Minkä ikäisenä pitää alkaa elämään kuin vanhus ja mennä klo 21:00 nukkumaan?
Saako vielä nelikymppisenä valvoa yli puolen yön?
N 28
Kommentit (31)
Sitä ei kannata murehtia, nimittäin et jaksa enää vanhana valvoa niin pitkään vaan menet mielelläsi nukkumaan kymmeneltä :D
Siinä vaiheessa kun saat vauvan. Näin ainakin itsellä.
En tiedä. En mene koskaan ennen puolta yötä nukkumaan.
T. Martta 88v
Viimeistään 26,7-vuotiaana. Jos valvot myöhempään poliisit tulee ja pidättää. 😂
Olen mennyt jo vuosia nukkumaan klo 20-21. Olen 32 v.
En tiedä.
Anoppi on 82v ja tätini 93v eikä kumpikaan mene nukkumaan ennen puoltayötä:D
se riippuu monelta pitää herätä aamulla
Jaa no äitini on 55v ja viime yönä viestiteltiin yhdeltä yöllä :) ihmisiä on niin erilaisia.
Vaarini menee nukkumaan n.3 yöllä. Siskoni on 25v ja hän menee aina arkisin nukkumaan puoli 10.
Saa. Joillakin harvoilla on klo 21 rytmi jo lapsesta saakka. Heille on vaikeaa valvoa aikuisenakaan edes klo 22 asti.
Mitä väliä? Silloin kun väsyttää. Itse nousen vaihtelevasti aamu 4 ja 8 välillä joka tapauksessa
Vierailija kirjoitti:
Olen mennyt jo vuosia nukkumaan klo 20-21. Olen 32 v.
Sama. Oon niin aamurytmissä etten edes pystyisi kukkumaan ylhäällä kahteentoista. Ja ne aamun tunnit on ihania kun on täynnä virtaa ja ajatus leikkaa. Voin kuvitella miten vaikea aamurytmi on iltavirkuille kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun saat vauvan. Näin ainakin itsellä.
Mistä päättelet että ap haluaa lapsia?
Minä olen kahden lapsen äiti mutta en kyllä oleta että kaikki haluaa omia lapsia. Omituinen ajattelutapa. Meillä on myös koira eli voisin sanoa aplle että sitten kun saat koiranpennun niin se valvottaa? Heh :D
Työelämä opettaa nukkumaan menemiset.
Palstalla paljon työttömiä ja sen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten se opettaa?
t. epäsäännöllistä vuorotyötä tekevä, joka tänään aloittaa työt klo 22
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkansa. Paljon on työssäkäyviä joiden unirytmit on epätasapainossa (esim.minä). Tai kärsii työstressistä (esim.minä) tai joutuu iltamyöhään hoitamaan omaisen asioita eikä ehdi välttis nukkumaan tarpeeksi (esim.minä).
No aika moni on lapsena ajatellut, että aikuisena valvoo koko yön. Vaan eipä tee mieli sitten enää aikuisena.
Ihmismielen rappeutuminen alkaa jo 16. ikävuoden tienoilta. Tahti hidastuu kunnes pysähtyy.
Mä aloin noin 24-vuotiaana "elämään kuin vanhus". Ei vaan pysy silmät auki iltayhdeksän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut kolmivuorotyöstä yhdistettynä lapsiperhe elämään? Niin.
Vierailija kirjoitti:
No ei ainakaan mulla ole vuosienkaan työssäkäynti onnistunut muuttamaan sisäistä rytmiä. Jatkuvaa taistelua tässä aamuvirkuille suunnitellussa yhteiskunnassa. Kusen hunajaa aina silloin kun saan tehdä töitä OMAAN luonnolliseen rytmiini sopivasti!
Ei saa. 40 vuotiaan täytyy olla höyhensaarilla jo kymmeneltä tai tulee ehdollista.