Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten parannan auton käynnistymistä, akku jo vaihdettu

Vierailija
11.02.2021 |

Hei, haen muutamaa tärkeintä tai olennaisinta seikkaa jotka vaikuttaa auton starttiin pakkasella.
Puhumme bensamoottorisesta, ihan perinteistä avaimella startattavasta autosta.
Akun jo vaihodoin kun noin 3vk sitten oli noin 20 pakkasta ja ei enää startannut, eikä edes meinnut startata vaikka startti melko hyvin pyöritti. Tankannut olen aina jo kun bensa on pulivälissä.
Nyt kun on noin 15 pakkasta niin auto lähtee käyntiin mutta juuri ja juuri.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennus tuohon "automaattiryyppyyn". Sekin on jo historiaa, nykyautoissa tietokone ohjaa seossuhdetta olosuhteiden mukaisesti. Kaasupolkimeen ei kosketa.

Vierailija
22/97 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ongelma on niin monisyinen että täällä sitä ei kannata yrittää ratkaista. Jonkun autoja tuntevan on päästävä käynnistämään autoa kerran pakkasessa, sen jälkeen sieltä tulee ohjeet.

No, kuitenkin, jos autossa on vanhan ajan lohkolämmitin joka menee moottorin vesitilaan, tunti tämmitystä ennen starttia korjaa ongelman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa taloyhtiössäni ihmiset maksaa lämmitystolppapaikoista, mutta eivät ikinä jaksa kytkeä autoaan lämmitykseen, mitä ihmettelen suuresti. Lohkolämmitintä kannattaa ehdottomasti käyttää, jos siihen on mahdollisuus.

Vierailija
24/97 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilapäishäiriöitä on pakkasella vaikka olisi akku täynnä, minulla esiintynyt kahdessa autossa. Kuuraa sähkölaitteissa tai jotain.

Vierailija
25/97 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa taloyhtiössäni ihmiset maksaa lämmitystolppapaikoista, mutta eivät ikinä jaksa kytkeä autoaan lämmitykseen, mitä ihmettelen suuresti. Lohkolämmitintä kannattaa ehdottomasti käyttää, jos siihen on mahdollisuus.

Uusiin autoihin ei edes saa lämmitintä.

Vierailija
26/97 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärä palsta edes kysyä mutta ette viittis vastailla kun ootte ihan pihalla. (kuten suurin osa "vastaajista").

Onneksi sinä tulit tänne antamaan pätevät neuvosi.

Vierailija
27/97 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaa letkulämmittimen jos kerran lohkoissa ei enää reikiä ole...

Vierailija
28/97 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aloittaa helpoilla osilla. Uusi virranjakajan kansi, pyörijä ja sytytysjohdot, myös -puolan johto. (hinta joitain kymppejä, riippuu autosta) Jos ei tiedä mitä nuo osat ovat, suosittelen kääntymään autoista jotain ymmärtävän puoleen. Itse vaihdoin nuo osat + akun ja nyt lähtee käyntiin kuin palmun alta.

Vierailija
29/97 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaa letkulämmittimen jos kerran lohkoissa ei enää reikiä ole...

Se voi sekoittaa moottorin lämpötilatunnistimet ja vain vaikeuttaa käynnistymistä.

Vierailija
30/97 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi akku.

Synteettiset moottoriöljyt.

Uudet tulpat.

Puhdista ilmansuodatin.

Uusi polttoaineen suodatin.

Mittaa yleismittarilla auton käydessä akusta laturin teho (pitäisi olla välillä 13.5-14.5 volttia)

Ellei ole, uusi lataussäädin ja mittaa uudelleen. Ellei korjaantunut, laturi vaihtoon.

Vierailija
31/97 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärä palsta edes kysyä mutta ette viittis vastailla kun ootte ihan pihalla. (kuten suurin osa "vastaajista").

Mulla on pihalla auto, mikä lähtee käyntiin, kun vaihdoin nuo ^ osat. Ihan kaikki eivät ole kädettömiä, kuten sinä.

Vierailija
32/97 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aloittaa helpoilla osilla. Uusi virranjakajan kansi, pyörijä ja sytytysjohdot, myös -puolan johto. (hinta joitain kymppejä, riippuu autosta) Jos ei tiedä mitä nuo osat ovat, suosittelen kääntymään autoista jotain ymmärtävän puoleen. Itse vaihdoin nuo osat + akun ja nyt lähtee käyntiin kuin palmun alta.

Virranjakajia ei ole tainnut olla pariin kymmeneen vuoteen. Tietokone katkoo ne.

Vierailija
33/97 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ryypyn vaijeri on katkennut, laita uusi tilalle. Auttaa huomattavasti.

Vierailija
34/97 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pihalla auto, mikä lähtee käyntiin, kun vaihdoin nuo ^ osat. Ihan kaikki eivät ole kädettömiä, kuten sinä.

Siis nämä;

Vierailija
35/97 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita komponentteja on ollut autoissa viimeksi Neuvostoliiton aikaan.

Vierailija
36/97 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virranjakajia ei ole tainnut olla pariin kymmeneen vuoteen. Tietokone katkoo ne.

Tiedän, mutta en tiedä mistä autosta on kyse. Siksi laitoin nämä helpot osat vain yhtenä vaihtoehtona tähän. Toinen vaihtoehto on hinausauto ja sen kyydissä lähimpään autokorjaamoon. Minulla on toukokuussa 31 vuotissynttärit autolla ja sitä on helppo huoltaa itse.

Vierailija
37/97 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita komponentteja on ollut autoissa viimeksi Neuvostoliiton aikaan.

Olet oikeassa ja tuo auto on tien päällä vielä silloin, kun sinun Venäjän aikainen autosi on vain valokuva perhealbumissa.

Vierailija
38/97 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ryypyn vaijeri on katkennut, laita uusi tilalle. Auttaa huomattavasti.

Museoautoja ei ole juuri liikenteessä.

Vierailija
39/97 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaapa myös se, etta akku latautuu ajaessa. Jos autolla ajetaan paljon lyhyttä matkaa varsinkin paukkupakkasella, sen toimintakyky heikkenee. Jos autoa ei lämmitetä ollenkaan vaan startataan kylmiltään, se ei tee moottorille eikä akulle hyvää.

Vierailija
40/97 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaapa myös se, etta akku latautuu ajaessa. Jos autolla ajetaan paljon lyhyttä matkaa varsinkin paukkupakkasella, sen toimintakyky heikkenee. Jos autoa ei lämmitetä ollenkaan vaan startataan kylmiltään, se ei tee moottorille eikä akulle hyvää.

Iltalehdessä oli juttua ja väitettiin, että akku ei ota latausta vastaa ensimmäiseen 15 minuuttiin. Lieneekö oikeasti noin?!