Ovatko vanhempasi olleet nk kunnollisia nuoria ihmisiä, jotka 'joutuneet' naimisiin, pakkoavioliittoon, koska sinut laitettu alulle?
Tässä syy että eivät meillä koskaan viettäneet hääpäiväänsä.
Kommentit (30)
Eivät. Synnyin vasta kolme vuotta vanhempani häiden jälkeen.
Eivät. Olivat olleet naimisissa 21 vuotta ennen kuin minä synnyin. Veljeni syntyi nuorelle parille, mutta olivat he tämänkin syntyessä olleet naimisissa jo reilut 13 kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Eivät. Synnyin vasta kolme vuotta vanhempani häiden jälkeen.
Tämä. On tärkeää tietää olevansa suunniteltu.
He halusivat mennä naimisiin. Äiti ei ollut raskaana kun he menivät naimisiin. Minä olen keskimmäinen lapsista.
Synnyin 6 kkvanhempien vihkimisen jälkeen. Luulen että olen yllätyslapsi, en koskaan kysynyt.
Eivät joutuneet kun olivat jo kihloissa ennemmin ja sattui niin että ANOPPI yritti estää avioliiton . Minkä takia viivästyi hiukan. Se on kirkossa niin että kuulutukset on voimassa tietyn ajan . No ihan pappilassa on vihitty laillisesti . Avioliitossa siis meillä syntynyt kaikki .
Ei. Isosiskoni syntyi 2 vuotta häiden jälkeen ja mä synnyin 5 vuotta isosiskon jälkeen.
Tämä 70-luvulla.
Epäilen, että näin on. Äitini kaltoinkohteli mua henk/fyys. ja isäni on aina ollut tossukka äitini saappaan alla. Olen myös nähnyt äitini lyövän isäänikin. He saivat mut ollessaan kolmellymppisten lopussa. Hääkuvaansa kun katson, vaikuttavat siinä kuvassa olevansa juuri sen ikäisiä. Mulla ei siis ole faktatietoa heidän naimisiinmenovuodestaan, mutta kuvan perusteella heidän ikänsä vaikuttaa olleen sellainen, että jos kerran saivat mit 30-lopulla, niin tod näk kiiruhtivat siksi naimisiin kulissiin.
Äitiäni ei koskaan ole kiinnostanut sek suaalisuus ja miehet. Isäni on liian passiivinen ja vain kotipiirissä oleva, että olisi helpolla löytänyt naisen. Olivat maalaisia. Ja vaikkei uskontoa tähän kuulu, niin luulen, että painostusta on ollut vanhempien puolelta. Maineen ylläpitoa jne. Kun ovat isoilta tiloilta.
Olen joskus kysynyt heiltä, olinko haluttu lapsi. Siihen äiti tekee ähkimis- ja hymähtelyääniä. Ei vastausta. Isäni siihen sanoo, että kyllä olit haluttu, odotimme sinua kovasti. Eivät ilmeisesti ole samaa mieltä.
Suomessa ei kristityissä saa avioitua kuin vasta 18- vuotiaana .
Helluntailaiset menee avioliittoon maistraatissa eikä tiedetä minkä ikäisinä.
Ei ollut pakkoavioliitto vaikka isä aina sanookin, että joutui naimisiin. Äiti oli 25v kun syntyi vanhin isosiskoni, siitä noin 6 vuoden päästä syntyi toinen isosiskoni ja siitä taas pitkän ajan päästä synnyin minä ja äiti oli silloin 36v ja isä oli 44v. Minun syntymästäni vuoden päästä sain vielä pikkuveljen,a
Vierailija kirjoitti:
Helluntailaiset menee avioliittoon maistraatissa eikä tiedetä minkä ikäisinä.
Laillinen avioliittoikä Suomessa on 18. Ei riipu siitä, solmitaanko avioliitto maistraatissa vai kirkossa vai vaatehuoneessa.
Ei. Synnyin neljä vuotta häiden jälkeen. Isoäiti joskus kertoi, että tuo pitkä aikaväli johtui "lapsentekovaikeuksista" eli keskenmenoista ja kätkytkuolemista. Minulla on siis biologisia täyssisaruksia, jotka syntyivät (ja kuolivat) kauan ennen kuin äiti alkoi odottaa minua. Kiva perhesalaisuus. Mutsi raivostui, koska mummo ei olisi saanut kertoa totuutta. Minä raivostuin mutsille, koska hän on elämäntapamarttyyri (ikuinen uhri) ja kuvittelee olevansa ainoa nainen tässä maailmassa, jolta on kuollut lapsia. Hän siis kuvittelee olevansa jotenkin "oikeutettu" valehtelemaan minulle, koska minulla ei ole "mitään syytä" tietää omista täyssisaruksistani.
Päätin kostaa mutsille. Jätin lapset hankkimatta. Mutsi ei ole "oikeutettu" saamaan lastenlapsia, koska hän ei osannut kasvattaa edes omia lapsiaan kunnolla.
By the way, olen huomannut että nykyisessä tilanteessa (lamakausi, sodan uhka, sosiaaliturvan heikennykset, työelämän epävarmuus) on parempi olla LAPSETON.
Kyllä, joutuivat naimisiin kun minä olin tulossa, äiti olisi halunnut abortin mutta hänen vanhempansa pistivät vastaan. Äiti ehti täyttää 18 viikkoa ennen kuin synnyin, isä oli 19-vuotias.
On niin lestadiuksiakin että kulissi avioliitto vauva tulossa ja erotaan heti sen jälkeen kun syntynyt . Ihan samoin voi lapselle antaa isän nimen maistraatissa . Tai yksinhuoltajana kun isä tiedossa . Eikä nykyään naiset aina anna lapselle isän nimeä vaan omansa vaikka virallisesti lapsen isä on tiedossa . Isyys testit auttaa nykyään näissä ongelmissa. Saadaan ELATUSMAKSUT lapselle . Aloituksessa viitataan siis vahinkoraskauteen mitä useimmat on. Avioliitossa myös syntyy vahinkoja , ehkäisy petti lapsia .
Tavallaan, mutta olivat kyllä seurustelleet jo kymmenen vuotta ennen sitä.
Joo, synnyin noin puoli vuotta häiden jälkeen. Oma lapseni syntyi 2kk naimisiin menon jälkeen, mutta ei silti ollut kyseessä mikään pakkoliitto.
No meillä on synnyttyä avioliitossa kirkkoon. Mutta anoppi yritti estää avioliiton vaikka olivat jo kihloissa . Ja kuulutettu. Onneksi pappi vihki heidät vaikka anoppi vastusti. Olivat koko ikänsä yhdessä.
Aivan päinvastoin. Äitini otti eron koska isä ei halunnut toista lasta.
Haulikkohäät.