Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viinit ja väkevät ruokakauppoihin?

Vierailija
12.02.2021 |

Olen aikaisemmin ollut sitä mieltä, että on täysin järjetöntä ettei Suomessa saa ostaa esim. viiniä ruokakaupasta. Suomi on tässä suhteessa ollut mielestäni junttien kansoittama takapajula, jossa kansalaisten elämänhallintakykyihin ei luoteta vaan meitä paapotaan kuin lapsia. On ärsyttänyt minua ihan kunnolla.

Nyt olen kuitenkin alkanut miettiä asiaa uudelleen, ja kysynyt itseltäni miksi? Miksi vaikka viiniä pitäisi saada ruokakaupasta tai bensikseltä tai mistä tahansa? Miksi sitä ei vaan tulevaisuudessakin voi hakea Alkosta? Olenkohan mä tulossa vanhaksi kun takki on näin kääntymässä.

Mielipiteitä kiitos!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ongelma, koska kaksi alkoa kävelymatkan etäisyydellä, mutta paikkakunnilla missä ei alkoa ole, on varmasti raivostuttavaa, kun viinipullon takia pitää ajaa jopa kymmeniä kilometrejä. Uskon, että silloin alkosta lähtee mukaan isompi lasti kerralla ja jotain viiniä väkevämpääkin.

Vierailija
2/7 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omalta kohdaltani esim. siksi, että lähin Alko on n. 7 kilsan päässä. Autoa en omista, julkinen liikenne on olematonta ja taksia en tuohon raaski käyttää.

Alkossa käynnin sijaan olenkin alkanut tilaamaan netistä suoraan kotiovelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saataisiin hintakilpailua, Alkoja ei ole ihan joka kadun kulmassa. Missään muissa maissa kuin Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa tämä ei ole ongelma.

Vierailija
4/7 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin olisi jo edistystä, jos Alko toimittaisi postiin / ärrälle, mutta kun ei... 

No, onneksi ulkomailta tilatessa jopa säästää suuria summia.

Vierailija
5/7 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meille voi viinaa antaa. Emme osaa sitä käyttää.

Vierailija
6/7 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että moni tilaa ulkomailta suoraan koti-ovelle.

Vierailija
7/7 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin ärsyttäisi jos pitäisi erikseen lähteä jonnekin hakemaan viinipulloa illallista varten. Asuinmaassani myydään alkoholia normaalisti ruokakaupoissa. Paljon järkevämpää kun voi samalla kerralla ostaa kaiken mitä ruokailua varten tarvitsee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi