Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko vielä Valintalot, Siwat ja Ruokavarasto nimiset kaupat?

Vierailija
09.02.2021 |

Itse kävin niissä tyytyväisenä.

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maximatket on naapurinain hmmhmhmmm...

Muistatteko Rimin?

Vierailija
22/128 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Rabatti. Muistatteko sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin dementoitunut en näin 37-vuotiaana ole, ettenkö muistaisi asioita noin viiden vuoden takaa :D

Vierailija
24/128 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai, olin töissä Siwassa. Valikoima oli kuin Neuvostoliitossa ja valikoiman suunnittelu myös sillä tasolla :D Asiakkaan oli turha toivoa mitään ihan tavallista tuotetta. Sama valikoima oli oltava Helsingistä Ivaloon asti.

#lämpimätmuistot

Itse kun olin siwassa kymmenisen vuotta sitten töissä, niin kyllä siellä tuli uudistus jossain kohtaa ja tuli muutoksia. Myymälä sai päättää puolet myytävistä tuotteista ja sitten siellä Helsingin päädyssä päätettiin toinen puoli joka sitten oli joka siwassa.  Näin asiakkailla oli mahdollisuus toivoa mitä tuotteita kauppaan tilattiin. 

Vierailija
25/128 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs siitä nyt on kun ne katosi... joku kaksi vuotta ?  

Kesko osti Siwat ja Valintatalot 2016. Eli niitä on muutettu K-kaupoiksi 2016-2017. Siinä oli joku siirtymäaika, jos kukaan ei ryhtynyt kauppiaaksi, myymälä suljettiin.

Vierailija
26/128 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siwa siwa siwa siwa siwa  SIWAAWAA!

Vierailija
27/128 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistatteko hinta-, Laatu- ja tuoreustakuun? :)

28/128 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko Elannon? Lapsena meidän lähikauppa oli Elanto.

Onkos se nykyään S-ketjua? Muistan, kun Elannosta tuli Sokos. Esim. Hakaniemen isosta Elannosta tuli Sokos-tavaratalo. Olin siellä hetken töissäkin nuorena. Nykyään siinä on tavallinen S-market.

🇺🇦🇮🇱

29/128 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Siwa tosiaan, kallis ja huono. Hyllyt tyhjinä usein. Surkea valikoima. Eikös Siwat tulleet Valintatalojen tilalle? Valintatalon pinkki muovikassi on jäänyt mieleen, niitä näki joka paikassa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
30/128 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muistaa vielä Seston? Osti sieltä nuorena miehenä joskus Legoja säästöilläni 80-luvun alussa.

Vierailija
31/128 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan hyvin. Siwoissa kierteli joku vanhempi nainen, joka katsoi juusto- ja rasvahyllystä (ja muistakin hyllyistä) kaikki päiväykset läpi. Se oli kannattavaa, koska hän sai ilmaisen tuotteen, jos löysi vanhan. Muistan, että tää täti oli kuitenkin aika rasittava, oli veemäistä asioida sen kanssa :D

Vierailija
32/128 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka market oli joskus kanssa 30 vuotta sitten. Nyt on jotain samannimisiä muttei samoja.

Vierailija
33/128 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Robin Hood, muistatteko?

Vierailija
34/128 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan hyvin. Siwoissa kierteli joku vanhempi nainen, joka katsoi juusto- ja rasvahyllystä (ja muistakin hyllyistä) kaikki päiväykset läpi. Se oli kannattavaa, koska hän sai ilmaisen tuotteen, jos löysi vanhan. Muistan, että tää täti oli kuitenkin aika rasittava, oli veemäistä asioida sen kanssa :D

Tämä oli siis nimeltään Siwan tuoreustakuu:)

Vierailija
35/128 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Muistatteko Elannon? Lapsena meidän lähikauppa oli Elanto.

Onkos se nykyään S-ketjua? Muistan, kun Elannosta tuli Sokos. Esim. Hakaniemen isosta Elannosta tuli Sokos-tavaratalo. Olin siellä hetken töissäkin nuorena. Nykyään siinä on tavallinen S-market.

Sehän on Hok-Elanto nykyään :)

Vierailija
36/128 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaraston keltaiset kassit olivat kestävimpiä muovikasseja ikinä!

Vierailija
37/128 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Helsinkiin pohjoisesta joskus 80-luvulla, ja lähikauppani oli Kukkura. Huvitti kovasti. 

Euromarketin poistuminen harmitti, ja sitä ennen sen muuttuminen. Olen huomannut, että kun kaupan valikoima muuttuu radikaalisti (Tiimari, Euromarket, HongKong) niin se on aina lopun edellä. 

Vierailija
38/128 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lähellä oli hyvä Valintatalo, siellä oli tilavaa, selkeää ja löysi hyviä edullisia Eldorado-tuotteita. Sitten se muuttui K-kaupaksi, siitä tuli ihan liian täyteen ahdettu ja tosi kallis. Ovat kiinnostuneempia suuresta erikoisolutvalikoimasta terveellisen, edullisen perusruoan sijasta. En käy enää. Vaikka ei niitä mun pikku rahat kyllä kiinnostakaan.  

Onko kyseessä nykyinen Förimarket?

Vierailija
39/128 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista Ruokavarastoa enkä Rabattia.

Siwat, Valintatalot ja Sparit muistan.

Vierailija
40/128 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli myös E-market (Elannon versio lähikaupasta), Sesto ja T-market