Apua! Asutaan vanhassa talossa ja tiskialtaan alta kuuluu voimakasta koputtavaa ääntä, onko siellä nyt jokin vesiputki jäätymässä tai mitä helkkaria?
Ääni kuului keittiöstä olohuoneeseen asti ja luulin ensi jonkun kopuutavan ikkunaan. Soitin miehelle ja käski laskea kuumaa vettä hetken, mutta ääni vain piti tauon ja jatkuu taas. Olen aiemmin asunut vain kerrostalossa eikä minulla ole kokemusta tälläisestä. Ja mies siis töissä iltaan asti!
Kommentit (29)
Siellä on tonttu! Kotitonttu. Olet unohtanut huolehtia siitä ja antaa sille ruokaa.
Rossipohja vai betonilaatta? Miten lämpiää? puulla vai sähköllä?
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä pakkanen kiristymässä tai lauhtumassa?
Kai se kiristyy mutta ei tuollaista ääntä ole ennen kuulunut!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Rossipohja vai betonilaatta? Miten lämpiää? puulla vai sähköllä?
Ei hajuakaan. Lämmitysöljyllä, mutta on meillä sähköt.
Ap
Rottahan se siellä ruokavarantojen ääreen tietään järsii.
Onko tehty viime aikoina remonttia? Kuulostaa siltä, että putkimies on jäänyt vahingossa putken sisälle loukkuun ja yrittää saada apua kolkuttelemalla.
Älähän hättäile, saunatonttu siellä vaan tarkastaa putkien kuntoa.
Putkisto voi myös ilmata itseään, meillä tuo alkuun koputuksena joka huipentuu infernaaliseen pulputukseen :D Tapahtuu usein juuri kelien kylmetessä.
Minä asun kerrostalossa ja vessan seinän takaa kuuluu tuollainen ääni aina kun vettä menee viemäriin. Rasittavaa.
Joulupukki se vaan on vähän myöhässä kolkuttelemassa.
No ei, mitä siellä tiskialtaan alla näkyy? Mistä kohtaa ääni kuuluu? Avaa se alakaappi ja tsekkaa? Tuskin sieltä rottaa pahempaa päälle hyppää.
Eikö itsenäinen nainen nyt pärjääkkään ilman miestään?
Kannattaa nyt laskea lämmintä vettä reippaasti. Se on huomattavasti halvempaa kuin haljenneiden putkien korjaaminen.
Herran jestas,kannattaa kutsua manaatti ennenkuin on liian myöhäistä,putkistossa asuu räyhähenki.
Kannatanee pikaisesti tsekata vesilaskuri, ettei vesi mene seinän sisään.
Vierailija kirjoitti:
Herran jestas,kannattaa kutsua manaatti ennenkuin on liian myöhäistä,putkistossa asuu räyhähenki.
Mitenkä suuri merinisäkäs asiaa auttaa?
Onko teillä pakkanen kiristymässä tai lauhtumassa?