Onnistuin opiskelemaan koko lukioajan ja maisterin tutkinnon tt-tuella - Nyt olen valmis ja täysin velaton
Kommentit (15)
Toimeentulotuella? Itse en ainakaan opiskelijana edes saa toimeentulotukea. Täytyy elää asumis- ja opintotuella, jotka ovat huomattavasti pienempiä.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ettei tt-tukea saa, jos ei ole hakenut opintolainaa.
Ei ollut luottotietoja joten en saanut opintolainaa. Nyt on sekin asia kunnossa :)
Minä onnistuin opiskelemaan palkkatuloilla. Nyt olen velaton ja eläkettäkin jo kertynyt ikääni nähden kivasti. Mites sun eläkekertymä?
P.S. Miksi valehtelet tällaisesta asiasta? Kaikki sen tietää, ettei tt-tukea myönnetä opiskeluun kuin poikkeustapauksissa lyhytaikaisesti
Niin noh, itse opiskelun ohessa tein töitä ja sijoitin opintolainat, myös velaton maisterina ja hyvät rahat jäi käteen vielä :)
Suomessa tyhmä ja laiska elää parhaiten.
Valitsen kyllä ennemmin reilun 10 000 euron opintolainan takaisinmaksun olemattomilla koroilla kuin luottotiedottomuuden.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihan noinkaan mulla oli jälkihuostaanotto ja sossu maksoi opiskelun. En tarvinnu lainaa.
Tämä on kyllä yksi surkeimpia provoja, joita olen täällä koskaan nähnyt. Niin surkea, etten pysty edes arvioimaan perinteisellä x/5 arviolla.
Luuseri siellä teki omasta mielestään hyvän aloituksen.
Pitäähän sitä jotenkin yrittää osoittaa olevansa jotakin, kun sitä ei muutoin todellisuudessa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut luottotietoja joten en saanut opintolainaa. Nyt on sekin asia kunnossa :)
Tuo temppu ei ole onnistunut enää moneen vuoteen.
Opintolainaa ei saa, jos ei ole luottotietoja. Tällöin opintolainaa vastaavan summan saa toimeentulotukea, jota ei tarvitse maksaa valmistumisen jälkeen takaisin. Lisäksi saa hankintoja kelan ja harkinnanvaraisien toimentulotuen piiriin, jotka luottotietoisen oletetaan kustantavan opintolainalla.
Vierailija kirjoitti:
No onko töitä?
Ei vielä mutta uskon kyllä työllistyväni. Ihan hyvät paperit sain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko töitä?
Ei vielä mutta uskon kyllä työllistyväni. Ihan hyvät paperit sain.
Hieno juttu