Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset uskovat olevansa niin erityisiä verrattuna muiden maiden kansoihin?

Vierailija
12.02.2021 |

Moni suomalainen parjaa suomalaisia "suomalaisten kateudesta". Samoin sitäkin häpeillään, kun muka vain me suomalaiset intoilemme, jos Suomi mainitaan jossain amerikkalaisessa ohjelmassa tai korealaisella youtube-kanavalla. Suomalaiset ovat sitä mieltä, että vain suomalaisilta löytyy kaikenlaisia "noloja" ominaisuuksia ja heikkouksia, vaikka todellisuudessa nämä ominaisuudet ja heikkoudet olisivat tyypillisiä koko nykyiselle ihmislajillemme.

Voihan toki olla, että myös muissa maissa ajatellaan samoin. Norjassa kuvitellaan, että vain norjalaiset ovat sellaisia ja tällaisia jne.

Lakatkaa kuvittelemasta omianne.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muista mutta suomalaiset kyllä ON kateellisia. Meillä on siitä monia esimerkkejä vaikka kuinka paljon.

Tuntuu välillä, että kateus on se polttomoottori minkä voimalla tämä yhteiskunta pyörii.

Voitko mainita jonkun kansan, joka ei ole kateellinen?

Vierailija
22/28 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilönä en ole kiinnostunut siitä mitä suomalaiset uskoo tai mitä suomalaisista ajatellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettakaa nyt sitten löytää muutakin haukkumisen aihetta kuin säät. Pinnistelkää jos ei muuten.

Vierailija
24/28 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suomalaisten suurin vika on liiallinen hyväuskoisuus ja hyväntahtoisuus. Emme lainkaan osaa pitää puoliamme, vaan häikäilemättömät tahot vievät meiltä tuhkatkin pesästä. Esim juuri nyt olemme lahjoittamassa 6,6 miljardia rikkaaseen Etelä-Eurooppaan. Miksi annamme tämän tapahtua? Se on valtava summa rahaa.

Vierailija
25/28 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut että ne jotka on herkimpiä haukkumaan ja löytämään pelkkiä vikoja maasta, kansasta kuin työpaikastaan, ovat niitä jotka istuvat kiinni kaikkein tiukimmin eivätkä lähde kulumallakaan etsimään parempaa maata tai edes työtä. Ne jotka lähtee eivät kuluta energiaa leukaluiden heilutukseen vaan toimivat.

Se ainainen jäkätys tuntuu olevan sellaista jokapäiväistä polttoainetta :)

Vierailija
26/28 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Olen huomannut myös tuon, että liikaa laitetaan esim. luonteenheikkouksia ja ikäviä taipumuksia suomalaisuuden piikkiin. Kulttuurieroja on toki, mutta esim. kateutta ja kiusaamista esiintyy kaikkialla.

Lueskelin kerran yhtä ruotsalaista keskustelupalstaa, ja siellä oli samantyyppisiä oman kansan ihmisten haukkumiskeskusteluja kuin täälläkin. Olin vähän yllättynyt, kun olin olettanut ruotsalaiseen kulttuuriin kuuluvan hyvän itsetunnon ja positiivisuuden. 

Huono esimerkki, ne kommentoijat ovat ihan varmasti olleet suomalaisia, jotka ovat muuttaneet Ruotsiin.

Vierailija
27/28 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi nyt vaan on poikkeuksellisen hyvä :)

Suomessa on yksi surkeimpia verotuksia maailmassa ja päälle kateusverot. Myös hintataso perseestä.

:D ...

Sunhan kannattaa muuttaa jonnekin , missä asiat on paremmin...

Jep, jos kokee ettei niillä veroilla saa mitään vastineeksi niin aika matalalla kynnyksellä voi vaihtaa Norjaan tai Viroon, vähän sen mukaan onko matalammin vai korkeammin koulutettu.

Minulle Suomessa kohtaa kaikki. Luonto ja tiede, yhteisvastuu ja itsenäisyys, sekä sosiaalinen tasa-arvo. Tätä kaikkea ylläpidetään verovaroin.

Kyllä se Suomi nyt vaan on paras :)

Vierailija
28/28 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, kun otsikosta päättelin tämän ketjun käsittelevän ylpeyttä ja oman kansan jalustalle nostamista. Sitten paljastuikin, että näkökulma olikin ihan päinvastainen ja ketjun aiheena kateus, nolous, huono itsetunto ja häpeä. Ei mulla muuta. 

Niin, sinä siis pidät adjektiivia "erityinen" pelkästään positiivisena. Se ei kuitenkaan ole sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme