Usein toitotetut typeryydet kuten "ole oma itsesi, olet hyvä juuri sellaisena kuin olet!"
Näitä lässytetään kovin paljon siihen nähden, kuinka harva näihin oikeasti uskoo ja kuinka sysipaskoja ohjeita ne ovat jos niitä oikeasti soveltaa elämässään.
Joutaisivat romukoppaan.
Kommentit (43)
"Kaikille on se oikea" tai "Jokainen löytää joskus sen oikean".
Mitä kävi kun yritit soveltaa tuota, ap?
Vierailija kirjoitti:
Oma "suosikki", asioilla on tapana järjestyä.
mutta onhan toi totta. tavalla tai toisella asiat järjestyy, ei välttis niin kuin toivoisi, kylläkään.
Parempi tossun alla kuin taivasalla.
Riittää, että teet parhaasi vanhempana. Olet paras vanhempi lapsellesi.
Silti on alkoholisti- ja huumevanhempia, väkivaltaisia vanhempia. Eli osa voi oikeasti olla vaarallisia lapselle.
Vierailija kirjoitti:
"Kaikille on se oikea" tai "Jokainen löytää joskus sen oikean".
Aina välillä saattaa törmätä siihen oikeaan, joka muuttuukin vääräksi.
Tätä olen yrittänyt kysyä tuota hokevilta: jos olen hyvä sellaisena kuin olen, niin miksi minulla ei ole ystäviä, puolisoa tai töitä?
Et menetä mitään hakemalla työpaikkaa. Työ voi viedä jopa hengen tai terveyden.
Typerin on tietysti: "Se, mikä ei tapa, vahvistaa". Mikä logiikka tässäkin muka on? Eli ilmeisesti mitä enemmän on kiusattu ja vaikka pahoinpidelty, sitä itsevarmempi on.
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen yrittänyt kysyä tuota hokevilta: jos olen hyvä sellaisena kuin olen, niin miksi minulla ei ole ystäviä, puolisoa tai töitä?
Ei mullakaan ole noita kolmea, mutta ajattelen silti, että olen hyvä sellaisena kuin olen :)
Vierailija kirjoitti:
Typerin on tietysti: "Se, mikä ei tapa, vahvistaa". Mikä logiikka tässäkin muka on? Eli ilmeisesti mitä enemmän on kiusattu ja vaikka pahoinpidelty, sitä itsevarmempi on.
Sopii silloin, kun on sairastanut jonkun taudin ja hankkinut sitä vastaan vastustuskyvyn, mutta muuten ihan tuubaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mutta onhan toi totta. tavalla tai toisella asiat järjestyy, ei välttis niin kuin toivoisi, kylläkään.
Kun on tarpeeksi mt-ongelmia, asiat ei järjesty vaan menevät vuosi vuodelta pahemmin päin hoota. Kadun että en tehnyt itsaria parikymppisenä. Olisin säästynyt niin paljolta kärsimykseltä. Toki se olisi ollut raskasta perheelle, mutta olisivat lopulta jatkaneet elämänsä. Olisin naamioinut onnettomuudeksi.
Asenteesta se vain on kiinni!
Omasta itsestä se vain on kiinni!
Kyllä minäkin plää plää plää mutta plää plää plää plää.
...ja ihan normaali kunnon ihminen minustakin tuli vaikka...
Kenellekään ei anneta enempää kuin mitä jaksaa kantaa. Eipä.
Juu, juuri nuo kliseet, että olet hyvä tuollaisena. No miksei kukaan muu sitä sitten huomaa?
Ja tästä toisenlainen näkökulma. Jos ihminen perseilee jotain, niin sillä on huono itsetunto. No ei yleensä ole. Ja jos oikeasti on niin mitä sitten? Muuttaako se tilannetta jotenkin?
jos joku sanoo mulle vielä kerran ”se mikä ei tapa, vahvistaa” tapan itseni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mullakaan ole noita kolmea, mutta ajattelen silti, että olen hyvä sellaisena kuin olen :)
Oikeasti hyvä, että sinä pystyt ajattelemaan noin. Itse en ymmärrä, mitä iloa on sellaisella hyvyydellä, joka ei muiden silmissä kuitenkaan ole hyvää.
"Jokaisella on kuule vastoinkäymisiä."
Jollain niitä vastoinkäymisiä on ihan oikeasti vaan enemmän, isommassa mittakaavassa ja lyhyemmässä ajassa.
Vierailija kirjoitti:
"Jokaisella on kuule vastoinkäymisiä."
Jollain niitä vastoinkäymisiä on ihan oikeasti vaan enemmän, isommassa mittakaavassa ja lyhyemmässä ajassa.
Juu, näitä Susanna Kosken viisauksia..