Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rapiseeko koirasi kynnet lattiaa vasten kun se kävelee sisällä.

Vierailija
12.02.2021 |

Mun koiran kynnet rapisee vaikka leikkasin ne.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on outoa, että koirilta pitää leikata kynsiä.  Eikö se kerro vain liikunnan ja aktiviteettien puutteesta, jos koira ei toimi niinkuin pitäisi eli kynnet kasvaa liian pitkiksi? Eihän susienkaan kynsiä leikata ja siellä ne painaa menemään.

Riippuu koirasta. Tyttöystävän chihuahuan kynsiä leikkailen viikon-kahden välein ja aina hieman rapisevat lattiaan. Niin pienen ja kevyen koiran kynnet eivät kulu kävelyssä niin paljoa, vaikka varmasti on yksi suomen aktiivisimmista chihuista (normaali lenkki kun tarkenee päivittäin 5-10 km 1-2 kertaa ja pari noin kilometrin pyrähdystä tarpeiden tekoon)

Vierailija
22/50 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin se ripinä kun koirat kuljeskelee yöllä pitkin kämppää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen lattiamateriaali kestää parhaiten koiran kynsiä?

Vierailija
24/50 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on bortsu ja touhuaa niin kovasti ulkona etten ole koskaan joutunut leikkaamaan kynsiä, kuluvat itsestään. Ainoastaan ne "kantapäässä" olevat ylhäällä olevat pitää leikata jotka ei osu maahan.

Vierailija
25/50 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaakeli tai kova kivi (kylmiä ilman lattialämmitystä ja voivat olla liukkaita). Sen jälkeen varmaan nämä "vinyylilankut" ja laminaattikin (liukas koiralle ja sukkasitaan), jos ovat käyttöluokituksiltaan julkisen tilan tasoa.

Vierailija
26/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin rapisee öisin, kun koira siirtyy. Mutta minun untani ei yhtään haittaa, rakkauden ääni. Ja tuo nenän tökkäys on ❤️

Vierailija
27/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin se ripinä kun koirat kuljeskelee yöllä pitkin kämppää.

Minusta ärsyttävämpi yöllinen koirista lähtevä ääni on kun ravistavat päätä ja korvat läpyttävät. Näin vaikka eivät ole luppakorvia.

Vierailija
28/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko vastata jos kissani luulee olevansa koira ja kävelee kynnet rapisten?

Vierailija
29/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen muunkin kaipuu heräsi näköjään tästä samalla tavalla. Minullekin tuli mieleen ei niin kovin kauan sitten menehtynyt rakas koirani ja hänen mukava kynsien rapinansa <3 sitäkin oli mukava kuunnella kun naposteli nappuloitaan ja lipitti vesikipolla. Rakastakaa ja halikaa paljon niitä lemmikkejä paljon kun vielä ovat siinä!

Vierailija
30/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kynnet pitäisi leikata reunoistakin ylimääräiset, jotka ei yllä hermoon, tällöin hermo vetäytyy lyhyemmäksi joka on hyvä asia. useimmat leikkaa vaan kynnen kärjestä.

Vierailija
31/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralla on sopivan pituiset kynnet silloin, kun sitä rapinaa ei kuulu koiran kävellessä lattialla. Eli ei saisi kuulua sitä ääntä, koiralla on silloin liian pitkät kynnet. Mutta varmasti on harvassa ne koirat, joiden kynsien ääni ei kuulu. Hankala pitää niitä niin lyhyenä, vaikka kuinka yrittäis 🤦‍♀️🤔

Vierailija
32/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapisee, meillä on laminaattilattiat niin se ääni on kova.. Jos on just leikatut kynnet niin vähemmän, sitten kun se meteli alkaa ärsyttää liikaa niin tietää että on taas aika leikata : D

Vierailija
33/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli afrikkalainen valkovatsasiili, joka myös rapisi yöllä, ja sen lisäksi tuhisi. Sen poisnukkumisen jälkeen kuulin vielä niitä ääniä jälkeenpäin pitkään. Tai olin kuulevinani.

Vierailija
34/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öisin koiran kynnet rapisevat enemmän, koska koira kulkee tassut erilailla jännittyneinä pimeässä. 

Vierailija
35/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapisee.  Se on ihana ääni.  Joskus yöllä kuulen kun alkaa kuulua pientä tassujen rapinaa, ja sitten kuuluu litkis lätkis, litkis lätkis, litkis lätkis, litkis lätkis... jne.  Sitten kuuluu taas rapinaa, ja sitten pieni tumpsahdus kun se menee petilleen ja viimeiseksi pitkä huokaisu.  Sitten on taas hiljaista.

Kun edellinen koira kuoli, olin monesti kuulevinani sen tassujen rapinan tai haukotusäänen tai huokaisun.  Ajattelin, että sen sielu kulkee täällä vielä ja kenties se tarkoittaa sitä, että sillä oli täällä hyvä olla.  Ainakin toivon niin.  

No niin, nytkin tuossa kaksi kirjasta nappia katsoo minua.  Taitaa olla muutaman iltanappulan aika.    

Vierailija
36/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis KIRKASTA nappia...

Vierailija
37/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kestämisestä paitsi ettei parketti ainakaan, mutta ainakin huolettomin mun koiratalouteen on ollut ah niin hylkeksitty ja aliarvostettu muovimatto. Kestää oksu- ja ripskataudit, sisäsiisteyden opettelut, vesikupin roiskeet, vaimentaa kynsien rapinan, saa kuoseissa josta lika ei niin hyppää silmille...

Vierailija
38/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kynnet pitäisi leikata reunoistakin ylimääräiset, jotka ei yllä hermoon, tällöin hermo vetäytyy lyhyemmäksi joka on hyvä asia. useimmat leikkaa vaan kynnen kärjestä.

Vierailija
39/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sille on syy miksi leikataan yleensä vain kärjestä, koska muuten sattuu niitä vahinkoja ja kohta ei leikata ollenkaan. Ihan eläinlääkärin kynsienleikkuu ohjeessa luki että kukaan ei ole hyvä kynsienleikkaaja, ja se pitää vaan hyväksyä kynsiä leikatakseen. Kaikki kynnet ovat yksilöllisiä ja monet niistä hankalan värisiä joten ihan hyvä vaan jottei roiskita niiden kanssa miten sattuu.

Vierailija
40/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh vähän vaikea uskoa.. kannattaa katsoa koiran kynsiä, sielä näkyy alapuolella se hermo niin saksilla vuolet sitä kynttä hermon ympäriltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä