Maalasiko "Luode" taulunsa itse?
https://www.is.fi/viihde/art-2000007794279.html
Kim Kardadhian hirmustui kun somessa jakoi somessa kuvan tyttärensä North Westin maalauksesta ja sen aitoutta epäiltiin.
Itse sanon että ei maalannut. Jotta 7-vuotias osaisi maalata noin, pitäisi olla joku lapsinero. Eikä tuo kersa sitä ainakaan vanhempiensa, tyhjäpää ja mt-tapaus, geenien ansiosta voi olla.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala-asteella yksi tyttö ei osannut kuviksen tunnilla piirtää yhtään. Osuuspankin piirrustuskilpailuissa pärjäsi kohtalaisesti, kun tunnilla aloitettu räpellys muuttui kotona ihan erinäköiseksi. Muutenkin toi opettajalle nähtäväksi kotona piirtämiään kuvia, jotka olivat todennäköisesti äitinsä piirtämiä.
Kaikki eivät pysty keskittymään tunneilla, vaan vaativat oman tilan. Kotona voi piirtää vaikka lattialla.
Osuuspankin piirustuskilpailussa sijoittui aika helposti, jos näki hiukan vaivaa. Useampana vuonna minäkin kävin kahmimassa palkintoja sieltä, tavaroita sain useamman satasen edestä. Ihan noitten palkintojen takia näin vaivaa.
Kyllä sitä itse kunkin äiti on ollut ohjaamassa ellei ihan piirtämässä, kun on haettu taidekouluun.
Seurailin tasoa, kilpailu oli kansainvälinen. Pääpalkintoina oli matkoja ym. muuta kivaa. Kansainväliset voittajat tekivät omaperäisiä kuvia, joissa oli jokin pysäyttävä idea myös. Ei siis riittänyt, että oli hyvä piirtämään tai värittämään. Joskus ideat olivat yllättävänkin abstrakteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala-asteella yksi tyttö ei osannut kuviksen tunnilla piirtää yhtään. Osuuspankin piirrustuskilpailuissa pärjäsi kohtalaisesti, kun tunnilla aloitettu räpellys muuttui kotona ihan erinäköiseksi. Muutenkin toi opettajalle nähtäväksi kotona piirtämiään kuvia, jotka olivat todennäköisesti äitinsä piirtämiä.
Ei tuokaan ole suoraan yksi yhteen. Etenkin koulukiusatuilla voi olla luokassa lukko, koska heitä estää muiden tuijotus ja tuomitseminen. Kotona kukaan ei ole katsomassa ja työhön saa tehdä virheitä, voi korjailla, voi kokeilla ja onnistua ihan rauhassa.
Tuo oli lähinnä itse se koulukiusaaja.
Mielestäni tuossa Luoteen työssä ei ole mitään säkähdyttävän omaperäistä näkemystä tai maiseman ”ideaa”. Valo ja varjo on laitettu hienosti toki. Jos on hyvä visuaalinen muisti ja näppärä käsistään, pystyy maalaamaan vastaavan, jos on nähnyt vaikka jossain piirretyssä.
Ihan sama maalasiko, mutta en yhtään tykkää Kim K:n tavasta kommentoida. Tulee mieleen joku nettitrolli, kun öyhöttää, haukkuu epäilijät ja lisää monta huutomerkkiä. "!!!!!"
Onko se mikään ihme, että jengi epäilee, kun on kyse photoshoppauksistaan tunnetusta perheestä? Kardashianit jää jatkuvasti kiinni photoshopin käytöstä ja yhtenä vuonna photoshoppasivat yhden lapsista joulukuvaan. Puhumattakaan Kim K:n omista photoshoppauksista. Näyttää aika erilaiselta itse kuvatut selfiet ja paparazzien ottamat lomakuvat. Khloe puolestaan näyttää eri ihmiseltä kuvissa ja sarjassa.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvin olla Luoteen maalaus. Olen itse maalannut 6-vuotiaana kansallismaiseman, jota en ikinä uskoisi itsekään sen ikäisen maalaamaksi. Varsinkaan, jos työtä katsoo hieman kauempaa. Aikuismainen vaikutelma syntyy pitkäli aiheesta ja perspektiivistä, jotka tavanomaisesti ovat tuon ikäisellä vielä hukassa, sekä jossain määrin erilaisten pensselitekniikoiden käytöstä jota harva lapsi hoksaa myöskään ilman opastusta. Itselläni oli työtä "ohjaamassa" taidemaalausta harrastava sukulainen, joka vaikutti aiheeseen (talvinen latomaisema, mäntymetsää) sekä näiden seikkojen huomiomiseen. Tässähän myös on kerrottu olevan ohjauksessa maalattu.
Eli summa summarum: Kuvataiteellisesti suuntautunut lapsi voi hyvinkin osata maalata tuollaisen teoksen, mutta hän ei päätyisi tuohon aiheeseen eikä tuollaiseen siveltimenkäyttöön ilman aikuisen ohjausta.
Minunkin maalaukseni näyttävät sitä paremmilta mitä kauempaa niitä katsoo.
Kardashianit ovat ehkä yksi nykyajan kuvaavimmista ja kyseenalaisimmista ilmiöistä. Rahalla, suhteilla, plastiikkakirurgialla sekä häikäilemättömällä luonteella pääsee tässä maailmanajassa pitkälle.
Yhdelläkään näistä ei taida olla mitään koulutusta, tai ammattia muuta kuin kameran edessä keikistely ja draamailu. Sivistyksen puute näkyy kyllä käytöksestä.
Kun katsoo kuvia 2000 -luvun alulta ja vertaa nykyiseen, näkee että nämähän on kaikki muovista ja täyteaineista muovattuja. Peruukit ja lisäkkeet päässä, contourit naamassa. Kendall on ainoa, joka on ihan nätti mutta ei hänkään mikään kaunotar.
Kim on itse kuuluisa, koska on kuuluisa. Oikeastaan pyllynsä ansiosta ja sitäkin on monissa kuvissa photaroitu. Sitten nuoret naiset menee ja ottaa BLL -leikkauksia joista on tullut varsinainen buumi ja menehtyvät niihin. Kyseessä on maailman vaarallisin plastikkakirurginen toimenpide. Ja vain siksi kun halutaan matkia jotain mikä ei edes ole todellista eikä aitoa.
Kylie puolestaan junailtiin Forbes lehteen otsikolla "Self-made billionaire". Kuinka Self-made on äärimmäisen varakkaasta, maailman seuratuimmasta perheestä tuleva "meikkimoguli"? Epäilen kyllä, ettei Kylie edes itse meikkaa itseään, saati että tekisi firmansa strategisia päätöksiä. Videolla jolla kävi toimistossa keikistelemässä ei edes tiennyt mitä on missäkin huoneessa.
Perheen isä oli O.J Simpsonin puolustusasianajaja ja nyt Kim K haluaa seurata tämän jalanjälkiä. Kim siis kampanjoi sen puolesta, että pitkiä tuomioita istuvia vankeja tulisi vapauttaa. Jälkeen rahalla ja suhteilla pääsee pitkälle. Seuraukset Kimin oman sädekehän kiillottamisesta jäävätkin ihan muille, koska jokainen vankilassa tuomiota istuvahan on omien sanojensa mukaan syytön. Kertoo kaiken oleellisen, ettei suinkaan lähdetty puolustamaan rikosten uhreja, tai hakemaan heille oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Se yksi teinihän näytti tiktokvideollaan että on itse tehnyt 7-vuotiaana samanlaisen samassa taidekoulussa. Tehdään tosiaan kopioimalla tiukassa ohjauksessa.
Tämä vaihtoehto tuli myös mieleen. Kopioidaan kuvasta tiukassa ohjauksessa ja opettaja kädestä pitäen näyttää, mitä tehdään mihinkin kohtaan ja miten. Mutta onko se taidetta, tai edes maalaamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvin olla Luoteen maalaus. Olen itse maalannut 6-vuotiaana kansallismaiseman, jota en ikinä uskoisi itsekään sen ikäisen maalaamaksi. Varsinkaan, jos työtä katsoo hieman kauempaa. Aikuismainen vaikutelma syntyy pitkäli aiheesta ja perspektiivistä, jotka tavanomaisesti ovat tuon ikäisellä vielä hukassa, sekä jossain määrin erilaisten pensselitekniikoiden käytöstä jota harva lapsi hoksaa myöskään ilman opastusta. Itselläni oli työtä "ohjaamassa" taidemaalausta harrastava sukulainen, joka vaikutti aiheeseen (talvinen latomaisema, mäntymetsää) sekä näiden seikkojen huomiomiseen. Tässähän myös on kerrottu olevan ohjauksessa maalattu.
Eli summa summarum: Kuvataiteellisesti suuntautunut lapsi voi hyvinkin osata maalata tuollaisen teoksen, mutta hän ei päätyisi tuohon aiheeseen eikä tuollaiseen siveltimenkäyttöön ilman aikuisen ohjausta.
Aika moni impressionismin mestarin teos ei tee varsinaista vaikutusta 30 cm päästä, vaan ideana on maalata piperryksen sijaan vaikutelmia tilasta, valosta, väreistä ja varjoista, sekä katsoa kokonaisuutta yksityiskohtien sijaan.
Kommenteista kyllä näkee, että ihmisillä ei ole täällä mitään käsitystä maalauksesta tai kuvataiteen tekniikoista, eikä siitä missä asioissa lahjakkuus näkyy. Kyse on vain osittain teknisestä taidosta, jota opetellaan opettajien kanssa taidetunneilla. Moni osaa jo hyvin nuorena varsin taidokkaasti jäljentää. Maalauksessa aikuismaisen jäljen aikaan saaminen on paljon helpompaa kuin esim. tussipiirroksissa.
Oikea lahjakkuus täydentyy vasta omasta näkemyksestä. North Westin työn tekniikka ei ole kovin vaikea, jos sitä joku opettaa ja aikaa on tunti- ja viikkokausia. Eikä kukaan ole väittänyt, että hän olisi omasta päästään kaivanut tuon maiseman ja sommitellut varjot yms. paikalleen.
Se jos teidän 7-vuotiaat piirtelee pääjalkaisia kertoo ainoastaan siitä, että hän ei ole opetellut (eikä varmaan kiinnostunut) kuvataiteesta. Se ei ole mikään yleismaallinen totuus kaikkien maailman samanikäisten lasten motorisista taidoista maalatessa.
Lopettakaa siis päteminen kun ette ymmärrä siitä selvästi mitään.
t. kuvataideakatemialainen
Ja vaikka kyseessä ei olisi oma näkemys vaan taidokas tekninen suoritus, niin eikö siitä saisi olla ylpeä? Jos lapsesi kokoaa WWII-aikaisen pommikoneen pienoismallin ala-asteikäisenä, niin sanotko että ihan paska kun et itse keksinyt koko hommaa?
Vierailija kirjoitti:
Kardashianit ovat ehkä yksi nykyajan kuvaavimmista ja kyseenalaisimmista ilmiöistä. Rahalla, suhteilla, plastiikkakirurgialla sekä häikäilemättömällä luonteella pääsee tässä maailmanajassa pitkälle.
Yhdelläkään näistä ei taida olla mitään koulutusta, tai ammattia muuta kuin kameran edessä keikistely ja draamailu. Sivistyksen puute näkyy kyllä käytöksestä.
Kun katsoo kuvia 2000 -luvun alulta ja vertaa nykyiseen, näkee että nämähän on kaikki muovista ja täyteaineista muovattuja. Peruukit ja lisäkkeet päässä, contourit naamassa. Kendall on ainoa, joka on ihan nätti mutta ei hänkään mikään kaunotar.Kim on itse kuuluisa, koska on kuuluisa. Oikeastaan pyllynsä ansiosta ja sitäkin on monissa kuvissa photaroitu. Sitten nuoret naiset menee ja ottaa BLL -leikkauksia joista on tullut varsinainen buumi ja menehtyvät niihin. Kyseessä on maailman vaarallisin plastikkakirurginen toimenpide. Ja vain siksi kun halutaan matkia jotain mikä ei edes ole todellista eikä aitoa.
Kylie puolestaan junailtiin Forbes lehteen otsikolla "Self-made billionaire". Kuinka Self-made on äärimmäisen varakkaasta, maailman seuratuimmasta perheestä tuleva "meikkimoguli"? Epäilen kyllä, ettei Kylie edes itse meikkaa itseään, saati että tekisi firmansa strategisia päätöksiä. Videolla jolla kävi toimistossa keikistelemässä ei edes tiennyt mitä on missäkin huoneessa.
Perheen isä oli O.J Simpsonin puolustusasianajaja ja nyt Kim K haluaa seurata tämän jalanjälkiä. Kim siis kampanjoi sen puolesta, että pitkiä tuomioita istuvia vankeja tulisi vapauttaa. Jälkeen rahalla ja suhteilla pääsee pitkälle. Seuraukset Kimin oman sädekehän kiillottamisesta jäävätkin ihan muille, koska jokainen vankilassa tuomiota istuvahan on omien sanojensa mukaan syytön. Kertoo kaiken oleellisen, ettei suinkaan lähdetty puolustamaan rikosten uhreja, tai hakemaan heille oikeutta.
Ja tämä liittyy aloitukseen...?
Sinänsä moni mt-potilas on nero ollut jo maailman historiassa.
Eikä Kanyen musiikkia nyt vaan voi ohittaa. Eikä edes hänen esteettistä silmäänsä. Ei se jätkä kuitenkaan aivan täysi tyhjäpää ole, vaikka toisinaan niitä kohtauksia saakin. On kuitenkin yksi maailman myydyimmistä artisteista.
Hyvin on voinut North West tuon maalauksen tehdä. Mehän emme tiedä miten se on suoritettu. Jokaista siveltimen vetoa ohjattu ja kenties jopa se pohjakin on sellainen perinteinen lyijykynällä tehdyt valmiit viivat ja värien paikat merkattu numeroin?
Sivellin tekniikoita kun treenaa, niin kordinaatio kehittyy olematta sen kummempi lapsinero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni impressionismin mestarin teos ei tee varsinaista vaikutusta 30 cm päästä, vaan ideana on maalata piperryksen sijaan vaikutelmia tilasta, valosta, väreistä ja varjoista, sekä katsoa kokonaisuutta yksityiskohtien sijaan.
Kommenteista kyllä näkee, että ihmisillä ei ole täällä mitään käsitystä maalauksesta tai kuvataiteen tekniikoista, eikä siitä missä asioissa lahjakkuus näkyy. Kyse on vain osittain teknisestä taidosta, jota opetellaan opettajien kanssa taidetunneilla. Moni osaa jo hyvin nuorena varsin taidokkaasti jäljentää. Maalauksessa aikuismaisen jäljen aikaan saaminen on paljon helpompaa kuin esim. tussipiirroksissa.
Oikea lahjakkuus täydentyy vasta omasta näkemyksestä. North Westin työn tekniikka ei ole kovin vaikea, jos sitä joku opettaa ja aikaa on tunti- ja viikkokausia. Eikä kukaan ole väittänyt, että hän olisi omasta päästään kaivanut tuon maiseman ja sommitellut varjot yms. paikalleen.
Se jos teidän 7-vuotiaat piirtelee pääjalkaisia kertoo ainoastaan siitä, että hän ei ole opetellut (eikä varmaan kiinnostunut) kuvataiteesta. Se ei ole mikään yleismaallinen totuus kaikkien maailman samanikäisten lasten motorisista taidoista maalatessa.
No eihän se ole kyseenalaistamista edes, kun on päivänselvää ettei North itse, omasta päästään itsenäisesti tuota taulua maalannut.
Kimin julkaisun pointti on esitellä tätä mieletöntä 7-vuotiaan taiteellista lahjakkuutta, kun kyseessä lienee pelkkä kopioinnin harjoittelu tiukassa ohjauksessa.
En mä kyllä osaa Kim Kardashianiakaan aivan tyhjäpäänä.
Mimmi nettiarvo on 780 miljoonaa. Ei taida onnistuu ihan tavan av-mammalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se ole kyseenalaistamista edes, kun on päivänselvää ettei North itse, omasta päästään itsenäisesti tuota taulua maalannut.
Kimin julkaisun pointti on esitellä tätä mieletöntä 7-vuotiaan taiteellista lahjakkuutta, kun kyseessä lienee pelkkä kopioinnin harjoittelu tiukassa ohjauksessa.
:D
Äiti oli ylpeä tyttärestään ja tämän tekemästä maalauksesta. Aivan perusjuttuja. Ei siitä kuvasta tullut mitenkään ilmi, että Kim olisi lastaan pitänyt erityisenä lahjakkuutena.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo kuvia 2000 -luvun alulta ja vertaa nykyiseen, näkee että nämähän on kaikki muovista ja täyteaineista muovattuja. Peruukit ja lisäkkeet päässä, contourit naamassa. Kendall on ainoa, joka on ihan nätti mutta ei hänkään mikään kaunotar.Kim on itse kuuluisa, koska on kuuluisa. Oikeastaan pyllynsä ansiosta ja sitäkin on monissa kuvissa photaroitu. Sitten nuoret naiset menee ja ottaa BLL -leikkauksia joista on tullut varsinainen buumi ja menehtyvät niihin. Kyseessä on maailman vaarallisin plastikkakirurginen toimenpide. Ja vain siksi kun halutaan matkia jotain mikä ei edes ole todellista eikä aitoa.
Ja tämä liittyy aloitukseen...?
Rahalla saa ja hevosella pääsee. Koko Kardashian klaani on rahalla rakennettu illuusio. Yksi lapsen maalaus ei ole mitään tässä jatkumossa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama maalasiko, mutta en yhtään tykkää Kim K:n tavasta kommentoida. Tulee mieleen joku nettitrolli, kun öyhöttää, haukkuu epäilijät ja lisää monta huutomerkkiä. "!!!!!"
Onko se mikään ihme, että jengi epäilee, kun on kyse photoshoppauksistaan tunnetusta perheestä? Kardashianit jää jatkuvasti kiinni photoshopin käytöstä ja yhtenä vuonna photoshoppasivat yhden lapsista joulukuvaan. Puhumattakaan Kim K:n omista photoshoppauksista. Näyttää aika erilaiselta itse kuvatut selfiet ja paparazzien ottamat lomakuvat. Khloe puolestaan näyttää eri ihmiseltä kuvissa ja sarjassa.
En ehkä ole niinkään Kimin ulostuloja miettinyt, mutta Kyliehän suht usein selittelee omia juttujaan, kun jengi epäilee.
Taannoin ns. suihkukuva episodi. Mitä sitten, jos jengi naureskeli vedenpaineelle ja eikö Kyliellä ole muka varaa parempaan paineeseen? Samalla tavalla tuli esiin, melskaten ja kuvaten upeaa parempaa suihkuaan jota rakastaa ihan yhtä paljon kuin toistakin suihkua. :D
Tsiisus, miten huono se itsetunto oikein on, että pitää lähteä tuommoisia asioita selittelemään v*ttuilijoille?!
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Tässähän nyt moni on kuvitellut, että kyseinen lapsukainen olisi ottanut puhtaan kankaan esiin ja pensselin kouraan ja alkanut maalaamaan ihan omin päin, mutta siitähän ei varmastikaan ole kysymys, vaan jos tosiaan lapsukainen on tuon "itse" maalannut, niin se on tapahtunut tiukassa ohjauksessa ja kun on ökyrikkaan lapsosesta kyse, niin siinä on saattanut opettaja olla ihan privaatisti katsomassa ja opastamassa tyyliin siveltimen veto kerrallaan, vaikka koko maalauksen ajan.
Toki tuossa tapauksessa voikin aiheellisesti kysyä, että onko se sitten ihan oikeasti kyseisen lapsen ihan itse maalaama teos.
Vierailija kirjoitti:
En mä kyllä osaa Kim Kardashianiakaan aivan tyhjäpäänä.
Mimmi nettiarvo on 780 miljoonaa. Ei taida onnistuu ihan tavan av-mammalta.
Kim yritti ensin päästä kuuluisaksi Paris Hiltonin siivellä. Sitten Paris joutui keskelle kohua vuodetun seksivideon takia. Aikamoinen sattuma, että vähän aikaa tästä eteenpäin Kim teki myös seksivideon ja sekin vuodettiin. Jotkut ovat esittäneet, että "momager" Kris Jenner olisi masinoinut koko jutun. Siksi hän siis on kuuluisa. En nyt näe tässä mitään poikkeuksellista nerokkuutta tai lahjakkuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehkä ole niinkään Kimin ulostuloja miettinyt, mutta Kyliehän suht usein selittelee omia juttujaan, kun jengi epäilee.
Taannoin ns. suihkukuva episodi. Mitä sitten, jos jengi naureskeli vedenpaineelle ja eikö Kyliellä ole muka varaa parempaan paineeseen? Samalla tavalla tuli esiin, melskaten ja kuvaten upeaa parempaa suihkuaan jota rakastaa ihan yhtä paljon kuin toistakin suihkua. :D
Tsiisus, miten huono se itsetunto oikein on, että pitää lähteä tuommoisia asioita selittelemään v*ttuilijoille?!
Ihmettelin tätä myös. Joku tuntematon nettikommentoija kirjoittaa kommentin luksuslukaalin suihkusta ja heti ollaan todisteiden kera esittelemässä vedenpainetta. 😆
Miljonäärit nyt yrittää tehdä opettajan avulla ja k*usettamalla lahjattomista lapsistaan lahjakkaita. Haha. Rahalla ei saakaan kaikkea.