Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset säilyttävät haarukoita, veitsiä ja lusikoita väärässä järjestyksessä?

Vierailija
09.02.2021 |

En ymmärrä mikä näitä ihmisiä vaivaa.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haarukat vasemmalla, lusikat keskellä ja veitset oikealla. Samalla tavalla kuin kattauksessakin.

Olet väärässä. Alkukeittolusikka tulee oikealle puolelle lautasta laitaan ja toisaalta jälkiruokahaarukka taas keskelle eli yläpuolelle ruokailijasta katsottuna. 

Haa-vei-lu sopii siis yhtä hyvin kattaukseen, mutta on oikein muista eri syistä. Ensinnäkin haarukat ja veitset otetaan parina, joten ne on kätevä pitää rinnakkain. Toisekseen muistisääntönä haaveilu on kätevämpi kuin haaluvei tai muu vastaava. Kolmanneksi sokkona sekä nopeasti silmäiltynä veitsen erottaa helpoiten painosta ja muodosta muista aterimista, joten on helpompi olla ottamatta erehdyksessä kiireessä lusikkaa haarukan sijaan tai toisinpäin, kun ne ovat kauempana toisistaan, laidoilla, ja ne erottaa helposti tunnistettava veitsikolo. 

Mutta miksi tuollaiseen asiaan tarvitaan joku MUISTISÄÄNTÖ? Jos olet itse laittanut kolme asiaa tiettyyn järjestykseen laatikossa, niin etkö tosiaan kykene muistamaan sitä järjestystä ilman muistisääntöä??

Vierailija
22/108 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haarukat vasemmalla, lusikat keskellä ja veitset oikealla. Samalla tavalla kuin kattauksessakin.

Olet väärässä. Alkukeittolusikka tulee oikealle puolelle lautasta laitaan ja toisaalta jälkiruokahaarukka taas keskelle eli yläpuolelle ruokailijasta katsottuna. 

Haa-vei-lu sopii siis yhtä hyvin kattaukseen, mutta on oikein muista eri syistä. Ensinnäkin haarukat ja veitset otetaan parina, joten ne on kätevä pitää rinnakkain. Toisekseen muistisääntönä haaveilu on kätevämpi kuin haaluvei tai muu vastaava. Kolmanneksi sokkona sekä nopeasti silmäiltynä veitsen erottaa helpoiten painosta ja muodosta muista aterimista, joten on helpompi olla ottamatta erehdyksessä kiireessä lusikkaa haarukan sijaan tai toisinpäin, kun ne ovat kauempana toisistaan, laidoilla, ja ne erottaa helposti tunnistettava veitsikolo. 

Mihin vıttuun tarvitaan muistisääntöjä kun laatikkoon katsomalla näkee missä mitäkin on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jukolauta. Kuka jaksaa murehtia jostain aterimien järjestyksestä. Teillä on varmaan muuten helppo elämä, jos tämä on näin iso murhe. 

Vierailija
24/108 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerettiläinen!

Järjestys on haarukat, veitset, lusikat, eli haa-vei-lu.

Millä perusteella tällainen haaveilu on oikein?

Raamattu sanoo niin.

"Herra Sebaot sanoi Hesekielille : Totisesti, sinun on aterimesi pitämän oikeassa järjestyksessä, joka on vasemmalta lukien haarukoitten, veitsein ja lusikoittein paikka. Tämä olkoon järjestys ja se olkoon merkkinä sukusi ja Herran liitosta aikojen loppuun saakka. Marinadi".

trolololo.. ja tämä oli 8 porvoon kirja 14:88?

Vierailija
25/108 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen mielenterveys tulee lapsuuden kodista, muistakaa se. Jos lapsella ei ole kotonaan edes aterimet oikeassa järjestyksessä, niin ei siellä kotona monet muutkaan asiat voi olla hyvin. Antakaa lapsillenne kunnolliset eväät millä pärjäävät tässä hullussa maailmassa. Ja oikeat välineet niihin.

Vierailija
26/108 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerettiläinen!

Järjestys on haarukat, veitset, lusikat, eli haa-vei-lu.

Millä perusteella tällainen haaveilu on oikein?

Raamattu sanoo niin.

"Herra Sebaot sanoi Hesekielille : Totisesti, sinun on aterimesi pitämän oikeassa järjestyksessä, joka on vasemmalta lukien haarukoitten, veitsein ja lusikoittein paikka. Tämä olkoon järjestys ja se olkoon merkkinä sukusi ja Herran liitosta aikojen loppuun saakka. Marinadi".

trolololo.. ja tämä oli 8 porvoon kirja 14:88?

No shit, Sherlock.

Vierailija
27/108 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin vıttuun tarvitaan muistisääntöjä kun laatikkoon katsomalla näkee missä mitäkin on?

Esim. mun laatikossa ruokailuvälineet ovat takaosassa, ja laatikon joutuu vetämään kokonaan ulos ennenkuin näkee mikä on mikin.

Vierailija
28/108 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki sikinsokin purkissa pöydällä, en jaksa niitä asetella mihinkään lokeroihin.

Vierailija
29/108 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ihmiset käyttävät aikaansa toisten ihmisten aterinlaatikoista murehtimiseen?

Vierailija
30/108 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. mun laatikossa ruokailuvälineet ovat takaosassa, ja laatikon joutuu vetämään kokonaan ulos ennenkuin näkee mikä on mikin.

Meillä sama ongelma akun ruokailuvälineiden kanssa.

Vierailija
31/108 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on se lokerikko väärinpäin

Vierailija
32/108 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ollut järjestyksessä: lusikat, haarukat ja veitset.

Mulla kanssa! Ja hyvin on toiminut yli 30 vuotta, minkä ajan olen asunut pois lapsuudenkodista.

Lusikat ekana vasemmalla, koska käytän niitä eniten. Ja niitä käytän usein yksin.

Haarukat tokana, koska niiden vieressä on tottakai oltava niiden kanssa käytettävät veitset.

Veitset siis viimeisenä oikealla. Ne on kätevä myös pitää reunassa, koska käytän niitä yksinkin, kun esim. voiteluun tarvitsee vain veitsen.

Haarukat ovat siis keskellä, koska en käytä niitä koskaan ilman veistä. Paitsi kokeillessani keitettävän perunan kypsyyttä.

En ymmärrä, miten muka joku toinen järjestys voisi voittaa tämän pettämättömän systeemin kotioloissa, missä harvoin katetaan pöytään kaikki kolme (illalliskutsut vain haaveilussa). Ainakin oikeakätiselle tämä on ainoa oikea tapa.

Vierailija
33/108 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ihan näen missä lokerossa ne haarukat ja lusikat ovat, ei tarvitse loruja lukea ennen kuin hahmotan. Lisäksi on vielä pikkulusikat, terävät veitset, juustohöylät, 

Jos olisin näkövammainen, niin sitten varmaan tunnustelisin, enkäl edelleenkään lukisi loruja.

Vierailija
34/108 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUHAVE. PISTE

Vierailija
35/108 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dementikkojako te haaveilijat olette, jos joudutte joka kerta miettimään jotain muistisääntöjä löytääksenne oikeat aterimet omista laatikoistanne?

Vierailija
36/108 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ollut järjestyksessä: lusikat, haarukat ja veitset.

Mulla kanssa! Ja hyvin on toiminut yli 30 vuotta, minkä ajan olen asunut pois lapsuudenkodista.

Lusikat ekana vasemmalla, koska käytän niitä eniten. Ja niitä käytän usein yksin.

Haarukat tokana, koska niiden vieressä on tottakai oltava niiden kanssa käytettävät veitset.

Veitset siis viimeisenä oikealla. Ne on kätevä myös pitää reunassa, koska käytän niitä yksinkin, kun esim. voiteluun tarvitsee vain veitsen.

Haarukat ovat siis keskellä, koska en käytä niitä koskaan ilman veistä. Paitsi kokeillessani keitettävän perunan kypsyyttä.

En ymmärrä, miten muka joku toinen järjestys voisi voittaa tämän pettämättömän systeemin kotioloissa, missä harvoin katetaan pöytään kaikki kolme (illalliskutsut vain haaveilussa). Ainakin oikeakätiselle tämä on ainoa oikea tapa.

Jos sinulla olisi aterimet muodossa haa-vei-lu, niin ei tarvitsisi itse tyytyä vain haaveilemaan illalliskutsuista. Sinulle olisi saattanut siunautua jopa elegantti kastikekulho, jota olisi kelvannut esitellä vieraille.

Vierailija
37/108 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina ollut järjestys vasemmalta lukien haarukka, veitsi, lusikka.

siis HAA - VEI -LU

So? Olen ruotsinkielinen, ei tuo tarkoita minulle mitään. Ootko joku haarukkapoliisi?

Vierailija
38/108 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis HAA - VEI -LU

So? Olen ruotsinkielinen, ei tuo tarkoita minulle mitään. Ootko joku haarukkapoliisi?

Otan osaa. :(

Vierailija
39/108 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 60 vuotta olen elänyt tietämättömyydessä. Lusikkalaatikon järjestys vasemmalta lukien: veitsi, haarukka, lusikka. Minne ilmiannan itseni ja maksan aterinsakon? Anteeksi.

Vierailija
40/108 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis HAA - VEI -LU

Missä pidetään rapuveitsiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi