Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herkkyyden kuolema yhteiskunnassa

Vierailija
11.02.2021 |

Herkkyyttään ei saa näyttää. Herkkyyttä ei suvaita. Herkkyys on heikkoutta. Herkkä jää yksin.

Enkä nyt puhu tiedostavasta erityisherkästä, joka suurieleisesti tuomitsee kaikkien hajusteiden käytön.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri mieltä. Kukaan ei mulkoile paheksuvasti bussissa kyynelehtivää ihmistä. Hiljaisia ja hienotunteisia ihmisiä on edelleen mutta he eivät pidä itsestään ääntä. Ehkä heitä on hivenen enemmän keski ikäisissä ja siitä ylöspäin? Media luo kyllä tehokkaasti sitä kuvaa että kaikki herkkyys pitää hävittää ja lietsoo kilpailuasetelmia. Kyynistymiseltä kannattaa suojella itseään. Media ja some ei ole yhtä kuin todellisuuden koko kirjo.

Nuoruuteen on aina kuulunut uhoaminen, kovuus ja kaikenlainen esiintyminen. Ja nuorissakin on aina ollut niitä jotka pysyttelevät tuosta sivussa tavalla tai toisella. Fiksuja, hiljaisia, varovaisia nuoria.

Vierailija
2/25 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kummallisen herkkiä olivat ei-herkät minun herkkyydestäni. Ehkä se muistuttaa heitä jostain omasta häpeästä tai jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkyyttä ei tarvita nykyään mihinkään. Koulumaailma karsii heikot, työelämä viimeistään. Ihmissuhteet ostetaan Tinderin kautta, missä määrä korvaa laadun, lastenkasvatus ja vanhustenhoito on ulkoistettu ostopalveluna alipalkatuilta pätkätyöläisiltä, joita ei ihmiset voisi vähempää kiinnostaa. Sielu on alistettu materialle ja hintalappuna sielun kuolema.

Vierailija
4/25 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkät ja keskivertoa herkemmät miehet etenkin on luovia usein.

Vierailija
5/25 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkät ja keskivertoa herkemmät miehet etenkin on luovia usein.

Ja ikisinkkuja. Heitä kutsutaan kilttiksiksi.

Vierailija
6/25 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli luettua Odysseia joskus. Se Odysseus siinä pillitti melkein joka sivulla. Jo on ajat muuttuneet.

Vierailija
7/25 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli luettua Odysseia joskus. Se Odysseus siinä pillitti melkein joka sivulla. Jo on ajat muuttuneet.

Kreikkalaisilla oli draamantajua. Nykyaikana vastaava sankari olisi joku Matti Nykänen.

Vierailija
8/25 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko herkkyys siis itkeskelyä?

Onhan se tv-hjelmakin mikä perustuu ihan tuolle. Ei ole herkkyys kuollut, vaan on tekemässä loistokasta paluuta.

Nyyh.

9/25 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nyt vasta eletäkin herkkyydeen kulta-aikaa? Herkkyys on muotia; sitä toitotetaan jokaisesta tuutista ja jos joku erehtyy sanomaan, että nyt leuka pystyyn ja vikinä loppu niin saa sellaisen täyslaidallisen ettei varmana ikinä enää avaa suutaan. Pääministeri Katainen itki telkkarissa, sitäkin pidettiin uusmiehisenä asiana ja kannustettiin kaikkia oikein kunnolla näyttämään tunteitaan ja olemaan herkkiä. Voisiko ap mainita jonkun aikakauden jolloin herkkänä oleminen olisi ollut helpompaa kuin meidän aikanamme?

Vierailija
10/25 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tv-hjelmakin mikä perustuu ihan tuolle. Ei ole herkkyys kuollut, vaan on tekemässä loistokasta paluuta.

Nyyh.

No on muun muassa. Kyllä yhteiskunta pitää sitä häpeänä joka pitää vain niellä, ettei kukaan muu sitä näe. Ellei olla hautajaisissa.

Vierailija
11/25 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei. Herkkyys on ❤️

Vierailija
12/25 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyyh.

No on muun muassa. Kyllä yhteiskunta pitää sitä häpeänä joka pitää vain niellä, ettei kukaan muu sitä näe. Ellei olla hautajaisissa.

Oletko varma, ettet nyt kuvittele "yhteiskunnan"  pitävän häpeänä jotakin, kun se olet itse asiassa sinä itse, joka pidät sitä häpeänä? 

Vierailija
13/25 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyyh.

Oletko varma, ettet nyt kuvittele "yhteiskunnan"  pitävän häpeänä jotakin, kun se olet itse asiassa sinä itse, joka pidät sitä häpeänä? 

No minun annettiin kyllä ymmärtää että se oli häpeä, joten olen oppinut häpeämään sitä.

Vierailija
14/25 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyyh.

No minun annettiin kyllä ymmärtää että se oli häpeä, joten olen oppinut häpeämään sitä.

Häpeästä voi myös poisoppia.

Vierailija
15/25 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyyh.

Häpeästä voi myös poisoppia.

Toivottavasti.

Vierailija
16/25 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on muotia julistautua herkäksi. Tosin nää isoon ääneen herkkyyttään esiin tuovat tyypit ei todellisuudessa mitään herkkiksiä ole.

Vierailija
17/25 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin mielestäsi on ollut sellainen aikakausi, jolloin herkkyys on ollut nykyistä "sallitumpaa"? 

Vierailija
18/25 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän on muotia julistautua herkäksi. Tosin nää isoon ääneen herkkyyttään esiin tuovat tyypit ei todellisuudessa mitään herkkiksiä ole.

Tämä on niin totta, etten voisi paremmin sanoa. Arvostan herkkyyttä ja empatiakykyä ihmisessä ehkä yli kaiken muun, mutta ikinä, koskaan en enää sekaannu ihmiseen joka ääneen sitä herkkyyttään julistaa, koska se on ihan saletti että siellä on jotain täysin päinvastaista. Erityismaininta niille, jotka kertovat olevansa "liian kilttejä".

Vierailija
19/25 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoimman virheen mitä tein oli se kun pari kertaa nuorempana itkin humalassa kun läheinen sairaustui aggressiiviseen rintasyöpään. Kaverit alkoi sen jälkeen hylkimään kunnes lopulta selkä käännettiin.

Ei voinut näyttää yhtään heikkoutta.

Vierailija
20/25 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kreikkalaisilla oli draamantajua. Nykyaikana vastaava sankari olisi joku Matti Nykänen.

Odysseus oli kreikkalainen. Suomalaiset ovat toista maata. Juntteja jurottajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan