TV-kasvo tilittää: "Mitä enemmän on omaisuutta, sitä enemmän on murheita. Autot ja kaikki… Helpommalla pääsisi, kun ei olisi yhtään mitään"
TV-KASVOT Aki Manninen ja Rita Niemi-Manninen...
"Mitä enemmän on omaisuutta, sitä enemmän on murheita. Autot ja kaikki… Helpommalla pääsisi, kun ei olisi yhtään mitään."
https://www.is.fi/viihde/art-2000007798051.html
Juu juu. Helpommallahan sitä pääsee, kun ei ole yhtään mitään. Kyllä sitä kuulee mieluummin itkee masentuneena Lambossa kuin makaa paskaisella patjalla sillan alla.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan hänellä on pointti. Itse ostin viime vuonna asunnon ja vuokraelämään verrattuna onhan sitä enemmän murheita. Ikinä ennen en ole murehtinut esim. pattereiden kuntoa, lämminvesivaraajaa, ikkunanpuitteita jne. ennen kuin nyt kun ne ovat oikeasti omaa omaisuuttani. Haaveena oli ostaa asunnon jälkeen myös oma auto, mutta tajusin että a) sen omistaminen maksaa joka kuukausi TOSI paljon ja b) sen ongelmat on kalliita. Ei tule siis autoa.
Auta armias jos omistaisi monta asuntoa, taloa, mökkiä, autoa, moottoripyörää, venettä jne. Itse varmaan räjähtäisin kun miettisin päivät pitkät että mistä päin seuraavaksi falskaa. Ja mitä enemmän omistaa, niin sen enemmän on kaikenmaailman kuukausi- ja vuositason kuluja ja veroja. Täysin ymmärrän jos tuohon pisteeseen päässyttä ahdistaa, vaikka omaisuudesta valittaminen voi kuulostaa humble bragilta.
Et ole oikein tajunnu omaisuutta ja rikkaana oloa. Moinen on vain tuloerian hankkimista eivätkä lisää tuloja millään tavalla. Keskittyisit eka hankkimaan tuloja ja sitten vasta menoeriä. Muuten toimit kuin luottokorttiloinen joka vaan shoopailee kun on varaa luotolla... ja sitten ihmettelee kun on yllättäen iso lasku maksettavana
Saattaapi Akin toive kohta toteutuakin ...
Käyttöautona toimii Porsche Cayenne, yritin tuossa Akin instan kautta selvittää että mitä vuosimallia se on, mutta ei siitä näkynyt kuin vähän kulmaa jossain kuvassa. Oletan että on vanha koska kai se muuten sitä enemmän esittelisi. Jok tap kallis auto omistaa ja ylläpitää.
Ja onhan sillä se vanha Hummerikin, samat toteamukset pätee siihenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan hänellä on pointti. Itse ostin viime vuonna asunnon ja vuokraelämään verrattuna onhan sitä enemmän murheita. Ikinä ennen en ole murehtinut esim. pattereiden kuntoa, lämminvesivaraajaa, ikkunanpuitteita jne. ennen kuin nyt kun ne ovat oikeasti omaa omaisuuttani. Haaveena oli ostaa asunnon jälkeen myös oma auto, mutta tajusin että a) sen omistaminen maksaa joka kuukausi TOSI paljon ja b) sen ongelmat on kalliita. Ei tule siis autoa.
Auta armias jos omistaisi monta asuntoa, taloa, mökkiä, autoa, moottoripyörää, venettä jne. Itse varmaan räjähtäisin kun miettisin päivät pitkät että mistä päin seuraavaksi falskaa. Ja mitä enemmän omistaa, niin sen enemmän on kaikenmaailman kuukausi- ja vuositason kuluja ja veroja. Täysin ymmärrän jos tuohon pisteeseen päässyttä ahdistaa, vaikka omaisuudesta valittaminen voi kuulostaa humble bragilta.
No en nyt oikein yhdy tähän. Kun minulla oli (halpa) auto, niin oli hirveän helppoa, kun sillä PÄÄSI joka paikkaan. Korjauksia tuli joskus ja maksoin niistä pari kolmesataa, mitään ei tarvinnut tehdä eikä tietää muuta kuin viedä korjaamoon. Kun auto kosahti niin hankkiuduin siitä eroon. Kaiken kaikkiaan autollisena oli helpompaa ja vapaampaa.
Ja silloin jos ei ole omaa asuntoa, niin sitä huolehtii vuokran maksusta ja siitä, että toivottavasti joskus olisi ehkä varaa omaankin kotiin. Kyllä tuo humble bragia ja turhasta valittamista on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en nyt oikein yhdy tähän. Kun minulla oli (halpa) auto, niin oli hirveän helppoa, kun sillä PÄÄSI joka paikkaan. Korjauksia tuli joskus ja maksoin niistä pari kolmesataa, mitään ei tarvinnut tehdä eikä tietää muuta kuin viedä korjaamoon. Kun auto kosahti niin hankkiuduin siitä eroon. Kaiken kaikkiaan autollisena oli helpompaa ja vapaampaa.
Ja silloin jos ei ole omaa asuntoa, niin sitä huolehtii vuokran maksusta ja siitä, että toivottavasti joskus olisi ehkä varaa omaankin kotiin. Kyllä tuo humble bragia ja turhasta valittamista on.
Olen eri mieltä. Vuokralaisena jos jääkaappi/liesi/lämminvesivaraaja menee rikki, niin soitetaan vuokranantajalle joka ostaa uudet vehkeet ja hommaa niiden asennuksen. Tai asunnossa putkiremppa, katto vuotaa, löytyy homevaurio, mitä tahansa. Omistaja maksaa tuhansien eurojen remontit omasta taskustaan, vuokralainen vaan lähtee seuraavaan kämppään ihan vialla murheita. Omistajana pitää itse löytää remppareiskat, kilpailuttaa, katsoa työn jälki, tarkastaa lopputulos, ja maksaa lasku.
Minulla kävi viimeksi kotona remppareiska korjaamassa kaksi lämmityspatteria - ekalla korjauskerralla murjoivat liitännät niin että patterit alkoivat vuotaa lattialle, joka siis on myös omaa omaisuuttani. RIkkinäisen patterin sijasta yhtäkkiä käsissä olikin mahdollinen vesivahingon vaara. Kesti viikon ennen kuin firma tuli korjaamaan tekosensa. Vuokralaisena olisi tarvinnut rimpauttaa vain vuokranantajalle, joka olisi järjestänyt koko shown. Nyt sain itse hoitaa koko roskan. Todellakin omistajana on enemmän stressiä, kun kaiken saa hoitaa ja maksaa itse.
En itsekään tykkäisi jos minulla olisi toisella puolen maata tyhjillään oleva talo, jonka kulut juoksee ja kuka vain voi vaikka murtautua sisään kun ketään ei ole valvomassa. Tai sähköasennuksiin tulee häiriö ja mörskä palaa maan tasalle kun kukaan ei ole kuulemassa palohälytintä ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tyhjillään olevan asunnon lämmityksestä voi tulla 500-600 euron lasku? Tyhjälämmöksihän riittää joku 12-15 astetta. Lämmittääkö ne tyhjää taloa trooppisiin lukemiin?
Tämän sanominen julkisuudessa lisäsi ihan varmasti kiinnostusta ostajakunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silloin jos ei ole omaa asuntoa, niin sitä huolehtii vuokran maksusta ja siitä, että toivottavasti joskus olisi ehkä varaa omaankin kotiin. Kyllä tuo humble bragia ja turhasta valittamista on.Olen eri mieltä. Vuokralaisena jos jääkaappi/liesi/lämminvesivaraaja menee rikki, niin soitetaan vuokranantajalle joka ostaa uudet vehkeet ja hommaa niiden asennuksen. Tai asunnossa putkiremppa, katto vuotaa, löytyy homevaurio, mitä tahansa. Omistaja maksaa tuhansien eurojen remontit omasta taskustaan, vuokralainen vaan lähtee seuraavaan kämppään ihan vialla murheita. Omistajana pitää itse löytää remppareiskat, kilpailuttaa, katsoa työn jälki, tarkastaa lopputulos, ja maksaa lasku.
Minulla kävi viimeksi kotona remppareiska korjaamassa kaksi lämmityspatteria - ekalla korjauskerralla murjoivat liitännät niin että patterit alkoivat vuotaa lattialle, joka siis on myös omaa omaisuuttani. RIkkinäisen patterin sijasta yhtäkkiä käsissä olikin mahdollinen vesivahingon vaara. Kesti viikon ennen kuin firma tuli korjaamaan tekosensa. Vuokralaisena olisi tarvinnut rimpauttaa vain vuokranantajalle, joka olisi järjestänyt koko shown. Nyt sain itse hoitaa koko roskan. Todellakin omistajana on enemmän stressiä, kun kaiken saa hoitaa ja maksaa itse.
En itsekään tykkäisi jos minulla olisi toisella puolen maata tyhjillään oleva talo, jonka kulut juoksee ja kuka vain voi vaikka murtautua sisään kun ketään ei ole valvomassa. Tai sähköasennuksiin tulee häiriö ja mörskä palaa maan tasalle kun kukaan ei ole kuulemassa palohälytintä ajoissa.
Se vuokranantaja voi olla joko helppo ja mukava tai hankala ja kitsas. Vuokralla asuminen ei aina ole ihan noin yksinkertaista. Ja tässä oli vastakkain vuokra-ja omistusasuminen, ei vuokralla asuminen ja asunnon vuokraaminen. Jokaisen on pakko jossain asua, mutta vuokranantajaksi ei pakota kukaan ryhtymään. Siihen ryhtyy toivottavasti vaan ne, jotka kestää nuo velvollisuudet ja yleensä he saavat myös taloudellista hyötyä siitä.
Niin tai sitten ei vain pistäisi kaikkia rahojaan kiinni kaikenmaailman pilipali torppiin. Se on ihan sama onko köyhä vai rikas jossei rahaa osaa käyttää.
Jos on varaa ostaa 650000€ talo ja varaa tehdä siihen 100000€ remontti niin kannattaisi olla hiljaa
Suomen tyhmin/turhin julkkis tämä kaurapuuro Aki. Aina vaihtuu kanava kun ilmestyy ruutuun. Säälittävä ilmestys!
Kehuvat tekevänsä kaikki työt kotonaan. Muuten voikin sitten käydä ravintoloissa, salilla ym ihan kuinka paljon vaan, eihän se korona siellä tartu.