HS: Viisikymppinen Vesa päätti matkustaa joulun jälkeen viikoksi vaimon kotimaahan Länsi-Afrikkaan
”Ajattelin, että lento on varmasti puolityhjä, mutta kone olikin buukattu niin täyteen, ettei turvaväleistä ollut tietoakaan”, Vesa kertoo.
Se reissu oli käänteentekevä. Vesasta tuli yksi ensimmäisistä suomalaisista, jotka toivat tietämättään koronaviruksen brittimuunnoksen Suomeen. Vesan oireet alkoivat hotellissa: kuumetta, lihassärkyä ja kivuliasta yskää.
Suomeen saapuessaan perhe ohjattiin uudestaan koronatestiin Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Testi oli vapaaehtoinen. Koronatestin jälkeen perhe ajoi kotipaikkakunnalleen. He kävivät matkalla kaupassa ja seuraavana päivänä vielä hakemassa noutoruokaa ravintolasta.
Olen sanaton.
Kommentit (195)
Ihmisten typeryydellä ja itsekkyydellä ei ole kyllä mittaa eikä määrää.
Aika fiksu kaveri. Vaimo Afrikasta ja virus Briteistä.
”Olen alusta asti suhtautunut koronavirukseen vakavasti. Käyttänyt kasvomaskia, noudattanut turvavälejä ja vältellyt tapaamasta esimerkiksi vanhoja vanhempiani”, hän kertoo.
...ja sitten teen kaiken päin vit tua, aivan kaiken.
t. Vesa
"Lisäksi Vesa kävi toisen välilaskun aikana hieronnassa, joka ei tehnyt hyvää jo valmiiksi kipeille lihaksille."
Onko tää joku sketsihahmo?
Vierailija kirjoitti:
Aika fiksu kaveri. Vaimo Afrikasta ja virus Briteistä.
Aika kierteellä on temppuillut.
Oliko tämä Vesa itse matkatoimistoalalla? Tällaista huhua on liikkunut.
🇺🇦🇮🇱
Vesa-vässykkä ei kyennyt sanomaan vaimolleen "ei". Lomareissulle Länsi-Afrikkaan pandemia-aikana?
Siis lähtee vaimonsa kotimaahan Afrikkaan lomalle korona aikana????
Ei järin fiksu tää Vesa😡
Voi jeesus mikä idiootti. Ja nää vielä kertoo avoimesti näistä törttöilyistään lehdissä. Voi herran jumala, en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. :D
Artikkelin loppua kohden en olisi yhtään yllättynyt jos siellä olisi lukenut jotain tyyliin "Perillä nuoleskelimme vaimoni suvun talojen ovenkahvoja koska se on paikallinen tapa ilmaista jälleennäkemisen iloa. En osannut arvata että siitä voisi korona tarttua".
Eniten ärsytti se, että meni hierojalle, kun lihakset olivat kipeät ja epäili malariaa, joka tietenkin yhtä hyvin voi olla korona. HIEROJALLE.
Vierailija kirjoitti:
Artikkelin loppua kohden en olisi yhtään yllättynyt jos siellä olisi lukenut jotain tyyliin "Perillä nuoleskelimme vaimoni suvun talojen ovenkahvoja koska se on paikallinen tapa ilmaista jälleennäkemisen iloa. En osannut arvata että siitä voisi korona tarttua".
Ihmettelisin suuresti jos siellä ei olisi ahkerasti halailtu sukulaisia.
Ymmärrättekö nyt miksi Suomenkin tapaisessa maassa "suositukset" pandemian hoitoon ovat turhia. Vesojen takia pitäisi olla esimerkiksi maahantulossa pakollinen 2vk karanteeni jossa VARTIJAT vahtivat ettei Vesa lähde snägärille tai saleen kun alkaa hiukoa.
Kun puhutaan koko kansasta niin joukossa on liikaa Vesoja jotka itse aidosti kuvittelevat olevansa ihan tavallisia vastuuntuntoisia kansalaisia, vaikka käytännössä tekevät aivan kaiken ihan hullunkurisen päin helvettiä.
No ei kerro myöskään Suomen koronatorjunnasta kovin hyvää kun on oireisena / testaamatta päästetty takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsytti se, että meni hierojalle, kun lihakset olivat kipeät ja epäili malariaa, joka tietenkin yhtä hyvin voi olla korona. HIEROJALLE.
Niin, tuplatyhmyys. Vaikka olisi ollutkin malariaa niin tuokin kontakti oli mahdollisuus saada korona itselleen. Nyt ehkä tartutti hierojan.
Aika uskomaton tapaus tämä Vesa.
Valittaa, että 14 vrk:n karanteeni oli tylsää oltavaa. No voi vide, ei sitten yhtään ajatusta suonut sille, että tartutinpas tässä muutaman muun koronaan. Minä, minä, minä ja mun tylsyyteni. Täytyä viedä sauna taakse ja.. suomalaiset tietävät sanonnan ja mitä siellä tapahtuu.
Niinpä, kun ei ole järjellä siunattu tuo perhe.