Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velipuoli otti minuun ja sisareeni yhteyttä ja haluaisi tutustua. Kieltäydyimme ja toivotimme hyvää jatkoa.

Vierailija
08.02.2021 |

Velipuoli on isän uudesta liitosta ja on asunutkin ihan eri paikkakunnalla kuin me. Isä ja äiti erosi kun me olimme siskon kanssa jo pitkästi toisella kymmenellä, meillä noin pari vuotta ikäeroa.
Nyt kun isä kuoli, jouduimme olemaan tekemisissä pakollisten asioiden hoitamisten kautta. Korona-ajan hautajaisiin ei montaa henkilöä tullut.
Mutta meillä ei veljen kanssa ollut yhteistä lapsuutta, eikä muutakaan yhteistä kuin isä. Isäön vanhempia ei velipuoli enää ehtinyt näkemään, emmekä koskaan ole nähneet edes yhteisten sukulaisten luona ja harvoin edes niillä olemme käyneet.
Velipuoli otti perunkirjoitusten jälkeen vielä minuun ja sisareen yhteyttä, että tutustuisimme nyt enemmän, kun issaruksia ollaan, mutta meidän kummankaan mielestä se ei ole enää ajankohtaista, emmekä halua. Sanoimme velipuolelle hyvää jatkoa ja pyysimme, ettei hän enää ottaisi yhteyttä, koska asia on siltä osin loppuunkäsitelty.

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis nolo ja törkeähän sinä olet ja annat itsestäsi junttimaisen kuvan. Se nyt on päivänselvää, mutta siis antaa sinun loistaa, ei kaikki ole tehty hyvästä, toiset on muiden elämän kakkaa.

Vierailija
22/99 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen viesti.

Olen itse löytänyt sisko- ja velipuolen aikuisiällä ja meillä on hyvin läheiset välit toistemme kanssa nykyisin. Se mitä isämme aikoinaan teki tai oli tekemättä ei millään tavalla vaikuta suhteeseemme sisaruksina. Ei ole kenenkään meistä vika että isämme oli ajattelematon m*ulkero. Paitsi tietenkin sillä tavalla isän toiminta vaikuttaa että löysimme toisimme vasta aikuisena. Meillä kun ei kenelläkään ollut tietoa toisistamme lapsena/nuorena.

Antaisin virtuaalihalin tälle velipuolellenne jos voisin. Surullista kaiken kaikkiaan se miten häneen suhtaudutte mutta kaipa on parempi ettette ole yhteydessä jos suhtautumisenne on noin nuivaa.

Vierailija
24/99 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lankoni vanhemmat erosivat hiukan alle viiskymppisinä kun 48v mies löysi uuden naisen joka sattui olemaan 18.

Jätetty vaimo ja tämän tytär, lankoni sisko siis, julistivat Herran vihaa eikä lankoni voinut rauhan säilyttämisen takia muuta kuin katkaista välit isäänsä.

Tällä ja toisella vaimolla on kaksi nyt jo täysi-ikäistä lasta joita ei ole koskaan tavannut.

Naiset osaa olla tällaisissa ero- ja uusperhetilanteissa olla todella itsekkäitä.

Vierailija
25/99 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että suojelet velipuolta itseltäsi.

Vierailija
26/99 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapee oli röllykkä, kun ei tule vastaamaan.

Vierailija
27/99 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olipa tympeää teiltä. Sisaruus ei ole mikään päättyvä asia. Veriside on ikuinen.

No kuule mulla on täyssisko ja -veli, eikä ne halua pitää mitään yhteyttä. Ei nuorempana eikä nyt vanhempana.

Vanhempien kuoltua on pitänyt toimittaa yhdessä ne pakolliset asiat, hautaaminen ja perunkirjat, ja nekin oli niin tympeitä tilaisuuksia. Itse asun eri paikkaukunnalla ja kuolinpesistä olivat vieneet kaiken mahdollisen. Vanhempien asuntoa eivät pystyneet pimittämään minulta.

Vierailija
28/99 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullinen viesti.

Olen itse löytänyt sisko- ja velipuolen aikuisiällä ja meillä on hyvin läheiset välit toistemme kanssa nykyisin. Se mitä isämme aikoinaan teki tai oli tekemättä ei millään tavalla vaikuta suhteeseemme sisaruksina. Ei ole kenenkään meistä vika että isämme oli ajattelematon m*ulkero. Paitsi tietenkin sillä tavalla isän toiminta vaikuttaa että löysimme toisimme vasta aikuisena. Meillä kun ei kenelläkään ollut tietoa toisistamme lapsena/nuorena.

Antaisin virtuaalihalin tälle velipuolellenne jos voisin. Surullista kaiken kaikkiaan se miten häneen suhtaudutte mutta kaipa on parempi ettette ole yhteydessä jos suhtautumisenne on noin nuivaa.

Me tutustuimme isän aviottomaan lapseen vasta neljäkymppisenä. Kukaan ei sitä ennen ollut kertonut hänen olemassaolostaan. Nykyään hän on perhettä siinä missä muukin perhe ja kovin rakas. Isä oli paha mies, mutta viattomia me lapset siihen olemme. 

Vierailija
29/99 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kerrot tämän täällä? Miksi oletat, että ketään kiinnostaa?

Vierailija
30/99 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipähän sitä väkisin tarvitse kehenkään tutustua, mutta on tuo silti aika tympeää. Kuulostaa siltä, että olette katkeria vanhempienne erosta ja nyt suuntaatte kiukkunne veljeenne. Hän ei sitä ansaitse, hän ei ole tehnyt mitään väärää.

Vierailija
31/99 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika törkeältä tuo teidän asenne kuulostaa. Mitä vaivaa se teiltä maksaa tutustua omaan VELJEENNE? Ymmärrän erittäin hyvin veljen halun tutustua teihin. Mutta hän ei kyllä menetä mitään, ei minua enää kiinnostaisi tuolla tavalla asennoituvat sisarukset.

Ei se samasta m*nasta lähtenyt pisara sukulaiseksi tee. Ihan tuntematon ihminen, miksi siihen pitäisi tutustua varsinkaan jos se ainoa yhdistävä tekijä potkaisi tyhjää?

Vierailija
32/99 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa teiltä. Toivottavasti kumpikaan teistä (jos nyt vaikka teillä jommalla kummalla todetaan leukemia ym että tarvitsette sukulaista siihen) että otatte heti oitis sitten yhteyttä kun itse tarvitsette apua!

Vierailija
33/99 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman outo ajattelutapa tuo "asia ei ole enää ajankohtainen". Sisaruksia olette elämänne loppuun saakka.

Vierailija
34/99 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin. Se että on samoja geenejä tai vaikka sama vanhempi, ei tee ihmisistä automaattisesti läheisiä, jos on eletty vieraina ilman yhteydenpitoa. Jos ei halua elämäänsä vierasta ihmistä, joka kuvittelee olevansa läheinen, se on ihan ok.

Mun mielestä aikuisen ihmisen pitäisi pystyä juridisestikin irrottautumaan verisukulaisista, esim just tuollaisista vanhemman tekemistä uusista ”veljistä” tai vaikka tädeistä tai isovanhemmista, ne voivat olla joskus aivan vieraita ja sekopäitä.

Vierailija
35/99 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa haukkua, ihan vapaasti, mutta sisaruus tai sukualisuus ei ole velvoite yhteydenpidolle

ap

Vierailija
36/99 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap ja veljensä ovat vain introvertteja, jotka eivät kaipaa enempää ihmissuhteita. Jos kuormittuvat tuollaisesta tutustumisyrityksestä.

Vierailija
37/99 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa haukkua, ihan vapaasti, mutta sisaruus tai sukualisuus ei ole velvoite yhteydenpidolle

ap

Näinhän se on. Jokainen priorisoi ihmiset keiden kanssa on tekemisessä. Toisille sukulaisuus on siinä vaikuttava asia ja toisille ei.

Vierailija
38/99 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, eipähän sitä väkisin tarvitse kehenkään tutustua, mutta on tuo silti aika tympeää. Kuulostaa siltä, että olette katkeria vanhempienne erosta ja nyt suuntaatte kiukkunne veljeenne. Hän ei sitä ansaitse, hän ei ole tehnyt mitään väärää.

Veli ei ole tehnyt mitään väärää. Mutta ei ap:kaan. Se että itsestä riippumatta on olemassa ihmisiä, joilla samoja geenejä, ei velvoita mihinkään tutustumiseen tai yhteydenpitoon.

Vierailija
39/99 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on loppuunkäsitelty mutta halusit keskustella siitä täällä? Vai mikä oli pointti?

Vierailija
40/99 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän teidän tietenkään tarvitse ruveta kaveeraamaan tuntemattoman kanssa vain sen takia, että teillä on yhteinen isä. Enpä minäkään kaveeraa sukulaisteni kanssa, juuri ja juuri niiden sisarusten kanssa olen tekemisissä, joiden seuraa siedän.

En nyt ymmärrä, miksi kaikki vetää tästä herneet nenään. Ei sukulaisuus velvoita mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi