Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun pätkäpaasto 16:8 ei toimi

Vierailija
08.02.2021 |

Onko muilla käynyt niin että ei toimi! Kiuluttaa kun olen lukenut sankaritarinoita miten viidessä viikossa tippui 9kg. Mulla viidessä viikossa tippui 100g.
Joka päivä valvoin että kalorit on alle 1600. En siis syönyt liikaa. Neljästi viikossa urheilin 1,5h (juoksulenkki 10km tai kuntosali, molempia siis 2 krt viikossa) eli urheilua oli paljon.
Ei mitään tulosta. Paino ei tipu.

Nyt kuuden viikon jälkeen lopetin, en jaksa tuota koska se ei toimi. Vaihdan nyt siihen että ”syö pieniä aterioita usein” ja lasken kaloreita yhä.

Miksi tuo ei toiminut? Voiko unettomuus vaikuttaa tuohon? Onko muilla ollut ongelmia vai onko toiminut hyvin? Mulla bmi29 ja 14 kg tiputettavaa.

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sulla ap on lähtöpaino? Ettet vaan olisi normaalipainoinen ja yrität laihdutta normipainon sisällä? Meinaan, jos juokset 10 km lenkkejä, niin et sinä kovin pahasti voi ylipainoinen olla. Se on hidasta puuhaa laihduttaa normipainon sisällä muutamaa ns. raskauskiloa, siinä jo hormonitoiminta laittaa vastaan.

14kg liikaa, bmi 29.

Olen hyväkuntoinen ja urheillut ikäni, joten juoksu onnistuu hyvin vaikka olisi vähän ”liikakuormaa”. Ap

BMI ei kerro vielä mitään. Itse olin ruipelona teininä just ja just normaalipainon ylärajalla BMI laskurin mukaan. Käytännössä olen koko aikuisikäni ollut lievässä "ylipainossa" jossa ei välttämättä ole ollut mitään ekstraa kun lihasten määrä on kasvanut teini-iästä.

Vierailija
82/111 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pätkäpaastolla, mutta olen vuoden alusta punninnut ja kirjannut sovellukseen ylös kaiken mitä syön. Olen laskenut perusaineenvaihduntani (Harris-Benedict -kaava) ja kertonut sen 1,6:lla, jotta saisin ns. todellisen kulutukseni. Tästä lukemasta olen vähentänyt 450 kcal. Syön siis noin 1600 kcal/vrk. Tämä tarkoittaa sitä, että joka päivä minun pitäisi syödä 450kcal vähemmän kuin kulutan. Harrastan liikuntaa 4 kertaa viikossa, kolme salia ja yksi aerobinen. Painoni ei ole pudonnut.  Polar-rannekkeen mukaan keskimääräinen kulutukseni on 2200 kcal/vrk.

Tiedän, että rannekkeet voivat näyttää kulutuksen yläkanttiin ja 2000 kcal on luultavasti lähempänä totuutta. Vaikka en olisikaan niin kovilla miinuskaloreilla kuin rannekkeen mukaan olen (eli kulutus 2200kcal/vrk ja saanti 1600kcal = -600kcal), niin kyllähän painon pitäisi pudota, jos laihduttaminen on pelkkää matematiikkaa, eikö? 

Tosin tiedän, että laihduttaminen ei ole pelkkää matematiikkaa, vaan siihen vaikuttaa hyvin monia asia unesta suoliston mikrobiflooraan ja yksilölliseen aineenvaihduntaan. Koetin viime keväänä samalla kalorivajeella pudottaa painoa, tuloksetta. Laitoin silloin tuloksettoman painonpudotuksen koronan, kotikoulun ja etätyöhön siirtymisen aiheuttaman stressin piikkiin. Kaikkein mielenkiintoisinta on, että kun lopetin loppukesästä kaloreiden laskeminen painoni putosi heti 2kg, tulos joka kesti noin viikon. Sen jälkeen paino nousi 2 kg sille samalla tasolle, jolla se viimeiset 3 vuotta on ollut. 

Kilpirauhas- ja muiden kokeiden jälkeen lääkäri totesi, että ehkä tuo sinun painosi nyt vain on asettunut tuohon ja pysyy siinä. Hänen mukaansa minulla ei ole akuuttia tarvetta terveydellisistä syistä laihduttaa (BMI on tosin 29 ja ylipainoa noin 9 kiloa), koska olen terve, verikokeissa ei ole mitään vikaa ja vyötärönympärys on reilusti alle riskirajan. Olen kuitenkin turhamainen ja haluaisin olla laihempi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta urheilua ei kannata aloittaa samaan aikaan dietin kanssa. Menee motivaatio turhaan, kun ei näe tuloksia vaaalla.

Vierailija
84/111 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole pätkäpaastolla, mutta olen vuoden alusta punninnut ja kirjannut sovellukseen ylös kaiken mitä syön. Olen laskenut perusaineenvaihduntani (Harris-Benedict -kaava) ja kertonut sen 1,6:lla, jotta saisin ns. todellisen kulutukseni. Tästä lukemasta olen vähentänyt 450 kcal. Syön siis noin 1600 kcal/vrk. Tämä tarkoittaa sitä, että joka päivä minun pitäisi syödä 450kcal vähemmän kuin kulutan. Harrastan liikuntaa 4 kertaa viikossa, kolme salia ja yksi aerobinen. Painoni ei ole pudonnut.  Polar-rannekkeen mukaan keskimääräinen kulutukseni on 2200 kcal/vrk.

Tiedän, että rannekkeet voivat näyttää kulutuksen yläkanttiin ja 2000 kcal on luultavasti lähempänä totuutta. Vaikka en olisikaan niin kovilla miinuskaloreilla kuin rannekkeen mukaan olen (eli kulutus 2200kcal/vrk ja saanti 1600kcal = -600kcal), niin kyllähän painon pitäisi pudota, jos laihduttaminen on pelkkää matematiikkaa, eikö? 

Tosin tiedän, että laihduttaminen ei ole pelkkää matematiikkaa, vaan siihen vaikuttaa hyvin monia asia unesta suoliston mikrobiflooraan ja yksilölliseen aineenvaihduntaan. Koetin viime keväänä samalla kalorivajeella pudottaa painoa, tuloksetta. Laitoin silloin tuloksettoman painonpudotuksen koronan, kotikoulun ja etätyöhön siirtymisen aiheuttaman stressin piikkiin. Kaikkein mielenkiintoisinta on, että kun lopetin loppukesästä kaloreiden laskeminen painoni putosi heti 2kg, tulos joka kesti noin viikon. Sen jälkeen paino nousi 2 kg sille samalla tasolle, jolla se viimeiset 3 vuotta on ollut. 

Kilpirauhas- ja muiden kokeiden jälkeen lääkäri totesi, että ehkä tuo sinun painosi nyt vain on asettunut tuohon ja pysyy siinä. Hänen mukaansa minulla ei ole akuuttia tarvetta terveydellisistä syistä laihduttaa (BMI on tosin 29 ja ylipainoa noin 9 kiloa), koska olen terve, verikokeissa ei ole mitään vikaa ja vyötärönympärys on reilusti alle riskirajan. Olen kuitenkin turhamainen ja haluaisin olla laihempi. 

Mikäs sinun rasvaprosenttisi on suunnilleen? Jostain se kehosi energiaa saa. Jos rasvaprosentti on korkea, niin kannattaisi varmaan syödä pelkkää lihaa ja kasviksia, ettei keho saisi hiilareita käytettäväkseen. Sitten se läskikin alkaa palamaan. Eikös keho käytä kuitenkin ensin hiilarit, sitten proteiinin ja rasvan? Jotenkin tuntuu, että ongelma laihduttamisessa on hankalinta kun rasvaa on paljon. Silloin pitäisi pistää hiilarit minimiin ja antaa kehon polttaa omaa rasvaa pois.

Vierailija
85/111 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän päivän hesarissa olisi juuri juttua tästä, mutta on maksumuurin takana. Lukiko kukaan? Siinä puhuttiin siis siitä että tulee syödä tiettyyn aikaan vuorokaudesta. Tarkoittiko se aamua?

Vierailija
86/111 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän päivän hesarissa olisi juuri juttua tästä, mutta on maksumuurin takana. Lukiko kukaan? Siinä puhuttiin siis siitä että tulee syödä tiettyyn aikaan vuorokaudesta. Tarkoittiko se aamua?

Joo, pointti oli se, että tutkimusten mukaan ne jotka paastoaa aamupäivän, on epäaktiivisempia kuin ne, joiden ruokaikkuna aukeaa aamulla ja on esim 9-17.

Omalla kohdalla ei millään toimisi että syömiset loppuisi klo 17, kun joukkuelajin treenit on kaksi kertaa viikossa alkaen joko 20 tai 21. 

Vierailija
87/111 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annatko AP esimerkin siitä, mitä söit syömisikkunan aikana? Entä oliko paastoikkunassa oikeasti vain vettä, elektrolyttejä ja mustaa kahvia? Jo kahvimaitokin riittää katkaisemaan paaston.

Kyllä, vain mustaa kahvia, tiesin että maitoa ei saa laittaa. Syöminen esim näin:

-klo 12 keitto, raejuustoa, proteiinirahka

-klo 14 2 ruisleipää kananmunalla

-klo 17 kotiruoka (esim broileri ja riisi)

-klo 20 viimeinen iltapala eli 2 voileipää ja jugurtti

Laskin monen päivän kalorit ja ne oli 1400-1600, kerran meni 1700.

En tajua miksi ei toimi. Paastojakso oli siis klo 20-12 (seuraavana päivänä). Ap

Mun on aika vaikea uskoa, että tossa olisi vain 1400-1600 kaloria. 😮 Musta toi ruokamäärä tuntuu aika runsaalta, jopa liikkujalle.

Ai runsaalta...? Mä oon laihduttanut nyt 12kg syömällä suunnilleen näin:

Klo 9: kahvia, kaurapuuro tai juustovoileipä, kananmuna, appelsiini

Klo 12: salaattia, proteiinia, rasvaa

Klo 16: banaani, kreikkalaista jogurttia, pähkinöitä

Klo 18: treeni painoilla (en tee aerobista ollenkaan paitsi yksi HIIT viikossa, lämmittely, arkiliikuntaa tulee yleensä 5-10 km päivässä) + proteiinijauhetta

Klo 20: kanaa tai kalaa, uunijuureksia/perunaa/riisiä, rasvaa, salaattia - jos huvittaa, niin myös jälkiruoka, esim. hedelmä, chia-vanukasta, keksi, konvehti tms.

Olen nyt 162/60 ja laihdun edelleen. Syön vähintään 2000kcal päivässä, jotta jaksan urheilla, ja nukun 8-9 tuntia yössä. En todellakaan halua kituuttaa vähillä kaloreilla JA treenata paljon. Se on turmion tie. Mielummin syön hyvin ja paljon JA laihdun JA muokkaan kroppaa JA nautin ruoasta :).

Kuulostaa ihanalta, mutta en usko että tuolla laihtuisin kun en laihdu sillä 1400kcal ruuallakaan.... ap

En minäkään laihtunut tuollaisilla kaloreilla, se yksinkertaisesti on liian vähän ruokaa jos treenaa paljon. Siksi haastankin rohkeasti kokeilemaan jotain uutta ja radikaalia. Tiedän että se tuntuu järjenvastaiselta syödä enemmän jotta laihtuu, mutta niin se vain toimi. Riittävästi puhdasta, ravitsevaa ruokaa + haastava treenia painoilla = tuloksia. Jos aina vain rajoitat kaloreita enemmän ja enemmän, lopulta pyörryt pururadalle kun kroppa ei yksinkertaisesti voi jaksaa loputtomiin. Nim.m. kokemusta on. 

Olen eri vastaaja ja olen samaa mieltä sun kanssa. Aluksihan toki saattaa uuden enemmän kilokaloreita sisältävän ruokavalion takia paino hieman nousta, mutta ei kannata huolestua ja alkaa siitä stressaamaan, vaan kyllä kelkka kääntyy ajan kanssa. 

Painonpudotuksen mielestäni kaksi eniten vaikuttavaa kompastuskiveä ovat stressi (mm. ruokailusta, painolukemasta, vaatteiden kokomerkinnöistä, töistä, perheestä, ymv. jne.) ja liian vähäinen uni tai muuten heikosti nukuttu yö/yöt (päivä jos olet vuoro-/yötöissä.). Olen huomannut, että kun minulla on meneillään stressitön kausi, vaikkapa olen töistä lomalla, niin saan syödä melkeinpä mitä vaan ja suht paljon, niin paino alkaa hiljakseen putoamaan. Toki minulla on paljon pudotettavaa, mutta jostain syystä tiettyinä ajanjaksoina paino ei liikahdakaan vaikka yritän syödä ns. kevyesti ja liikkumista on ihan sopivasti.

Se on sitten toinen juttu miten kukin pystyy stressin vähentämään ja saamaan unet paremmiksi. Eipä tähän ole kikka kolmosta minullakaan. Yksi asia on myös varma. Mitä enemmän kilokaloreita aletaan rajoittamaan per vuorokausi, niin kohta pystyt syömään enää vain 800kcl pudottaaksesi painoa, kun kroppa tottuu yhä vähempään ja vähempään. Siksi mieluummin enemmän kcl ja hitaampi painonpudotus kuin tiukka rajoittaminen.

Ja oikeasti, älkää liikaa tuijottako vaa'an lukemiin, vaan siihen onko vartalossa ja olotilassa tullut muutoksia. Tuntuuko vaatteet löysemmiltä? Onko ennen tiukka lempimekko tai pusero nyt paremman näköinen päällä, eli ei korostu muhkurat, vaan näkyy vyötäröä ja lantio on kaventunut? Oletko energisempi ja mieliala kohentunut? Olet enemmän hyväntuulinen? Onko naisilla PMS oireilut vähentyneet ja esim. migreenikohtaukset heikentyneet? Näillä on merkitystä mielestäni paljon enemmän kuin mitä vaaka näyttää.

Vierailija
88/111 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on todella vaikea käsittää sitä, että voi syödä liian vähän ja urheilla liikaa ja siksi ei laihdu.

Ja myös sitä, että voi olla muutoksia, jotka ei näy puntarissa mutta kuitenkin näkyisi peilissä ja vaatteissa, jos vaan paastoaa eikä urheile.

Uskon, että molemmissa tapauksissa on ihan vaan psykologiasta kyse. Muutos tuntuu olossa ja vaatteissa, koska kokee tehneensä jotain, kun paastoaa. Vaikka kaloriensaanti entisellään eikä laihtumista tapahdu.

Ja sitten taas ekassa tapauksessa ei oikeasti syö niin vähän ja urheile niin paljon kuin luulee.

Vierailija
89/111 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim unettomuus tekee sen ettei laihdu. Syy on kortisolihormonin joka sotkee täysin rasva-aineenvaihdunnan. Laihdutus ei ole todellakaan matematiikkaa. Laihduttaminen on uskomattoman vaikeaa varsinkin naisilla joilla hormonit sotkee asiaa.

Vierailija
90/111 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim unettomuus tekee sen ettei laihdu. Syy on kortisolihormonin joka sotkee täysin rasva-aineenvaihdunnan. Laihdutus ei ole todellakaan matematiikkaa. Laihduttaminen on uskomattoman vaikeaa varsinkin naisilla joilla hormonit sotkee asiaa.

No jaa, kun ollaan oloissa, jossa ruokaa liian vähän saatavilla, ei siinä stressit eikä unettomuus eikä mitkään hormonit pidä naisia lihavina.

Vierailija
91/111 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, kun ollaan oloissa, jossa ruokaa liian vähän saatavilla, ei siinä stressit eikä unettomuus eikä mitkään hormonit pidä naisia lihavina.

Ei pidä ei, ,mutta ei myöskään terveinä ja toimintakykyisinä. Ja ne kai kuitenkin olisi tarkoitus säilyttää? Fysiikkamme on meitä viisaampi ja taistelee kaikin voimin painon putoamista vastaan saadessaan pienenkin vinkin siitä, että ollaan hätätilassa. Sitä faktaa ei muuta sadismi eikä masokismi, vaan väkisin laihduttaminen nälänhätäkaloreilla johtaa myös nälänhätäongelmiin. 

Siinäkin on eroa, että niukkuudessa kasvetaan alun perin lyhyemmiksi ja sitkeiksi ja tehokkaiksi. Me hyvinvoinnissa maksimimittaamme kasvaneet kulutamme paljon enemmän energiaa. 

Vierailija
92/111 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fysiikkamme on meitä viisaampi ja taistelee kaikin voimin painon putoamista vastaan saadessaan pienenkin vinkin siitä, että ollaan hätätilassa.

40 kilon ylipaino on yhtä lailla hätätila kuin kituuttaminen 800 kcal ruokamäärillä. Kyllä se kroppa haluaa siitä eroon.

Vierailija
93/111 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saa hirveästi alapeukkua. Ei vaan oikein kukaan selitä, miksi. Ap, sympatiseeraan kovasti, mutta itse en tiedä pätkäpaastosta mitään, joten en osaa auttaa. Mielelläni auttaisin, jos osaisin.

Vierailija
94/111 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap saa hirveästi alapeukkua. Ei vaan oikein kukaan selitä, miksi. Ap, sympatiseeraan kovasti, mutta itse en tiedä pätkäpaastosta mitään, joten en osaa auttaa. Mielelläni auttaisin, jos osaisin.

Varmaan monestakin syystä. Ei noita peukkuja kannata liikaa ihmetellä kun ihmisillä on mitä erilaisimpia syitä peukutuksilleen. 

Muuten olen huomannut että unen puute lisää omia kiloja todella herkästi tai saa painonpudottamisen hankalaksi. 

Vierailija
95/111 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fysiikkamme on meitä viisaampi ja taistelee kaikin voimin painon putoamista vastaan saadessaan pienenkin vinkin siitä, että ollaan hätätilassa.

40 kilon ylipaino on yhtä lailla hätätila kuin kituuttaminen 800 kcal ruokamäärillä. Kyllä se kroppa haluaa siitä eroon.

No kun se ei mene noin kuin laihduttajan ahdistuneessa mielessä. Meistä puuttuu ylenpalttisuusohjelma, joka karistaisi turhan ylipainon automaattisesti liiallisen runsauden vallitessa. Jonkun tiikerin voi olla vaikea ylläpitää ylipainonsa koska seuraava lounas tulee vasta kun sen on saanut kiinni. Mutta meidän aineenvaihduntamme ei tiedä, että olemme yhteiskuntaeläimiä ja kykenemme hankkimaan enemmän ruokaa kuin hyväksi on. Se kun on luotu vuosimiljoonien saatossa paremminkin sitä tiikeriä varten. 

Vierailija
96/111 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on todella vaikea käsittää sitä, että voi syödä liian vähän ja urheilla liikaa ja siksi ei laihdu.

Ja myös sitä, että voi olla muutoksia, jotka ei näy puntarissa mutta kuitenkin näkyisi peilissä ja vaatteissa, jos vaan paastoaa eikä urheile.

Uskon, että molemmissa tapauksissa on ihan vaan psykologiasta kyse. Muutos tuntuu olossa ja vaatteissa, koska kokee tehneensä jotain, kun paastoaa. Vaikka kaloriensaanti entisellään eikä laihtumista tapahdu.

Ja sitten taas ekassa tapauksessa ei oikeasti syö niin vähän ja urheile niin paljon kuin luulee.

⛅️ Niinhän meillä muillakin on vaikea käsittää, koska kysyjä on täysin tuntematon.  Emme tiedä hänetä yhtikäs mitään, ainoastaan sen minkä joku kyselyillä saa lypsetyksi, mutta kokonaisuus on sekavaa.  Meille jää vain arvauspalstalaisen osa.  Terveystietoja emme halua kysellä, mutta kilpparin vajaatoiminnasta tai sen ehkäisystä olettaisi jokaisen aikuisen pitävän huolta.  Kaikki vitamiinit, kivennnäis-, ym. elimistölle tärkeä aineet luulisi olevan kunnossa, mutta mehän ei siitä voida olla varmoja, koska näitä asioita ei hevin kehtaa udella.  Ainoastaan se on tiedossa, että 8h ajalla kaikki syömiset, jonka jälkeen paastoa 16h jolloin  elimistö käyttää sen ruoan jonka ruokailija on tankannut 8h aikana.  Mikäli paaston aikana syö mm. hiilari/sokeripitoista, elimistö aloittaa ruoansulatuksen, joten rasvanpoltto loppuu siihen ja elimistö käy hiilarien kimppuum. Mikä on sitten runsaan liikunnan suhde kulutuksessa, paljonko se kuluttaa, vai lisääkö lihasta joka sitten kuitenkin painaa enemmän kuin läski.  Pidän tätä ketjua mielenkiintoisena, mutta mun täytyy nyt lukea tämä aihe alusta alkaen, saattaa olla, että saan silloin kokonaisuudesta paremman kuvan.  

Vierailija
97/111 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei 16:8 toimi, se vain pitää painon samassa muttei ihmeemmin laihduta. _Paitsi_ kun aloitan tiukalla ketoosilla ja paastoan välillä pidempiä aikoja. Siis paastoa tulee aina 16-24 tuntia kerralla. Noin kuukauden päästä olen pystynyt lisäämään hiilareita, mutta painon lasku jatkuu. Ei kai tämäkään kaikilla toimi, mutta minulla ainoa keino, millä olen oikeasti onnistunut.

Vierailija
98/111 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen ruokarytmi, aamupäiväpainotteinen eli aamiainen, runsas lounas niin illalla tarvii vähemmän. Tiputin 15 kg 5 kuukaudessa, kuntoiluna sauvakävelylenkit n. 10 km 4 kertaa viikossa. Kaikki ei edes näkynyt vaaassa, reisistä lähti paljon. Vaatekoko pineni 44:stä 38:iin. En nähnyt nälkää, söin vaan terveellisemmin ja tietysti sellaiset kuin pulla, karkit, sipsit jäi pois. Satunnaisesti näitä söin joskus.

Vierailija
99/111 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi kaikilla, olen itse siitä elävä esimerkki. Ikää 40+ ja esivaihdevuodet ilmeisesti vaikuttavat asiaa. Olen pätkäpaastolla nuutunut ja kiukkuinen. Ja ennen kuin joku sanoo, että pitää testata alkua pidemmälle niin kaksi vuotta on mielestäni pitkä aika yhden ruokavalion vaikuttaa. Positiivista kuitenkin oli suoliston rauhoittuminen ja siksi siis niinkin pitkään jatkoin. Mutta paino ei pudonnut ja liikunta alkoi olla aina vain tuskaisempaa (sali, jooga ja lenkkeily). Otin sitten tarpeeksi ärsyynnyttyäni yhden miljoonista nettivalmennuksista joka ei edes luvannut pelkkää huikeaa laihtumista vaan juurikin hyvinvointia ja energiaa. Aloin syödä viidesti vuorokaudessa ja alle kuulaudessa energiatasoni alkoivat palata. En edelleenkään laihdu ellen nipistä jollain viikolla kalorimäärää pienemmäksi ihan reilusti, mutta kun jaksan liikkua niin kropan muoto on muuttunut ja huomaan parin vuoden tauon jälkeen taas hikoilevani. Ja on se painokin tullut lokakuusta viitisen kiloa alas. Että ei, pätkäpaasto ei sovi kaikille, mutta onneksi jonainen voi valita juuri itselleen parhaimman tavan syödä.

Vierailija
100/111 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti nro 99  "ja huomaan parin vuoden tauon jälkeen taas hikoilevani."  Hikoilemattomuus viittaa kilpirauhasen vajaatoimintaan.  Olisiko uudessa ruokavaliossa huomioitu kilpirauhasen toiminnalle tärkeät seleeni ja jodi.                                                                                                                                                                        

Mukava lukea, että nyt voit jo paremmin.                                                                        

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi