HS: Viisikymppinen Vesa päätti matkustaa joulun jälkeen viikoksi vaimon kotimaahan Länsi-Afrikkaan
”Ajattelin, että lento on varmasti puolityhjä, mutta kone olikin buukattu niin täyteen, ettei turvaväleistä ollut tietoakaan”, Vesa kertoo.
Se reissu oli käänteentekevä. Vesasta tuli yksi ensimmäisistä suomalaisista, jotka toivat tietämättään koronaviruksen brittimuunnoksen Suomeen. Vesan oireet alkoivat hotellissa: kuumetta, lihassärkyä ja kivuliasta yskää.
Suomeen saapuessaan perhe ohjattiin uudestaan koronatestiin Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Testi oli vapaaehtoinen. Koronatestin jälkeen perhe ajoi kotipaikkakunnalleen. He kävivät matkalla kaupassa ja seuraavana päivänä vielä hakemassa noutoruokaa ravintolasta.
Olen sanaton.
Kommentit (195)
Loppupään viesteistä päätellen Vesa tuli itse sönkkäämään ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova ollut tauti koronaksi, jopa hieman influenssamaisia piirteitä, mutta onneksi kuitenkin koronamaisen lyhyt tauti.
Tuttavilla ei tullut koronassa edes kuumetta, mutta ei kai ollut uutta mutaatiota.
Tiedän yhden joka on ollut nyt vuoden sairaslomalla koronansa kanssa, ehkä kuntoutumassa hitaasti töihin. Että pikku flunssahan se toki on /s
Jokikinen muu tauti/vaiva laitetaan nyt koronan "syyksi" jos se vain sattui puhkeamaan samaan aikaan.
Meinaat ettei lääkärit sairaaloissa osaa enää ollenkaan hommiaan mutta joku anonyymi länkyttäjä joka ei tiedä asiasta mitään kertoo totuuden? Mee moskovaas persupelle sössöttämään valeitasi.
Lääkärien ei tarvitse enää senkään vertaa yrittää selvittää jotain epämääräisiä pitkäkestoisia oireita kuten ennen kun kaikkeen voi heittää "korona".
Aikaisemmin sentään ihmiset joutuivat itse kehittelemään jotain "sähköallergia"-huuhaata jos halusivat omituisia tauteja jotka helpotti vain pääsemällä pois töistä...
On se kiva kun nää persutkin osallistuu keskusteluihin asiantuntemuksellaan. Tehollahan niitä sähköallergikoita toki hoidetaan kuten persu tässä väittää.
vihreät luulee, että sähkö tulee töpselistä ja ei aiheuta mitään allergiaa. kokeile kiivetä voimalinja mastoon. huonosti käy. kauempana sätely on vaimeampaa, silti tappavaa.
Eli siis sun mielestäsi sähkö sekä aiheuttaa allergiaa että voimalinjat säteilee. Tosi vakuuttava näyte persutieteestä.
vakuuttava näyte itse suggestiosta viralliseen totuuteen kiistämällä totuus. johdot säteilevät jos et usko googlaa voima johto säteily.
Ehkä ensin itse selvität mitä tarkoittaa säteily.
olen jo selvittänyt. sähkömagneettinen sätelyä on tutkittu paljonkin.
mitä, jos itse myöntäisit, että et ymmärrä aiheesta mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vesa taitaa olla tyhjäpää hesalainen, tulee takaisin varmuuden vuoksi brittien kautta ja suomessa suoraan kaupan kautta baariin.
Kuule sinä juntti. Oliko tuo Vesa teidän kylän miehiä?
Kun nyt on jo vuoden eletty tässä koronan keskellä, niin edelleen huvittaa nää "en tiennyt ettei karanteenin aikana olis saanut käydä kaupassa" -tyypit. Siis ihan oikeesti. Tän "Vesankin" tapauksessa en ymmärrä, miks ne kävi vielä Suomeen päästyään kaupassa, jos kerran oli jo oireita. Sana karanteeni tarkoittaa sitä, että pitää vältellä kaikkia kontakteja ja pysyä kotona. Ei voi mennä kauppaan, vaan siellä maallakin voit pyytää naapurin käymään kaupassa ja tuomaan tavarat ovelle niin, että noukit ruuat ovelta vasta sitten kun naapuri on 10 metrin päässä jo menossa.
Olen itse käynyt epidemian aikana kolmesti koronatestissä, ja ei olis tullut mieleenkään testitulosta odottaessa käydä kaupassa tai muualla (kaikki testit negatiivisia). Ei sitten ollenkaan. Vertauksen vuoksi 1600-luvulla Britannian ruttoepidemiassa naulattiin talo umpeen, jos yhdelläkin talossa olleella todettiin tartunta. Kukaan ei päässyt ulos eikä sisään. Niin en ymmärrä, että miksi a) testitulosta odottaessa ja b) positiivisen tuloksen saaneena pitäisi sen määrätyn karanteeniajan puitteissa käydä yhtään missään.
Eikö tuommoisten vesojen nimet voida julkaista? Itse en esim haluaisi että vesa on missään tekemisissä vaikkapa lapsiini, rahoihini, terveyteeni, autooni, vakuutuksiini tai remonttiini liittyvissä asioissa. Olisi kiva tietää välttää.
Vierailija kirjoitti:
Sir Vesa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsytti se, että meni hierojalle, kun lihakset olivat kipeät ja epäili malariaa, joka tietenkin yhtä hyvin voi olla korona. HIEROJALLE.
Yläluokan elkeitä. Taudit leviävät likaisen köyhälistön keskuudessa. Parempi väki voi kyllä loungeissaan reissata. Pari lasia giniä loungessa ja kunnon hieronta kyllä auttavat.
Vähän huono reissu tämä oli, mutta onneksi tarinalla on onnellinen loppu. Vesa on nyt iloinen mies: hänellä on koronavasta-aineita enemmän kuin lääkärillään, joten ensi kuun metsästysreissun voi varmasti toteuttaa ilman muuta.
Ensi kuun safarilta Vesa tuo varmasti tuliaisina Ebolan.
"Luulin että verenvuoto kaikista ruumiini aukoista johtui syömästäni katkarapupastasta joten kävin välilaskun aikana kättelemässä tuhat hmistä"
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova ollut tauti koronaksi, jopa hieman influenssamaisia piirteitä, mutta onneksi kuitenkin koronamaisen lyhyt tauti.
Tuttavilla ei tullut koronassa edes kuumetta, mutta ei kai ollut uutta mutaatiota.
Tiedän yhden joka on ollut nyt vuoden sairaslomalla koronansa kanssa, ehkä kuntoutumassa hitaasti töihin. Että pikku flunssahan se toki on /s
Jokikinen muu tauti/vaiva laitetaan nyt koronan "syyksi" jos se vain sattui puhkeamaan samaan aikaan.
Meinaat ettei lääkärit sairaaloissa osaa enää ollenkaan hommiaan mutta joku anonyymi länkyttäjä joka ei tiedä asiasta mitään kertoo totuuden? Mee moskovaas persupelle sössöttämään valeitasi.
Lääkärien ei tarvitse enää senkään vertaa yrittää selvittää jotain epämääräisiä pitkäkestoisia oireita kuten ennen kun kaikkeen voi heittää "korona".
Aikaisemmin sentään ihmiset joutuivat itse kehittelemään jotain "sähköallergia"-huuhaata jos halusivat omituisia tauteja jotka helpotti vain pääsemällä pois töistä...
Tämä on kamalalla tavalla totta. Työkaveri - 26v mies - ihmetteli perjantaina, miksi jalat turpoavat ja tuntuu, että ei pysty hengittämään kunnolla. Koronatestiin ennen kuin lääkäri suostuu edes katsomaan, testin tulos tuli vasta tänään ja vasta sen jälkeen ryhdyttiin miettimään, että mikä voisi olla, kun ei ollutkaan korona. Ja mitä sanoo lääkäri: testitulos on vanhentunut, testauksesta on yli 2 vrk, joten eikun uusi testi.
Työkaveri meni yksityiselle terveysasemalle, samantien ambulanssilla sairaalaan (siis sinne, jossa jo kahdesti kävi) ja sydänvalvontaan. Sinne tosin pääsi vasta sitten, kun ensin oli otettu uusi koronatesti.
Eli selvästikään ei heitetä joka vaivaan korona vaan se testataan ensin. Muutenkin kaltaisesti antimaskiälykkö kavereineen hommaa sen taudin tätä vauhtia viiteen kertaan ennen kuin kukaan kerkiää rokottamaan. Ja rokotustahan nää ei halua koska siinä on bill gatesin mikropiirejä (bill oli muuten softafirman pomo, ei piirifirman).
Ehei, lääkäri teki koronadiagnoosin oireiden perusteella, mutta määräsi testiin, jotta saadaan tauti tilastoihin. Ei edes arvuutellut, että syynä voisi olla jokin muukin.
Minulla ei ole koronaa, työkaverilla ei ole koronaa - silti sinä riehut kuin me olisimme tehneet jotain väärin. Minusta on ihan OK, että otat rokotteen ja sitten saatkin kuulla, että se ei estä sinua sairastumasta.
Vesa ei tiennyt ja Vesa ei muistanut, hoh hoijaa.
Miksi pitää vielä lehteen tulla kertomaan ja jutustakin saa vaikutelman, ettei tämä sattumus nyt ainakaan Vesan oma vika ole.
Mistäpä sitä voisi tietää että karanteenin aikana ei saa käydä kaupassa...eikö se riitä että ei käy töissä? Onhan kaupassakäynti välttämätöntä. Samoin hieronnassa käynti jos on kipeä, samoin uimahallissa, keilahallissa jne. kyllä ne ovat ihmisen hyvinvoinnille välttämättömiä. Ei kai länsimaisessa demokratiassa sentään välttämättömiä asioita kielletä ihmisiltä?
Vesa on tyypillinen minäminä-ihminen eikä kovin älykäs. Ikävä kyllä hänellä on rahaa huvimatkailla toisten turvallisuuden kustannuksella. Mutta riittihän niitä "Vesoja" vielä viime vuoden maaliskuussakin, kun oli joidenkin pakko käydä Alpeilla ja tuoda sieltä virus Suomeen.
"Ei karanteeni tarkoita, etteikö ulos saisi mennä."
- J. Halla-aho 2020
Vierailija kirjoitti:
Vesa on tyypillinen minäminä-ihminen eikä kovin älykäs. Ikävä kyllä hänellä on rahaa huvimatkailla toisten turvallisuuden kustannuksella. Mutta riittihän niitä "Vesoja" vielä viime vuoden maaliskuussakin, kun oli joidenkin pakko käydä Alpeilla ja tuoda sieltä virus Suomeen.
Hyvä, että hakivat. Olis muuten mennut Suomesta varmaan 20 miljardia muun EU:n koronatukiin..
Mun tuttavaperhe oli juuri viikon lomalla Espanjassa, koska halusivat lähteä lomalle. Vakuuttelivat minulle, että eihän tässä mitään koronariskiä, koska majailevat vain vuokraamassaan lomatalossa.
Sanoin, että täytyyhän teidän lentää sinne Espanjaan lentokoneella ja takaisin, käydä sikäläisissä ruokakaupoissa jne eli kohtaatte ihmisiä koko matkan ajan. Vastasivat mulle: joo mutta me käytetään maskeja . Avot. Ja molemmilla vanhemmilla akateeminen koulutus eli ei se ainakaan järjenkäyttöä takaa.
Vierailija kirjoitti:
"Ei karanteeni tarkoita, etteikö ulos saisi mennä."
- J. Halla-aho 2020
Ei se sitä tarkoitakaan. Ulkonaliikkumiskielto tarkoittaa ettei ulos saa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Ja siellä norsun kakasta muuratussa majassa Vesa sitten kellahti lavitsalle ja loihe lausumaan...
" Vaimoni,voitkos laittaa ruokaa,kun alko hiukoomaan,..."
Samalla tämä Vesa sulki silmänsä,sitten sujautti kätensä housuun ja alkoi vispaamaan hiestynyttä,jo pesun tarpeessa olevaa munaansa... Muna alkoi vähitellen heräillä ja sykkiä. Palleissa alkoi sykkiä koko ajan kiihtyvällä tahdilla. Lopulta alkoi toteemipaalu olla täydessä hehe mittassaan.... Se vaan kasvoi ja kohosi,lopulta olikin se valmis purkautumaan...Purkaus oli voimakas. Palleissa kipristeli,kun siementä ryöppysi pussien uumenista vapauteen...
Väärä palsta ja ketju.
Hallituksella on ollut melkein vuosi aikaa muuttaa lakeja sellaisiksi, ettei lasten koulunkäyntiä ja harrastuksia olisi täytynyt lopettaa. Mutta ei, annetaan aikuisten törttöillä ja riistetään lapsilta melkein kaikki.
Vierailija kirjoitti:
kuulostaa persulta
Ei kuulosta, kun lukee Vesan mielipiteen siitä, että isojen valtioiden isot poliitikot ovat syyllisiä tilanteeseen Afrikassa eikä paikallisissa ihmisissä eikä päättäjissä ole _yhtään mitään_ vikaa.
Olen sitä mieltä, että epätasa-arvo on väärin rokotejakelussa, mutta toisaalta Vesan mukaan "kukaan ei sielä puhunut rokotteista" eli asia ei edes kiinnosta, siitä kyllä kerrottiin, että rokotetodistuksen voi ostaa jos mielii reissata vaikka Eurooppaan.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksella on ollut melkein vuosi aikaa muuttaa lakeja sellaisiksi, ettei lasten koulunkäyntiä ja harrastuksia olisi täytynyt lopettaa. Mutta ei, annetaan aikuisten törttöillä ja riistetään lapsilta melkein kaikki.
Olihan heillä lapset mukana. Kyllä sellainen reissu varmasti aika monet sählyvuorot voittaa.
Ehkä ensin itse selvität mitä tarkoittaa säteily.