsotaan, odotellaan..
Kiitos peipposka ja muut peukutuksista.. Peukkuja muille piinailijoille!!
T. Juli
mahtavaa, pikku-q kohta pääsee ulkomaailmaan - mahtavaa!!! Kovasti kovasti onnea synnytykseen, jos lähtö tulee niin, etten kerkee enää toivotella:=) Mä tule sitten kuukauden päästä Omppuun teitä katsomaan:=)
Ja Pepsis - vastahan sää plussasit! Kylläpä aika menee nopeesti! Kovasti onnea sullekin ja muista sitten ajella varovasti, kun on kallis lasti:=)
Joo, kiiitos vaan tsempityksistä, rakkaat kamut. Kiva, kun jaksatte olla positiivisia! Mä olen varmaan liikaa pyörinyt täällä netissä, kun ajattelen, että ehkä eka IVF ei tuo tulosta...olisi se Q vaan mahtavaa, kun pikku-Q sai alkunsa ekasta inssistä! Mäkin ajattelin, että inssit tois tärpin, mutta ei - kai olen sellanen stressikimppu ettei muhun solut kiinnity;=/
Killaliini, kiva kun olit jaksanut kommentoida - kun samassa paatissa matkustetaan. Hukkasin sun koopeet, pitää kaivella jostain.
Naksulle ja Oonalle kovasti ++++++++++säteitä!!!!! Ja Jessikselle tädinkarkotussäteitä - tämähän on se meidän yhteinen plussakierto, eiks jeh!
*moi Aftis*
palailen varmaan vielä...
-mooli
p.s. en oo huolissani punktiosta, ei se varmaan satu...ja tähän asti tää hoito on kyllä ollu ihan iisi:=)
mä en oo röökannu kuin joskus nuorena juhliessa - kun muuten näitä paheita piisaa:=)
Faija poltti röökiä kun olin pieni ja vaikkei sisällä polttanutkaan niin muistan kuinka sen sähkönsininen toppatakki haisi autossa ja mun tuli aina paha olo, kun mentiin maalle;=/ Veli vetää kuin korsteeni, joten tää on ihan mun oma trauma, hih!!
-m
Baareissa käyntiä kyseltiin: en ole mikään hirvittävä baarihirmu, viihteellä tulee käytyä ehkä joka toinen kuukausi. Luulen kyllä, että sama tahti jatkuu, jos/kun vauva meille suodaan, mut eihän sitä ihan varmaksi voi sanoa.
Tupakoinnista: olen polttanut yläaste- ja lukioaikana, mutta lopetin yli kaksi vuotta sitten. Joten ei tarvitse lopetella sitten kun raskaudun. Helppoa se lopettaminen kuitenkin oli. Eräänä päivänä vaan päätin, että nyt se loppuu ja siihen se sitten loppui. Olen kyllä maistellut useitakin kertoja esim. juuri noilla baarireissuilla, mutta hirvittävän pahalta se on maistunut.
Titi-uu84 ja Killa: täällä myös hattarafani!!! Joka kesä pitää ainakin kerran käydä paikassa, josta saa hattaraa. Tänä kesänä olen onneksi saanut sitä jo kahdesti.. NAM!
Greetas: kerroit olleesi rakennuksella.. omakotitaloa siis varmaan valmistelette? onko homma minkälaisessa vaiheessa? Itse olemme juuri hankkimassa tonttia, rakentaminen ei kyllä välttämättä ala vielä pariin vuoteen, mutta onpahan sitten tontti jo valmiina ja raivattuna.. mielenkiinnolla kuulisin lisää projektistanne?
Desejo ja muutkin, joita kone on yllättänyt ja hävittänyt tekstin bittiavaruuteen.. Kantsii kopioida teksti ennen, kun painaa " ok" -nappia.. saa sitten liittämällä tekstin takaisin, jos se häviää kokonaan. Minä itse ainakin teen sen joka kerta, ettei harmittavia katoamisia tapahdu.
JeanetteJ: oletko tehnyt raskaustestiä? voiko olla mahdollista siis, että tädin myöhästelyt ja puuttumiset johtuisi raskautumisesta?
Oikein kiva lueskella o-puolen kävijöiden raskaustarinoita. Käykää vaan täällä kertoilemassa meille uusillekin kuumeilijoille kuulumisianne.. Pepsimax7:n kertomus perhevalmennuksesta sai oikein hyvälle tuulelle :D Onko perhevalmennus tosiaan sellaista? Ja myös Queiro3:n synnytystapaselostus kuulosti ihanalta.. Voi kun me muutkin oltaisiin jo tuossa vaiheessa!!!
Sitten vielä ).( Kp 16 nyt meneillään ja vasemmalla puolella alavatsassa tuntuu pientä kirpistelyä.. Onko sitten oviskipuja vai voisinko jo toiveekkaana luulla niitä kiinnittymiskivuiksi..?!? Pupuiltu on nyt joka toinen päivä kp 10:stä lähtien. Mitään muita oireita ei ole suuntaan eikä toiseen.. Piinaviikot siis alkaa.. Harkitsin jo tänään raskaustestin ostamista, mutta onneksi en sortunut. Oishan se tuolla kaapissa vaan kiusannu ja oisin sen sitten kuitenkin liian aikaisin tehnyt.
Nyt vieraita tulossa.. Täytyy lopetella tätä romaaniani!!!
Plussatuulia kaikille!
En tiedä muistatteko mua, mutta tuolta o-puolelta voisin minäkin käydä puhaltelemassa kaikille teille +++++++-pölyä oikein keuhkojeni täydeltä!!! Tulukee jo sinne :)
Serenity, 5+3
...hyvä Mooli kun huomasit: mä oon ihan unohtanut oman navan! Mitenkäs tässä nyt näin pääsi käymään!?! ;)
Eli siis ONniin: kp 15/28-41 menossa ja sain tehtyä päätöksen tosta tikuttamisesta eli en tikuta ovista tässä kierrossa. Limoja ajattelin vaihteeksi koittaa tutkailla, vaikka niistä en oikeastaan mitään ymmärräkään... Ja sitten pupuilua tällä viikolla mahd. usein, joskin ongelmana on miehen tiukka työtahti ja oman loman loppuminen. No jos nyt edes joskus kohdattaisiin tuolla vällyjen välissä! ;)
Semmoinen vähän surkea juttu, että koitin ottaa puheeksi miehen kanssa hoitoihin (eli siihen suunniteltuun inssiin) lähdön, mutta miespä ei halunnut aiheesta keskustella. :/ Jäin siis käsitykseen, että ei haluaisi vielä lähteä... Koitan sitten vain ajatella positiivisesti, että tämä ratkaisi omat pohdintani siitä olisinko jo valmis seuraavaan askeleeseen. Eipä sitten tarvitse olla! Mutta täytyy nyt ottaa vähän paremmalla ajalla uudestaan tämä asia puheeksi, että molemmat tietää sitten mitä toinen miettii. Yrityksen aloittamisen 1v-päivä on vajaan 2 viikon kuluttua... Pitäisikö sitä juhlia? Ehkä joutuu pari maljaa nostamaan...
No siinäpä sitten olikin teille taas romaania meikäläisestä! ;)
joo, ehkä miehellä on nyt hankala viikko - sun pitää odottaa parempaa hetkeä...kyllä se varmaan siitä.
Juuh, maljoja kannattaa kilistellä joka tapauksessa niin kauan kuin voi:=)!!!
Toivottavasti kerkeette pupuilla ainakin kerran-pari! Täällä sama yritys...
-mooli
[color=EE6363][b]Killa[/b]: Kiva kun kerroit tuosta hattarasta, heti tuli parempi mieli! Kun söin eilen koko purkin ja tuli sit vähän huono omatunto, kun kuitenkin yritän tässä vähän laihdutella. Mutta kun järjellä ajattelee niin eihän siinä tosiaan ole kuin sokeria ja ilmaa!
[b]Oon@[/b]: Olit laittanut tupakkagalluppia pystyyn. Itse poltin lähes 8 vuotta ja yhtä äkkiä päätin vaan että nyt se saa loppua. Ennen kuin siis alettiin koko vauvaa puuhaamaan. Eikä se vaatinut kuin viikon ajan nikotiini-imeskelytabletteja ja lujaa tahtoa. Nyt olen ollut jo yli 8kk polttamatta. Ensimmäiset kaks viikkoo oli kamalimmat, mutta siitä se tuska sitten pikku hiljaa helpotti. Pidin pääni, enkä sortunut! Mutta jos en olis vielä lopettanut, niin lopettaisin kyllä heti kun plussa pärähtäisi testiin!
[b]Jeanette[/b]: Oletko testannut? Jos täti ei kerta ole ilmestynyt kuvioihin mukaan?
[b]Peipposka[/b]: En aio testata kun vasta perjantaina tai lauantai-aamuna, jos siis täti ei ilmesty kylään ennen sitä, tai meikäläisen hermot mene riekaleiksi jännityksestä!
[b]Serenity[/b]: Höh, miks ei muistettais sua?!? Vilkutukset takaisin!
[b]).([/b]: Masussa on joku hemmetin myllerrys käynnissä koko ajan, ollut siis oviksesta lähtien. Yrittäneekö täti etsiä uloskäyntiä vai pikkuinen kaivautumalla kaivautua kohdun seinämään? Hmmm...[/color]
:Saikku: ja Tiiu-84.. joo olen minä siis testaillut, mutta viimeksi muutama päivä sitten mammaksin erittäin herkkä näytti puhdasta negaa. Pitää näköjään vaan odotella, ja jos ei taas viikon sisällä tätiä näy täytynee testata uudelleen. Kuulemma terveyskeskuksella sanottaisiin että voisi odottaa tädin saapumista 3 kk (pillereiden lopettamisen jälkeen) ennen muita tutkimuksia, mutta se ovistestin viiva mua kyllä hämää, varsinkin kun juuri niinä päivinä innostuttiin miehen kans oikein kunnolla pupuilemaan. Hmmm. täytyisiköhän tuota yrittämistä jatkaa yhtä ahkerasti, vaikkakin vähän turhauttavaa kun ei oo harmainta aavistusta missä vaiheessa kierto on meneillään..
huoh, johan on ollut taas päivä. aamulla kävin vaihtamassa isän kanssa yhden hyllyn kun se tulla tupsahti seinältä alas (onneks kukaan ei ollut sen alla eikä loukkaantunut). saatiin samanlainen tilalle mutta eri kiinnityksellä, joskos nyt vaikka pysyis seinällä.onneksi iskä oli mukana ja osas sit laittaa hyllyn seinälle sillä vaikka alkuvuodesta rempattiin tää meidän asunto pohjia myöten, en siltikään osaa vielä käyttää porakonetta... oishan tuo mieskin sen hyllyn saanut seinälle ripustettua, mutta kun on niin myöhään töissä ettei silloin enää viitsi poraamaan alkaa.
koko illan olen sitten siivoillut asuntoa kun serkku perheineen tulee huomenna kylään. olen pyyhkinyt pölyt, imuroinut, pessyt lattiat, pessyt kaikki ikkunat joihin koira on kuononsa törkännyt ja jättänyt mukavat jäljet, siivonnut keittiön, pessyt pyykkiä... nyt viel pitäis wc siivota. suunnittelin myös kiillottavani hopeat kunnes tajusin ettei niissä kuudessa teelusikassa ja parissa kakkulapiossa taida olla mitään kiillotettavaa kun en niitä ole edes koskaan käyttäny, enkä varmaan ihan heti tule käyttämäänkään. :)
noista gallupeista: tupakkaa en ole vielä tähän päivään mennessä edes maistanut enkä usko että maistan tulevaisuudessakaan kun näinkin kauan olen ilman pärjännyt.
bailaamassa tulee käytyä melko harvoin, keskimäärin kerran kuussa. mun kaveri lopetti juhlimisen kokonaan kun sai vauvan, ja pakko myöntää että olen muutaman kerran manannut ettei musta ainakaan tuu sellasta ettei elämässä oo muuta kuin se vauva sit kun se tulee. haluan kuitenkin että mulla on muutakin sosiaalista elämää ja haluan myös tehdä juttuja silloin tällöin tyttökavereiden kanssa etten ihan erakoidu. siis varmasti aluksi sitä tulee oltua 24/7 vauvan kanssa, mutta sit kun se jo pärjää ilman tissiä niin en usko että vauva tai minä kärsimme pienestä hetkestä erossa toisistamme, onhan sillä isä jonka kanssa voi viettää iltaa ilman että mamma kokoajan pörrää ja touhottaa siinä vieressa.
mun miehen vanhemmat oli pari päivää sit bongannut haikaran. oonkohan mä ihan höpsö kun heti ajattelin että se on selvä merkki siitä että kohta mulla jo pieni vauva masussa kasvaa (kunhan tässä ensin pääsee edes yrittämään sitä vauvantekoa)
Naksu: tuo sun lääkäri vaikutti aika mielenkiintoiselta tapaukselta. oishan se voinut pistää sen lähetteen kiireellisenä. joskus kyllä tuntuu ettei kaikki lääkärit ymmärrä kuinka paljon ihmistä raastaa se kun ei vauvaa kuulu. mulle kerran lääkäri totes aikoinaan kun ihan muista syistä vauvanhankkimisesta puhuttiin, että kai mä tajuan että kun syön ehkäsypillereitä niin en voi tulla raskaaksi... no minä en siihen osannut sit muuta todeta kuin: Niinkö? ihanko tosi? ne ei siis oo vitamiinipillereitä... heh :) tiedän että blondeja pidetään tyhminä, mutta että noin tyhminä..
remukka: tuo vauva-lehden tilaaminen kuulosti aivan älyttömän ihanalta. mäki aina ostelen vauvalehden irtonumeroita ja kavereille tosiaan selittelen et ihan koulun takia niitä lueskelen. juu juu, juuri sen takia mä niitä vauva-lehtiä luen.
mooli: kiitos kun valaisit myös mua miten nuo hoidot etenee. vaikka kätilöksi valmistun muutaman vuoden päästä, en ole vielä perehtynyt kovinkaan tarkkaan noihin hoitoihin. kuulostavat kyllä aika rankoilta mutta mitäpä sitä ei olisi valmis tekemään jos vaan vauvan sais. paljon tsemppiä ja plusa tuulia sulle. olet ehdottomasti nyyttisi jo ansainnut ilmeisesti jo pitkänkin yrittämisen jälkeen.
hei te jotka noita ovistikkuja olette käyttäneet. olen ymmärtäny että ne vois jotenkin puolittaa? miten? vielä en ole itelleni sellaisia tilannut koska aattelin aluksi yrittää ilman, mutta jos kauemmin jouduu yrittämään aion kyllä ottaa ne kiltisti käyttöön kun nämä mun kierrot on nyt ollut pillereiden lopettamisen jälkeen niin vinksin vonksin.
++++++++ säteitä kaikille piinailijoille (teitä oli aika liuta enkä kaikkia nyt pysty muistamaan)
ja tädin yllättämille tsemppiä ens kiertoon.
nyt siirryn siivousrättini kanssa huussin puolelle.
*peppi
Pepille piti noista ovistestien puolittamisista tulla sanomaan, että ainakin netistä (mammaksi.fi ja kotitestit.com) tilattavat liuskatestit on helppo puolittaa ja ihan oikein ne näyttää. Siis ne saa näpsästi terävillä pienillä saksilla (itelläni Fiskarsin kynsisakset, ne suorakärkiset), kun tukee molemmista sivuista sormilla että ne kerrokset pysyy päällekäin. Pari ekaa leikkausta meni pikkasen pinkuraan, mutta äkkiä sen oppi! :)
Itse olen sitä puolittamista suosinut, kun pahimmillaan voin joutua parikin viikoa tikuttamaan, kun noi kierrot sen verran heittelee.
Nyt nukkumaan, että jaksaa huomenna nousta klo 5.30... *huoh*
kiitoksi oikein paljon tiedosta :) mäkin mietin et muuten joutuisin varmaan aika hirmu monta ovistestiä ostamaan ja käyttämään ennenkuin onnistuisin ovikseni bongaamaan, joten hyvä että joku minua fiksumpi on keksinyt että ne voi puolittaa
*peppi
Kiva kun pyörit vielä täällä! Tuuthan sitten ilmoittamaan, kun pikku-max on maailmassa??
Oon@