Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä tuttuja joiden on pakko aina sanoa kuinka omaan elämään ei joku asia kuulu? "mul ei oo telkkaria" "en juo kahvia" Ooh, olen kuullut tästä vain 1M kertaa...

Vierailija
08.02.2021 |

Puhutaan jostain televisio-ohjelmasta, "meil ei oo telkkaria". Ok no näätte sen saman ohjelman Areenasta kyllä (ja usein katsovatkin) ja kuulin just eilen saman asian ja 10v ollaan tunnettu...

Ja sitten eräällä ihmisellä aivan hirveä korostus siitä ettei osaa keittää kahvia kun ei juo kahvia. Tämä on vielä ihminen joka neuvoo koko ajan kaikille ihmisille kysymättä ihan mitä vaan (lastenkasvatusta, ruokavaliota, kokkausta, remontointia jne jne.) on ollut kahvilassa töissä.. mutta kahvitarjoilu kotona tapahtuu niin, että "minä en juo kahvia en tiedä miten sitä keitetään en koske"

Taustalla siis se että pitää kahvia lähes jonain huumeena ja sairas tarve korostaa asiaa...

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mulle tuli aloituksesta sellainen kuva, että ap itse on rasittava jankkaaja, vaikka tietää tuttujensa tilanteen.

Vierailija
2/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mulle tuli aloituksesta sellainen kuva, että ap itse on rasittava jankkaaja, vaikka tietää tuttujensa tilanteen.

Onko jankkaamista se kun selostaa että "joo katottiin eilen yhtä ohjelmaa ykköseltä ennen lenk.." "meillä ei oo telkkaria" 

Selvä, olen jankkaaja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylläpidät tuollaisia keskusteluja, jos sua ärsyttää? Puhukaa jostain muusta.

Vierailija
4/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Yksi jaksaa aina tavatessa ilmoittaa, ettei voi sietää suklaata. Toinen muistaa kertoa olevansa vegaani. Vaikka ei oltaisi edes syömässä, niin nämä tulevat jossain vaiheessa keskustelua esiin.

Vierailija
5/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylläpidät tuollaisia keskusteluja, jos sua ärsyttää? Puhukaa jostain muusta.

Ei ole kysymys siitä, että tuo on keskustelun aihe. Nimenomaan juuri siitä, että se ei ole, ja se telkkarittomuus/kahvittomuus jne. on ihan pakko änkeä sinne väkisin vaikka naapurin torakatkin osaisi jo unissaankin sanoa että nuo ihmiset ei juo kahvia tai katso telkkaria. En mäkään kerro joka kerta kun joku puhuu ajelustaan "mulla ei oo autoa!"  Ajattiin prismaan ostamaaan "mulla ei oo autoa" Eilen kun ajettiin ohi "mulla ei oo autoa" parkkipaikalla oli naap "Mulla ei oo autoa".

Vierailija
6/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nelikymppinen wannabe taiteilija tuo aina ilmi ettei ole telkkaria.

Tai ettei seuraa urheilua.

Ilmeisesti silloin on parempi taiteilija?

Vierailija
7/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanon että en katso telkkaria niin tarkoitan että en katso myöskään Yle Areenaa yms. käytännössä koskaan, joten mun kanssa on ihan turha puhua "ootko nähnyt sitä ja tätä" aiheista. En ole 99% varmuudella. Jos toistuvasti puhuu telkassa hiljattain nähdystä, saatan todeta, että tosiaan en tiedä kun en katso.

Myönnän kyllä käyttäväni YouTubea ja Netflixiä päivittäin, eli sarjoista tai tubekanavista jos on jotain puhuttavaa niin se toimii paremmin.

Vierailija
8/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mullakin on ärsyttävä tuttu, joka sanoo, että on kuullut, tehnyt tai sanonut jotakin miljoona kertaa.

Vierailija
9/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sanon että en katso telkkaria niin tarkoitan että en katso myöskään Yle Areenaa yms. käytännössä koskaan, joten mun kanssa on ihan turha puhua "ootko nähnyt sitä ja tätä" aiheista. En ole 99% varmuudella. Jos toistuvasti puhuu telkassa hiljattain nähdystä, saatan todeta, että tosiaan en tiedä kun en katso.

Myönnän kyllä käyttäväni YouTubea ja Netflixiä päivittäin, eli sarjoista tai tubekanavista jos on jotain puhuttavaa niin se toimii paremmin.

Yle Areenassa on esim. HBOn sarjoja, lisäksi dokumentteja joita on kaikissa suoratoistopalveluissa jne. 

Vierailija
10/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi erittäin lihava tuttu mainitsee aina, jos esimerkiksi törmäämme kahvilassa ja syön jotakin (asumme lähekkäin) "Mä en koskaan syö mitään ennen kello viittä illalla" Itse olen normaalipainoinen.

Vierailija
11/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellaisia jotka kääntävät tällä tavalla kaiken itseensä.

Minä: multa irtosi eilen jalka, kauheaa

Toinen: mulla ei ole koskaan irronnut jalkaa

M: tuo Pirjon poika on kuulemma buddhalainen/vegaani

T: jaa minä en siitä tiedä mitään minä en ole vegaani koska...

M: kävin X:n konsertissa eilen

T: minä en kuuntele sitä bändiä

Raskaita ja tylsiä keskustelijoita.

Vierailija
12/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tarkoittaa "ei kiinnosta". Jos kerran tiedät telkkarittomuudesta, niin etkö jo arvaa kiinnostusten kohteiden olevan muualla? En minä ainakaan puhu tutuilleni asioista, joista tiedän heidän olevan pihalla. Miksi sinua niin loukkaa se, ettei tutulla ole telkkaria? Koetko ruuturiippuvaisena häpeää vai mikä on?

Vierailija
13/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö oman näkökulman esiintuominen ole juuri keskustelua?

Vierailija
14/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikeastaan. Osaan keittää kahvia vaikka itse en juo enkä korosta sitä etten juo kahvia. Vain jos minulle tyrkytetään kahvia (sitä tapahtuu todella usein), joudun sanomaan "kiitos ei" ja valitettavan usein minua katsotaan kummastellen.

Vierailija
15/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla samanlainen "ystävä" joka tekee tätä sillä lisäyksellä että korostaa miten hyvä on.

Asia X tapahtui kun MINÄ toimin siten ja siten.

Tietysti meni hyvin kun MINÄ tein.

Ottaa myös kunnian kavereille tapahtuneista asioista koska HÄN oli apuna tai HÄNEN takiaan joku tuntee jonkun.

Ihan.käsittämättömän.raskasta seuraa välillä.

Vierailija
16/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netflix on tv-palvelu. TV ei tarkoita vain Ylen ja MTV:n tiettyinä kellonaikoina lähetettäviä ohjelmia. Ja tv-ruutu on vain yksi näytöistä. Tämän perusteella en itsekään katso tv:tä, vaikka tuijotan jotain sarjaa lähes päivittäin.

Vierailija
17/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuten en juo kahvia juuri ikinä, eikä mulla oo telkkaria. :D

Kahvinjuontia ja telkkarin omistamista pidetään jotenkin niin normeina, että niistä on pakko välillä muistuttaa sellaisiakin ihmisiä, jotka on tuntenut pitkään. Jos kaveri kysyy taas, olenko seurannut jotain tosi-tv-ohjelmaa, sanon ettei mulla oo telkkaria. Jos hän sen jo tietää, luulen hänen myös pystyvän päättelemään, että en ole kiinnostunut Ensitreffeistä alttarilla. Jos hän kuitenkin kysyy, minusta vastaukseni on ihan asiallinen. Samoin jos kaveri pyytää luonani kahvia, ojennan paketin hänelle ja hän saa keittää sen, koska en oikeasti osaa. Haluan, että hän saa juomakelpoista kahvia.

Vierailija
18/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistutan äitiäni säännöllisesti siitä etten omista telkkaria. Laittelee siis viestejä tasoa ”katsotko TVoFia” tai ”Salkkarit tulee, katsotko sinäkin”.

Mulla ei ole ollut tv:tä koko aikuisikäni aikana. Kaverit saattavat suositella areenasta tms löytyviä sarjoja tai dokkareita.

Vierailija
19/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi erittäin lihava tuttu mainitsee aina, jos esimerkiksi törmäämme kahvilassa ja syön jotakin (asumme lähekkäin) "Mä en koskaan syö mitään ennen kello viittä illalla" Itse olen normaalipainoinen.

No tällaisiin törmää jokainen meistä. Mua semmoiset kommentit hymyilyttää, joskus jos oon huonommalla tuulella saatan kuittailla tyyliin "ja sen huomaa". 

Vierailija
20/37 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä kun oon vegaani...." 

:D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan