Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rapiseeko koirasi kynnet lattiaa vasten kun se kävelee sisällä.

Vierailija
12.02.2021 |

Mun koiran kynnet rapisee vaikka leikkasin ne.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa-lappuja odotellessa...

Vierailija
42/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.google.com/search?q=koiran+kynnen+ydin+n%C3%A4kyviss%C3%A4&…

Tuossa näkyy kynnen reunassakin alapuolella kuinka pystyy leikkaamaan kynttä ennenkuin osuu hermoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tulikin oikein erityisen ikävä omaa, jo menehtynyttä koiraani, kun tämän ketjun luin. Niin paljon lämpöä ja iloa se toi elämääni.

Vierailija
44/50 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koirani on jo kuollut, mutta jos hoitokoiran tai kyläpaikassa talon koiran kynnet rapisevat, tulee heti kodikas olo <3

Vierailija
45/50 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapisee ne parkettiin vaikka pidetään lyhyinä (viilaan 2x viikossa kynistrimmerillä).

Vierailija
46/50 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoina päivinä kynsienleikkuun jälkeen ei rapise ollenkaan, sitten taas alkaa rapista. Laminaattilattia ja päälle 30kg koira.

Pyrin aina leikkaamaan myös hieman siitä kynnen päältä vinottain, hyvä jos siitä on apua ytimen lyhenemiseen.

Vierailija
47/50 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla oli koira leikkasin kynnet hiomalla. Sitä varten oli liikkeessä hiomalaite ja sillä sai kynsien päät pyöreiksi. Eipä kuulunut mitään eikä kynnet olleet terävät.

Vierailija
48/50 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koirien kynnet rapisee lattialla kävellessä.  Niillä on erilaiset käpälät kuin kissoilla jotka saa kyntensä vedetyksi sisään.  Koirilla ne aina ripsuttaa, vaikka kuinka olisi juuri leikatut.

Minulla on aina ollut koira ja joskus useampikin samalla kertaa.  On ollut lyhyitä aikoja, jolloin ei ole uutta koiraa vielä tullut, ja silloin kuulen edelleen sen edesmenneen koirani kynsien rapsutuksen, kun se kulkee kodissani.  Kuulen myös kun se kääntää kylkeä nukkuessaan ja kuinka se huokaisee syvään ennen vaipumista uneen.

Ne äänet tuo minulle lohtua ja toivoa siitä, että vielä kerran saan nähdä ne kaikki ja painaa kasvoni jokaisen turkkiin ja sanoa, miten suunnattomasti niitä rakastan. 

Vierailija
49/50 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapisee. Töp töp töp töp töp.

Vierailija
50/50 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vanha keskustelu jo, mutta minua on kynsien äänet häirinnyt jo kauan. Nyt oli mahdollista tehdä muutoksia lattiaan remontin tullessa ajankohtaiseksi. 

Laminaatti on materiaaleista kovin ja se kopisee ja ääntää kynsien alla kaikista eniten. Se on myös todella liukas tassujen alla.

Vinyylilattia on pinnaltaan hieman pehmeämpi, eivätkä koirat liukastele sen päällä niin pahasti. Paras asia vinyylilattiassa on se, että se on hiljainen kynsien alla. Vinyylikorkki käsittääkseni on äänien kannalta yhtä hyvä valinta lemmikkikotiin, ellei parempikin.

Vielä yksi asia, joka vaikuttaa huomattavasti on lattian alusmateriaali. Niistä en osaa paljon kertoa, koska meillä oli integroitu alusmateriaali. Jos kiinnostaa, niin löysin tällaisen https://www.karitma.fi/i/alusmateriaalin-valintaopas-vinyylilankulle-vi…;

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi