Olen kiinnostunut miehestä, jonka olen aiemmin torjunut - kuinka pitkään minun "kuuluu" antaa miehen nyt vuorostaan "roikottaa" minua?
En keksinyt parempaa otsikkoa, mutta tilanne lyhyesti: Koin erittäin vaikean ja traumaattisen eron pari vuotta sitten, ja juuri samaan aikaan tutustuin sattumalta mieheen, joka tuntui kaikin puolin täydelliseltä, mutta jota kohtaan en kuitenkaan kyennyt muodostamaan tunteita koska en ollut vielä päässyt eksästäni yli. Mies taas rakastui minuun ja osoitti sen erittäin selkeästi ja jouduin moneen kertaan jopa blokkaamaan hänet, koska hän ei ymmärtänyt että kaipasin omaa tilaa ja aikaa päästä erosta yli. Aloimme siis aina kuitenkin pitää uudelleen yhteyttä ja suhteemme muistutti on-off ystävyyttä, jossa mies olisi halunnut enemmän, mutta itse en ollut muuhun valmis (ja toki siis sanoin, että mies saa vapaasti tapailla muita naisia). Vaikka en kyennyt romanttiseen suhteeseen miehen kanssa niin koin häneen alusta saakka silti vahvaa henkistä yhteyttä ja etten ikinä ennen ollut tavannut ihmistä, jonka kanssa ns. klikkaisi yhtä hyvin.
Nyt minulle on muodostunut tunteita miestä kohtaan ja kerroin niistä, mutta mies ei kuulemma ole enää varma mitä haluaa, koska olen niin pitkään torjunut hänet. Ymmärrän tämän hyvin ja tiedän, että olen satuttanut häntä. Ajattelin ensin, että tapaillaan vain rauhassa ja annan miehelle aikaa selvitellä tunteitaan. Olemme nyt siis tapailleet muutaman viikon, mutta mies ei ole enää ollenkaan aloitteellinen. Hän kyllä vastaa viesteihini ja haluaa nähdä jos ehdotan tapaamista, mutta hän ei ota lainkaan oma-aloitteisesti yhteyttä eikä ehdota itse tapaamista. Ymmärrän, että tämäkin voi johtua siitä että olen aiemmin ollut haluton tapaamaan, mutta tilanne tuntuu itsestäni silti todella ahdistavalta ja minulla on koko ajan tunne, että hänen kiinnostuksensa minua kohtaan on jo lopahtanut ja pidän itseäni vain löysässä hirressä kun yritän pitää kiinni miehestä, joka ei ole minusta enää kiinnostunut.
Ja tiedän että kuulostan nyt varmasti todella itsekkäältä ja kamalalta ihmiseltä, kun mietin vain omia tunteitani. Tilanne kuitenkin ahdistaa minua ihan hirveästi ja aikaisempien suhteideni vuoksi minun on todella vaikea luottaa miehiin ja olen kokenut aiemmin vähän vastaavanlaisen tilanteen, joka päättyi niin että mies lopulta jätti minut (edellinen suhteeni). Mikä olisi ns. normaali tapa edetä tässä tilanteessa? En tietenkään halua painostaa miestä mihinkään, mutta kuinka pitkään minun tulisi antaa hänen miettiä mitä haluaa ja pitää minua tässä tilassa, jossa kaikki yhteydenpito ja tapaamisten ehdottaminen on minun vastuullani?
Kommentit (86)
Onko täällä taas joku 15vuotias huutelemassa menetetyn "rakkauden" perään.
Mies toimii vain oikein.
Tuossa tilanteessa pallo on sinulla 100%. Sinä otat yhteyttä 100% ja ehdotat tapaamiset 100%.
Mies ei enää jahtaa, koska se jahtaaminen sai hänet siihen pisteeseen että sinä blokkasit hänet.
MIES ON OPPINUT ja toimii nyt oikein. Eikö tämä ole unelmatilanne?
Jos et kerta saa selvää vastausta mieheltä, niin en kyllä keksi että miten voisit asiaa eteenpäin viedä. Ehkä antaisin ajan kulua ja odottaa että mies ottaa sinuun sitten yhteyttä kun saa ajatuksensa taas kohdilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö anna? Sain aloituksesta käsityksen että sinä olet nyt se suhteen aktiivinen osapuoli, mies ei niinkään. Oletko kokeillut mitä tapahtuu, jos olet laittamatta viestiä?
Siis yritin ensin katkaista välit, mutta mies ei antanut ja sen jälkeen tilanne on ollut tuo mistä kerroin eli minä olen ollut aktiivinen osoittaakseni, että olen hänestä oikeasti kiinnostunut. Mies siis ilmeisesti haluaa nyt todisteita kiinnostuksestani, mutta pelkään vain koko ajan pilaavani tilanteen joko liiallisella tai liian vähäisellä yhteydenpidolla. Pitäisikö minun nyt siis kuitenkin odottaa että hän laittaa välillä viestiä tai mikä olisi sopiva tahti pitää yhteyttä, että osoitan olevani kiinnostunut mutta en takerru liikaa häneen?
AP
Ehkä kannattaisi keskustella asiasta sen miehen kanssa. Hänelläkin saattaa olla vastaavia epävarmuuksia. Jos hän oli aiemmin aktiivinen ja sinä torjuit hänet, hän ei enää uskalla pitää yhteyttä samalla tavalla ja pelkää kiinnostuksesi katoavan, jos onkin suuntaasi aktiivisempi. Tai sitten voi olla, että häntä ei tosiaan enää vaan kiinnosta, ei ole sinusta enää niin innoissaan. Kyllähän torjunta usein laimentaa tunteita, jos ei tapa niitä kokonaan.
Yhteydenpidon pitäisi kuitenkin olla helppoa ja vastavuoroista, ja tuo kuulostaa nyt joltain aivan muulta. Helpoimmalla pääsee kun nostaa kissan pöydälle.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma ettei tällä miehellä ole jotain menossa jonkun toisen naisen kanssa parhaillaan? Kun sanoit tuossa yhdessä kommentissa että hänellä on tunteet sekaisin.
Hän tapaili toista naista, mutta katkaisi tähän toiseen naiseen välit, kun sanoin etten pysty olemaan häneen yhteydessä jos hän tapailee muita koska se tuntuu minusta liian pahalta. En siis painostanut lopettamaan tuota tapailusuhdetta ja sanoin että ymmärrän jos hän on siirtynyt eteenpäin, mutta hän itse ilmoitti katkaisseensa sen (en tosin ole kysynyt että oliko hänellä useampiakin naisia, mutta en usko kun ei hän vaikuta yhtään sellaiselta että pitäisi useita samaan aikaan kierroksessa).
AP
Vierailija kirjoitti:
Mies toimii vain oikein.
Tuossa tilanteessa pallo on sinulla 100%. Sinä otat yhteyttä 100% ja ehdotat tapaamiset 100%.
Mies ei enää jahtaa, koska se jahtaaminen sai hänet siihen pisteeseen että sinä blokkasit hänet.
No ei.
Minulla ei ollut ennen tunteita häntä kohtaan ja silloin hän painosti ja painosti minua koko ajan eikä antanut ollenkaan omaa tilaa, vaikka pyysin sitä.
Nyt minulla on tunteita ja haluaisin miehen pitävän myös yhteyttä, mutta mies pitää radiohiljaisuutta.
Ymmärrän kyllä miehen näkökulman eikä hänen tietenkään tarvitse toimia yhtään millään tavalla, mutta eihän tämä tilanne voi tällaisena ikuisuutta jatkua, koska toivoisin parisuhdetta, jossa tilanne olisi tietysti tasavertainen ja kumpikin osoittaisi yhtä paljon kiinnostusta toisiaan kohtaan. Tuo on siis mieheltä aivan väärä ajatusmalli, jos hän nyt jotenkin tietoisesti esittää ei-kiinnostunutta ja kuvittelee että se on se miten hänen kuuluu nyt toimia.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma ettei tällä miehellä ole jotain menossa jonkun toisen naisen kanssa parhaillaan? Kun sanoit tuossa yhdessä kommentissa että hänellä on tunteet sekaisin.
Hän tapaili toista naista, mutta katkaisi tähän toiseen naiseen välit, kun sanoin etten pysty olemaan häneen yhteydessä jos hän tapailee muita koska se tuntuu minusta liian pahalta. En siis painostanut lopettamaan tuota tapailusuhdetta ja sanoin että ymmärrän jos hän on siirtynyt eteenpäin, mutta hän itse ilmoitti katkaisseensa sen (en tosin ole kysynyt että oliko hänellä useampiakin naisia, mutta en usko kun ei hän vaikuta yhtään sellaiselta että pitäisi useita samaan aikaan kierroksessa).
AP
Mitä? Katkaisi tuosta noin välit johonkin toiseen naiseen, sinun pyynnöstä? Minkälaisen miehen perässä oikeen juokset?
Sanoit tuossa edellisessä kommentissa että, nyt sinulla on tunteita miestä kohtaan. Mistä ne tunteet nyt yhtäkkiä pomsahti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies toimii vain oikein.
No ei.
Minulla ei ollut ennen tunteita häntä kohtaan ja silloin hän painosti ja painosti minua koko ajan eikä antanut ollenkaan omaa tilaa, vaikka pyysin sitä.
Nyt minulla on tunteita ja haluaisin miehen pitävän myös yhteyttä, mutta mies pitää radiohiljaisuutta.
Ymmärrän kyllä miehen näkökulman eikä hänen tietenkään tarvitse toimia yhtään millään tavalla, mutta eihän tämä tilanne voi tällaisena ikuisuutta jatkua, koska toivoisin parisuhdetta, jossa tilanne olisi tietysti tasavertainen ja kumpikin osoittaisi yhtä paljon kiinnostusta toisiaan kohtaan. Tuo on siis mieheltä aivan väärä ajatusmalli, jos hän nyt jotenkin tietoisesti esittää ei-kiinnostunutta ja kuvittelee että se on se miten hänen kuuluu nyt toimia.
AP
Mutta mies tietää, että tunteesi kuolee välittömästi kun hän palaa takaisin siihen vanhaan yhteydenpitoon ja aloitteiden tekoon.
Mies on fiksumpi kuin ymmärrätkään.
Tiedät itsekin, että heti kun mies palaa takaisin samaksi vanhaksi, niin alat jälleen haluamaan tilaa ja sitten olet taas blokkaamassa hänet.
Nyt mies saa kiinnostuksesi ja pakkomielteesi, joten mies toimii nyt täysin oikein.
Aika näyttää. Anna ajan kulua. Jos hänellä kiinnostus herää uudelleen niin ok. Mutta älä sinäkään jämähdä nyt tähän.
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Katkaisi tuosta noin välit johonkin toiseen naiseen, sinun pyynnöstä? Minkälaisen miehen perässä oikeen juokset?
Tuo toinen nainen oli kuulemma häneen ihastunut, mutta mies ei halunnut hänen kanssaan mitään vakavampaa joten sain käsityksen, että hän olisi katkaissut jutun joka tapauksessa.
AP
Anteeksi, mutta ei tuo nyt ihan unelmatapaukselta kuulosta. Ensin mies oli niin päällekäyvä, kun sinä et ollut oikeasti saatavilla ja valmis seurustelemaan, että jouduit blokkaamaan, nyt juoksee karkuun eikä uskalla ryhtyä mihinkään paitsi että hätääntyy ja alkaa roikkua, jos otat etäisyyttä. Voi olla niinkin, ettei hän olisi pystynyt sellaiseen suhteeseen alkujaankaan, jossa on ”riskinä” suhteen syveneminen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mies tietää, että tunteesi kuolee välittömästi kun hän palaa takaisin siihen vanhaan yhteydenpitoon ja aloitteiden tekoon.
Tiedät itsekin, että heti kun mies palaa takaisin samaksi vanhaksi, niin alat jälleen haluamaan tilaa ja sitten olet taas blokkaamassa hänet.
Nyt mies saa kiinnostuksesi ja pakkomielteesi, joten mies toimii nyt täysin oikein.
Tiedän, että mies on harvinaisen fiksu, siksi minä hänestä pidänkin.
Eli mies siis toimii täysin tietoisesti näin ja haluaa minut, eikä halua vain roikottaa ja kohta jättää?
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies toimii vain oikein.
No ei.
AP
Ap on tyypillinen nainen.
MIESTÄ KIINNOSTAA -> reaktio: hyi
MIES ON ETÄINEN -> reaktio: <3
Miehet oppikaa tästä. Olkaa vaikeasti tavoiteltavia ja saatte naisen sydämen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että mies on harvinaisen fiksu, siksi minä hänestä pidänkin.
Eli mies siis toimii täysin tietoisesti näin ja haluaa minut, eikä halua vain roikottaa ja kohta jättää?
AP
Tottakai mies toimii näin tietoisesti.
Jokainen "kuinka saada ex takaisin" opas neuvoo miehiä tekemään noin. Jokainen mies on katsonut/lukenut nuo materiaalit.
Mies ei ota yhteyttä, vaan antaa sinun olla aloitteentekijä 100% ajasta dumppauksen jälkeen. Tekstikirjan mukaan mies toimii, fiksusti.
Selkeästi mies saattaa haluta sinut takaisin, kun toimii näin. Koska näin toimimalla hän saattaa saada sinut takaisin. Jos hän jahtaisi, niin hän menettäisi sinut lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Sanoit tuossa edellisessä kommentissa että, nyt sinulla on tunteita miestä kohtaan. Mistä ne tunteet nyt yhtäkkiä pomsahti?
Varmaankin tapaillut riittävän montaa ja todennut ettei kukaan ollutkaan parempi kuin se mies. Nyt sitten niitä "tunteita" yllättäin tulikin...
Ap, alkuperäinen vaistosi oli oikea, se mies ei ole sinua varten. Jo tuo, ettei hän kunnioittanut silloin sinun tarpeitasi ja nyt rankaisee sinua, kun et toiminut muinoin hänrn mielendä mukaan. Unohda koko tyyppi, tuo "suhteenne" on ollut alusta asti epäterve.
Olen miehenä ollut vastaavissa tilanteissa, on-off tai jotain säätöä.
Jos tunteet joutuu kuolettamaan, niin nainen on parhaimmillaan kaverisuhde. Se juna meni jo. Ei ole miehen syytä ❄ jäädä venailemaan, siitä kärsii kroppa ja koppa.
Eteenpäin.
Olen naittanut näitä neitoja kavereilleni..
Kuulostaa niin sekavalta, että epäilen jo Porvoon tapaukseksi.