Löysin sattumalta vanhempien ullakolta saman vyön, jolla minua kuritettiin lapsena.
Tunnistin kyllä, koska meillä oli tapana, että se piti itse hakea eteisen kaapista. Ei siis ollut mikään normaalissa käytössä oleva vyö, vaan sellainen vanha. Hämmentävää nähdä tuo nyt.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
60 luvunlapsi kirjoitti:
Lue uudelleen
Se miten fetisismi syntyy on hämärän peitossa, eivätkä kaikki fetisismin omaavat itsekkään oikein tiedä mistä, milloin ja miten se on alkanut.Mutta sinä kuitenkin tiedät, että kurittamiskokemuksista kertovilla on fetissi? Vaikka et tiedä, miten sellainen syntyy?
Mitä syytä muuten olisi tänne kirjoitella ? Jos muistot häiritsevät kannattaa mennä terapiaan jossa ammattilaiset selvittävät elämän solmut.
Vierailija kirjoitti:
Minua hakattiin takan kohennuskepillä monta kertaa viikossa ennalta ehkäisevästi, jotta tietäisin paikkani maailmassa, enkä pitäisi itseäni liian tärkeänä ihmisenä.
Onko todisteita ? En usko että teillä oli edes takkaa kohennuskepistä puhumattakaan.
Venäjällähän saa ihan laillisesti rangaista lasta fyysisesti.
Olin järkyttynyt kun siellä kävin, ja näin kun äiti läimäytti pientä tyttöä pyllylle...ja se ei ollut edes mikään niin kova läimäisy, mutta ahdistun jo siitä että edes näen aikuisen tekevän jotain lapselle.
Kyllä siinä menin jotain sanomaankin tälle naiselle, mutta eihän se mitää tajunnu kun suomeksi paasasin, mutta jospa tajus edes vihaisesta ilmeestäni...
Voin pahoin, kun mietin miten siellä lapset saavat selkäänsä ja kukaan ei puutu.
Vierailija kirjoitti:
Venäjällähän saa ihan laillisesti rangaista lasta fyysisesti.
Olin järkyttynyt kun siellä kävin, ja näin kun äiti läimäytti pientä tyttöä pyllylle...ja se ei ollut edes mikään niin kova läimäisy, mutta ahdistun jo siitä että edes näen aikuisen tekevän jotain lapselle.
Kyllä siinä menin jotain sanomaankin tälle naiselle, mutta eihän se mitää tajunnu kun suomeksi paasasin, mutta jospa tajus edes vihaisesta ilmeestäni...Voin pahoin, kun mietin miten siellä lapset saavat selkäänsä ja kukaan ei puutu.
Venäjä ei ole oikeusvaltio joten siellä ei edes laki merkitse mitään. Venäjäkin on hyväksynyt Lasten oikeuksien julistuksen mutta ei ole lainsäädännössään sitä kieltänyt kuten useimmat Euroopan maat ja eikä laki merkitse mitään jos valtio ei noudata oikeusvaltion periaatteita kuten olemme nähneet niiden mielenosoitusten väkivallasta.
Jossakin tv-ohjelmassa, jossa suomalaisia vaihtareita ulkomailla. Perheen isä sanoi, että he eivät nyt voi kurittaa ja lyödä lapsiaan, kun Suomessa ae on rikos ja tämä suomalainen teini oli siitä huomauttanut.
Vierailija kirjoitti:
Jossakin tv-ohjelmassa, jossa suomalaisia vaihtareita ulkomailla. Perheen isä sanoi, että he eivät nyt voi kurittaa ja lyödä lapsiaan, kun Suomessa ae on rikos ja tämä suomalainen teini oli siitä huomauttanut.
Kyllä Australiassa olivat. Kävin itse Australiassa vuonna 1995 silloin uutisissa kerrottiin että ruumiillinen rangaistus poistetaan kouluissa, vielä mainittiin että kotona on edelleen sallittua. En sillä kuitenkaan silloin nähnyt lasten pahoinpitelyä. Perhe jonka vieraana olin kylläkin ihmettelivät että meillä eivät edes vanhemmat saa läimäistä lastaan, kuinka lapset saa tottelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Silmä silmästä ja hammas hampaasta, sanoo iso kirja. Nyt kun viimein siihen pystyt, palauta joka ikinen isku takaisin. Samalla remmillä, siinä on väkevä symboliikka. Se toimii puhdistavana terapiana ja antaa vanhemmillesi mahdollisuuden katua ja pyytää anteeksi pahuuttaan.
Kuinkahan iso mahtoi se Hammurabin lakikirja olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmä silmästä ja hammas hampaasta, sanoo iso kirja. Nyt kun viimein siihen pystyt, palauta joka ikinen isku takaisin. Samalla remmillä, siinä on väkevä symboliikka. Se toimii puhdistavana terapiana ja antaa vanhemmillesi mahdollisuuden katua ja pyytää anteeksi pahuuttaan.
Kuinkahan iso mahtoi se Hammurabin lakikirja olla?
Wikipedia tietää
Hammurabin laki on yksi varhaisimmista lakikokoelmista. Se luotiin Babyloniassa noin 1760 eaa. ja siinä on yhteensä 282 lakipykälää, jotka oli kaiverrettu julkisella paikalla olevaan kivipaateen. Laki on nimetty Babylonian tuolloisen kuninkaan Hammurabin mukaan.
Lain perusajatukseksi on sanottu periaatetta "Silmä silmästä, hammas hampaasta".[1]. Tässä muodossaan fraasi ei kuitenkaan ole peräisin Hammurabin laista vaan Vanhasta testamentista,[2][3][4] mutta myös Hammurabin laissa oli erilaisista väkivalta- ym. rikoksista ja veloista säädetty saman periaatteen mukaisia rangaistuksia. Oikeustieteessä tästä periaatteesta käytetään nimeä talio. Eräissä tapauksissa kuitenkin Hammurabin lain mukaankin tuomittiin väkivaltarikoksista vain sakkoa, erityisesti, jos rikos kohdistui alempaan säätyyn kuuluvaan henkilöön.[5]
Laki käsitteli lähinnä varkautta, paimentolaisuuteen liittyviä kysymyksiä, omaisuudelle aiheutettua vahinkoa, naisen oikeuksia, avioliittoa, lasten oikeuksia, orjan oikeuksia, murhaa ja erilaisia pahoinpitelyjä sekä kuolemaa. Rangaistukset olivat erilaisia eri yhteiskuntaryhmän jäsenille. Verotuksesta laki ei mainitse mitään[6].
Vierailija kirjoitti:
Wau 😄😄😄
vintage-vyö
onko genuiinin nahkaa?
Ei oo kun ingenuiinin nahkaa, suoraan tehtaalta.
Minua isä haukkui lihavaksi jo lapsena ja nauroi pilkallisesti kun tulin murrosikään ja sain muotoja. Tuon seurauksena ajattelen valehtelematta joka sekunti olevani lihava.
T. normaalipainoinen N39
Ja ihan Hesarissa sanottiin pääkirjoituksessa isänpäivänä, että jokainen isä on juuri paras isä lapselleen. Ja v.itut!
Vierailija kirjoitti:
Minua isä haukkui lihavaksi jo lapsena ja nauroi pilkallisesti kun tulin murrosikään ja sain muotoja. Tuon seurauksena ajattelen valehtelematta joka sekunti olevani lihava.
T. normaalipainoinen N39
Ja ihan Hesarissa sanottiin pääkirjoituksessa isänpäivänä, että jokainen isä on juuri paras isä lapselleen. Ja v.itut!
Säästä. Käytä vauhdin antamiseen sitten kun vanhempasi ovat vanhoja.
Mutta sinä kuitenkin tiedät, että kurittamiskokemuksista kertovilla on fetissi? Vaikka et tiedä, miten sellainen syntyy?