Eron jälkeen deittailu
Kuinka nopeasti eron jälkeen olette lähteneet etsimään uutta sisältöä elämään? Minulla on tuore ero takana, todella vaikean vuoden jälkeen lähdin suhteesta jossa oli henkistä väkivaltaa, mitätöintiä, vallankäyttöä jne.
Asun nyt omillani ja oma elämä tuntuu tosi hyvältä. En halua todellakaan syöksyä mihinkään uuteen suhteeseen, mutta olisi kiva edes jutella jonkun kanssa. Miten te muut eronneet, missä vaiheessa olette ns. jatkaneet eteenpäin?
Kommentit (15)
No mulla oli ero 12 vuoden suhteesta ja n.4kk eron jälkeen elämäni ensimmäinen yhden illan juttu, sitten oli monia kevyitä seksisuhteita. Piti ottaa elämätöntä elämää takaisin ja kokeilla erilaista elämää. Kunnolla aloin seurustella 2 vuotta eron jälkeen. Edettiin hitaasti kun miehelläkin oli pitkä ja vaikea suhde takana.
Jos nyt eroaisin, olisi vähemmän tarvetta sekoilulle ja kokeilulle, joten varmaan etsisin kaveripohjalta uusia tuttavuuksia ensin.
Vierailija kirjoitti:
No mulla oli ero 12 vuoden suhteesta ja n.4kk eron jälkeen elämäni ensimmäinen yhden illan juttu, sitten oli monia kevyitä seksisuhteita. Piti ottaa elämätöntä elämää takaisin ja kokeilla erilaista elämää. Kunnolla aloin seurustella 2 vuotta eron jälkeen. Edettiin hitaasti kun miehelläkin oli pitkä ja vaikea suhde takana.
Jos nyt eroaisin, olisi vähemmän tarvetta sekoilulle ja kokeilulle, joten varmaan etsisin kaveripohjalta uusia tuttavuuksia ensin.
Lisään vielä että mulla oli kyllä niissä seksisuhteissakin kaikki tunteet mukana ja ihastuin jokaiseen ja aloin haluta enemmän, joten en suosittele.
Mä erosin syksyllä 20v suhteesta, enkä ole vielä edes ajatellut deittailua. Mä viihdyn nyt niin hyvin yksin, etten kaipaa ollenkaan miestä tähän sotkemaan mun kuvioita.
Salaa alkaa kuitenkin haluta suhdetta.
Viimeisimmän parisuhde-eron (kesti +/-4 vuotta riippuen, miten laskee), minulta meni kaksi vuotta ennen kuin heräsi pienintäkään mielenkiintoa miehiä kohtaan. Siitä meni vielä useita vuosia ennen kuin nykyisen puolisoni tapasin.
Minua ihmetyttää, miten ihmiset edes kykenee jostakusta erottuaan alkaa deittailemaan uudelleen. Omalla kohdallani olen huomannut ongelmaksi, etten yksinkertaisesti kiinnostu kenestäkään, kun tuntuu ettei kukaan yllä samalle tasolle hänen kanssaan. Olen koettanut mennä facen sinkkuryhmiin, mutta ei vaan nappaa. Tuntuu, etten koskaan löydä yhtä lailla samanlaiset kiinnostuksenkohteet yms. omaavaa ihmistä.
Ainakin 1 vuosi vaikeasta suhteesta eroamisen jälkeen kannattaa olla ilman vakavaa seurustelusuhdetta. Haaremin hankkiminen kannattaa sen sijaan laittaa tulille heti, siitä saa mukavaa sisältöä elämään!
Kyllä aika nopeasti olen tinderin ladannut. Ei kylläkään ole mitään vakavaa löytynyt. Erosta 7 vuotta. Nyt olisin valmis ihan kunnolla suhteeseen jos tulee sopiva vastaan. Mitä pidempää on sinkkuna niin sen vähemmän enää haluaa ketään.
Onko se siis totta että eron jälkeen sitä "rakastuu" kun näkee jonkin kuumiksen, mutta todellisuudessa se on jotain hyväksynnän hakua tmv.. En tiedä. Viihdyn yksin mutta jotenkin ajatus yksin olostakin kammoksuttaa. Mutta eihän se oikein ole kellekään heti hypätä uuteen suhteeseen.
Niin, eihän se naisella ole kun menee ja hommaa vaan uuden, tarjokkaita piisaa. Miehenä saa kaksin käsin työskennellä, että saa edes jonkun yhden naisjuttukaverin vähäksi aikaa joka sitten ghostaa lopuksi.
Onpas täällä kevytkenkäisiä naisia?
itse olen eronnut miehestä jo 10 vuotta sitten, mutta en tapaa enää miehiä kuin seksin merkeissä.
ja olen siis itsekin mies.
Heti eron jälkeen löytää helpoiten uuden kumppanin jonka kanssa ollaan tosissaan ja otetaan lapsetkin kuvioihin. Kaikki käy todella helposti.
Mutta KUN homma lopahtaa muutaman kuukauden jälkeen, alkaakin mennä vaikeaksi. Niin henkisesti kuin käytännössäkin.
Mieti siis mitä itse haluat. Itse suosittelisin alkuun vain laastarisuhdetta tai pelkkää panokaveria, kunhan tuot sen rehellisesti tietoon myös toiselle.
Ja varoitus: erohöyryissä on itse altis ihastumaan ja "rakastumaan". Sisäistä tämä.