Ärsyttää kun toiset ahmii hulluna herkkuja ja sipsejä ja painaa saman verran kuin mä
Eli moni laihduttanutkin kertoo et veti vaan sipsejä, moskaruokaa, karkkia ja herlkuja lopulta painoi melkein 100kg....
Nä mä painan melkeen 100kg ja pidän tarkkaa kirjaa ruuista. Kalorit jää alle 1800 päivässä kun kulutus mulla 2500. Eli joka päivä vajetta. Lisäksi liikun niin paljon kuin mahdollista. Töissä ja kotona kahvakuulat, rappustreenit vähänväliä jne. En ole ikinä sipsejä tai herkkuja syönyt.
Ei mulla muuta, harmittaa painaa näin paljon terveellisillä elämäntavoilla.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
2 kuukautta on tosi lyhyt aika. Painonpudotukseen voi mennä kevyesti 3-5 kuukautta ennenkuin tulee tuloksia. Lisäksi oikeasti perusaineenvaihdunta ei ole kovin paljon, joten jos syöt 2200 kaloria ja kulutuksesi on noin 1600 kaloria, saat jo 600 kaloria enemmän kuin oikeasti tarvitset.
Laihdutukseen sopii enemmän pitkät kävelyt (rivakka vauhti), jooga ja pilates, kuin hiit-treenit.
Mistä revit nää lukemat? Mun peruskulutus 2700 mut syön 1800.
Mun tuttavanainen on 70 v ja minä 39 v. Monena vuonna kun olen ollut hänen luona kylässä pitemmän ajan tai hän meillä, olemme tehneet vertailua. Olemme syöneet saman verran. Tämän seurauksena hän on lihonut ja minä laihtunut.
Uskon että se on tosi yksilöllistä, ja ikä vaikuttaa. Itselläkin on vihdoin viimein kilot alkaneet pysyä, 35 täytettyäni. Siihen asti olin alipainoinen vaikka söin mitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aivan sama tilanne kuin aplla. Mullekin intetään että ei voi olla totta, valehtelet, syöt unissasi jne. Mutta aina ei vaan laihdu. Ihmisen keho ei ole matematiikkakone.
Olen ollut himourheilija ja hoikka aina, mutta sittenpä tuli erittäin komplikaatioinen raskaus, lihoin paljon, ja en vaan saa liikapainoa pois.
En millään.Olen myös 1500 kcal ruualla. Ja liikun joka päivä 400-900kcal edestä eli vajetta on. Tätä on ollut nyt 2 kk ja en ole laihtunut grammaakaan.
Liikunta siis on esim 10km juoksu, sali, 2 jumppatuntia putkeen. Kalorimittarilla näkee että kaloreita kului, vaikka vähän laskisivat väärinkin niin silti jokainen nyt tietää että 10 km lenkki kuluttaa paljon.
Ei toimi. En vaan laihdu. Syömisetkin laskettu joka suupalaa myöten.
Minä uskon apta koska itse elän samaa. Mun mies on ollut myös laiharilla samalla formaatilla ja häneltä on lähtenyt painoa 6 kg tässä ajassa.
Ainoa selitys mitä itse keksin on se että kärsin pahasta unettomuudesta.
Sama täällä, mieheltä lähtenyt 8kg nyt 2 kk aikana kun kirjattu syömiset.... Sekös harmittaa entistä enemmän. Välil miettii et alkaisko elään niinku muut tällä painolla eli sipsiä, mättöä, herkkua vaan ja liikkuu vaan sen verran ku haluaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on se sun terveellinen elämäntapa?
Syön terveellisesti ja liikun joka mahdollisessa välissä.
Mitä se sinun terveellinen ruoka on?
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttavanainen on 70 v ja minä 39 v. Monena vuonna kun olen ollut hänen luona kylässä pitemmän ajan tai hän meillä, olemme tehneet vertailua. Olemme syöneet saman verran. Tämän seurauksena hän on lihonut ja minä laihtunut.
Uskon että se on tosi yksilöllistä, ja ikä vaikuttaa. Itselläkin on vihdoin viimein kilot alkaneet pysyä, 35 täytettyäni. Siihen asti olin alipainoinen vaikka söin mitä.
No tääki joo. Mulla tuttava jonka kanssa vietän kesät. Sama inä ja pituus. Mut syö ku hevonen ja painaa 30kg vähemmän. Esim ku tehdään hampurilaisia niin se vetää 5 + perunaa yms. Itse saa max yhden syötyä. Sit jo parintunnin päästä vetää makkaraa jne mitä ovat tuoneet. Siis ihan hullua syömistä mut pysyy laihana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No silläkään tuskin väliä kun 1000 kalorivaje. Mut kasviksia, kalaa, kanaa, jne
Vierailija kirjoitti:
Just laitoin taas laskuriin tiedot ja tulokseksi tuli että kalorintarve 2000 joka on 700 kaloria vähemmän kuin jos haluan että paino pysyy samana. Eli 11 kg pitäisi lähteä toukokuun loppuun mennessä jos syön 2000 kaloria päivässä. No eipä ole yhtään laskenut edes 1000 kalorivajeella
Liian pieni kalorimäärä vie elimistön säästöliekille ja on haitallista.
Vähintään kerran viikossa kannattaa syödä enemmän kuin kalorisuoritus. Kalorimäärän lisäksi ruoka-aikojen säännöllisyydella ja ajoittamisella muutaman tunnin välein on suuri merkitys painon kehitykseen samoin kuin säännöllisen liikunnan lisäämisellä ja pitemmillä yöunilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on se sun terveellinen ruoka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No 2 kk aikana olen syönyt 30g juurikin pannukakkua joka onkin ainoa herkku tämän vuoden puolella. Kyllä ne kalorit ihan oikein tulee laskettua kun yaziosta löytyy kaikki ruuat joihin vaihdan grammat vaaan lukeman mukaan.
Joko palvelussa on virhe, lasket syödyt määrät väärin, et kirjaa todellisuudessa kaikkea syömääsi tai lasket kulutuksesi väärin.
Tai sitten sen ruoan kalorit vaan vaihtelee. Mä olen joskus katsonut noita kalorimittauspalveluita ja ongelmaksi muodostuu aina se, ettei niissä (tietenkään) ole niitä ruokia, joita olen syönyt. Tein itse esimerkiksi soijamakaronilaatikkoa, jota söin tasan 459 grammaa. Palvelussa ei ole tietoja soijapastan kaloreita, koska tein sen itse. Siitä sitten vaan arvioimaan kuinka monta grammaa pastaa, soijaa, kastiketta ja öljyä juuri siinä syömässäni annoksessa oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No silläkään tuskin väliä kun 1000 kalorivaje. Mut kasviksia, kalaa, kanaa, jne
Ruuan sisällöllä on suurempi merkitys kuin kaloreilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just laitoin taas laskuriin tiedot ja tulokseksi tuli että kalorintarve 2000 joka on 700 kaloria vähemmän kuin jos haluan että paino pysyy samana. Eli 11 kg pitäisi lähteä toukokuun loppuun mennessä jos syön 2000 kaloria päivässä. No eipä ole yhtään laskenut edes 1000 kalorivajeella
Liian pieni kalorimäärä vie elimistön säästöliekille ja on haitallista.
Vähintään kerran viikossa kannattaa syödä enemmän kuin kalorisuoritus. Kalorimäärän lisäksi ruoka-aikojen säännöllisyydella ja ajoittamisella muutaman tunnin välein on suuri merkitys painon kehitykseen samoin kuin säännöllisen liikunnan lisäämisellä ja pitemmillä yöunilla.
Liian usein syöminen vaikuttaa tosiaan laihtumiseen haitallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teille näyttää tää laskuri normaalikaloreiksi jos ei laihduta? Mulla 2700
https://kuntoplus.fi/laihdutus/energiankulutus/kalorilaskuri
Et sä tuosta laskurista mitään rehellisiä tuloksia saa, vaan noi on arvioita. Jopa noi aktiivisuuden määritelmät on täysin mitäänsanomattomia. Mulla on istumatyö, mutta hyppelen vähän väliä ylös ja teen tunnin välein taukojumppaa. Olenko "en lainkaan aktiivinen" vai "jonkin verran aktiivinen"?
Välillä menee 2l jäätelöä ja pari kolme pussia juustonaksuja viikonloppuisin normaalin aamupuuron ja päivällisen päälle ja paino ei juurikaan muutu 65kg. Olen arkisin pätkäpaastolla, syön lounaan ja päivällisen. välillä lipsuu ja herkuttelen klo 18 jälkeenkin.
Toiset laihtuu ja toiset ei laihdu.
Jos dieetit oikeasti toimisivat samalla tavoin kuin ne selitetään, niin ei Yhdysvalloissakaan olisi enemmistö ylipainoisia. Ei kukaan halua olla ylipainoinen.
Totuus on ettei laihdutus toimi kaikilla, vaikka mitä tekisi. Tärkeintä on kuitenkin hidastaa lihomista.
Siihen pitäisi tähdätä ja hyväksyä se tosiasia että länsimaissa ilmasto ja ravinto on niin saastunutta, että eläkeikäisenä on pakollakin ylipainoinen.
Se hidastus ja jatkuva liikunta auttaa siihen.
Viimeistään viisikymppisenä huomaa että liikunnan vaikutus mihinkään on lähes nolla. Mutt nolla on se mihin tähdätään eikä siihen että paino tippuisi. Sitä ei tule tapahtumaan.
Muuten länsimaissa olisi paljon vähemmän lihavuutta. Toinen selitys on ettei omaa tahtoa ole olemassakaan.
Se tosin olisi lohdutonta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aivan sama tilanne kuin aplla. Mullekin intetään että ei voi olla totta, valehtelet, syöt unissasi jne. Mutta aina ei vaan laihdu. Ihmisen keho ei ole matematiikkakone.
Olen ollut himourheilija ja hoikka aina, mutta sittenpä tuli erittäin komplikaatioinen raskaus, lihoin paljon, ja en vaan saa liikapainoa pois.
En millään.Olen myös 1500 kcal ruualla. Ja liikun joka päivä 400-900kcal edestä eli vajetta on. Tätä on ollut nyt 2 kk ja en ole laihtunut grammaakaan.
Liikunta siis on esim 10km juoksu, sali, 2 jumppatuntia putkeen. Kalorimittarilla näkee että kaloreita kului, vaikka vähän laskisivat väärinkin niin silti jokainen nyt tietää että 10 km lenkki kuluttaa paljon.
Ei toimi. En vaan laihdu. Syömisetkin laskettu joka suupalaa myöten.
Minä uskon apta koska itse elän samaa. Mun mies on ollut myös laiharilla samalla formaatilla ja häneltä on lähtenyt painoa 6 kg tässä ajassa.
Ainoa selitys mitä itse keksin on se että kärsin pahasta unettomuudesta.
Eli öisin ravaat jääkaapilla. Jokainen laihtuu jos tiputtaa kalorinsaannin minimiin. Ihan jokainen. Joten älä jaksa puhua p skaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos dieetit oikeasti toimisivat samalla tavoin kuin ne selitetään, niin ei Yhdysvalloissakaan olisi enemmistö ylipainoisia. Ei kukaan halua olla ylipainoinen.
Totuus on ettei laihdutus toimi kaikilla, vaikka mitä tekisi. Tärkeintä on kuitenkin hidastaa lihomista.
Siihen pitäisi tähdätä ja hyväksyä se tosiasia että länsimaissa ilmasto ja ravinto on niin saastunutta, että eläkeikäisenä on pakollakin ylipainoinen.
Viimeistään viisikymppisenä huomaa että liikunnan vaikutus mihinkään on lähes nolla. Mutt nolla on se mihin tähdätään eikä siihen että paino tippuisi. Sitä ei tule tapahtumaan.
Muuten länsimaissa olisi paljon vähemmän lihavuutta. Toinen selitys on ettei omaa tahtoa ole olemassakaan.
Ihan kauheeta skeidaa koko teksti. Ai länsimaissa on ravinto ja ilmasto tosi saastunutta ja ihmiset sen takia lihavia. Miksi ihmiset sitten pysyy hoikkina jossain Aasian metropoleissa, joissa ilmanlaatu on paljon huonompaa kuin länsimaissa? Kun ei mitkään terveellisetkään elämäntavat auta painon hallinnassa?
Jos nyt oletetaan, että määrät on punnittu oikein, punnitsetko esim. lihat raakana vai kypsänä? Kypsänä punnittuna kalorimäärä on huomattavasti suurempi kuin samassa määrässä raakaa lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Täyttä roskaa koko kommentti.
Mä olen laihtunut nyt kuukaudessa 3,5 kiloa syömällä 1400 kcal päivässä ja kuluttamalla joka päivä vähintään 700 kcal hikiliikunnalla. Ja olen 20 kiloa ylipainoinen. Ei se helposti lähde enää keski-iässä.
Mitä teille näyttää tää laskuri normaalikaloreiksi jos ei laihduta? Mulla 2700
https://kuntoplus.fi/laihdutus/energiankulutus/kalorilaskuri