Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja kaivataan: Sallisitteko miehellenne tällaisen käytöksen tällaisessa tilanteessa?

Vierailija
09.02.2021 |

Olen 42-vuotias, perusteiltaan onnellisessa ja toimivassa parisuhteessa olevan nainen. Seksin saralla olemme mieheni kanssa aina olleet eriparisia: minulle riittäisi pari kertaa kuussa, hänen haluaisi useammin. Kaava on yleensä tämä: seksiä on ovulaation aikoihin kerran tai kaksi, jonka jälkeen yleensä tulee muutaman viikon tauko. Tämän tauko onkin sitten riittävä kiristämään tunnelmaa merkittävästi ja tekemään kynnyksen seksiin ryhtymiseen isoksi. Hyvin usein tilanne kotonamme on se, että seksi ja seksuaalisuus ovat kokonaan poissa suhteestamme eikä minkäänlaista jännitettä ole. Ja tämä on siis täysin minun syytä, myönnän sen. Mieheni on itse sanonut, että häntä ei niinkään häiritse seksin vähyys vaan se, että hän ei saa mitään seksuaalista huomiota vaimoltaan. Kaikki konstit tämän muuttamiseen on kokeilta, ilman tulosta. Vime kesänä oli lyhyen aikaa (n. 1,5 kk) tilanne, että seksiä oli kerran viikossa, mutta sen jälkeen ollaan taas palattu entiseen. Aina mennään samaan kaavaan lopulta. Olemme myös yrittäneet sopia, että annan seksiä vaikken sitä itse niin haluaisikaan, mutta tätä ei mieheni halua. 

Sitten asiaani. Satun tietämään, että näinä turhautumisen viikkoina mieheni alkaa käymään seksiä koskevia keskusteluita naispuoleisten kavereidensa kanssa. Ne eivät ole varsinaisesti "heruttelua" saatikka perinteistä toisen kiihottamiseen tähtäävää seksiviestittelyä, mutta niissä esim. puhutaan suorasukaiseen tyyliin, mitä hänen kaverinsa omilla tahoillaan ovat tehneet. 

Kysymykseni kuuluu: tulisiko minun mielestäni sallia miehelleni tällainen viestitittely, koska en itse pysty riittävästi tarjoamaan hänelle seksuaalista jännitettä? Teidän, että hän hakee juuri tätä jännitystä elämäänsä tällä eikä suunnittele syrjähyppyjä. Tällä hetkellä ajattelen, että voin sen sallia, koska varsinaisesta pettämisestä tuossa ei ole kyse ja tiedän, miten tärkeä asia seksi hänelle on.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on mahdollisesti 20+ ja mies 50-60 vaikuttaa hiukan... vanhempien organisoima avioliitto.

Jolloin ei naisella useinkaan ole intohimoja mieheen, plus kulttuurinen ehdollistuma eksotiikan suhteen ettei kunnon naiset halua liikaa, kuin noin about 2 kertaa kuussa. 

Mahdollisesti orkku-gap.

Vierailija
22/34 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mies ilmeisesti edelleen kiihottuu ap:sta, mutta toiseen suuntaan fiilis syttyy harvemmin. Kun ketjussa ei vielä ole kysytty, onko mies päästänyt itsensä repsahtamaan ja onko hänen hygieniansa kunnossa ja puheet myötähäpeää aiheuttamattomia, tiedustelen minä nämä perustavanlaatuiset seikat nyt. Ei voida realistisesti olettaa, että jos kuka tahansa on ollut suhteen alussa timmi, siisti ja normaalilla järjenjuoksulla varustettu ja nykyisin plösö joka haisee ja puhuu typeriä, että halut tosta vaan jatkuisivat sormia näpsäyttämällä. 

Jos tämä ei ole ongelma, antaisin ap:nä miehen touhuta muualla. Olen 50+ nainen, jolle 40+ iässä ilmeisesti perimenopaussin takia syntyi seksuaalisia himoja, joita mieheni ei lähimainkaan olisi kyennyt tyydyttämään. Hoidin ne pois päiväjärjestyksestä muualla. Mies tiesi että hoidin, mutta säästin hänet yksityiskohdilta ns. don't ask don't tell -periaatteella. Vaihdevuosieni jälkeen olemme olleet aseksuaaleja kumpikin, joten mikäs tässä. Kyllä ap:n mieskin tuosta vanhenee ja rauhoittuu, vaikkei yhtä jyrkästi kuin naiset.[/quote

Kuka mahtoi tuon jutun kirjoittaa? Vaikuttaa mielikuvitusjutulta.

Vaihdevuodet ei vie haluja. Ei kummallakaan.

Aseksuaalisuuden termi ei hallussa. Asksuaalius on traumaperainen, ei kukaan synny ilman halua. Traumat voidaan hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen vahvasti, että rakkaussuhteessakin kumppanille kuuluu yksityisyys mm. erilaisen viestittelyn suhteen. Sovin kumppanin kanssa tällaisista asioista suhteen alkuvaiheessa.

Yksi keskusteltavista asioista on myös sivusuhteet sekä mahdollisesti se, voiko virtuaalisuhde olla tällainen. Omasta mielestäni voi, mutta kaikki eivät ajattele samoin.

Itse tilanteessanne pohtisin suhteen avaamista. Jos se tuntuu mahdottomalta, ehkä myös eroa. Olen nainen.

Vierailija
24/34 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin sallia viestittelyn, mutta en haluaisi tietää siitä.

Toinen asia on, haluaisiko ap haluta seksiä miehensä kanssa. Meillä on tuollainen suhde, kestänyt jo reilut 40 vuotta (neljä lasta). Mies haluaa seksiä, minä en. Näin on ollut aina, aivan erilainen määrä seksiä on riittävästi.

Meillä mies halusi seksiä joka päivä kun vain olin patjana. Kolmenkymmenen vuoden jälkeen kyllästyin siihen ja aloin vaatia orkun itselleni. Nyt mies ei halua niin usein, koska joutuu tekemään hommia, jotta saan orkun.

Vierailija
25/34 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta onnelliselta parisuhteelta. Miehenä olisin jo eronnu.

Vierailija
26/34 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin just jonnekkin, että nälkä kasvaa syödessä, eli kun vaan menee seksiin mukaan niin ainakin itse innostun. (tosin olen aina innoissani,,)

Minusta pieni flirtinkaltainen voi johtaa hiukan kaltevalle pinnalle; toinenn voi käsittää oikeaksi kiinnostukseksi yms.Kun antaapikkusormen niin se vie koko käden.

Lopeta ainakin hormonaalinen ehkäisy. Jos lapsiluku täysi miehen vasektomia kaikken helpoin ja paras tapa. Meillä toimi loistavasti, kun aikoinaan oli ajankohtainen se ehkäisy.

Meillä ryhdyttiin ehkä 2- 3 vuotta sitten rakastelemaan jokapäivä, ja nyt sitä sitten haluaakin aina vaan. Kun saa "putken" auki se myös parantaa mihen potenssiakin! Vierivä kivi ei sammaloidu.

Kyllä puutteessa on ikävä elää, ymmärrän miehiä hyvin.

Oho tulipas sananparsia paljon nyt!

Vierailija
27/34 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti sallisin miehen viestittelyn ystäviensä kanssa, koska ihanneparisuhteessani seksuaalista jännitettä viljellään ja vaalitaan, eikä pyritä tappamaan. Miehelläsi on oikeus olla vahvasti seksuaalinen ja hyväksytty sellaisena. Viestit ovat sitäpaitsi jokaisen ihmisen omia!

Vierailija
28/34 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ap:n kaltainen nainen. Lopulta jätin hänet, enkä päivääkään ole katunut. Pilasin kymmenen vuotta elämästäni odottaen parempaa.

Vierailija
29/34 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v mies ja elän samalaisessa liitossa. Olemme monesti asiasta puhuneet ja myös riidelleet. Vaimolleni riittäisi kerran kuussa tahti, kun taas minulle vaikka joka päivä tahti. On myös sanonut, että voisi elää kokonaan ilman seksiä. Miksi tälläiset ihmiset sitten hakeutuvat parisuhteeseen, jos eivät pysty parisuhteessa elämään, johon kuuluu isona osana seksi. Eikö heidän olisi viisaampaa elää elämänsä sinkkuna.

Vierailija
30/34 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naimisissa oleva ei saisi puhua kaveriensa kanssa seksuaalisuudesta. Ei sen pidä olla mikään tabu. Ja miten se muka ap:n haluttomuuteen liittyy.

On erilaisia liittoja. Jos ei haluta niin ei haluta. Ei ole pakko.

Vierailija
31/34 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen asia on, haluaisiko ap haluta seksiä miehensä kanssa. Meillä on tuollainen suhde, kestänyt jo reilut 40 vuotta (neljä lasta). Mies haluaa seksiä, minä en. Näin on ollut aina, aivan erilainen määrä seksiä on riittävästi.

Meillä mies halusi seksiä joka päivä kun vain olin patjana. Kolmenkymmenen vuoden jälkeen kyllästyin siihen ja aloin vaatia orkun itselleni. Nyt mies ei halua niin usein, koska joutuu tekemään hommia, jotta saan orkun.

öö jäi vähän epäselväksi mitä hommi sinä teet että mies saa orkun, avaatko hieman enemmän asiaa

Vierailija
32/34 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

öö jäi vähän epäselväksi mitä hommi sinä teet että mies saa orkun, avaatko hieman enemmän asiaa

"olin patjana" ---etkö ymmärrä? Taas karmee kertomus!

Vierailija
33/34 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin avoliitossa jossa seksi vajosi juuri tuolle tasolle. Asioista yritettiin valehtelematta vuosia sopia teknisesti, mutta aina ne päättyi tilanteeseen, että nukuttiin taas selät vastatusten.

Itselle anonyymi viestittely seksuaalisesti aktiivisten naisten kanssa toi jonkinlaisen toivon kipinän, että arjen ei pitäisi olla tällaista. Olin heille tosi kateellinen, mutta samalla en pettänyt tai edes harkinnut sitä. 

Lopulta meillä se lanka katkesi ja päädyttiin eri osoitteisiin. Ja se maailma muualla olikin hämmästyksekseni juuri sellaista kuin olin toisten viesteistä ymmärtänyt. Hauskaa, helppoa ja ihanaa. 

En ole ylpeä siitä, että selän takana kävin keskustelua, mutta ehkä ilman sitä en olisi kokenut elämää näin onnellisena kuin nyt! 

Vierailija
34/34 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hyi☝️, olet stalkannut miehesi puhelimen ( minunkin on). Asiaan, stoori on melkeen pilkulleen sama kuin meillä paitsi olet nuorempi kuin kuin vaimoni ja minulla ei ole naipuolisia kavereita joille olen parisuhteestammee avautunut.

Itselle puutteessa eläminen on perseestä ja varsinkin kun vaimoni on kaunis ja seksikäs tuntuu kuin "sydän märkänee" kun ei seksuaalista huomiota ei tule hänen puolelta.

Olen ajoittain yrittänyt työntää seksin pois mielestäni ja kieltää koko asian. No, se ei tietysti onnistu kun vietti on kova. Eikä yhtään helpota tieto siitä (kaveri kerto) että on aktiivisia naisia jotka haluavat useimmin kuin 1-2kert kuukaudessa. Komistus 50

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän