Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Usein toitotetut typeryydet kuten "ole oma itsesi, olet hyvä juuri sellaisena kuin olet!"

Vierailija
08.02.2021 |

Näitä lässytetään kovin paljon siihen nähden, kuinka harva näihin oikeasti uskoo ja kuinka sysipaskoja ohjeita ne ovat jos niitä oikeasti soveltaa elämässään.

Joutaisivat romukoppaan.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen yrittänyt kysyä tuota hokevilta: jos olen hyvä sellaisena kuin olen, niin miksi minulla ei ole ystäviä, puolisoa tai töitä?

Ei mullakaan ole noita kolmea, mutta ajattelen silti, että olen hyvä sellaisena kuin olen :)

Oikeasti hyvä, että sinä pystyt ajattelemaan noin. Itse en ymmärrä, mitä iloa on sellaisella hyvyydellä, joka ei muiden silmissä kuitenkaan ole hyvää. 

Siis sehän on tosiaan vain hyvä juttu jos on kenties jostain lapsuudesta tai muuten vaan tullut sellainen sisäinen olo että on sellaisenaan riittävä ja hyvä.

Itsekin vain kyllä kaipaisin esim muitten seuraa mutta sen sijaan että esim yhdet tutut olisi kutsuneet minut kylään tai soittelisi ja haluaisi tutustua, niin he vain aina hymyillen toisteli tuota että "olet hyvä juuri tuollaisena, sinun pitää vain muistaa se!" no joo kuitenkaan teille en ole riittävän hyvä..

Vierailija
22/43 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma "suosikki", asioilla on tapana järjestyä.

Tämä on kyllä ihan totta. Toimivaksi todettu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rakkaudesta se hevonenkin potkii."

Kerroin lapsena koulumatkalla usein toistuvasta parin luokkani pojan toteuttamasta fyysisestä ja henkisestä kiusaamisesta äidilleni ja hän kuittasi sen aina näin. En sitten enää kertonut jossain vaiheessa, kun ei otettu vakavasti.

Vierailija
24/43 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno aloitus!

Joskin kaikki usein toistetut tyhjät fraasit on yhtä täydellisen typeriä.

Vierailija
25/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen yrittänyt kysyä tuota hokevilta: jos olen hyvä sellaisena kuin olen, niin miksi minulla ei ole ystäviä, puolisoa tai töitä?

:-DDDD Ei ole mullakaan ystäviä eikä puolisoa. Muilla nää pitää olla. Hullulla tuurilla (varmaan joku teki jossain tahattoman virheen) sain töitä syksyyn saakka, mutta olen jo nyt varma ettei mun sopimusta jatketa :-DDD Kohta ei mullakaan ole myöskään töitä! Se on se kun on vaan niin huono ihminen!!!

Vierailija
26/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rakkaudesta se hevonenkin potkii."

Kerroin lapsena koulumatkalla usein toistuvasta parin luokkani pojan toteuttamasta fyysisestä ja henkisestä kiusaamisesta äidilleni ja hän kuittasi sen aina näin. En sitten enää kertonut jossain vaiheessa, kun ei otettu vakavasti.

Toi oli myös opettajien vakiolause 80-luvulla. Pojat sai kouria rinnoista, lyödä, repiä vaatteista, ihan mitä vaan. Käskettiin vaan olla tyytyväinen, kun pojat tykkää. Tekisi mieli kirjoittaa näiden vielä elossa olevien opettajien nimet tänne. Koskaan eivät mihinkään puuttuneet.

Vierailija
27/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko feikkaaminen ja tyytymättömyys omaan itseesi tuonut sinulle suurtakin onnea, ap?

Vierailija
28/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla.

Vierailija
29/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäinen kauneus on tärkein.

Joo, ideaalimaailmassa.

Vierailija
30/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kerta toisensa jälkeen tullut huomattua, etten loppujenlopuksi kuitenkaan kelpaa tällaisena kuin olen.

Vierailija
31/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ne kiusaajat ovat sinulle vaan kateellisia"

Joopa joo. Olin reilusti ylipainoinen, finninaamainen, hammasrautainen, isonenäinen teini yläasteaikana. Siitähän ne luokan kauniit ja suositut olivatkin varmasti kovin kateellisia.

Vierailija
32/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä se siitä". Ymmärrän, että joskus ei keksi oikein mitään sanomista toiselle mikä auttaisi, mutta tuo on ärsyttävä.

Sama kuin jo mainittu "asioilla on tapana järjestyä".

Joskus vain ei asiat järjesty ja kaaos tai koettelemus seuraa toinen toistaan.

Vierailija
33/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin olen mikä olen ja olen tyytyväinen ja onnellinen sellaisena kuin olen. Muita en yritä väkisin miellyttää enkä välitä muiden mielipiteistä tai kysy muilta lupaa kuinka saan olla ja elää. Pitäisikös jotenkin esittää parempaa/erilaista kuin onkaan vai miksi on typerää olla hyvä sellaisena kuin on?

Vierailija
34/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerin on tietysti: "Se, mikä ei tapa, vahvistaa". Mikä logiikka tässäkin muka on? Eli ilmeisesti mitä enemmän on kiusattu ja vaikka pahoinpidelty, sitä itsevarmempi on.

Sopii silloin, kun on sairastanut jonkun taudin ja hankkinut sitä vastaan vastustuskyvyn, mutta muuten ihan tuubaa.

Sopii silloin, kuin on ollut vaikeuksia ja vastoinkäymisiä, josta olet oppinut jotain...

Vierailija
35/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ne kiusaajat ovat sinulle vaan kateellisia"

Joopa joo. Olin reilusti ylipainoinen, finninaamainen, hammasrautainen, isonenäinen teini yläasteaikana. Siitähän ne luokan kauniit ja suositut olivatkin varmasti kovin kateellisia.

No voi ne olla esim. älykkyydestäkin kateellisia. Melkein mistä tahansa voi löytää aihetta kateudelle. 

Vierailija
36/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein ne vain järjestyvät päin helvettiä.

Vierailija
37/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä ainakin olen mikä olen ja olen tyytyväinen ja onnellinen sellaisena kuin olen. Muita en yritä väkisin miellyttää enkä välitä muiden mielipiteistä tai kysy muilta lupaa kuinka saan olla ja elää. Pitäisikös jotenkin esittää parempaa/erilaista kuin onkaan vai miksi on typerää olla hyvä sellaisena kuin on?

Siis se on tosi hyvä jos kokee noin.

Itselle on hoettu tuota lausetta aika paljon semmoisten etäisempien tuttujen toimesta aikoinaan, kun on tullut puhetta esim yksinäisyydestäni ja kaverittomuudestani. Siinä on vaan juuri se ristiriita että jos olen hyvä tällaisena kuin olen niin miksi en kelpaa esim näille tutuille ystäväksi, miksi he eivät halua olla seurassani jos olen "hyvä tällaisena"? Eikö tuo tarkoita enemmänkin sitä että "joidenkin mielestä toivottavasti olet riittävän hyvä tuollaisena mutta meidän mielestä et kyllä ole".

Eli siis jos kokee olevansa hyvä sellaisena kuin on niin se on vaan hyvä juttu. Mutta itse en koe olevani hyvä tällaisena, enkä ole saanut mitään todisteita että muidenkaan mielestä olisin tällaisenaan hyvä. Joten turha hokea minulle sitä jos et edes halua viettää aikaa tällaisenaan hyvän minun kanssani. (tämä siis noitten em tuttujen suhteen)

Vierailija
38/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta onhan toi totta. tavalla tai toisella asiat järjestyy, ei välttis niin kuin toivoisi, kylläkään.

Kai tuo käy ohjeesta tilanteessa, jossa on vain tyydyttävä siihen, mitä eteen tulee.

Kehoitus olla murehtimatta sellaista asias, jonka kulkuun ei voi itse vaikuttaa.

"Ei niin mene, ettei jotenkin mene", tapasi tätini sanoa, kun murehdin tulevaisuutta.

Vierailija
39/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiden sanontojen yleisyys perustuu pitkalti aikamme yksilokeskeiseen diskurssiin. Oletteko huomanneet miten mainoksissa entista enemman tata hamaa hokemaa 'jotta sina voit olla juuri se mita tunnet olevasi', 'tee elamastasi itsesi nakoista' ym. Muistaakseni suomessa ainakin tietyt pankit ja vakuutusyhtiot kayttavat tata yksilollisyyden ja voimaantumisen korostamista mainonnassa - kosmetiikassa ja muussa ns itseilmaisuun liittyvassa tama on ollu jo kauemmin nahtavilla. Suvaitaan kaikki ja ollaan just sita mita itse halutaan olla. Aarimmilleen viety yksilollisyys ja yksilollisten tarpeiden tunnistamisen vaatimus. Francis Fukuyama kaytti isothymos -konseptia selittamaan tarvetta tulla tunnistetuksi. Ihmisen perustarpeita toki, mutta kiinostava huomata miten ihmiskuntama olemme kuitenkin niin yksinkertainen etti kaikki ilmiot ovat varsin helposti linkitettavissa toisiinsa oli se sitten identiteettipolitiikka tai yksiloa ja minuutta vaalivat mainokset.

Vierailija
40/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elämä kantaa"

Argh. Ei se vaan aina mene niin. Tuota osa hokee kun kannustaa perheen perustamiseen ihmistä joka ei koe elämäntilannettaan sopivaksi siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi