Poika tuli koulusta kesken päivän kotiin valittaen kovaa päänsärkyä. (Jatkuu kommentissa)
Poika tuli kotiin ja valitti että pää on niin kipeä että tuntuu kuin se halkeais. Oli selvästi kipeä, mutta kävi ottamassa päikkärit ja nyt taas täysin normaali. Varmaan sai tuon säryn vain ruudun tuijottamisesta. lievä karsastus kun kerta on. Nyt pitää varata aika koronatestiin täysin terveelle pojalle ja karanteenissa pojan olla siihen asti. Meillä on kahdeksan lasta ja KOKO AJAN joku on jossain nuhassa tai yskässä ja saan tässä vauvan hoidon ohella kuskata lapsia yhtenään koronatestiin. Saataisiinkohan tähän touhuun jotakin rotia? 8v käynyt koronatestissä lukuvuoden aikana jo neljä kertaa ja tälle seiskaluokkalaisellekin taitaa olla jo toinen kerta.
Kerrottakoon lisäksi että asutaan sellaisella paikkakunnalla jolla ei koko pandemian aikana ole ollut kuin kourallinen tartuntoja eikä niitäkään tietääkseni sitten viime kevään.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
"8v käynyt koronatestissä lukuvuoden aikana jo neljä kertaa"
Mitä helvettiä?
Enkä itse tunne ketään, joka olisi koskaan käynyt koronatestissä. Kukaan lähipiiristä ei ole tarvinnut moista. Kyllä jossain eletään ihan eri hysteriatasoilla, mutta kuvitella että molemmat nämä tarinat ovat kuitenkin samasta maasta.
Missä umpipussissa elelet? Lähipiiristä tiedän monia, jotka ovat käyneet ja useampaan kertaan. Oma teinini on käynyt neljä kertaa ja itse olen käynyt kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä?
Enkä itse tunne ketään, joka olisi koskaan käynyt koronatestissä. Kukaan lähipiiristä ei ole tarvinnut moista. Kyllä jossain eletään ihan eri hysteriatasoilla, mutta kuvitella että molemmat nämä tarinat ovat kuitenkin samasta maasta.
Missä umpipussissa elelet? Lähipiiristä tiedän monia, jotka ovat käyneet ja useampaan kertaan. Oma teinini on käynyt neljä kertaa ja itse olen käynyt kerran.
Miksi kävisi testeissä? Huvikseenko? Kun ei ole ollut minkäänlaisia oireita koko vuonna, niin pitäisikö siellä ihan läpällä käydä vai?
Ei ehkä kannata mennä siihen median paasaukseen, että testeihin pitää mennä heti kun on pieninkin vaiva.
Testi nimenomaan kun on paikka, jossa sen tartunnan jopa saa todennäköisimmin, joten outoa että sinne käsketään menemään. Ikäänkuin haluttaisiin että terveet sairastuisi tähän.
Joutuuko hän pitämään maskia koulussa? Monelle tämä aiheuttaa päänsärkyjä hapenpuutteen vuoksi.
Mirja Tuominen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä?
Miksi kävisi testeissä? Huvikseenko? Kun ei ole ollut minkäänlaisia oireita koko vuonna, niin pitäisikö siellä ihan läpällä käydä vai?
Ei ehkä kannata mennä siihen median paasaukseen, että testeihin pitää mennä heti kun on pieninkin vaiva.
Testi nimenomaan kun on paikka, jossa sen tartunnan jopa saa todennäköisimmin, joten outoa että sinne käsketään menemään. Ikäänkuin haluttaisiin että terveet sairastuisi tähän.
Meillä on teinit käyneet muutaman kerran kummatkin testissä. Toisella oli kerran oireita. Ei kuitenkaan positiivisia tuloksia.
Kun soitto tulee sieltä tartuntayksiköltä on testiin mentävä ja karanteenissa oltava, halusit tai et.
Meillä nuoret käy töissä kumpikin ja paljon tapaa asiakkaita ja muutenkin vaan holtittomia työkavereita, joille koronarajoitukset ovat hämärän peitossa.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pojalla on katsastusta, tilaa silmälääkärille aika.
Meinaatko, että suomalainen neuvolajärjestelmä on päästänyt lapsen kouluikäiseksi saakka käymättä kertaakaan silmälääkärissä?
Missä neuvolajärjestelmässä Suomessa lapset tutkitaan silmälääkärissä?
Suomen valtion neuvolajärjestelmä lähettää välittömästi lapsen silmälääkäriin, jos silmissä on piiruakaan pielessä. Kuten muillekin erikoislääkäreille.
Ihan pienestä pitäen. Moni käy jo alle yksivuotiaana ensimmäisen kerran ja juurikin karsastuksen takia. Sitten vuosittain tarkistuksissa, jos ei välttämättöntä hoitoa ole tarvinnut ekan käynnin jälkeen.
Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä?
Kerrotko miten tämä testialtistus tapahtuu?
Melkoista foliohattua saa pitää päässään, jos sieltä onnistuu taudin saamaan. Eihän siellä ole kuin yksi-kaksi hoitajaa vastassa, eikä ristin sielua mailla halmeilla.
Mä olen siis Vantaalla käynyt testeissä. Töissä altistumisen takia olen mäkin testeissä käynyt useaan kertaan.
Meillä lapsella oli nuhaa sen jälkeen, kun oli kylmettynyt ulkona. Koululle en nuhasta sano mitään, ettei vaan joudu taas testiin. Minulla kun on pian työsopimuksen allekirjoitus ja aivan varmasti työnantaja muuttaa mielensä jos saa kuulla. Ei ole varaa menettää työpaikkaa ohi menneen nuhan vuoksi.
Meillä poika laitettiin kotiin kun nenä oli vuotanut ja köhinyt koulussa, pari päivää oli kotona ja kouluun takaisin eikä käynyt testissä.
En tiedä kuin yhden ulkomailla asuvan tutun kenellä olisi ollut korona eikä koulussakaan kenelläkään ole ollut.
Tuolla tutullakaan ei ollut kuin pientä flunssan poikasta, mutta testi oli ollut positiivinen.