Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sipaisu kasvimargariinia täysjyväleivälle"

Vierailija
09.02.2021 |

"Jos haluaa herkutella, päälle voi laittaa ohuen siivun Polar 5% juustoa. Juomaksi raikas makuvesi tai rasvaton maito. Jälkiruoaksi hedelmä."

"Lukemiseksi Pohjois-Karjala -tutkimus selkokielellä. Lue niin monta kertaa, että osaat sen vaikka unissasi."

Elättekö näin?

Kommentit (142)

Vierailija
1/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mä sipaisen täysjyvä- tai ruisleivälle ohuelti voita ja käytän ihan normaalirasvaista juustoa. Tosin vain 1 ohuen siivun per leipä. Se riittää, inhoan jos päällistä on liikaa

Rasvatonta maitoa juon vain hernekeiton ja oetkerin pizzan kanssa, muuten raikasta hanavettä;)

Vierailija
2/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kourallinen pähkinöitä.

Juu en elä noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Makuvedet ovat haitaksi hampaille, tavallinen vesi kyllä riittää hyvin.

Vierailija
4/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En elä. Mun käsitys herkuttelusta on jotain ihan muuta, en myöskään juo makuvesiä.

Vierailija
5/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö leipää, voita laitan juustosiivujen väliin.

Vierailija
6/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En elä. Laitan leivän päälle voita. En käytä margariinia lainkaan, koska voissa on aito maku ja se on terveellisempää ravintoa.

Vierailija
7/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan näppylöitä termistä sipaisu tällaisessa yhteydessä. Elämästä vieraantuneiden ruokaterapeutti-hannapartasten kammokieltä.

Vierailija
8/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti en! Tuo on täyttä puppua!

Vierailija
9/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen aamiainen minulle pienelle naiselle.

Vierailija
10/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia hyvää ruokaa.

Vierailija
11/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan herkutella, niin ostan suklaalevyn. Juon mieluummin normaalia vettä, kuin mitään makuvesiä. Polar-juusto on btw hirveää kuraa.

Vierailija
12/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ennemmin jätän kokonaan väliin kuin syön jakuvasti vähärasvaisia versiota. 

Vierailija
13/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vedin just aamupalaksi ruisleivän neljällä paksulla juustosiivulla, Oivariinilla, kurkulla ja tomaatilla. Olen 160cm, 50kg ja siro. Oli hyvää 😋

Ps. Juusto ei todellakaan ollut mitään vähärasvaista sontaa.

Vierailija
14/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan elä. Mulla on diagnosoitu insuliiniresistenssi ja PCOS. Mun nälänsäätelymekanismi on ollut aina häiriintynyt. Jos syön ravintosuositusten mukaista ruokaa niin lopputuloksena on 24/7 oleva näläntunne, vatsan vihlonta ja jatkuva väsymys. Kun löysin ketogenisen ruokavalion eli karppauksen niin ongelmat loppui. Tai no, parrakkaana naisena leukaa tarvii siistiä tällä ruokavaliolla harvemmin kuin hiilihydraattipitoisella ruokavaliolla. Kuukautiskiertokin on tasaantunut.

Karppaajanakaan ei kuitenkaan lotrata sen rasvan kans ja lihaa/proteiinia syödään maltilla (ylimääräinen protsku muuttuu sokeriksi ja ketoosi katkeaa). Lautasella on jokaikinen päivä iso keko parsakaalta, kiinankaalta ja selleriä. Tämän kanssa syön 150g lihaa/kalaa (~30g proteiinia). Vihannesten osuus suhteessa lihaan on huomattavasti suurempi.

Vierailija
15/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan näppylöitä termistä sipaisu tällaisessa yhteydessä. Elämästä vieraantuneiden ruokaterapeutti-hannapartasten kammokieltä.

Muistuipa mieleen kuva 80-luvun alusta kotitaloustunnilta. Pikkutarkka köksänope näytti, kuinka halutessa sipaistaan leivälle rasvaa. Luokan äänitorvi, iso ja pulska poika, alkoi ihmetellä ääneen, miten noin pienestä määrästä ei ole mitään hyötyä. Opettajan kysymykseen siitä, mihin sitä rasvaa tarvittaisiin, vastaus oli: liukasteeksi, koska eihän se leipä muuten mene kurkusta alas. Muistan edelleen opettajan perinpohjaisesti järkyttyneen ilmeen. Hän oli purskahtamaisillaan itkuun. Varmaan teki pahaa ajatella, että oppi ei ollut edes menossa perille.

Niin, inhoan minäkin ruoanlaitossa sipaisemista.

Vierailija
16/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika heikko aamiainen. Et varmasti sitten liiku juurikaan?

Vierailija
17/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipaisu

*oksentaa*

En laita leivän päälle rasvaa, oli sitten kasvis- tai eläinperäistä.

Erinomainen teksti mikäli pyrkii ällöttävään kirjoitustapaan. Ehkä kera-sanaa olisi voinut vielä käyttää, mielellään sillä typerällä sanajärjestyksellä.

Vierailija
18/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika heikko aamiainen. Et varmasti sitten liiku juurikaan?

Jos aamiasien koko korreloi liikkumisen kanssa minä sitten varmaan makaan vain liikahtamatta koska en syö aamulla mitään... :D

Vierailija
19/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipaisu

*oksentaa*

En laita leivän päälle rasvaa, oli sitten kasvis- tai eläinperäistä.

Erinomainen teksti mikäli pyrkii ällöttävään kirjoitustapaan. Ehkä kera-sanaa olisi voinut vielä käyttää, mielellään sillä typerällä sanajärjestyksellä.

Ja "salaatinlehti siihen kylkeen ja ääntä kohti" 😱🤮

Vierailija
20/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Lättaa, onkohan se kasvismargariinia. Täysjyvä Reilussa on 7,3 % kuitua. Juusto on 17 % rasvaista, mies sitä alkoi ostaa ja itsekin tykkään.  Näitä syön. Usein ostan hyviä, ei-täysjyvä-sämpylöitä.

Rakastan makuvesiä, mutta aamulla juon kahvia. 

Pohjois-Karjala -tutkimusta en ole lukenut.