Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äh, kasiluokkalainen ei suostu tekemään läksyjä. Kamala riita!

Vierailija
08.02.2021 |

Tuli hyväntuulisena kotiin mutta kun olisi ollut läksyjen aika niin poika räjähti täysin.. meillä on siis sääntö, että pelata ei saa ennen kuin läksyt on tehty. Yleensä tekeekin heti kun on syönyt. Ennen on menny ihan hyvin, mutta nyt ihan hirmuista taistelua ollu tässä muutama viikko. Erityisesti tänään oli ihan älyttömän vihainen. Poika muun muassa toivotti mut hel*ettiin, karjui koko ajan liutaa kirosanoja, heitteli reppua lattialle jossa on koululta saatu tabletti.. ihan älyttömän surkea olo. Edelleen riehuu huoneessaan. Kuuluu paiskovan tavaroita ja karjuu. Anteeksi naapurit. Ei jaksa..

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettei koko iltana saa pelata jos jatkaa riehumista. Ja jos jotain on mennyt rikki niin poika itse korvaa.

Vierailija
2/83 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se koulu noin muuten menee? Jos on vitosen oppilas ymmärrän sääntösi, mutta esim oma ysiluokkalainen ei mun silmään ikinä tee mitään koulun eteen, mutta 9,4 sillä oli joulutodistuksen keskiarvo.. että kait se jotain sitten tekee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kasiluokka taitaa olla se yläasteen raskain vuosi. Hormonit jyllää ja sen lisäksi kouluväsymys. Seiskan uutuudenviehätys ohi ja ysin jatko-opintoja varten tsemppaus vasta edessä. Kokemusta on. Ota sinäkin vähän rennommin, ei se riitely ja vaatiminen yhtään auta asiaa.

Vierailija
4/83 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano ettei koko iltana saa pelata jos jatkaa riehumista. Ja jos jotain on mennyt rikki niin poika itse korvaa.

Voi kuule en todellakaan uskalla tuonne sen huoneeseen mennä. Tietää kyllä että pelejä ei voi aloittaa ennen kuin läksyt on tehty ja jos tota kiukuttelua jatkaa niin menee koko ilta sit siitä. Mutta tuosta sanoinkin että jos tabletti tai mikään menee rikki niin pojan rahoista ne lähtee. Sinne katoaa sitten säästöt. Ap

Vierailija
5/83 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on teini-ikä. Sinulla taitaa olla kovin tiukat säännöt. Hän haluaisi ehkä itse valita ajankohdan läksyille jo tuossa iässä, jos on koulusta väsynyt. Ensin levätä jne. Ehkä peli rentouttaa.

Vierailija
6/83 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se koulu noin muuten menee? Jos on vitosen oppilas ymmärrän sääntösi, mutta esim oma ysiluokkalainen ei mun silmään ikinä tee mitään koulun eteen, mutta 9,4 sillä oli joulutodistuksen keskiarvo.. että kait se jotain sitten tekee?

Heikosti menee ja sehän tässä huolettaakin. Sellasta kutosta tulee suurimmaksi osaksi nykyään. Liikka oli kymppi. Ennen oli sellainen seiskan kasin oppilas niin vähän pitäisi saada kaveriin rotia. Jos en rajoittaisi, niin loika olisi lähinnä pelaamassa pipolätkää kavereiden kanssa tai sitten koneella pelaamassa. Ei onnistu. Ap

Vierailija
7/83 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis et uskalla mennä?

Vierailija
8/83 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko läksyt tehtyä jos saa itse valita ajankohdan? Jos tulee niin en oikein ymmärrä sääntöäsi. Turhaa tappelua väsyneen teinin kanssa. Eikö koulun jälkeen muutenkin olisi kiva saada pitää pieni tauko kouluasioista?

Vierailija
9/83 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikosti menee ja sehän tässä huolettaakin. Sellasta kutosta tulee suurimmaksi osaksi nykyään. Liikka oli kymppi. Ennen oli sellainen seiskan kasin oppilas niin vähän pitäisi saada kaveriin rotia. Jos en rajoittaisi, niin loika olisi lähinnä pelaamassa pipolätkää kavereiden kanssa tai sitten koneella pelaamassa. Ei onnistu. Ap

Jos kutosta tulee, niin teet selväksi, että jossei nyt tsemppaa niin ei ole mitään mahiksia lukioon. Ehkä ei halua edes lukioon ja silloin joku seiska puolen keskiarvo riittää amikseen.

Vierailija
10/83 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on se aika, kun vanhemmuutta tarvitaan kaikkein eniten. Laiska vanhempi heittää kanskat tiskiin ja antaa teinin turmella päättötodistuksen. Osaava vanhempi hoitaa velvollisuutensa ja kasvattaa lasta yhä. Kahdeksannen luokan numeroilla on vaikutusta päättöarviointiin monessa aineessa. Esimerkiksi historian näytöt annetaan nyt.

Vierailija
11/83 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kasiluokka taitaa olla se yläasteen raskain vuosi. Hormonit jyllää ja sen lisäksi kouluväsymys. Seiskan uutuudenviehätys ohi ja ysin jatko-opintoja varten tsemppaus vasta edessä. Kokemusta on. Ota sinäkin vähän rennommin, ei se riitely ja vaatiminen yhtään auta asiaa.

Niin on ja varmaan murrosikää pukkaa päälle. Mutta en tiedä, mun mielestä nyt jos koskaan pitää olla pojalla rajat. Uskon että se tarvii niitä vaikka ei niistä tykkääkään (enkä minäkään). En toki tiedä. Tällä hetkellä itsekin epäilen koko periaatetta. Ap

Vierailija
12/83 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis et uskalla mennä?

Niin, kovin kävi kierroksilla. Olisi saattanut tunnekuohussa vahingossakin satuttaa. Nyt taitaa olla jo rauhoittunut. Ei ainakaan enää karju tai heitä mitään. Annan silti pojalle omaa tilaa. Voi vielä olla tunteet pinnassa. Ap

Vierailija
13/83 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselet mikä ala kiinnostaa ja suunnitelmista yläasteen jälkeen. Minne aikoo mennä. Sitten otatte ja katsotte mihin hänen keskiarvollaan pääsee.

Jos 6-7 keskiarvolla pääsee mihin hän aikoo, niin ei kai sitten tarvitse niin huolestua. Eivät kaikki ole koulunpenkki-ihmisiä.

Jos pitää parantaa niin tässä ehtii vielä ennen ysin kevättä.

Päämäärä auttaa pitämään motivaatiota yllä.

Vierailija
14/83 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on se aika, kun vanhemmuutta tarvitaan kaikkein eniten. Laiska vanhempi heittää kanskat tiskiin ja antaa teinin turmella päättötodistuksen. Osaava vanhempi hoitaa velvollisuutensa ja kasvattaa lasta yhä. Kahdeksannen luokan numeroilla on vaikutusta päättöarviointiin monessa aineessa. Esimerkiksi historian näytöt annetaan nyt.

Mutta vanhemmuus ja kasvatus ei tarkoita sitä ettei voisi kuunnella ja ymmärtää teiniä ja kokeilla erilaisia tapoja kuin minkä itse ajattelee olevan parasta. Ja koulu tuskin alkaa kiinnostamaan pakottamalla. 

Vierailija
15/83 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko läksyt tehtyä jos saa itse valita ajankohdan? Jos tulee niin en oikein ymmärrä sääntöäsi. Turhaa tappelua väsyneen teinin kanssa. Eikö koulun jälkeen muutenkin olisi kiva saada pitää pieni tauko kouluasioista?

Ei tule. Jos en vaatisi, taitais poika vaan pelata joko lätkää tai koneella. Ap

Vierailija
16/83 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ihan pointtia. Tulisiko läksyt paremmin tehtyä, jos sopii lapsen kanssa milloin hän ne tekee. Jos saa itse vaikuttaa siihen milloin ne tehdään niin olisiko sovittuun helpompi sitoutua?

Nyt on teinillä ne hetket käsillä, ettei vanhempien määräyksiä oteta enää annettuina. Anna mahdollisuus vaikuttaa. Hän varmaan itsekin ymmärtää, että läksyt pitää tehdä mutta nyt kiukuttaa. Kiukuttaa aikuisiakin aina välillä eikä huvita. Jos joku tulee siihen sillä hetkellä määräilemään ja sanelemaan että nyt teet niin voi siinä pinna palaa.

Ala kohdella häntä nuorena aikuisena.

Vierailija
17/83 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoisen olet sitten kasvattanut

Vierailija
18/83 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule. Jos en vaatisi, taitais poika vaan pelata joko lätkää tai koneella. Ap

Joo, voit vaatia, että läksyt tehdään. Mutta lapsi saa päättää ajankohdan esim 15 - 22 välillä. Kunhan tulee tehtyä.

Vierailija
19/83 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ihan pointtia. Tulisiko läksyt paremmin tehtyä, jos sopii lapsen kanssa milloin hän ne tekee. Jos saa itse vaikuttaa siihen milloin ne tehdään niin olisiko sovittuun helpompi sitoutua?

Nyt on teinillä ne hetket käsillä, ettei vanhempien määräyksiä oteta enää annettuina. Anna mahdollisuus vaikuttaa. Hän varmaan itsekin ymmärtää, että läksyt pitää tehdä mutta nyt kiukuttaa. Kiukuttaa aikuisiakin aina välillä eikä huvita. Jos joku tulee siihen sillä hetkellä määräilemään ja sanelemaan että nyt teet niin voi siinä pinna palaa.

Ala kohdella häntä nuorena aikuisena.

Haukkuu, kiroilee, heittelee tavaroita —- ala kohdella häntä nuorena aikuisena!? Minä alkaisin kohdella taaperona jos käyttäytyy kuin taapero.

Vierailija
20/83 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kutosta tulee, niin teet selväksi, että jossei nyt tsemppaa niin ei ole mitään mahiksia lukioon. Ehkä ei halua edes lukioon ja silloin joku seiska puolen keskiarvo riittää amikseen.

Suosituille amislinjoille on vaikeampaa päästä kuin peräkylän lukioihin.