Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on taloudellinen tilanteesi verrattuna vanhempiisi saman ikäisenä

Vierailija
09.02.2021 |

Kun vertaat itseäsi vanhempiisi aikana, jolloin he olivat yhtä vanhoja kuin sinä nyt, niin olivatko he köyhempiä, varakkaampia vai taloudeltaan samassa asemassa, kuin mitä itse olet tällä hetkellä ?

Omat vanhempani olivat ainakin huomattavasti varakkaampia. Oli omistustasunto ja molemmilla vakituiset hyvin palkatut työt. Ja itsehän tässä asustelen vuokrayksiössä ja työttömyyskausien ja määräaikaisten työsuhteiden vaihdellessa.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikea verrata, koska vanhemmillani oli suuri ikäero, toinen heistä on jo kuollut. Kun hän oli sen ikäinen kuin minä, hän oli vielä työelämässä ihan täysillä ja asui puolisonsa kanssa ja he olivat ihan tavallisia, melko mukavasti toimeentulevia duunareita. Kun toinen heistä oli sen ikäinen kuin minä  nyt, he olivat eronneet ja tämä toinen oli joutunut eläkeputkeen, josta sitten tosi pienelle eläkkeelle. Mutta kokonaisuutena, minulla menee taloudellisesti kyllä paremmin kuin vanhemmillani, on mennyt oikeastaan siitä asti, kun valmistuin ja aloin ansaita vakituiseen. 

Vierailija
42/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti parempi. Taloudellinen asemani on jo pitkään ollut parempi kuin vanhempieni taloudellinen tilanne. Omaisuuteni on noin 10 kertaa suurempi kuin vanhempieni, ja nettovarallisuutenikin on noin 5 kertaa suurempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani asui tässä iässä omistamassaan talossa, heillä oli perhe ja oma auto. Itse asun miniyksiössä ja rahat tuskin riittää ruokaan. 20 vuotta vanha fillarin romu löytyy.