Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi on töissä päiväkodissa ja haukkuu useasti niin lapsia kuin vanhempiakin

Vierailija
13.02.2021 |

Pahin oli, kun haukkui miehen kaverin lapsia, jotka ovat hänen ryhmässä hoidettavana. Mies ei ole koskaan puuttunut tähän tai sanonut vastaan, eikä yllättänyt ettei tässäkään.

Kysymys kuuluukin, kertoisitteko miehen kaverille tästä? Itse ainakin haluaisin tietää, jos joku päiväkodin hoitaja haukkuu lastani. Toki anopilla ei yleensä ole hyvää sanottavaa yhtään kenestäkään tai mistään.

Ja tarkennuksena siis, nämä haukkumiset ovat tällaisia:
"Eskari-ikäiset ovat ensimmäistä kertaa hiihtämässä, järkyttävää!!"
"Vanhemmat väittävät että lapsi ei kotona syö, varmasti syö kun syö päiväkodissakin. Ei viitsitä vaan nähdä vaivaa."
Sitten tämä mieheni kaverin lapsia koskeva kommentti: "Siinä on kyllä niin vilkkaat ja tottelemattomat lapset kun olla ja voi. Onkohan vanhemmat tehneet mitään tuon eteen"

Tuntuu, että anopilla on hyvin suoraviivainen ajattelutapa kaikista. Minä en näe siinä mitään pahaa jos esim. "vasta" eskari-ikäinen käy ensimmäistä kertaa hiihtämässä. Haloo, Suomen talvet nyt on muutenkin olleet viime vuosina vähälumisia (paitsi nyt). Meillä on itsellämme 4-vuotias lapsi ja hän juoruaa työpaikalla kaikki perheemme asiat. Jopa raskauteni alkuvaihe - josta ei olisi saanut kertoa, levisi yllätys yllätys hänen työpaikallaan muiden tietoon. En halua edes tietää kuinka paljon puhuu meistä selän takana, kun ainakin minua on jo useaan otteeseen arvostellut ainakin miehelleni.

Mutta kuten jo aiemmin kysyin, pitäisikö tuohon teidän mielestä puuttua?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henk.koht.avustajana myös asiakkaiden asioiden kertomista tapahtuu, kerrotaan mitä ovien sisällä tapahtuu, vakavat sairdaudet ym. Mulla nousee aina niskakarvat pystyyn kun kuulen tuosta. Ei ole ammattimaista käytöstä ja vaitiolovelvollisuus on unohtunut.

Ikävää kun tuollaista tapahtuu.

Työnohjausta järjestetään juuri siksi, että hoitoalalla saisivat tuntojaan purkaa ja kokemuksiaan jakaa ammatillisesti sekä luottamuksellisesti työnohjaajalle. Tavoitteena, että se vapaa-aika täyttyisi muista mietteistä, kun työasioiden ympärillä pyörivistä.

Työnojausta ei kaikille vaan valitettavasti ole tarjolla.

Vierailija
22/22 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kiertävänä lastenhoitajana eri päiväkodeissa ja tuo haukkuminen ja vanhemmista ja perheen elämästä puhuminen oli ihan arkipäivää. Minua ällötti. Vaihdoin alaa ja olen tyytyväinen yrittäjä nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla