Käykö porukka ihan yleisesti bilettämässä ja salilla ja muuta vastaavaa?
Olen itse ollut 2020 maaliskuusta lähtien enemmän tai vähemmän eristyksissä, tehnyt etätöitä koko ajan. En ole nähnyt vanhempiani tai sisaruksiani kuin joku kuusi-seitsemän kertaa, ja kavereitani tavannut ehkä kerran kahteen kuukauteen. No tyttöystävää olen sentään nähnyt. Ravintolassa olen syönyt koko aikana muutaman kerran, enimmäkseen kesällä, ja tuopilla olen istunut viimeksi kesällä.
Jotenkin kun menee keskustaan tai katselee somea, tulee kuitenkin tunne että osa porukasta istuu baareissa koko sen ajan minkä ne on auki, ja käy sen jälkeen koko ajan jossain jatkoilla bilettämässä, ja käyvät salilla ja urheiluharrastuksissa ihan normaalisti jne.
Kuvittelenko vaan, vai onko näin että osa porukasta, aika suurikin osa, ei välitä rajoituksista tippaakaan vaan elää ihan kuten muutenkin eläisi?
Kommentit (50)
Ne baarit ja kuppilat on auki miksi niitä ei saisi käyttää?
Kyllä aika moni elää ihan normaalisti, mekin nähdään läheisiä ihan kuin ennen koronaa, mies käy salilla ja siellä käy tosi paljon muitakin jne. Eipä Prikanmaalla edes ole juuri rajoituksia, suosituksia vain.
Työpaikan salilla olen käynyt, jos urheiluseurantreeni olisi sallittuja yli 20 vuotiaille niin kävisin niissä. Viikolla kävin lounastreffeillä kauppakeskuksessa, tosin eka kerta ulkoruokinnassa kuukausiin.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan salilla olen käynyt, jos urheiluseurantreeni olisi sallittuja yli 20 vuotiaille niin kävisin niissä. Viikolla kävin lounastreffeillä kauppakeskuksessa, tosin eka kerta ulkoruokinnassa kuukausiin.
Termi 'ulkoruokinta' ei tarkoita ihan tuota.
Käyn salilla, kun se on auki. Nyt olen havahtunut siihen, kuinka mukavaa ja hiljaista Helsingin keskustassa on. Käyn siellä lounaalla usein. En tykkää ihmispaljoudesta. Nyt keskustassa on tilaa kävellä rauhassa ja nauttia kauniista arkkitehtuurista. Suosittelen kaikille omaa tilaa rakastaville.
Vetäydyn lähiöön taas kesän tullessa ja koronan hellittäessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Termi 'ulkoruokinta' ei tarkoita ihan tuota.
😂
Jos hän oli joutunut ulkoruokintaan ja oli nyt treffeillä uuden kanssa.
Kyllä elävät normaalisti, ja juuri tämän takia suurin osa suomalaisista kärsii vain pidempään tämän pandemian seurauksista.
Jotkut jatkavat kuten ennenkin, mutta iso osa elää rajoitusten mukaan. Jos kukaan ei rajoituksista välittäisi niin tilanne olisi huomattavasti kehnompi. Itse olen viimeksi käynyt viihteellä viime vuoden tammikuussa. Ravintoloissa en ole käynyt, vaan tilannut ruokaa kotiin. Kavereita olen nähnyt livenä kerran ulkona, muuten kyllä viestitellään ja pidetään ahkerasti yhteyttä. Lähipiirissä on useita vakavalle infektiolle alttiita.
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Kesällä viimeksi yökerhossa, syssyllä viimeksi ravintolassa syömässä, meidän kylän salikin ollut kiinni jo alkutalvesta asti. Elämä on vaan työtä ja kotona olemista. Somessa sitten katsoo, kun kaikki käy kahviloissa/ravintoloissa, bilettää ja isolla porukalla juhlii.
On niin ikävä varsinkin livekeikkoja.. :c
Oi miten hyviä ihmisiä! Näin pysyy palvelut elossa!
Joo olen käynyt salilla, kampaajalla ja syön ravintoloissa. Teatterissa ja leffassa kävin kun oli mahdollista. Juottolat eivät houkuttele.
Miten tämä yhteiskunta pyörii jos kukaan ei kuluta? Lakkaa kuulkaas pyörimästä.
Todellakin haluan tukea yrityksiä itsekin yrittäjänä.
Koronahan ei suurimmalle osalle ole kovinkaan paha tauti. Talouden tuhoutuminen sen sijaan on pitkälle vaikuttava tosi paha juttu. Riskiryhmien pitää tietysti huolehtia itsestään enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Koronahan ei suurimmalle osalle ole kovinkaan paha tauti. Talouden tuhoutuminen sen sijaan on pitkälle vaikuttava tosi paha juttu. Riskiryhmien pitää tietysti huolehtia itsestään enemmän.
Joo ja pahinta on kun parilla lukiopellellä jää penkkarit kokematta eikä tanssimaankaan päässyt vaikka siitä on haaveillut peruskoulun ekalta alkaen.
Olen elänyt ihan normaalisti. Asun 200hlön kylässä jossa ei ole todettu yhtään tartuntaa. Kaupassa käyn parin päivän välein ja yleensä siinä samalla käyn kylän baarissa kahvilla tai kaljalla, ihan niinkuin ennen koronaakin. Salilla en ole käynyt.
Siis välitä mistä rajoituksista? Onko salilla käymiseen joku rajoitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja pahinta on kun parilla lukiopellellä jää penkkarit kokematta eikä tanssimaankaan päässyt vaikka siitä on haaveillut peruskoulun ekalta alkaen.
Oi ÄO ei sitten riittänyt edes lukioon ja nyt on jäänyt viha ja katkeruus päälle.
Ei se ole pahinta että kokemukset jää väliin mutta empaattinen ihminen ymmärtää että se on harmillista ja harmi on inhimillistä ja tärkeää hyväksyä ja käsitellä ettei käy niinkuin sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi ÄO ei sitten riittänyt edes lukioon ja nyt on jäänyt viha ja katkeruus päälle.
Ei se ole pahinta että kokemukset jää väliin mutta empaattinen ihminen ymmärtää että se on harmillista ja harmi on inhimillistä ja tärkeää hyväksyä ja käsitellä ettei käy niinkuin sinulle.
Lukio ja yliopisto on käyty, kiitos vain niistä "kokemuksista"
Luokkatoverit kertoivat jos osallistun ajeluun saatan pudota kyydistä ja työelämä on osoittanut että just sellaiset nillittäjät on kaikken hankalimpia työntekijöitä jotka luulevat itsestään aivan liikaa.
Sinäkin siinä luulet olevasi joku psykologi? Mikä olikaan pätevyytesi analysoida muita?
Vierailija kirjoitti:
Taloushan se kaikkein eniten kärsii joka puolella maapalloa! Kohta ei mitään tukipaketteja ole saatavilla. Jos nyt miettii vaikka maita, jotka elävät turismilla, niin ankeammaksi vaan menee...
Kampaajalla käyn, jumpassa käyn yksityisellä salilla, ravintolassa olen käynyt jokusen kerran... Baareissa en ole käynyt muutaman tunnin takia, koska evvk. Olen tavannut ystäviä ja sukulaisia. Töissä käyn ihan fyysisesti paikan päällä. Kaupassa käyn pari kertaa viikossa. Melko normaalia elämää siis. Niin ja en tiedä/tunne yhtään koronaan sairastunutta.
Ne, jotka elävät normaalisti, voivat elää niin vain ja ainoastaan sen takia, että me muut eristäydymme. Tilannehan olisi tätäkin huonompi, jos kaikki eläisivät normaalisti. Ja silloin kukaan ei pystyisi elämään laput silmillä kuin mitään pandemiaa ei muka olisi.
Et kuvittele. Osa meistä on elänyt aivan normaalisti koko ajan. Joka päivä yhä useampi ihminen avaa silmänsä.