Velipuoli otti minuun ja sisareeni yhteyttä ja haluaisi tutustua. Kieltäydyimme ja toivotimme hyvää jatkoa.
Velipuoli on isän uudesta liitosta ja on asunutkin ihan eri paikkakunnalla kuin me. Isä ja äiti erosi kun me olimme siskon kanssa jo pitkästi toisella kymmenellä, meillä noin pari vuotta ikäeroa.
Nyt kun isä kuoli, jouduimme olemaan tekemisissä pakollisten asioiden hoitamisten kautta. Korona-ajan hautajaisiin ei montaa henkilöä tullut.
Mutta meillä ei veljen kanssa ollut yhteistä lapsuutta, eikä muutakaan yhteistä kuin isä. Isäön vanhempia ei velipuoli enää ehtinyt näkemään, emmekä koskaan ole nähneet edes yhteisten sukulaisten luona ja harvoin edes niillä olemme käyneet.
Velipuoli otti perunkirjoitusten jälkeen vielä minuun ja sisareen yhteyttä, että tutustuisimme nyt enemmän, kun issaruksia ollaan, mutta meidän kummankaan mielestä se ei ole enää ajankohtaista, emmekä halua. Sanoimme velipuolelle hyvää jatkoa ja pyysimme, ettei hän enää ottaisi yhteyttä, koska asia on siltä osin loppuunkäsitelty.
Kommentit (99)
No olipa tympeää teiltä. Sisaruus ei ole mikään päättyvä asia. Veriside on ikuinen.
Toivottavasti hän ymmärtää, ettei menetä mitään. Että on parempi näin.
Olette kusipäisiä paskoja. Ei mulla muuta.
:( surullista teidän kaikkien kannalta.
Niin no, onhan se vieras ihminen. En minäkään mitään vierasta ukkoa elämääni haluaisi. Ja sisarussuhteethan on muutenkin ihan roskaa.
Tulit sitten tänne ilmoittamaan. Niin varmaan.
Ihan ok. Itse en ole antanut miehen entisen liiton lapsien edes tavata yhteistä lastamme. Miksi pitäisi?
Aika törkeältä tuo teidän asenne kuulostaa. Mitä vaivaa se teiltä maksaa tutustua omaan VELJEENNE? Ymmärrän erittäin hyvin veljen halun tutustua teihin. Mutta hän ei kyllä menetä mitään, ei minua enää kiinnostaisi tuolla tavalla asennoituvat sisarukset.
Olet joko olet rölli tai täysi mulkku, etkä sen takia ettet halua olla yhteydessä, vaan tämän aloituksen takia.
Kuulostat aika ikävältä ihmiseltä. Hyvää jatkoa kuitenkin.
Tällaiset viestiketjut saavat mut tuntemaan itseni paremman luokan kansalaiseksi. Kiitos.
Ette siis käyneet isällä eron jälkeen?
Miltä itsestäsi tuntuisi tuollainen kohtelu?
Päätös on teidän. Ei teillä mitään velvollisuutta ole yhteydenpitoon. Minun isäni hylkäsi perheensä ja perusti uuden saman tien. Uudesta suhteesta syntyi pari sisaruspuolta meille muille lapsille. Ei todellakaan ole ollut helppoa luoda heihin suhdetta. Tulevat aina olemaan minulle puolikkaita. Näin se vain on.
Kirjoitit tämän avautumisen tänne, koska tiedät itsekin käyttäytyneesi todella oudosti velipuolta kohtaan. Yhtä tapaamista pyysi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok. Itse en ole antanut miehen entisen liiton lapsien edes tavata yhteistä lastamme. Miksi pitäisi?
No tämä on jo sairasta, että olet siinä välissä portinvartijana. Vaikka itse olet ottanut miehen, jolla on ollut jo perhe! Katso peiliin.
Siis olet liian ylpeä siihen? Vai katkera siitä että vanhemmat erosi? Vau olet varmaan hyvä ihminen..