Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun toiset ahmii hulluna herkkuja ja sipsejä ja painaa saman verran kuin mä

Vierailija
11.02.2021 |

Eli moni laihduttanutkin kertoo et veti vaan sipsejä, moskaruokaa, karkkia ja herlkuja lopulta painoi melkein 100kg....

Nä mä painan melkeen 100kg ja pidän tarkkaa kirjaa ruuista. Kalorit jää alle 1800 päivässä kun kulutus mulla 2500. Eli joka päivä vajetta. Lisäksi liikun niin paljon kuin mahdollista. Töissä ja kotona kahvakuulat, rappustreenit vähänväliä jne. En ole ikinä sipsejä tai herkkuja syönyt.

Ei mulla muuta, harmittaa painaa näin paljon terveellisillä elämäntavoilla.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa laskennallisessa kalorintarpeessa voi olla yksilökohtaista vaihtelua jopa 20%.  Kaksi samankokoista voi kuluttaa merkittävästi eri määrän ihan vain sohvalla istumalla, eli ero nimenomaan perusaineenvaihdunnassa.  Hidas aineenvaihdunta on tekosyy olla ylipainoinen, mutta selitys, miksi joku ei laihdu vaikka syö vähemmän kuin joku toinen.

Jos et laihdu, et kuluta enemmän kuin syöt, muuten olet kumonnut luonnonlait ja käytännössä keksinyt energiaa tyhjästä luovan järjestelmän. Kuinka todennäköinen selitys se on?

Kehonrakennus ja fitness-puolelle ( mitä en siis ole suosittamassa malliksi suhteessa kehoonsa. ) noita kulutuslaskureita käytetään vain viitteellisenä. Homma perustuu vaakoihin: punnitaan  mitä syödään ja lasketaan kalorit ja punnitaan ihmistä ja sitten nähdään millä ruoka- eli kalorimäärällä paino alkaa laskea sopivassa tahdissa.

Vierailija
62/105 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, painonpudotus on pitkäaikainen projekti. Kehossa voi olla nesteiden vuoksi painon heitot 1-4kg lyhyellä aikavälillä. Tällä tarkoitan sitä että olet saattanut menettääkin rasvaa jo tänä aikana mutta sitä ei vielä huomaa jos painoa vaikka hormoneiden takia enemmän. Käy vaa’alla harvemmin, kerran kuussa riittää. Tarkkaile syömisiäsi, kiinnitä huomio annoskokoon erityisesti energiatiheiden ruokien kanssa. Syö paljon kasviksia ja marjoja ja juo paljon vettä. Ja ole kärsivällinen. Vuodenkin aikana 11 kg on loistava saavutus ja pitkällä aikavälillä saavutettu pudotus on pysyvin, koska silloin muuttuvat elämäntavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Kokeile vetäistä hommaan vauhtia siten, että syöt vaikka 1200 kaloria 2 viikon ajan ja katsot, miten tuollainen buusteri vaikuttaisi. Koska keho ei ole kone, ainoastaan kokeileminen auttaa löytämään laihtumiseen vaadittavan energiatason.

Voipi olla, ettet jaksa kovaa liikuntaa tuolla määrällä joka päivä, mutta ajoita syöminen sopivasti ennen liikuntaa ja/tai vaihda kevyempään liikuntaan jos tarpeen.

Vierailija
64/105 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, helpoin keino laihduttaa on lakata ajattelemasta ruokaa. Keksi elämällesi muuta sisältöä, mielellään niin paljon ettet enää oikeastaan ehdi ajattelemaan syömisiäsi.

Vierailija
65/105 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä nyt? Syömäsi kalorit ovat aivan liian korkeat. Jos tosiaan tekee istumatyötä, kalorinkulutus on ainakin itselläni 1600 kcal/pv. Näin ollen kun laihdutan syön 1100 kcal päivässä ja laihdun noin puoli kiloa viikossa.

Takaan, että jos lasket kalorisi tuolle tasolle, laihdut. Mutta et voi jatkossakaan (laihduttuasi) mättää tuota 2000 kcal/pv, se on aivan liikaa istumatyön tekijälle. Ja silläkö muka luulet laihtuvasi?

Vierailija
66/105 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aivan sama tilanne kuin aplla. Mullekin intetään että ei voi olla totta, valehtelet, syöt unissasi jne. Mutta aina ei vaan laihdu. Ihmisen keho ei ole matematiikkakone.

Olen ollut himourheilija ja hoikka aina, mutta sittenpä tuli erittäin komplikaatioinen raskaus, lihoin paljon, ja en vaan saa liikapainoa pois.

En millään.

Olen myös 1500 kcal ruualla. Ja liikun joka päivä 400-900kcal edestä eli vajetta on. Tätä on ollut nyt 2 kk ja en ole laihtunut grammaakaan.

Liikunta siis on esim 10km juoksu, sali, 2 jumppatuntia putkeen. Kalorimittarilla näkee että kaloreita kului, vaikka vähän laskisivat väärinkin niin silti jokainen nyt tietää että 10 km lenkki kuluttaa paljon.

Ei toimi. En vaan laihdu. Syömisetkin laskettu joka suupalaa myöten.

Minä uskon apta koska itse elän samaa. Mun mies on ollut myös laiharilla samalla formaatilla ja häneltä on lähtenyt painoa 6 kg tässä ajassa.

Ainoa selitys mitä itse keksin on se että kärsin pahasta unettomuudesta.

Unettomuus on todella paha. Itse en kärsinyt siitä vaan omasta laiskuudesta (heh) mennä nukkumaan ajoissa. Ennen koronaa siis nukuin yleensä 00-06. Laskin kaloreita, liikuin hulluna enkä laihtunut.

Maaliskuussa tuli pakollinen kotitoimisto ja aloin siis nukkua 00-09. Lisäksi aloin treenata kotona painoilla noin neljä kertaa viikossa kun kerrankin on aikaa eikä muuallekaan voi lähteä. Lisäksi HIIT kerran tai pari, ja arkiliikuntaa kävelyn muodossa 10 000 askelta päivässä. 

Olen syönyt paremmin ihan jo sen takia että nukun paremmin. Aamuisin väsyneenä toimistolle raahautuessa oli helppo napata jotain mukaan, samoin lounaat ravintolassa jne. Kotona on vaan kotona, eli myös terveelliselle aamupalalle on aikaa ja motivaatiota jne. 

Syön 2000 kcal päivässä mahdollisimman puhtaasti - mieluiten ei mitään valmista tai prosessoitua. Tämä yhdistettynä treeniin ja nukkumiseen ja ylipäätään kaiken stressin poistumiseen elämästä on tuonut vuodessa tuloksen -13 kg. 

En siis osaa ketään neuvoa mutta tämä sopii minulle. Ei pienet kalorit ja paljon liikuntaa, vaan kunnon kalorit, kunnon uni ja kunnon liikunta :). Kauhulla odotan sitä jos joskus tulee komento takaisin toimistoon. En todellakaan halua kun voin 1000-kertaisesti paremmin näin! Olen aina ollut monta kertaa vuodessa kipeänä, nyt en ole yhtään tavallista flunssaakaan saanut... Korona on siis ollut avain laihtumiseen ja hyvinvointiin mulla :D.

Vierailija
67/105 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aivan sama tilanne kuin aplla. Mullekin intetään että ei voi olla totta, valehtelet, syöt unissasi jne. Mutta aina ei vaan laihdu. Ihmisen keho ei ole matematiikkakone.

Olen ollut himourheilija ja hoikka aina, mutta sittenpä tuli erittäin komplikaatioinen raskaus, lihoin paljon, ja en vaan saa liikapainoa pois.

En millään.

Olen myös 1500 kcal ruualla. Ja liikun joka päivä 400-900kcal edestä eli vajetta on. Tätä on ollut nyt 2 kk ja en ole laihtunut grammaakaan.

Liikunta siis on esim 10km juoksu, sali, 2 jumppatuntia putkeen. Kalorimittarilla näkee että kaloreita kului, vaikka vähän laskisivat väärinkin niin silti jokainen nyt tietää että 10 km lenkki kuluttaa paljon.

Minä uskon apta koska itse elän samaa. Mun mies on ollut myös laiharilla samalla formaatilla ja häneltä on lähtenyt painoa 6 kg tässä ajassa.

Stressi lihottaa myös (tai ei ainakaan edesauta painonpudostusta), keho on jatkuvassa hälytystilassa. Jännä noidankehä voi syntyä siitä, kun stressaa omaa laihtumista.

Vierailija
68/105 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä nyt? Syömäsi kalorit ovat aivan liian korkeat. Jos tosiaan tekee istumatyötä, kalorinkulutus on ainakin itselläni 1600 kcal/pv. Näin ollen kun laihdutan syön 1100 kcal päivässä ja laihdun noin puoli kiloa viikossa.

Takaan, että jos lasket kalorisi tuolle tasolle, laihdut. Mutta et voi jatkossakaan (laihduttuasi) mättää tuota 2000 kcal/pv, se on aivan liikaa istumatyön tekijälle. Ja silläkö muka luulet laihtuvasi?

Lue vastaukseni ylempää - olen laihtunut jo 13 kg syömällä noin 2000kcal päivässä :). Pienet kalorit ja paljon liikuntaa on tuhon tie. Miksi ei mielummin ravitse itseään kunnolla ja liiku kunnolla, onnellisena, ilolla? Miksi kituuttaa nälkäisenä tuhannen kalorin tuntumassa kun ei sellaista kukaan jaksa lopun elämää?

Vierailija
69/105 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En millään.

Eli öisin ravaat jääkaapilla. Jokainen laihtuu jos tiputtaa kalorinsaannin minimiin. Ihan jokainen. Joten älä jaksa puhua p skaa.

En puhu paskaa, miksi valehtelisin? Mutta joo, olet noin sadas joka sanoo että ”syöt öisin”. En syö, mutta en ala vänkäämään, ole vapaasti mitä mieltä vaan. En vaan laihdu vaikka iso vaje on kaloreissa ollut jo pitkään.

Yhtään ylipainoista ei varmaan olisi jos laihdutus olisi helppoa matematiikka kuten luullaan. Se ”syö vähemmän kun kulutat” ei vaan toimi kaikilla. Sen myönnän että keskitysleirikaloreilla varmaan laihdun, mutta silloin sairastuu ja elimet pettää ja niin paljoon uhraukseen en ole valmis. Olisi kiva pysyä elossa kuitenkin.

Höpönlöö taas. Esim. kuukauden ajan kun juoksee vähintään viitenä päivänä viikossa ja syö 800-900 kaloria päivässä, laihtuu helposti ja nopeasti.

Eikä todellakaan sairastu (mihin muka?) eikä elimet petä, ihme kuvitelmia.

Kokemusta on.

Vierailija
70/105 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En millään.

Eli öisin ravaat jääkaapilla. Jokainen laihtuu jos tiputtaa kalorinsaannin minimiin. Ihan jokainen. Joten älä jaksa puhua p skaa.

En puhu paskaa, miksi valehtelisin? Mutta joo, olet noin sadas joka sanoo että ”syöt öisin”. En syö, mutta en ala vänkäämään, ole vapaasti mitä mieltä vaan. En vaan laihdu vaikka iso vaje on kaloreissa ollut jo pitkään.

Yhtään ylipainoista ei varmaan olisi jos laihdutus olisi helppoa matematiikka kuten luullaan. Se ”syö vähemmän kun kulutat” ei vaan toimi kaikilla. Sen myönnän että keskitysleirikaloreilla varmaan laihdun, mutta silloin sairastuu ja elimet pettää ja niin paljoon uhraukseen en ole valmis. Olisi kiva pysyä elossa kuitenkin.

Höpönlöö taas. Esim. kuukauden ajan kun juoksee vähintään viitenä päivänä viikossa ja syö 800-900 kaloria päivässä, laihtuu helposti ja nopeasti.

Eikä todellakaan sairastu (mihin muka?) eikä elimet petä, ihme kuvitelmia.

Kokemusta on.

Aivan järjetöntä neuvoa ihmisiä näännyttämään itseään. Pienet kalorit ja paljon liikuntaa ei toimi 99% ihmisistä pitemmällä aikavälillä. Nälkä on sellainen juttu että sitä ei tahdonvoimalla voiteta.

Vierailija
71/105 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue vastaukseni ylempää - olen laihtunut jo 13 kg syömällä noin 2000kcal päivässä :). Pienet kalorit ja paljon liikuntaa on tuhon tie. Miksi ei mielummin ravitse itseään kunnolla ja liiku kunnolla, onnellisena, ilolla? Miksi kituuttaa nälkäisenä tuhannen kalorin tuntumassa kun ei sellaista kukaan jaksa lopun elämää?

Sinun kulutuksen täytyy olla siis yli 2000 kcal, mikä on aika monelle toimistotyötä tekevälle naiselle epärealisitinen tavoite. Sinulla oli ilmeisesti aiempaa liikunnallista taustaa ja nyt lisäsit vielä liikuntaa. 10 000 askeltakaan ei tule täyteen puolen tunnin kävelylenkillä. 

Aiemmin vain vähän liikkunut harvoin ymmärtää, miten paljon ja tehokkaasti pitää liikkua, että kaloreita kuluu enemmän kuin muutama sata kaloria.

Kotona etätöissä kulutus on niin matala, että jumppailu ja tunnin kävely on melkeinpä pakollista, että keho toimii normaalisti, ei vielä normaalin ylittävää ylimääräistä liikuntaa. En ihan osaa selittää ajatustani.Jjos aiemmin kävin bussilla töissä, liikuin päivän aikana palavereihin ja lounaalle, raahasin kauppakasseja kotiin ja kävelin illalla kuntosalille, niin salilla tapahtuva treeni oli aidosti liikuntasuoritus. Nyt sama treeni kotona korvaa käytännössä kaiken mitä aiemmin huomaamatta tein päivän aikana. 

Vierailija
72/105 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että nautit syömisestä liikaa. En piruile, mutta tuntuu siltä. Laske se niin päin, että mun on pakko syödä tänään 1100 kcal, niin jaksan hoitaa duunit. Noi on muuten ihan älyttömiä noi 2700 kcal naiselle päivässä, tolla nyt pärjää jo metsuri.

Vierailija
73/105 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Yaziolla oli kalorit koko ajan punaisella, mutta vain sen verran, että olin syönyt itseni kylläiseksi. Sain siis noin 1400 kcal syödä päivässä laihduttaakseni ja jos tunnin lenkin kävelin niin se nosti kulutuksen 1800 kcal nurkille. Laihduin kuitenkin koko ajan, mutta ongelma oli, että yöuni huononi nopeasti.

Sittemmin luovuin koko ohjelmasta. Aloin syömään keittoja ja salaatteja usein ja iltapainotteisesti. Kalorien laskemisesta tuli siis ilmeisesti stressiä. Yazio myös asetti kalorimäärän hyvin alas, koska merkitsin kaiken sinne ja painoa lähti, vaikka kalorimäärä oli joka päivä melkein punaisella.

Olen muuten aina ollut normaalipainon sisällä ja ns. laihdutus on painonhallintaa. Kun paino on aina ollut normaali niin annoskoot ja saadut kikokalorit ovat olleet aina todennäköisesti kohtuulliset. Seuraan youtubesta ruokavloggareita ja jotkuthan heistä syövät kerralla suuria annoksia. Mitä seuraajat eivät usein huomaa on se, että nämä vloggarit syövät sen ison annoksen kerran päivässä oikeaa ruokaa ja että ruokaan on piilotettu valtava määrä kasviksia. Eikä tiedossa ole se mitä kaikkea fyysistä vloggaaja tekee päivässä. Hoikilla ja normaalipainoisilla tuskin on mitään uskomatonta aineenvaihduntaa vaan kehon nälänsäätelymekanismit toimivat.

Yksi juttu on myös se, että syö ruoan rauhassa pureksien. Suomalainen tapa syödä aamu- ja päiväpainotteisesti on yleensä hotkimista kun on kunnia-asia syödä nopeasti. Kouluissa ja työpaikoilla on aikaa syödä sen 30 min josta 10 min kuluu jo itse muuhun kuin syömiseen. Itse syön koulussa tai töissä vain vähän jos en "saa" syödä tarpeeksi hitaasti. Sitten jos on hyvää aikaa syödä ja otan paljon ruokaa niin katsotaan pitkään kuinka paljon tuokin hoikka ihminen syö. Oikeasti otan runsaasti salaattia lämpimän ruoan ohella, koska salaatti hyvällä kastikkeella on mulle sitä herkkua. Mikään mäkeä ei edes kiinnosta yhtään kun syön mielekkäällä tavalla. Korkeintaan limsa joskus mättöruoan kanssa riittää.

Vierailija
74/105 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no jos minä söisin 2000-2500 kalorin edestä päivässä niin varmasti lihoisin 100 kiloiseksi. Ehkä joku kilpaurheilija tai metsuri voisi päästä noihin kulutuksiin.

Itse olen etätoimistotyöläinen, jumppaan ja käyn lenkillä jonkin verran. Kulutus päivässä on jotain 1600-1700 kaloria. Olen myös käyttänyt kalorinlaskentaohjelmaa, johon metrkitään jokainen suupala. 1500 kalorin dieetillä alan vähän laihtumaan.

Vierailija
75/105 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No 2 kk aikana olen syönyt 30g juurikin pannukakkua joka onkin ainoa herkku tämän vuoden puolella. Kyllä ne kalorit ihan oikein tulee laskettua kun yaziosta löytyy kaikki ruuat joihin vaihdan grammat vaaan lukeman mukaan.

Joko palvelussa on virhe, lasket syödyt määrät väärin, et kirjaa todellisuudessa kaikkea syömääsi tai lasket kulutuksesi väärin. 

Tai sitten sen ruoan kalorit vaan vaihtelee. Mä olen joskus katsonut noita kalorimittauspalveluita ja ongelmaksi muodostuu aina se, ettei niissä (tietenkään) ole niitä ruokia, joita olen syönyt. Tein itse esimerkiksi soijamakaronilaatikkoa, jota söin tasan 459 grammaa. Palvelussa ei ole tietoja soijapastan kaloreita, koska tein sen itse. Siitä sitten vaan arvioimaan kuinka monta grammaa pastaa, soijaa, kastiketta ja öljyä juuri siinä syömässäni annoksessa oli.

Sun tarvii mitata kaikki ainesosat mitä laitat laatikkoon ja katsoa niiden kalorit. Sitten suhteutat oman annoksesi painoon. Näin saat tarkat kalorit. Ap

Vierailija
76/105 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no jos minä söisin 2000-2500 kalorin edestä päivässä niin varmasti lihoisin 100 kiloiseksi. Ehkä joku kilpaurheilija tai metsuri voisi päästä noihin kulutuksiin.

Itse olen etätoimistotyöläinen, jumppaan ja käyn lenkillä jonkin verran. Kulutus päivässä on jotain 1600-1700 kaloria. Olen myös käyttänyt kalorinlaskentaohjelmaa, johon metrkitään jokainen suupala. 1500 kalorin dieetillä alan vähän laihtumaan.

No mä olen ihan tavallinen nainen, en nuorikaan enää enkä kilpaurheilija. 2000 kcal kulutus on ihan normaalia vielä jos on yhtään lihasta, elää suht aktiivisesti ja treenaa kunnolla. Ei mitään jumppaa vaan painoilla tavoitteellisesti. Olen siis tuo joka on nimenomaan laihtunut 2000 kcalilla. Kun syö kunnolla, jaksaa treenata kunnolla, jolloin kroppa kehittyy ja muokkautuu kunnolla. 

Vierailija
77/105 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut jos laitat mun tiedot tuohon linkittämääni laskuriin niin tulokseksi tulee 2700 kaloria on päiväkulutukseni mutta syön 1800 kaloria. Olen tosiaa pitkä ja painava niin kalorit on ihan eri luokkaa kuin lyhyellä ja kevyellä. Sellainen ei tarvitse kuin puolet mun kaloreista. Mun lepokulutus on 2500.

Vierailija
78/105 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä sit ainakaan pura sitä kateuttasi raivokohtauksin ja kontrolloimalla mm. toisten liikkumista kuten narskusiskoni tekee. Yrittää siis lihottaa mut kaltaisekseen ja mieluusti toki läskimmäksikin. Liikun liikaa (mukamas)ja syön mitä sattuu ja pysyn hoikkana, sekös ketuttaa joitakin. Huom.olen itse kärsinyt loputtomasta nälästä mm. kortisonin jua mielialalääkkeiden ja unettomuudenkin takia että tiedän kyllä myös, mitä hallitsemtaon nälkä ja sokerinhimo on. Kun sain karistettua noita kiloja kovaa työtä tekemällä, joitakin raivottaria se taas risoo. Tekisivät itse saman työn jos niin omat kilot ketuttaa kateellisen raivonsa purkamisen muihin sijaan!

Vierailija
79/105 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kulutuksen täytyy olla siis yli 2000 kcal, mikä on aika monelle toimistotyötä tekevälle naiselle epärealisitinen tavoite. Sinulla oli ilmeisesti aiempaa liikunnallista taustaa ja nyt lisäsit vielä liikuntaa. 10 000 askeltakaan ei tule täyteen puolen tunnin kävelylenkillä. 

Aiemmin vain vähän liikkunut harvoin ymmärtää, miten paljon ja tehokkaasti pitää liikkua, että kaloreita kuluu enemmän kuin muutama sata kaloria.

Kotona etätöissä kulutus on niin matala, että jumppailu ja tunnin kävely on melkeinpä pakollista, että keho toimii normaalisti, ei vielä normaalin ylittävää ylimääräistä liikuntaa. En ihan osaa selittää ajatustani.Jjos aiemmin kävin bussilla töissä, liikuin päivän aikana palavereihin ja lounaalle, raahasin kauppakasseja kotiin ja kävelin illalla kuntosalille, niin salilla tapahtuva treeni oli aidosti liikuntasuoritus. Nyt sama treeni kotona korvaa käytännössä kaiken mitä aiemmin huomaamatta tein päivän aikana. 

Ei ole liikuntataustaa, aikalailla nollista lähdin liikkeelle. Tuossa ylempänä pitkässä viestissä siis kuvailin kuinka liikun ja syön nyt, kun olen vuodessa laihtunut. Edelleen syön 2000kcal tuntumassa ja laihtuminen jatkuu. Mitä enemmän kroppa muokkaantuu ja saa vähän lihastakin, sitä tärkeämpää on syödä hyvin ja ravinteikkaasti. Minullekaan se 10 000 askelta ei ole varsinaista liikuntaa, se tulee kävellen kauppaan ja ostokset kantaen takaisin, lounastunnin pikakävelystä, asioiden hoitamisesta jne. Sitten nuo kotitreenit painoilla, kuntopyöräily, HIIT jne, ne ovat varsinaisia liikuntasuorituksia.

Vierailija
80/105 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvan aikuisen naisen kulutus on 2500, todellinen kulutus toimistotyöläisellä on alle 1500.

No kyllä tuo kalorinlaskentahjelmalla tulee kun huomio painon ja pituuden. Joillain laskureilla 2700

Niihin laskureihin ei kannata luottaa, näyttävät ihan hirveitä lukemia. Minullakin 2300 kcal mikä ei voi pitää paikkaansa. En siis laihdu edes 1500 kalorimäärällä joten oikeasti pitäisi olla 1000-1200 kcal päivässä jotta terveenä laihtuisin. Nyt kun on kilpirauhasen vajaatoiminta niin en laihdu millään kalorimäärällä ennen kuin saan lääkityksen. En välttämättä sittenkään.