Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö porukka ihan yleisesti bilettämässä ja salilla ja muuta vastaavaa?

Vierailija
12.02.2021 |

Olen itse ollut 2020 maaliskuusta lähtien enemmän tai vähemmän eristyksissä, tehnyt etätöitä koko ajan. En ole nähnyt vanhempiani tai sisaruksiani kuin joku kuusi-seitsemän kertaa, ja kavereitani tavannut ehkä kerran kahteen kuukauteen. No tyttöystävää olen sentään nähnyt. Ravintolassa olen syönyt koko aikana muutaman kerran, enimmäkseen kesällä, ja tuopilla olen istunut viimeksi kesällä.

Jotenkin kun menee keskustaan tai katselee somea, tulee kuitenkin tunne että osa porukasta istuu baareissa koko sen ajan minkä ne on auki, ja käy sen jälkeen koko ajan jossain jatkoilla bilettämässä, ja käyvät salilla ja urheiluharrastuksissa ihan normaalisti jne.

Kuvittelenko vaan, vai onko näin että osa porukasta, aika suurikin osa, ei välitä rajoituksista tippaakaan vaan elää ihan kuten muutenkin eläisi?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nähnyt omassa kuplassani vain n. kolmea ihmistä viime maaliskuusta lähtien, ja käyttänyt koko ajan PFF-maskia ruokaostoksilla. On huono asia olla sisätiloissa useiden ihmisten kanssa lähekkäin, koska virus pysyy elossa ja pystyy muuntumaan, kun lisääntymisalustaa eli ihmisiä riittää. 

Olisi tosi hyvä, että kaikki ajattelisivat näin, niin se saataisiin tukahtumaan, mutta valitettavasti tyhmiä ja välinpitämättömiä on paljon.

Vierailija
42/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi miten hyviä ihmisiä! Näin pysyy palvelut elossa!

Joo olen käynyt salilla, kampaajalla ja syön ravintoloissa. Teatterissa ja leffassa kävin kun oli mahdollista. Juottolat eivät houkuttele.

Miten tämä yhteiskunta pyörii jos kukaan ei kuluta? Lakkaa kuulkaas pyörimästä.

Todellakin haluan tukea yrityksiä itsekin yrittäjänä.

Ihmiset ja yritykset voisivat paljon paremmin, jos olisi otettu lyhyt lockdown ja painettu tartunnat alas. Sen jälkeen olisi voinut elää suht normaalisti, kuten kesälläkin, kun vaan olisi saatu rajat kiinni. Mutta ei, kuukausien peukaloruuvi on yrittäjillekin niin paljon mukavampi.

Minulle henkilökohtaisesti on nyt jo ihan yksi lysti, meneekö kylän kampaamo tai kebabläävä nurin vai ei, ajattelen vain itseäni kuten kaikki muutkin tuntuvat tekevän.

Tai tapahtumateollisuus. Ehkäpä tapahtumateollisuutta ei tarvita? Ei se ainakaan elintärkeä ole, kuten ruokahuolto ja terveydenhuolto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarit menee kiinni klo 23 mut laivoilla auki 03 asti joten nyt käynyt laivalla melkein joka viikonloppu. Hyvät bändit ja hyvä meno.

Vierailija
44/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keväällä ei tiedetty mitä odottaa. Tänne tilattiin ruumiskontteja ja oltiin paniikissa. No, niille ei ollut käyttöä. Mutta vouhotus jäi päälle.

Yksi syy ruumiskonttien mahdolliseen tarpeeseen oli se, että normaalikin kuolleisuus jatkuu, mutta hautaaminen ei välttämättä onnistu yhtä nopeasti kuin aiemmin. Niitä koronakuolemia ei sitten onneksi tullut sellaista tahtia, että ruumishuoneet olisivat täyttyneet, kuten monessa muussa maassa tapahtui ja tapahtuu edelleen. Jos ei olisi varauduttu ja olisi käynyt huonosti, olisitte valittaneet siitäkin. Kuolemiin varauduttiin "turhaan", hallitus mokasi. Suojavarusteiden hankintaan ei varauduttu, hallitus mokasi. Mikähän teille mahdollisesti kelpaisi?

Looginen varautumissuunnitelma ja sen noudattaminen.

Auta tyhmää: kuinka kirjastojen sulkeminen vaikuttaa leviämiseen?

Kuinka uimahallin sulkeminen vaikuttaa leviämiseen?

Miten toimitaan  vaikkapa Uudessa-Seelannissa? Laitettiinko siellä kirjastot kiinni kuukausiksi 80% maan pyörien normaalisti, vieläpä siten että rajat on ovet levällään tautipesäkkeisiin ja karanteeni on lähinnä vitsi romanikerjäläisille?

Rajoitukset ovatkin loogisia vain, jos ajatellaan pelkkää rahaa. Järjen kanssa niillä ei ole mitään tekemistä. Pointti on siinä, että varautuminen on väärin, mutta myös varautumattomuus on väärin. Se kuinka olisi pitänyt tehdä riippuu ihmisten mielestä aina siitä, mikä skenaario on sattunut toteutumaan.

ei vieläkään vastausta mikä ilo kirjaston ja uimahallin sulkemisella on.

Ei mikään. Ainakaan niin kauan, kun tartuntavaaran kannalta todennäköisempiä paikkoja pidetään auki.

Tyytyväinen?

Vierailija
45/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tuttavapiirini jakaantuu oikeastaan kolmeen ryhmään:

1. Eristäytyjät tai omaa elämäänsä mahdollisimman paljon rajoittavat. Yleensä yli 55-vuotiaita, etätyöläisiä ja/tai riskiryhmiin kuuluvia tai joku perheenjäsenistä kuuluu riskiryhmiin. 

2. Rajoituksiin ja suosituksiin vakavasti suhtautuvat. Kaikilla ei ehkä etätyömahdollisuutta, mutta itsellä, perheenjäsenellä tai jollain läheisellä riskiryhmiin kuuluva sairaus. Töihin mennään mieluummin omalla autolla kuin julkisilla. Kaupassa käydään vain harvoin, muita ihmisiä ei juurikaan tavata sisätiloissa. 

3. Normaalia elämää elävät. Yleensä alle 45-vuotiaita, lapset (jos niitä on) koulussa tai päiväkodissa, vanhemmilla (ainakaan moelmmilla) ei ole etätyömahdollisuutta. Kuljetaan töihin julkisilla. Eivät kuulu riskiryhmiin eikä kuulu kukaan perheenjäsenkään. Riskiryhmiin kuuluvia muita läheisiä ei ehkä tavata, mutta saatetaan tavata heitäkn, jos nämä läheiset niin haluavat. 

Kuulun itse ryhmään 1, mutta jos mulla ei esim olisi etätyömahdollisuutta, rajoittaisin omaa elämääni paljon vähemmän. Jos siis joutuisin kulkemaan julkisilla ja käymään normaalisti työpaikalla, yhtä hyvin voisin sitten käydä kaupassakin tai ravintolassa syömässä. 

Vierailija
46/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keväällä ei tiedetty mitä odottaa. Tänne tilattiin ruumiskontteja ja oltiin paniikissa. No, niille ei ollut käyttöä. Mutta vouhotus jäi päälle.

Yksi syy ruumiskonttien mahdolliseen tarpeeseen oli se, että normaalikin kuolleisuus jatkuu, mutta hautaaminen ei välttämättä onnistu yhtä nopeasti kuin aiemmin. Niitä koronakuolemia ei sitten onneksi tullut sellaista tahtia, että ruumishuoneet olisivat täyttyneet, kuten monessa muussa maassa tapahtui ja tapahtuu edelleen. Jos ei olisi varauduttu ja olisi käynyt huonosti, olisitte valittaneet siitäkin. Kuolemiin varauduttiin "turhaan", hallitus mokasi. Suojavarusteiden hankintaan ei varauduttu, hallitus mokasi. Mikähän teille mahdollisesti kelpaisi?

Miten toimitaan  vaikkapa Uudessa-Seelannissa? Laitettiinko siellä kirjastot kiinni kuukausiksi 80% maan pyörien normaalisti, vieläpä siten että rajat on ovet levällään tautipesäkkeisiin ja karanteeni on lähinnä vitsi romanikerjäläisille?

Rajoitukset ovatkin loogisia vain, jos ajatellaan pelkkää rahaa. Järjen kanssa niillä ei ole mitään tekemistä. Pointti on siinä, että varautuminen on väärin, mutta myös varautumattomuus on väärin. Se kuinka olisi pitänyt tehdä riippuu ihmisten mielestä aina siitä, mikä skenaario on sattunut toteutumaan.

Lähikontaktien vähentäminen niillä keinoin, jotka ovat lain mukaan mahdollisia. 

Miksi, kun ne keinot ovat tehottomat?

Vierailija
47/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Ainakaan niin kauan, kun tartuntavaaran kannalta todennäköisempiä paikkoja pidetään auki.

Tyytyväinen?

En aivan, miksi sitten ne pitää sulkea ja tehdä kiusaa tuolla asialla?

Vierailija
48/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt salilla koko ajan, yritän mennä mahd hiljaseen aikaan, ravintolassa syön 1-4 kertaa kuukaudessa ja nään kavereita ja sukulaisia enimmäkseen ulkona. No parin lähimmän kanssa just näitä lounastreffejä. Turvavälit toteutuu aika hyvin kun ei oo salilla tai ruokapaikoissa ruuhkaa. Aion jatkaa näin sillä miks ei.? Ihan hölmöä ois antaa kunnon ja terveyden rapautua ja jotenkin haluan myös yrittää tukea ahdingossa olevia ravintoloita. Ja ei, en treenaa kotona ellei ole pakko koska täällä ei ole tilaa eikä rauhaa ja ulkoliikunta ei ole mun juttu talvisin.

En kyllä usko et muut kun juopot ja n. 20v käy nyt bilettämässä tai baareissa, ei mun tutuill oo ainakaan ollut sellaisia somepostauksia.

Vierailija
49/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rajoittanut elämääni todella paljon. Keväällä todella kuullosti hurjalta kaikki koronaan liittyvä. Elokuussa löytyi syöpä joka leikattiin syyskuussa ja hoidot päälle. Hoidot vievät vastustuskyvyn nollille, eli jo normaali flunssa voisi olla kohtalokas.  Ulkopäin tilanteeni ei näy ja olen ollut se kiukkuinen akka kassajonossa joka äkkiä sanoo 2 metriä väliä kiitos!

En ymmärrä miksi jollekkin on kuin "kunnia-asia" ettei välitä yhtään.  Millä perusteella?

Viimeisin postissa käynti ja ympärillä 5 nuorta kylkikylejässä ilman maskeja.

Kaupan kassat työntää ostokset vieri viereen jne.  Joku ihmetteli uimahallien sulkua, noh pukukopit ja suihkut on yhteisiä, ei niitäkesken kaiken kukaan ehdi desinfioida.

Pienellä ajattelulla voimme kaikki taistellavirusta vastaan jossain kohtaa.

Vapudestani olen kaupassakäynnin verran pitänyt kiinni.  Aamuajat on naurettavia kun myyjät juoksee ees taas ja huutelee toisilleen jne.  Klo 9.30 on ok aika tai sitten myöhään klo 21 jälkeen.

Vierailija
50/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa tällä viikolla salilla, illalla tulee 5 kaveria kylään ja baarissakin ehkä tulee käytyä. En tunne ketään jonka elämään korona vaikuttaisi millään tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi