"Mulla on narsisti exä" - totta vai mustamaalausta?
Jatkuvasti saa kuulla naisilta, että heidän entinen poikaystävä oli narsisti,
mutta käsitettä narsisti viljellään liian yleisesti tietämättä sen merkitystä,
mutta miten on asioiden laita oikeasti - onko totta vai mustamaalausta tämä osoittelu?
Kommentit (589)
Vierailija kirjoitti:Tarkoitin vain sitä et käytä sitä narsisti korttia nuijana
Missä olen niin tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen sanoo, että exä oli narsisti, niin se tarkoittaa lähes aina sitä, että nainen on itse narsisti, pettäjä, hyväksikäyttäjä tai kusipää.
Ja tämä ei ole naisvihaa, vain ihan fakta. Narsistiset naiset AINA huutavat kuinka exä oli narsisti.
Suomessa tilastojen mukaan 63% miehistä on narsisteja ja naisista vain 31%.
Tyhmä kysymys. Ihan kuin kenelläkään ei voisi olla narsistia eksää. Todellakin voi olla.
Sitten on varmasti myös niitä jotka vain haukkuvat eksäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen sanoo, että exä oli narsisti, niin se tarkoittaa lähes aina sitä, että nainen on itse narsisti, pettäjä, hyväksikäyttäjä tai kusipää.
Ja tämä ei ole naisvihaa, vain ihan fakta. Narsistiset naiset AINA huutavat kuinka exä oli narsisti.
Joo ja kukaan mies ei sitten ilmeisesti voi olla narsistia, jos kenenkään naisen ex ei koskaan voi oikeasti olla narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Samaa voisin kysyä sinulta? Ymmärrätkö miten psyykkisesti sairas ja väkivaltainen olet: spämmäät päivästä toiseen viestejä narsismista ja nimittelet jatkuvasti muita narsisteiksi.
Jos et kestä aiheesta käytävää keskustelua tai faktoja narsismista, miksi et pysy poissa?
Faktoja? Sinä täällä länkytät narsismista päivästä toiseen. Spämmäät viestejäsi ainoana totuutena ja nimittelet kaikki eri mieltä olevat narsisteiksi.
Väitätkö, että Hannu Lauerman näkemykset narsismista eivät ole faktaa? Pysy pois jos asia ei sinua koske, eikä kiinnosta. En ole tässä ketjussa nimittänyt ketään narsistiksi, vaan asiasta on keskusteltu yleisellä tasolla. Jos aihe triggeröi sinua kovasti, ni
Sä oot spämmännyt paljon muutakin kuin noita kopioituja lauerma-viestejä. Olet nimitellyt mm. moderaattoreita narsisteiksi.
Sinä et muuten päätä kuka täällä saa kirjoittaa ja lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Sä oot spämmännyt paljon muutakin kuin noita kopioituja lauerma-viestejä. Olet nimitellyt mm. moderaattoreita narsisteiksi.
Selkeästi moderaattori on narsisti, joka kovasti poistelee faktoja tässäkin ketjussa aiheesta ja pyrkii kaikin keinoin estämään aiheesta käytävää keskustelua.
Itse olet narsisti. Miten sinut saisi lääkäriin, että saadaan kunnon diagnoosi jolla voidaan sitten sinua mätkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Sä oot spämmännyt paljon muutakin kuin noita kopioituja lauerma-viestejä. Olet nimitellyt mm. moderaattoreita narsisteiksi.
Selkeästi moderaattori on narsisti, joka kovasti poistelee faktoja tässäkin ketjussa aiheesta ja pyrkii kaikin keinoin estämään aiheesta käytävää keskustelua.
Sinun yleistykset ja luulot ei ole mitään faktaa. Narsisteja on monenlaisia, ei niitä voi niputtaa kaikkia samaan massaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen sanoo, että exä oli narsisti, niin se tarkoittaa lähes aina sitä, että nainen on itse narsisti, pettäjä, hyväksikäyttäjä tai kusipää. Ja tämä ei ole naisvihaa, vain ihan fakta. Narsistiset naiset AINA huutavat kuinka exä oli narsisti.
Täällä palstalla ja tässäkin ketjussa riehuva narsismista jankkaaja on muuten mies. Osaa ne miehetkin siis viljellä narsisti-sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen sanoo, että exä oli narsisti, niin se tarkoittaa lähes aina sitä, että nainen on itse narsisti, pettäjä, hyväksikäyttäjä tai kusipää. Ja tämä ei ole naisvihaa, vain ihan fakta. Narsistiset naiset AINA huutavat kuinka exä oli narsisti.
Täällä palstalla ja tässäkin ketjussa riehuva narsismista jankkaaja on muuten mies. Osaa ne miehetkin siis viljellä narsisti-sanaa.
Se on se rumpuhullu, josta mainittiin täällä jo aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakkaan rumpuja samalla kun mietin narsismia. Minusta on kiva lyödä asioita. Olen sillä tavalla aggressiivinen.
Riehun palstallakin koko aikaa. Mahtavaa tykitellä viestejä. Vähän kuin rummun soitto.
Mitäs muuta se menestynyt rummunsoittaja tekisi kuin riehuisi keskustelufoorumilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstalla ja tässäkin ketjussa riehuva narsismista jankkaaja on muuten mies. Osaa ne miehetkin siis viljellä narsisti-sanaa.Se on se rumpuhullu, josta mainittiin täällä jo aiemmin.
Eli se soittaja siis jota olet vainonnut, mustamaalannut ja haukkunut jo yli 20 vuotta, etkä mielisairaana kykene lopettamaan käytöstäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun yleistykset ja luulot ei ole mitään faktaa. Narsisteja on monenlaisia, ei niitä voi niputtaa kaikkia samaan massaan.
Jokainen narsisti käyttäytyy täysin samalla tavalla kuin kaikki muutkin narsistit, vaikka jokainen kyllä itse luulee harhoissaan olevansa jotain erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Olet nimitellyt mm. moderaattoreita narsisteiksi.
Vauva-palstan moderaattori ei voi olla narsisti, koska...?
Voi toki, mutta sitä et voi mistään tietää. Joten tuo, että nimittelet tuntemattomia narsisteiksi paljastaa ettet oikeasti ymmärrä koko narsismista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet narsisti. Miten sinut saisi lääkäriin, että saadaan kunnon diagnoosi jolla voidaan sitten sinua mätkiä.
Olet väärässä. Minulla on diagnosoitu skitsoaffektiivinen häiriö joka johtuu lapsuudessa koetusta väkivallasta. Isäni oli väkivaltainen narsisti, joka pahoinpiteli fyysisesti ja psyykkisesti kaikkia läheisiään koko elämänsä ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Olet nimitellyt mm. moderaattoreita narsisteiksi.
Vauva-palstan moderaattori ei voi olla narsisti, koska...?
Voi toki, mutta sitä et voi mistään tietää. Joten tuo, että nimittelet tuntemattomia narsisteiksi paljastaa ettet oikeasti ymmärrä koko narsismista mitään.
Mutta kuitenkin myönnät sen, että Hannu Lauerman näkemykset narsismista pitää paikkansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun yleistykset ja luulot ei ole mitään faktaa. Narsisteja on monenlaisia, ei niitä voi niputtaa kaikkia samaan massaan.Jokainen narsisti käyttäytyy täysin samalla tavalla kuin kaikki muutkin narsistit, vaikka jokainen kyllä itse luulee harhoissaan olevansa jotain erikoista.
Esim. kuten sinä harhoissasi luulet olevasi jotain erikoista ja luulet harhapäissäsi tuntevasi jokaisen narsistin.
Lista narsistin käytösmalleista:
Mahtailevuus
Huomiohakuisuus
Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä
Väkivaltainen
Empatian puute
Kostonhaluinen
Katkeruus
Lapsellisuus
Suuruuskuvitelmat
Manipuloivuus
Epärehellisyys
Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä
Impulsiivisuus
Nöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)
Hovin kokoaminen
Mustamaalaaminen
Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat
Mitätöinti
Stalkkeroiminen
Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen
Valehteleminen
Mustasukkaisuus
Harha-ajatukset
Kuvittelu lain yläpuolella olemisesta
.
Listan avulla on helppo tunnistaa narsistinen käytös. Mitä useampi seikka osuu yhteen käytöksen kanssa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä kyseessä on narsisti.
Vierailija kirjoitti:Esim. kuten sinä harhoissasi luulet olevasi jotain erikoista
Millä tavalla?
Outo kysymys. Ei kai sitä nyt voi yleistää, ovatko ihmisten eksät narsisteja vai eivät. Narsistejahan on vain murto-osa ihmisistä, mutta todennäköisesti suurin osa heistä on joskus ollut parisuhteessa.
Tarkoitin vain sitä et käytä sitä narsisti korttia nuijana,jolla epäät toisen oikeuden tuntemuksiinsa. Toistan myös, k*usipää voi olla olematta narsisti.